قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني عشر

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني عشر

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني عشر

كريم، عقبالنا وغمز لها
فتحت ريتاج عينيها على مصرعهما من كلامة كادت ان ترد ولكنها لم تجدة اقترب امير من اسيل وقبل راسها
امير، مبروك
اسيل، الله يبارك فيك
عمر، يلا بقى هنتاخر على الحفلة
سحب امير اسيل من يدها وذهب إلى السيارة وانطلق مسرعا قبل ان ياتي شخص معهم بينما ضحك الموجودين على تصرفة
اسيل، ايه يا امير سحبتني كده ليه
امير، لو كنا فضلنا شوية كانت الشلة نطت كلها معانا
اسيل، طب ما يجو.

امير، لا انا عايز اقعد معاكي شوية
وقف بالسيارة في احد المناطق
اسيل، إيه مش هنروح الحفلة
امير، يا ستي هنروح بس في سؤال لسة انتي مجوبتنيش علية
اسيل، يعني مينفعش بعدين
امير، لا
اسيل، طب إيه هو
امير، بتحبيني
ابتسمت اسيل بخجل، احم يعني هو ده السؤال
امير، اه هو ده بتحبيني
رفعت اسيل وجهها، لا
قبل ان ينطق امير شئ اكملت قائلة، كلمت حب قليلة على اللي انا حاسة بية نحيتك انا تقريبا بعشقك.

انفرجت اسارير امير وضمها الية بقوة
امير، وانا كمان بعشقك عارفة مجنون ليلى انا عاشق الاسيل
((وانتو سينجل عادي يعني مش اول مرة افقع مرارتكو ))
اسيل، هههههه طب ممكن بقى نروح الحفلة
امير، ما تخلينا شوية
اسيل، هو انا هطير منا هفضل معاك وهبقى لازقة علي قلبك ومش هتخلص مني ابدا
امير، على قلبي زي العسل بحبك
اسيل، سوري مش بقبل اقل من العشق.

((طب احنا بنرضى بالحب اديهولنا مش عارفة بحب افصلكم وانتو بتقراو طب اعمل إيه ))
امير، وانا بعشقك
قاطع كلامهم هاتف امير
امير، يا مفرق اللحظات ويا مهدم الملذات عليك اللعنة
احمد، إيه ده انت قلبت على ابو جهل كده ليه
امير، عايز إيه
احمد، مصيبة سودة احنا وصلنا للقاعة وانتو لسة
امير، بفسح العروسة
احمد، تعالا بسرعة ابوك وابوها قالبين الدنيا عليكم وشوية والخطوبة هتتلغي
امير، خلاص خلاص ربع ساعة وهبقى عندك.

احمد، خمس دقايق
امير، سلام سلام اهلك واهلي قالبين الدنيا
اسيل، قولتلك يلا هنسمع احلى بهدلة
ضحك امير عليها وذهب مسرعا إلى القاعة بدات الزفة معلنة عن قدوم امير واسيل دخلو بهدؤ وجلسو على الكوشة وبدات التهنئة من الجميع منهم من كان حزين ومنهم من يحقد ومنهم من يغار ومنهم من فرح ابتدات الرقصة وتقدم امير واسيل إلى المسرح
امير، هههههه مال وشك احمر كده ليه
اسيل، ها لا ابدا بس يعني.

طرق امير راسها براسه، هههههه بحبك
ما انتهى من جملته حملها واصبح يدور بها بدا الجميع بالصفير والتسفيق لهم انزلها امير وهو محتضنها
اسيل، هههههه يا مجنون
كريم، يلا علشان تقطعو التورتة
احضرت كيكة مكونة من خمس طبقات اخذ امير قطعة ووضعها في فم اسيل اخذت اسيل قطعة اخرى كانت سوف تعطيها اياه ولكن سحبتها مرة اخرى
امير، الله
اعطتة اياها مرة اخري ولكن قبل ان ياكلها سحبت يدها
امير، إيه شغل العيال ده هاتيها.

وضعت اسيل يدها على خدها، تؤتؤ
اقترب امير منها وطبع قبلة على وجنتها، يلا هاتي بقى
مدت يدها لتطعمه ولكن سحبتها سريعا ووضعتها في فمها اطلق كل من في القاعة ضحكتة بينما نظر اليها امير وظل يضحك
امير، هههه يعني بعد كل ده تاكليها
اسيل، اممممم طعمها حلو اووي
امير، يا رخمة
اسيل. امممم ربنا يسامحك
تقدم اصدقائهم
احمد، ههههههه بعد كل ده ماكلتش
كريم، الكيكة طعمها حلو مش كده
اسيل. جميلة
جميلة، نعم.

اسيل، هههههه لا مش عليكي على الكيكة
امير. ههههه طب اقفو خلونا نتصور
بدؤ يقفو و يتصورون الكثير من الصور المجنونة معا وفي اليوم التالي ذهب والدي اسيل لزيارة احد اقاربهم بينما بقي اسيل وكريم بالمنزل دق جرس الباب خرج كريم ليفتح
كريم، يا ابني هو مش انا لسة شايفك امبارح
امير، اولا انا جاي اخد مراتي ونخرج شوية
كريم، ههههه مش هترضى
امير، اشمعنا
كريم، اسمع مني واللهي مش هترضي
امير، طب هي فين
كريم، ادخل ادخل.

دخل كريم هو امير نظر امير اليها بصدمة ومنع ضحكته فكانت ترتدي شورت يصل إلى ركبتها ومعه بلوزة كب مرسوم عليها ميكي ماوس وشعرها على شكل كعكتين وتجلس علي بطنها وتحرك رجلها و تاكل الفشار وتنظر إلى التلفاز والمفاجاة انها تنظر إلى كرتون اشار كريم إلى امير بالصمت اوما له بالموافقة
كريم، ايسو بتعملي إيه
اسيل. لا رد
كريم، اسيل
اسيل، هااا
كريم، بتعملي إيه
اسيل، بتفرج مش شايف
كريم، على إيه.

اسيل، lion king ((الملك الاسد))
كريم، إيه
اسيل، ملك الغابة ارتحت
كريم، بتاع مين بقى
اسيل. سيمبا وتيمون وبومبا واخرس بقى عايزة اتفرج
كريم، طب لفي وشك
اسيل، في الفاصل واخرس افصل بقى
كريم، بصي بس
عقدت اسيل حاجبيها بغضب ولفت وجهها لتنظر إلى ذلك المصدوم من شكلها نهضت سريعا من جلستها
كريم، ههههههه تشربو شاي
لم يجد رد
كريم، انا بقول كده برضو
خرج ليجعلهم معا قليلا
امير، إيه ده.

اسيل. احم احم يعني هو مش زي ما انت فاهم ده سيمبا
ضحك امير من برائتها وشكلها المضحك وفتح لها ذراعية ركضت اسيل إلى واحتضنتة
امير، ههههههه هو انتي مراتي
اسيل، هههه بيقولو
امير، طب يلا ادخلي غيري هدومك علشان نخرج
اسيل، ابدا تعالا ده الفيلم لسة بدا تعالا يلا نتفرج سوا
سحبتة اسيل من يده قبل لن يرد وجلسو على الكنبة احضرت اسيل طبق الفشار وعادت مرة اخرى إلى احضانة
كريم، انا رايح للشلة هتيجو.

كانت اسيل مندمجة مع الفيلم ولم ترد
امير، شكلنا لا روح انت
امير، هههههه الله يعينك مع السلامة
جاء اول فاصل نظر امير إلى اسيل بملل وجدها تبكي
امير، يا روحي بتعيطي ليه
اسيل. ابوة مات قدام عينو
وانفجرت في البكاء احتضنها امير لم يعرف هل يضحك عليها ام يسكتها
امير، هههههه طب ده تمثيل خلاص
خرجت اسيل من حضنة ومسحت دموعها بيدها مثل الاطفال
اسيل، ماشي
ضمها امير اليه بقوة وكانه يريد ان يضعها بقلبة ولا يخرجها ابدا.

امير، بحبك.

وضعت اسيل راسها على رجله وظل يلعب بشعرها كانت تتابع الفيلم باهتمام بينما كان هو يراقب تصرفاتها وتعابير وجهها ظل يقترب من وجهها شعرت بحرارة انفاسه على وجنتها رفعت وجهها لتقابل عينية الممتلئة بالحب والشغف ظل يقترب منها وطبع قبلة صغيره على وجنتها واقترب من شفتيها يقبلها بحب وشوق تفاجات من فعلتة ولكنها لم تعلق مد يدة خلف راسها يقربها منه ابتعد عنها بعد مدة والصق جبينه بجبينها واصبح ينظر إلى عينيها الخضراءة.

امير، بحبك
دفنت اسيل وجهها في احضانة
امير، تيجي نخرج
خرجت اسيل من حضنة
اسيل، اممممممم ماشي
ركضت اسيل إلى الاعلى وابدلت ملابسها ونزلت وجدتة ينظر إلى التلفاز
اسيل، يلا
وضع امير يده على خصرها، يلا
فتحو الباب ليخرجة ولكن وجدو ذلك الشخص الذي ينظر لاسيل
اسيل، عادل!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة