قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل السابع

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل السابع

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل السابع

سمير بحدة، يا دكتور انتا بقالك شهر بتعالجها ومفيش جديد
غيد، يا دكتور في تقدم
سمير، دكتور غيد الحا...
قاطعه غيد بحدة، بقولك يا دكتور سمير انا متفق مع اهل الحالة واهلها موافقين وبشدة ولو قولتلهم انك رافض ساعتها هينقلوها مستشفى تانية وانا هروح معاها و وريني الدخل اللي عايزو هيجي ازاي عن اذنك
خرج غيد صافكاً الباب بقوة خلفه
ابراهيم، لا ده انتا جامد ده صوتك كان واصل لحد هنا.

غيد، يا عم انا اتخنقت ده واحد المفروض يبقى في العنبر اللي فوق ده متخلف
ابراهيم، طب هتعمل إيه
غيد، هروح البيت
ابراهيم، طيب واهدي كده وفوق
غيد، باذن الله هطلع دلوقتي اشوف همس وانزل
ابراهيم، طيب
صعد غيد إلى الغرفة وجد الغرفة مظلمة تقدم إليها وطبع قبله على راسها
غيد، يلا يا همس فوقي بقالي شهر بحاول معاكي وانتي مش بتفوقي طب عشان ربنا فوقي مينفعش كده
ابتعد غيد واغلق الباب خلفة ثم غادر.

كآن كلامه كان يحيي جزء من روحها المحطمة.

رجع غيد إلى المنزل وهو يائس
ماجدة، إيه يا غيد مالك يا حبيبي
ليلي وهي تاكل، اصلها يا عيني مدوخاه
نكزها غيد بقوة في ذراعها
ماجدة، إيه ازاي
ليلي، ااا قصدي ان المستشفى مدوخاه
ماجدة، معلش يا حبيبي بكرة الجمعة اجازة ارتاح
اسلام وهو يحمل ملك، مستشفى بردو
ملك، اه المستشفى واللي في المستشفى
غيد مسرع، ماما انا جعان متعمليلي اكول
ماجدة، حاضر
ما ان ذهبت ماجدة حتى بدا غيد بالركض خلفهم.

غيد، بقى المستشفى وانتي يا اوزعة تقولي المستشفى واللي فيها ماشي اصبرو عليا
اسلام، اهدي بس يا وحش
غيد، انا ابقى جذمة لو حكتلكم حاجة
ليلي، كويس انك عارف
ملك، بابا انا بكرة هبقى تعبانة وسخنه
ليلي، اه وانا كمان هبقى برجع وعندي امتحانات
اسلام، وانا هيبقى عندي شغل كتير بكرة
غيد، هههههه اشمعنا
ليلي، اصلنا معزومين عند خالتك
غيد، اااه وانا عندي شفت كدا في المستشفى
جائت ماجدة وهي تحمل الصينية الموضوع عليها الطعام.

ماجدة، لا يا روح امك منك ليها كلكم جايين
ليلي، يا ماما محدش عايز يروح
ماجدة، غصبن عنكم كلكم هتيجو
الجميع، اوووف
ماجدة، يلا عشان تتغدو
الجميع، مش عايزين
ماجدة، عنكم.

في اليوم الثاني كانو يجلسون في الصالة
سامي، وانتا بقى يا غيد يابني مش عايز تتجوز
غيد، لا يا عمي انا لسة مش بفكر بالموضوع ده
منال، يلا يا ولاد عشان الغدا جاهز تعرف يا غيد ماهي هي من الصبح اللي بتحضر الغدا
غيد بابتسامة صفراء، إيه ده بجد
ليلي بهمس، يبقى مبروك علينا التسمم يا رجالة
رن هاتف غيد استاذن للرد
غيد، ايوة يا عبير، إيه ازاي يعني، عبير انتي بتتكلمي بجد، طب طب انا حالاً مسافة السكة بس.

اسلام، في إيه
غيد بفرح، فاقت
ركض غيد مسرع بعد جملته إلى الخارج
ماهي، غيد يا غيد في إيه
ليلي لاسلام، تتوقع هيَّ
اسلام، اتوقع وبشّدة
ماجدة، هو اخوكم راح فين
اسلام، تلاقيها المستشفى اتصلت عليه
ماجدة، انهرده اجازة
سامي، مش مهم اتفضلو على الغدا.

دخل إلى المستشفى وهو يسابق الريح ركض إلى الغرفة وفتحها وجد عبير تجلس امامها
عبير، غيد اتفضل بسرعة
اتجه غيد وجدها ممددة على الفراش وعينها مفتوحتان
عبير، اتصلو عليا قالو ان هي مفتحة جيت هنا لقيتها كده عيونها مفتوحة ومش بتتكلم
غيد، همس همس انتي سمعاني طب شيفاني
بدا يحرك يده امام عينها لتغمض عينها وتفتحها
غيد، انتي شيفاني طب سمعاني
ثم تابع كلامة لعبير، عبير لو سمحتي قوميها شوية معايا كده.

ساندها من ظهرها واجعلها تستقيم ليردف
غيد، همس انتي كويسة عبير روحي اندهي دكتور النظر ودكتور الاذن
ذهبت عبير راكضة لتنادي الدكاترة
غيد، طب همس اتكلمي
حضر الاطباء وبدؤ بفحصها تحت اعين غيد التي تراقبها بخوف
الدكتور، لا سمعها كويس ونظرها ممتاز بس عايزة ممارسة
غيد، طيب شكراً
غادر الاطباء وهم يتهامسون
غيد، عبير لو سمحتي هاتي اكل عشان تاكول
غادرت عبير وهي فرحه كانت همس تجلس على الفراش تنظر إلى نقطه الفراغ.

احضرت عبير الصينية جلست امامها وبدات باطعامها ولكن لم تاكل همس منها شئ
عبير، هي مش عايزة تاكول ليه
غيد، همس كلي يلا
لم تسمع لهم همس
غيد، طب هاتي كده
امسك غيد المعلقة ثم بدا يطعمها اكلت همس منه
عبير، دية اكلت منك
ابتسم غيد لتبادلة همس الابتسامة
عبير، دية بتضحكلك
غيد، هي عسولة.

أصبحت الايام تتوالى وبدات همس بالتحسن سريعاً والتحدث ولكنها كانت تعامل مثل طفلة
كان يمسكها من خصرها ويمشي بها في الممر
غيد، ايوة ايوة براحة
همس، انا تعبت
غيد، طب بس نمشي شوية صغيرين يلا يا حلوة يلا
همس، طيب
اكملو السير حتى وصلو إلى غرفتها
عبير، شطورة يا هموسة يلا تعالي اقعدي كلي وخدي الدوا
همس، لا مش عايزة اكول
غيد، لا يا هموسة يلا لازم ناكول عشان ناخد الدوا ونبقى شطار وحلوين
همس، طب كُّل معايا.

غيد، يا حبيبتي انا هتغدا في البيت مع ماما
همس، انتا عندك ماما
غيد، اه طبعاً كل واحد عندو ماما
همس، وانتي يا عبير عندك ماما
عبير، اه طبعاً
جلست همس مستربعه، طب انا عندي ماما
غيد، اه طبعاً
همس. طيب
اقترب غيد من عبير ليقول، جبتي الحاجات
عبير، ايوة في الدولاب
غيد، همس حبيبتي
همس، نعم
غيد، تعالي شوفي جبنالك إيه
همس، فين
غيد، تعالي بس.

نهضت من على الفراش ببطئ اتجه غيد وساعدها على النهوض واتجهو إلى الدولاب فتح الباب لتجد صندوقاً كبيراً
همس، الله إيه الصندوق ده
غيد، الصندوق ده بتاعك يا حبيبتي تعالي كده
اجلسها على السجادة وحمل الصندوق وضعه امامها
غيد، يلا افتحية
فتحته همس لتجد الكثير من الالعاب
همس، الله الله إيه الحاجات دية
غيد، دية العابك يا همس بتاعتك
امسكت همس الالعاب وهي تنظر لها
همس، انا حاسة اني شوفتها قبل كده.

غيد، طب فكري معايا كده شوفتيها فين
همس، مش فاكرة
عبير، فكري كده يا هموسة شوفتيها فين
همس، مش فاكرة بقى خلاص
غيد، خلاص خلاص يلا ناكول وناخد الدوا وبعدها نلعب
همس، طب كول معايا انتا وعبير
اصرت همس بشدة لم يقدرو على رفض طلبها وبدؤ ياكلوا معها
غيد، إيه رايك يا هموسة تشوفي ماما واخواتك
همس، مش عارفة
غيد، طب عايزة تشوفيهُم
قبل ان ترد همس رن هاتف عبير
عبير، ايوة يا حبيبي، اه خلاص ماشي. ساعتين كدة، طيب سلام.

همس، مين حبيبك ده
عبير، ده ياستي جوزي
همس، يعني إيه جوزي
غيد، يعني هي الشخص اللي هي متجوزاه
همس، يعني إيه متجوزاه
عبير، يعني يا حبيبتي ولد و بنت بيتجوزو ويقعدو مع بعض في بيت واحد
همس، ايوة ازاي بقى بيتجوزو
احمر وجه عبير بينما كتم غيد ضحكته
همس، يعني إيه يا غيد
غيد، انا مش متجوز اسالي عبير
همس، يعني إيه يا عبير
عبير، يعني يلا خدي الدوا يا هموسة
ضحك غيد بهدؤ بينما اخذت همس دوائها
همس، وانتي بتحبية يا عبير.

عبير، اكيد وبحبك وبحب الدنيا كلهاا
همس، يعني انتي لو بتحبي حد بتتجوزيه
عبير، اه
امسكت همس يد غيد بقوة، طب انا بحب غيد اتجوزو
ضحكت عبير بينما ابتسم غيد بحب لها
عبير، طب يلا عشان ننزل نلعب
حملت عبير الصينية من على الفراش نزلت همس وبدات باللعب بالالعاب التي احضروها
غيد لعبير، عبير زي امبارح لما جيتي خدتي الهدايا من اخوها تاخدي الهدوم من اخوها تمام
عبير، هي هتشوف اهلها امتى
غيد، يعني شوية كده.

همس، انتو بتقولو إيه
غيد، مفيش يا حبيبتي يلا لمي الالعاب عشان ننام وانتي كمان يا عبير شكل جوزك جه يلا اطلعيلو
عبير، ماشي يلا باي يا هموسة
همس. باي يا عبير
عبير، باي يا غيد
غيد، مع السلامة
غادرت عبير ثم جلس غيد مع همس قليلا ً
غيد، يلا اطلعي على السرير يا همس عشان ننام
همس، شوية يا غيد عشان خاطري
غيد، يا حبيبتي انتي صاحية بدري يلا بقى اسمعي الكلام.

لمت همس العابها ساعدها غيد للنهوض على الفراش دثرها جيداً وجلس بجانبها امسك احد القصص بجانبها
غيد، ها عايزة احكيلك قصة إيه
همس، طب انا عايزة اقرالك قصة ينفع
غيد. طب شوفي كده
امسكت همس الكتاب وبدات تقلبة بين يديها
همس بحزن، معرفتش
غيد، خلاص يا ستي إيه رايك اعلمك
همس، ازاي
غيد، نامي دلوقتي وبكرة اقولك
اومات له همس واغمضت عينها ناعسة لتغط في نومٍ عميق بعد ان تاكد غيد انها نامت غادر عائداً للمنزل.

البوص، اللي اتفقنا عليه جاهز
مساعدة، جاهز يا بوص
البوص، تمام التنفيذ امتى
مساعدة، الاربعاء الجاي
البوص، تمام اتفقنا.

دخل غيد وهو سعيد كالعادة
ماجدة، وبعدين معاك يا غيد كل يوم على الحال ده تطلع من الصبح ترجع متاخر ومش بتاكول تيجي تقولي انا اتغديت يا ماما
اسلام، يا نهاار بقى يا ماما هو كل يوم نفس الموال
ماجدة، اخرص انتل
ليلي وهي تدندن، عودك ده فية يتقاال مواااال
نظر لها اسلام ثم بدؤ بالغناء سوياً
ليلي واسلام معا، ويا عيني ياااه يا سيدي على الايام لما تهادي قلوبنا غرام فجاءة يهون كلي اللي فااات.

غيد، لما شفتها قلبي دق 3 دقات والطبلة دخلت لعبة جوة دماغي حاجات
ماجدة، في إيه انتو اتهبلتو
ليلي، لم الرق دخل قلبي رق وحنيت
اسلام، طب هعمل إيه رحت انا غنيييت
غيد، امتى الحب طال قلبي ولا في الخيال حبك ده فية يتقال مواااال
ماجدة، بس بطلو الاستعباط ده
غيد. في إيه يا ماما اهدي بس دية اغنية
ماجدة، في ان حالك مش عاجبني من ساعت زفتت الطين بتاعتك دية ما فاقت وانتا مش معانا حتى يوم الاجازة بتاعتك بتقضيه معاها.

غيد، يا امي دية حرام ملهاش حد
ماجدة، امها واخوها راحو فين
غيد، يا ماما همس فتحت عينها كنت انا وعبير جنبها دية مشفتش حد من الناس غيرنا لسة مش متعودة على حد
ماجدة، مش شغلتي
غيد، ماما حبيبتي اهدي وحياتي مينفعش كدا
ماجدة، يابني انتا بقيت في النازل خالص
غيد، يا ماما يا حبيبتي اهدي
ليلي، خلاص يا ماما متكبريش الموضوع
ماجدة وهي تصعد، ايوة ايوة متسمعوش كلامي خليكم كده
ملك، بابا هي تيتة ليه بتزعق.

اسلام، معرفش المهم كمل يا غيد كنت بقول إيه
غيد، لما شوفتها قلبي دق 3 دقات
اسلام، انا شوفتك امتى يا حب العمر وشفتك فين
ليلي بضحك، خلاص حرفتو في الاغنية الفصل السابع
سمير بحدة، يا دكتور انتا بقالك شهر بتعالجها ومفيش جديد
غيد، يا دكتور في تقدم
سمير، دكتور غيد الحا...

قاطعه غيد بحدة، بقولك يا دكتور سمير انا متفق مع اهل الحالة واهلها موافقين وبشدة ولو قولتلهم انك رافض ساعتها هينقلوها مستشفى تانية وانا هروح معاها و وريني الدخل اللي عايزو هيجي ازاي عن اذنك
خرج غيد صافكاً الباب بقوة خلفه
ابراهيم، لا ده انتا جامد ده صوتك كان واصل لحد هنا
غيد، يا عم انا اتخنقت ده واحد المفروض يبقى في العنبر اللي فوق ده متخلف
ابراهيم، طب هتعمل إيه
غيد، هروح البيت.

ابراهيم، طيب واهدي كده وفوق
غيد، باذن الله هطلع دلوقتي اشوف همس وانزل
ابراهيم، طيب
صعد غيد إلى الغرفة وجد الغرفة مظلمة تقدم إليها وطبع قبله على راسها
غيد، يلا يا همس فوقي بقالي شهر بحاول معاكي وانتي مش بتفوقي طب عشان ربنا فوقي مينفعش كده
ابتعد غيد واغلق الباب خلفة ثم غادر
كآن كلامه كان يحيي جزء من روحها المحطمة.

رجع غيد إلى المنزل وهو يائس
ماجدة، إيه يا غيد مالك يا حبيبي
ليلي وهي تاكل، اصلها يا عيني مدوخاه
نكزها غيد بقوة في ذراعها
ماجدة، إيه ازاي
ليلي، ااا قصدي ان المستشفى مدوخاه
ماجدة، معلش يا حبيبي بكرة الجمعة اجازة ارتاح
اسلام وهو يحمل ملك، مستشفى بردو
ملك، اه المستشفى واللي في المستشفى
غيد مسرع، ماما انا جعان متعمليلي اكول
ماجدة، حاضر
ما ان ذهبت ماجدة حتى بدا غيد بالركض خلفهم.

غيد، بقى المستشفى وانتي يا اوزعة تقولي المستشفى واللي فيها ماشي اصبرو عليا
اسلام، اهدي بس يا وحش
غيد، انا ابقى جذمة لو حكتلكم حاجة
ليلي، كويس انك عارف
ملك، بابا انا بكرة هبقى تعبانة وسخنه
ليلي، اه وانا كمان هبقى برجع وعندي امتحانات
اسلام، وانا هيبقى عندي شغل كتير بكرة
غيد، هههههه اشمعنا
ليلي، اصلنا معزومين عند خالتك
غيد، اااه وانا عندي شفت كدا في المستشفى
جائت ماجدة وهي تحمل الصينية الموضوع عليها الطعام.

ماجدة، لا يا روح امك منك ليها كلكم جايين
ليلي، يا ماما محدش عايز يروح
ماجدة، غصبن عنكم كلكم هتيجو
الجميع، اوووف
ماجدة، يلا عشان تتغدو
الجميع، مش عايزين
ماجدة، عنكم.

في اليوم الثاني كانو يجلسون في الصالة
سامي، وانتا بقى يا غيد يابني مش عايز تتجوز
غيد، لا يا عمي انا لسة مش بفكر بالموضوع ده
منال، يلا يا ولاد عشان الغدا جاهز تعرف يا غيد ماهي هي من الصبح اللي بتحضر الغدا
غيد بابتسامة صفراء، إيه ده بجد
ليلي بهمس، يبقى مبروك علينا التسمم يا رجالة
رن هاتف غيد استاذن للرد
غيد، ايوة يا عبير، إيه ازاي يعني، عبير انتي بتتكلمي بجد، طب طب انا حالاً مسافة السكة بس.

اسلام، في إيه
غيد بفرح، فاقت
ركض غيد مسرع بعد جملته إلى الخارج
ماهي، غيد يا غيد في إيه
ليلي لاسلام، تتوقع هيَّ
اسلام، اتوقع وبشّدة
ماجدة، هو اخوكم راح فين
اسلام، تلاقيها المستشفى اتصلت عليه
ماجدة، انهرده اجازة
سامي، مش مهم اتفضلو على الغدا.

دخل إلى المستشفى وهو يسابق الريح ركض إلى الغرفة وفتحها وجد عبير تجلس امامها
عبير، غيد اتفضل بسرعة
اتجه غيد وجدها ممددة على الفراش وعينها مفتوحتان
عبير، اتصلو عليا قالو ان هي مفتحة جيت هنا لقيتها كده عيونها مفتوحة ومش بتتكلم
غيد، همس همس انتي سمعاني طب شيفاني
بدا يحرك يده امام عينها لتغمض عينها وتفتحها
غيد، انتي شيفاني طب سمعاني
ثم تابع كلامة لعبير، عبير لو سمحتي قوميها شوية معايا كده.

ساندها من ظهرها واجعلها تستقيم ليردف
غيد، همس انتي كويسة عبير روحي اندهي دكتور النظر ودكتور الاذن
ذهبت عبير راكضة لتنادي الدكاترة
غيد، طب همس اتكلمي
حضر الاطباء وبدؤ بفحصها تحت اعين غيد التي تراقبها بخوف
الدكتور، لا سمعها كويس ونظرها ممتاز بس عايزة ممارسة
غيد، طيب شكراً
غادر الاطباء وهم يتهامسون
غيد، عبير لو سمحتي هاتي اكل عشان تاكول
غادرت عبير وهي فرحه كانت همس تجلس على الفراش تنظر إلى نقطه الفراغ.

احضرت عبير الصينية جلست امامها وبدات باطعامها ولكن لم تاكل همس منها شئ
عبير، هي مش عايزة تاكول ليه
غيد، همس كلي يلا
لم تسمع لهم همس
غيد، طب هاتي كده
امسك غيد المعلقة ثم بدا يطعمها اكلت همس منه
عبير، دية اكلت منك
ابتسم غيد لتبادلة همس الابتسامة
عبير، دية بتضحكلك
غيد، هي عسولة.

أصبحت الايام تتوالى وبدات همس بالتحسن سريعاً والتحدث ولكنها كانت تعامل مثل طفلة
كان يمسكها من خصرها ويمشي بها في الممر
غيد، ايوة ايوة براحة
همس، انا تعبت
غيد، طب بس نمشي شوية صغيرين يلا يا حلوة يلا
همس، طيب
اكملو السير حتى وصلو إلى غرفتها
عبير، شطورة يا هموسة يلا تعالي اقعدي كلي وخدي الدوا
همس، لا مش عايزة اكول
غيد، لا يا هموسة يلا لازم ناكول عشان ناخد الدوا ونبقى شطار وحلوين
همس، طب كُّل معايا.

غيد، يا حبيبتي انا هتغدا في البيت مع ماما
همس، انتا عندك ماما
غيد، اه طبعاً كل واحد عندو ماما
همس، وانتي يا عبير عندك ماما
عبير، اه طبعاً
جلست همس مستربعه، طب انا عندي ماما
غيد، اه طبعاً
همس. طيب
اقترب غيد من عبير ليقول، جبتي الحاجات
عبير، ايوة في الدولاب
غيد، همس حبيبتي
همس، نعم
غيد، تعالي شوفي جبنالك إيه
همس، فين
غيد، تعالي بس.

نهضت من على الفراش ببطئ اتجه غيد وساعدها على النهوض واتجهو إلى الدولاب فتح الباب لتجد صندوقاً كبيراً
همس، الله إيه الصندوق ده
غيد، الصندوق ده بتاعك يا حبيبتي تعالي كده
اجلسها على السجادة وحمل الصندوق وضعه امامها
غيد، يلا افتحية
فتحته همس لتجد الكثير من الالعاب
همس، الله الله إيه الحاجات دية
غيد، دية العابك يا همس بتاعتك
امسكت همس الالعاب وهي تنظر لها
همس، انا حاسة اني شوفتها قبل كده.

غيد، طب فكري معايا كده شوفتيها فين
همس، مش فاكرة
عبير، فكري كده يا هموسة شوفتيها فين
همس، مش فاكرة بقى خلاص
غيد، خلاص خلاص يلا ناكول وناخد الدوا وبعدها نلعب
همس، طب كول معايا انتا وعبير
اصرت همس بشدة لم يقدرو على رفض طلبها وبدؤ ياكلوا معها
غيد، إيه رايك يا هموسة تشوفي ماما واخواتك
همس، مش عارفة
غيد، طب عايزة تشوفيهُم
قبل ان ترد همس رن هاتف عبير
عبير، ايوة يا حبيبي، اه خلاص ماشي. ساعتين كدة، طيب سلام.

همس، مين حبيبك ده
عبير، ده ياستي جوزي
همس، يعني إيه جوزي
غيد، يعني هي الشخص اللي هي متجوزاه
همس، يعني إيه متجوزاه
عبير، يعني يا حبيبتي ولد و بنت بيتجوزو ويقعدو مع بعض في بيت واحد
همس، ايوة ازاي بقى بيتجوزو
احمر وجه عبير بينما كتم غيد ضحكته
همس، يعني إيه يا غيد
غيد، انا مش متجوز اسالي عبير
همس، يعني إيه يا عبير
عبير، يعني يلا خدي الدوا يا هموسة
ضحك غيد بهدؤ بينما اخذت همس دوائها
همس، وانتي بتحبية يا عبير.

عبير، اكيد وبحبك وبحب الدنيا كلهاا
همس، يعني انتي لو بتحبي حد بتتجوزيه
عبير، اه
امسكت همس يد غيد بقوة، طب انا بحب غيد اتجوزو
ضحكت عبير بينما ابتسم غيد بحب لها
عبير، طب يلا عشان ننزل نلعب
حملت عبير الصينية من على الفراش نزلت همس وبدات باللعب بالالعاب التي احضروها
غيد لعبير، عبير زي امبارح لما جيتي خدتي الهدايا من اخوها تاخدي الهدوم من اخوها تمام
عبير، هي هتشوف اهلها امتى
غيد، يعني شوية كده.

همس، انتو بتقولو إيه
غيد، مفيش يا حبيبتي يلا لمي الالعاب عشان ننام وانتي كمان يا عبير شكل جوزك جه يلا اطلعيلو
عبير، ماشي يلا باي يا هموسة
همس. باي يا عبير
عبير، باي يا غيد
غيد، مع السلامة
غادرت عبير ثم جلس غيد مع همس قليلا ً
غيد، يلا اطلعي على السرير يا همس عشان ننام
همس، شوية يا غيد عشان خاطري
غيد، يا حبيبتي انتي صاحية بدري يلا بقى اسمعي الكلام.

لمت همس العابها ساعدها غيد للنهوض على الفراش دثرها جيداً وجلس بجانبها امسك احد القصص بجانبها
غيد، ها عايزة احكيلك قصة إيه
همس، طب انا عايزة اقرالك قصة ينفع
غيد. طب شوفي كده
امسكت همس الكتاب وبدات تقلبة بين يديها
همس بحزن، معرفتش
غيد، خلاص يا ستي إيه رايك اعلمك
همس، ازاي
غيد، نامي دلوقتي وبكرة اقولك
اومات له همس واغمضت عينها ناعسة لتغط في نومٍ عميق بعد ان تاكد غيد انها نامت غادر عائداً للمنزل.

البوص، اللي اتفقنا عليه جاهز
مساعدة، جاهز يا بوص
البوص، تمام التنفيذ امتى
مساعدة، الاربعاء الجاي
البوص، تمام اتفقنا.

دخل غيد وهو سعيد كالعادة
ماجدة، وبعدين معاك يا غيد كل يوم على الحال ده تطلع من الصبح ترجع متاخر ومش بتاكول تيجي تقولي انا اتغديت يا ماما
اسلام، يا نهاار بقى يا ماما هو كل يوم نفس الموال
ماجدة، اخرص انتل
ليلي وهي تدندن، عودك ده فية يتقاال مواااال
نظر لها اسلام ثم بدؤ بالغناء سوياً
ليلي واسلام معا، ويا عيني ياااه يا سيدي على الايام لما تهادي قلوبنا غرام فجاءة يهون كلي اللي فااات.

غيد، لما شفتها قلبي دق 3 دقات والطبلة دخلت لعبة جوة دماغي حاجات
ماجدة، في إيه انتو اتهبلتو
ليلي، لم الرق دخل قلبي رق وحنيت
اسلام، طب هعمل إيه رحت انا غنيييت
غيد، امتى الحب طال قلبي ولا في الخيال حبك ده فية يتقال مواااال
ماجدة، بس بطلو الاستعباط ده
غيد. في إيه يا ماما اهدي بس دية اغنية
ماجدة، في ان حالك مش عاجبني من ساعت زفتت الطين بتاعتك دية ما فاقت وانتا مش معانا حتى يوم الاجازة بتاعتك بتقضيه معاها.

غيد، يا امي دية حرام ملهاش حد
ماجدة، امها واخوها راحو فين
غيد، يا ماما همس فتحت عينها كنت انا وعبير جنبها دية مشفتش حد من الناس غيرنا لسة مش متعودة على حد
ماجدة، مش شغلتي
غيد، ماما حبيبتي اهدي وحياتي مينفعش كدا
ماجدة، يابني انتا بقيت في النازل خالص
غيد، يا ماما يا حبيبتي اهدي
ليلي، خلاص يا ماما متكبريش الموضوع
ماجدة وهي تصعد، ايوة ايوة متسمعوش كلامي خليكم كده
ملك، بابا هي تيتة ليه بتزعق.

اسلام، معرفش المهم كمل يا غيد كنت بقول إيه
غيد، لما شوفتها قلبي دق 3 دقات
اسلام، انا شوفتك امتى يا حب العمر وشفتك فين
ليلي بضحك، خلاص حرفتو في الاغنية.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة