قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية جريمة عشق الجزء الرابع للكاتبة مريم نصار الفصل السابع عشر

رواية جريمة عشق الجزء الرابع للكاتبة مريم نصار الفصل السابع عشر

رواية جريمة عشق الجزء الرابع للكاتبة مريم نصار الفصل السابع عشر

يلا العدوي
چود: فونها رن.
رودي: مين ياچود الل بيتصل عليكى دلوقتي؟
چود: طلعت الفون من جيب البنطلون. وقالت دي زينه صحبتى يامامي. ثواني هطلع ارد عليها بره عشان الدوشه.
رودي: هزت راسها ماشي.
چود: خرجت. وردت عليها. واتكلمت مع صحبتها حوالى 10 دقايق. وقفلت وراجعه.
مصطفى: ظهر قدامها فجاءه.
چود: شهقت بصوت مهموس وحطت أيدها ع قلبها. بسم الله...
مصطفى: ببرود. ايه شوفتى عفريت؟

چود: قلبها بيدق من جماله. لكن صكت ع أسنانها بغيظ وقالت لا وانت الصادق. شوفت ابليس.
مصطفى: ابليس مره واحده؟ طيب قولى شبل صغير 5000 تلاف سنه ولا حاجه ههههههههه.
چود: بتريقه. هيهيهيهي ظريف. سكر وعسل.
مصطفى: بيعدل ياقة القميص بكبرياء. عارف ياچود. كلهم بيقولوا كدا عليا. وايه الجديد؟
چود: نفخت بنفاذ صبر. طيب يامسكر ممكن توسع عشان اعدى؟
مصطفى: بغمزه. هو ايه الحوار؟
چود: بعدم فهم. هزت راسها حوار ايه؟

مصطفى: بغمزه. هو الكلام ع ايه؟
چود: ببلاها. كلام؟ كلام ايه الل ع ايه انا مش فاهمه حاجه؟
مصطفى: بص حواليه كأنه بيستكشف المكان.
چود: كشرت عينيها وبتقلدو وبصت حواليها هي كمان. وقالت انت بتعمل ايه وبتبص ع ايه؟
مصطفى: هششش اسكتى ووطي صوتك. احسن حد يسمعنا.
چود: بتنيهده غيظ. وايه يعنى لما حد يسمعنا انا مبعملش حاجه غلط. ووسع بقى يا أخينا انت خلينى اعدى.
مصطفى: قرب منها خطوطين بشويش.

چود: بلعت ريقها بتوتر. ورجعت خطوه لورا. وقالت انت بتبصلى كدا ليه؟
مصطفى: قرب منها اكتر وكشر عينيه ليها.
چود: بخوف رجعت لورا. وقالت ولا. اظبط نفسك انت بتقرب كدا ليه؟
مصطفى: هششش وطي صوتك. ومتخافيش من الل هعمله.
چود: تنحت. وفتحت عينيها ع الاخر بدهشه. نهار ابوك، انت هتعمل ايه؟ وبتقرب كدا لييييه؟ انا مش عايزه اتغابى عليك.
مصطفى: قرب منها اكتر ومفيش غير خطوه واحده.

چود: قلبها هيطلع من مكانه. وهمست الواد مخه لسع ولا ايه؟
هو بيخوفنى؟ والله همد ايدي عليه. ورجعت خطوه وضهرها خبط ف الشجره. وشهقت بخضه.
مصطفى: بغيظ. اييييه الل انتى عملتيه دااااا؟
چود: ايه. ايه عملت ايه؟ والمصحف ما عملت حاجه؟
مصطفى: نفخ بغيظ. ورجع لورا. وقال خلاص طارت.
چود: ببلاها. ها؟ هي ايه دى الل طارت؟
مصطفى: فراشه. كان ف فراشه ع حجابك وكنت عايز امسكها. بس انتى بقى اتحركتي وطارت.

چود: تنحت. فراشه؟ انت كنت بتقرب عليا بالطريقه دي عشان تمسك فراشه؟
مصطفى: اومال يعنى ايه؟ يخساره كنت عايز امسكها واحطها ف قفا آسر. ضيعتى كل خططي ياشيخه بت فقر.
چود: صكت ع أسنانها بغيظ مكبت. وقالت جواها عيل اهبل.
مصطفى: المهم ياچود. انتى مردتيش يعنى ع رسالة الواتس بتاعتى. ممكن اعرف ليه؟
چود: قبضت ع أيدها. انا قولتلك ميت مره العب بعيد ياشاطر.
مصطفى: قرب من وشها ببرود. بس انا بقى. ب ح ب ك. فهمتى ياچودي.

چود: رغم إن قلبها بيدق، لكن بصتله من فوق لتحت وقالت مبقاش فاضل الل انت يجي يقولى بحبك. وجت تمشي.
مصطفى: فرد دراعه قدامها. ووقفت. وقال أنا مصطفى عزيز ياچود مش اي حد اوكى. وهاخدك. ولو ف حضن امك هخدك خليكي فاكره.
چود: نزلت ايدو بنرفزه. ومشيت بسرعه. وبعدها الضحكه اترسمت ع وشها وقلبها هيطلع من مكانه.
مصطفى: مط شفايفه وبص حواليه وقال مافيش اى حشره هنا احطها ف قفا اى حد ايه الزهق الل الواحد فيه ده؟

آدم مراد: ماشي ف الجنينه. ورفع طرف عينيه ع طقم الحراسه.
شاهين: واقف. وعيونه ف كل مكان. لكن الاكتر ع ميرو.
آدم مراد: وقف مكانه. ومنزلش عينيه ع شاهين. وراقب ليه كل رمشة عين.
شاهين: لمح آدم وعينيهم جت ف عينين بعض. وارتبك ونزل عينه وبص بعيد. ونفخ باريحيه ومسح وشه بايديه. وفتح عينيه. واتوتر اكتر. لأن آدم مراد وقف قدامه فجاءه. وقال بصوت مهزوز. احم اؤمرنى ياباشا.
آدم مراد: باصص ف عينيه وساكت.

شاهين: بص ف عينيه بثبات. وفهم نظرته. لانه كمان متدرب ع أعلى مستوى. لكن من جواه متوتر.
آدم مراد: بنبره تخوف. ف قانون آدم مراد العدوي. الل يرفع طرف عينيه ع ضل اي حد يخص العيله. الاعدام ليه رحمه من عقاب آل العدوي.
شاهين: بلع ريقه بتوتر. مفيش حد يتجرأ يعملها يافندم.

آدم مراد: بنفس النبره. شاهين عبد الناصر فياض. 27 سنه. راجل محترم وأهل منطقتك يشدهو بكده. خطبت بنت عمك رودنيه محمد فياض 22 سنه. برغبة والدك. الخطوبه سنه كامله. وسبتها لظروف والدك نفسه مايعرفهاش.
والل هي؟ إن خطيبتك السابقه كانت ع علاقه بزميلها حسين متولى 23 سنه. ووافقت عليك بضغط من أهلها لانك عريس محترم و لقطه وشجاع وهمام وقلبك جامد. وفوق كل ده ابن عمها.

ولما انت عرفت بعلاقتها مع حسين. انت مستحملتش وسبتها فورا. وقدمت ف شركة رعد الجوهري. وطلعت كل غضبك ف شغلك. وأثبت نفسك عند رعد الجوهري. ووثق فيك. وبعتك جارد خاص رقم واحد ل آدم باشا العدوي. لأن مش اى حد يشتغل عند آدم العدوي. ولان رعد ع ثقه عاليه بيك
انما انت كسرت الثقه دي. وعينك ماجتش ع الضل لأ. دي عينك اترفعت ع الل يخص آدم مراد العدوي. عينك جت ع حد يخص علية العدوي. وده اكبر جريمة انت عملتها.

شاهين: واقف متنح ومزهول من كتلة القوه الل واقف قدامه.
وف يوم وليله قدر يخترق اسرار محدش ف العيله يعرفها عنه. وكان مدهوش حرفيا. لكن قال. بكل احترام. حضرتك انا...
آدم مراد: قاطعه. وقرب من وشه بفحيح افعى. ف قانوني هي فرصه واحده بس. وده آخر أنزار ليك.
وانت تحت عينى. و المره الجايه. هتطلع من هنا ع الآخره. عينيك دى هتبقى متعلقه ع بوابة الفيلا دى زكرى، وسابه ومشي.

بعد فتره.
نور: بتتصل ع تيم وفونه مغلق. وراحت لمحمد وقالت محمد تيم مش موجود ف الفيلا. وكمان فونه مغلق. انا هموت من القلق ابنى فين؟
محمد: بقلق اهدي يانور هيكون راح فين يعنى؟ اصبري انا هتصل عليه.
آدم مراد: من وراهم تيم خرج من الفيلا مش شويه.
نور: جريت عليه. طيب ماقلش راح فين؟
آدم مراد: بثبات. راح يزور جدو مصطفى وناناه شيرين.
نور: عيونها لمعت بدموع وبصت ل محمد.

محمد: قرب منها وطبطب ع كتفها. نور احنا ف مناسبه. ممكن نأجل اى حاجه لحد ما نرجع بيتنا؟
نور: بوجع. انا مش عارفه ابنى فيه ايه يامحمد؟
محمد: بتنهيده. كل حاجه مسيرها تبان يانور. مهما كان ضلام الليل إلا إن بعده نهار. ارجوكي حاولى تهدى مريم بتبص عليكي هتقول ايه دلوقتي؟
نور: مسحت دموعها وابتسمت بتمثيل للكل. وهزت راسها حاضر يامحمد.

مياده: واقفه ف المطبخ. وبتقطع الخضار. وسرحانه. ومش قادره تنسى جمال آدم مراد. ولا ابوه مراد. ولما شافت كل شباب العيله انهردا. قلبها محتار.
والل طير برج من عقلها هو مراد و الفهد. وكمان نفسها تستريح من الشقى الل هي فيه.
وسابت الخضار. وراحت وقفت عند باب المطبخ. وبصت حواليها ع اليلا كلها. وشافت مريم الجزار قاعده كأنها ملكه.

وشافت آدم العدوي قاعد برنس الفيلا. واتخيلت نفسها مكان مريم. وتبقي الكل ف الكل. وسرحت بخيالها إلى مالا نهايه.
وقالت جواها. نفسي انا ابقى مكانك ياست مريم. او حتى مكان الدكتوره فريحه. او ست ريتال انا عايزه اكون مكان اي حد. المهم اكون مرتاحه بدل الهم ده.

5 سنين شغل وغلب ومرمطه ويدوبك عارفه اعيش. طيب ليه انتو عندكو العز ده كله وانا حتى مش عارفه اكمل قسط العفش. اااااه ياغلبك يامياده. اتولدتي ف الفقر والذل. لازم يامياده تحاربي عشان تدخلى العالم ده.
لازم تكوني مرات اي حد فيهم. وعينيها جت ع، وابتسمت بخبث كبير وقالت انت الل هتكون من نصيبي.

يا اما هفضحكو كلكو لكن لازم أخطط حلو اوى بس مش دلوقتي لازم استحمل شويه انشاله سنه او اتنين حتى. لازم تثقو فيا عشان لما اضرب ضربتى تكونو ف صفي.
زينب: طالعه من المطبخ. وشافت مياده واقفه مش ف وعيها. وخبطتها ف كتفها. انتى يامصيبه انتى. واقفه بتعملى ايه عندك؟

مياده: انتبهت. وبصت حواليها شافت نفسها بره المطبخ. وقالت بتمثيل معلش ياست زينب انتى عارفه انى يتيمه ومن زمان مفرحتش. قومت ابص ع العرسان يختى ماشاء الله زي العسل ولايقين ع بعض.
زينب: عوجت بوقها. لا يختى معرفش انك من زمان مفرحتيش. المرحوم ابوكي قبل ما يموت ماجاش قالى قصة كفاحك يختى.
مياده: لبست جلد حربايه. وضحكت هههههه والله دمك زي العسل ياست زينب. قوليلى اخدمك بآيه. اعملك اي حاجه. اؤمري وانا خادمتك.

زينب: شهقت. هي البت دى عبيطه ولا بتستعبط. ايه يابت انتى اتحولتى امتى؟ خشي يختى تبلي اللحمه الل جوه وشيليها ف الفريزر. وبعدين اعملى كوباية لبن وعليها بيض وانا هوديها لسي آدم بيه الصغير.
مياده: خلي عنك انتى ياست زينب وانا هعمل كل حاجه وانا الل هخدم ع كل العيله. اصل بينى وبينك حاسه اني ربنا عوض عليا واشتغلت عند ناس طيبين زي دول. اي والله.

زينب: طيب يختى وريني شطارتك. وبطلى توهانك ده. اصل البهوات هنا خلقهم ضيق. وبلاش تشوفي وشهم التاني. طول ما انتى ماشيه حلو ومسلكه الخير هيعم عليكي من وسع. أما بقى لو لعبتي بديلك وسرقتى اي حاجه من البيت. يبقى محدش سمى عليكي ياحبيبتى. خلى بالك أنا نصحتك وانتى حره. اصل انا عارفه لؤم بنات اليومين دول. انجري بقى ع شغلك.
مياده: ههههه عيوني ياست زينب. ودخلت وقلبها بيشحن طاقة جديده بخبث كبير.

ماليكه: قفلت الفون. وحطته ف الشنطه. وقامت. وقالت طيب بقى ياجماعه هنستاذن احنا.
مريم: ايه؟ تمشي فين بس ياماليكه يابنتى. لسه بدرى. لسه العشا بيجهز. اقعدى.
ماليكه: ابتسمت تسلمي ياخالتو. وعشا ايه بس هو ف مكان. ماشاء الله انتو مش مدينا فرصه ناخد نفسنا.
مريم: بألف هنا ع قلبك. بس اقعدى لسه بدري.
ماليكه: غصب عني والله. زياد اتصل عليا. وقالى إن ياسين مرهق شويه وعايز يروح يستريح.

ميرو: انتبهت ل كلام ماليكه. وزعلت جدا. وحست بالذنب تجاه ياسين. واتخنقت.
مريم: الف سلامه عليه. طيب ياحبيبتى. بس تبقى تطمنينى عليه.
ماليكه: سلمت عليها. حاضر من عينيا. الف الف مبروك لليليان. ويارب عقبال ما تفرحي بكل أحفادك انتى وخالو آدم.
مريم: تسلمي ياحبيبتى. وتفرحي بياسين وحياة إن شاء الله.
ماليكه: اللهم امين. وسلمت ع كل الموجودين. وقالت يلا يا حياة.

حياة: قامت وسلمت ع البنات ومريم الكبيره وخرجت ورا ماليكه.
وبعد شويه. عيلة الصاوي مشيو.
طارق: الف مبروك ياض يا آدم.
آدم: الله يبارك ياطارق. بس نفسي تحترم نفسك.
طارق: احترم نفسي؟ انت بتتمنالى حجات غريبه. المهم بس انتو هتروحو تطلبو ايد تمارا امتي؟
آدم: هز راسه اسبوع كدا إن شاء الله.
طارق: يلا ع البركه. وعقبال ما نفرح بميرو.
آدم: بص ع ميرو. وقال يارب ياطارق.
طارق: ومالك بتقولها بزعل كدا؟

آدم: بتنهيده. ولا زعل ولا حاجه لكن زي مانت عارف ان مريم مراد. ليها مكانه خاصه ف قلبى...
طارق: ربت ع كتفه. ربنا يسعدها. هي بنت حلال وتستاهل كل خير.
آدم: المشكله الوحيده ياطارق انك جدها.
طارق: هز راسه. عارف. وبعدها انتبه وبصله بغيظ. تقصد ايه يالا؟ انا مشكله لبنت بنتى؟
آدم: ههههههههه بموت ف غباءك.
طارق: بنرفزه. انت عيل فصيل. والله لا اقوم من وشك. انا مروح.
آدم: بص ف الساعه. وقال المفروض تروح من زمان.

طارق: بغيظ. ياض متخلنيش اعملها معاك. اقسم بالله ابيتلك هنا اسبوع كامل. ماهو بيت بنتى بقى.
آدم: اترزع ياخويا. البيت بيتك. وانا من بكره هكون ف المانيا.
طارق: بغيظ كبير. منك لله يا آدم ياعدوي. قوم سلم خلينى أغور من وشك.
آدم: قام. وقاله حلوه الكرافت دي؟ من العتبه؟
طارق: صك ع أسنانه بغيظ مكبت. انت ياض بتحب تنرفزني ليييييه؟

آدم: ههههههههه. انت الل مخك صغير اعملك ايه؟ المهم تعمل حسابك. عشان تكون موجود معانا ف خطوبة آريان اتفقنا؟
طارق: بغيظ. مش جاي ايه رايك بقى؟
آدم: ابتسم بحب. ماينفعش. الخطوبه مش هتم غير بوجودك ياطارق. وعم زين هو الل هيطلب ايد تمارا ل آريان كمان.
طارق: ابتسم بحب كبير. وحضنو بعض. ربنا يتمم بخير يا آدم ياخويا.
آدم: بابتسامه. حبيبى ياطارق.
طارق: طلع من حضنه. وربت ع كتفه. يلا تصبح ع خير.

آدم: وانت بخير ياحبيبى. تعالى هوصلك لحد العربيه.
طارق: هز راسه. وسلم ع الكل. واخد رنا وفارس وعيلته. وآدم وصلهم لحد العربيه. ومشيو.
يوسف: يلا بقى ياكريم ياحبيبى. انا عندى بكره استلام شحنه بدرى. وانت كمان هتكون موجود ف المينا من الساعه 8
كريم: من جواه رافض يمشى. لكن هز راسه بالموافقه.
يوسف: قام. وكريم وأشرف ومصطفى وسلمو ع الكل. واخدو هنا ومريم ومشيو.

آدم: بص ل آدم مراد وقال. كنت اسالني ع شاهين وانا كنت هريحك.
آدم مراد: آسف يابابا بس كدا انا اطمنت اكتر.
آدم: بابتسامه. ودى احسن حاجه بتعجبنى فيك. بس أعرف إن مش اى حد بيشتغل مع آدم العدوي.
آدم مراد: اكيد. بس حضرتك عرفت ازاى انى بسال ع شاهين.
آدم: بثقه. انا بابا يالا.
آدم مراد: ابتسم. وهز راسه صح.
باقي العيله كلها قاعدين ف الليفنج.
آدم: قاعد وواخد ليليان جمبه.

محمد: شايف نور قاعده زعلانه. وقام. طيب ياجماعه احنا يدوبك نروح.
آدم: اله تروح فين دلوقتي انت كمان؟ اقعد لسه بدري؟ وتيم فين انا من بدرى مش شايفه؟
محمد: تيم قالى أنه رايح مشوار مهم. وانا كان نفسي اقعد اكتر من كدا بس انت عارف المستشفى والعمليات بتبدء من 7 الصبح.
آدم: هز راسه. ماشي. وبص ع نور وقال نور انتى كويسه يابنتى؟
نور: ضحكت بتمثيل. طبعا يابابي انا كويسه جدا. ومبسوطه اوي ل لي لي حبيبت قلبي دي.

ليليان: بحرج ميرسي ياعمتو ربنا يبارك فيكي يارب.
مريم: طيب ما تباتو معانا. وتمشي ع شغلك الصبح ياحبيبى.
نور: قامت. مره تانيه إن شاء الله. وسلمت عليها. وع آدم والكل.
تمارا: قامت وسلمت ع الكل. وهزت راسها ل آريان بهدوء تصبح ع خير.
آريان: نفسه يوصلهم لكن صعب. وهز راسه ليها بابتسامه وانتى بخير.
محمد: سلم ع الكل. وقال تصبحو ع خير. ومشيو
الكل وانتو بخير. ومراد وزين قامو معاهم وصلوهم لحد العربيه.

فهد: رينو. آرين فين؟
رينو: آرين فوق مع تالين.
فهد: طيب اتصلى عليها تنزل عشان اتأخرنا.
رينو: حاضر ياحبيبى. واتصلت.
آدم مراد: قاعد ساكت تماما وسرحان ف آرين. وانتبه ع صوت خطوتها ع السلم. ورفع عينيه ليها.
فهد: قام. يلا يا آركان. سلم ع الكل انت واختك واسبوقنى ع العربيه.
آركان: حاضر يا بابا.
رينو: قامت وسلمت ع الكل. وودعتهم هي وفهد.
آرين: سلمت ع الكل. وقالت ببراءه تصبح ع خير يا آدم.

آدم مراد: هز راسه ليها. وانتى بخير. خلى بالك من نفسك.
آرين: اوكي. باي. خرجت مع آركان. وفهد ورينو.
ومشيو.

وبعد شويه.
كل واحد اخد مراته وطلع.
آريان: انا طالع انام يا آدم مش هتطلع؟
آدم مراد: لأ شويه كدا. اطلع انت.
آريان: تمام. تصبح ع خير.
آدم مراد: وانت بخير.
آريان: طلع. وبعدها ليليان وتالين.
ميرو: قامت. تصبح ع خير يا آدم.
آدم مراد: مالك؟
ميرو: كشرت عينيها بعدم فهم. مالى؟ ازاى مش فاهمه؟
آدم مراد: كنتى بتعيطى ليه من شويه يامريم؟

ميرو: بتوتر. انا؟ بعيط. احم ابدا. ايوه فعلا بس مكنتش بعيط ولا حاجه. كان ف حاجه دخلت ف عيني مش اكتر.
آدم مراد: قام وقف قدامها. وحط ايدو ف جيبه. مع انك عارفه اني بكره الكدب. وكمان عارفه انى اكتر واحد حاسس بيكي. وكمان عارفه انى ببقي قاعد ولو وسط مليون واحد بكون مركز اوى مع المليون. بس انتى شكلك بتنسي...
ميرو: بحده. آدم من فضلك ياريت بجد بلاش اسلوبك ده معايا. ارجوك.

آدم مراد: اتنهد. ومسد ع حجابها. آسف. انا مقصدش حاجه وانتى عارفه كدا كويس. لكن انا عايز اعرف منك انتى فيكى ايه؟ زعلانه من ايه؟ عيونك ع طول فيها دموع ليه؟ انتى مفكره عشان أنا اخوكي الصغير مش هقدر احس بيكي؟
ميرو: انا كويسه جدا. مفيش اى حاجه. كل الحكايه انى زعلانه ع فراق ليليان مش اكتر.
آدم مراد: ابتسم بتمثيل. ماشي ياحبيبتى. وانا مش هضغط عليكى. تصبحي ع خير يامريم.
ميرو: ابتسمت بزعل. وانت بخير. وطلعت.

آدم مراد: قعد ع الكنبه بتعب. ورفع رجله ع التربيزه. ورجع راسه لورا وغمض عينيه بحيره كبيره.
مياده: جت وشايله الصينيه ووقفت قدامه. وقالت بكل احترام. سي آدم بيه؟
آدم مراد: فتح عينيه. بجمود. خير.
مياده: بلعت ريقها بتوتر. اتفضل ست زينب قالتلى اجبلك المشروب بتاع حضرتك.
آدم مراد: حطيه عندك. وروحي ع شغلك.
مياده: حطتها. واتحركت وع وشها ابتسامه خبيثه.

آدم مراد: مسح وشه بايديه. واتعدل. وشرب الكبايه. وقام وقف. وخرج ف الجنينه. ووصل قدام البيسين الخاص بيه. ووقف وباصص للميا فتره كبيره. وحاسس انه مخنوق وجواه نار. وقلع القميص. ونط ف الميا. يمكن يقدر يطفي نار لوعة العشق الل جواه.
بعد فتره. عند محمد عزيز.
محمد: دخل الشقه مع نور وتمارا.
نور: كشرت عينيها أول مادخلت. وقالت ايه ده؟ الشقه كلها ضلمه كدا ليه؟

تمارا: بتعجب مش عارفه. مع اننا واحنا نازلين نور الصاله كان شغال كالعاده.
محمد: خلاص محصلش حاجه انا هشغل الاضاءه يمكن اللمبه اتحرقت ولا حاجه. وراح يشغل الاضاءه. واشتغلت.
نور: بصت قدامها ف الليفنج. وقالت بتعجب. تيم؟
محمد: بص وشاف تيم نايم ع كنبة الليفنج.
نور: راحت عند تيم بسرعه. وقلقانه عليه. وقالت تيم حبيبى انت كويس؟
تيم: نايم ع الكنبه. ورافع دراعه ع جبينه وعينيه. ورايح ف النوم.

محمد: مسح وشه بايديه. وقال تيم شكله نايم من بدري. اتفضلو انتو ع اوضكو وانا هصحيه.
نور: بصت ل محمد. وقالت بس ي...
محمد: شاور ليها. اتفضلي ومتقلقيش ع تيم تمام؟
تمارا: تعالى يامامي. بابي اكيد هيتكلم معاه. تعالى انتى استريحي.
نور: بصت ع تيم بحيره. ومسدت ع شعرو. وقامت بحزن.
تمارا: اخدتها ع اوضتها. ورجعت عند محمد. بابي لو احتجت لاي حاجه انا صاحيه نادي عليا ع طول.
محمد: ابتسم. ماشي ياروحي.

تمارا: بصت ع تيم. ومحتاره. وسابتهم وراحت ع اوضتها.
محمد: قعد ع التربيزه. قدام الكنبه. وحط ايديه تحت دقنه. وبص ع تيم. وقال جواه. ياترى مالك يابنى. من شهرين وحالك اتبدل. واتنهد بتعب. وحط ايدو ع شعر تيم. وبدء يصحيه. تيم؟
تيم: ...
محمد: تيم قوم يبنى. ايه الل نيمك هنا؟
تيم: فاق. وشال ايدو من جبينه. وبص شاف ابوه. واتعدل بسرعه. بابا. احم. ومسح وشه بايديه وحاول يفوق.

محمد: ايه الل نيمك هنا ياتيم؟ وسبت العيله ومشيت بسرعه ومن غير ما تقول لحد ليه؟
تيم: انا آسف يابابا. انا حسيت اني تعبان شويه. حتى كنت رايح ازور ناناه وجدو الله يرحمهم. وحسيت انى مش قادر. جيت ع هنا.
محمد: طيب مدخلتش نمت ف اوضتك ليه؟ وقافل فونك ليه؟
تيم: فتح فونه. وكمل بهزار. هههه مش عارف انا قعدت هنا وكنت قايم انام جوه. بس تقدر تقول كدا. انى لازم اطمن عليك لحد ما ترجع ههههه.

محمد: بص ف عينيه. مش هتقولي مالك؟
تيم: ابتسم. والله انا كويس جدا. انا مش عارف حضرتك وماما شايفين ليه انى مش بخير؟

محمد: علشان دي الحقيقه يادكتور. انت مش بخير. ومن شهرين تحديدا. يوم مارجعت ودخلت ع اوضتك من غير ما تتكلم مع أي حد فينا. وغضبك كان مسيطر عليك تماما. وكسرت كل حاجه ف اوضتك. وسبتنا وخرجت بسرعه وقعدت ليله كامله ف شقتك. والمشكله او الل حيرني اكتر. انك لما رجعت تاني يوم ع البيت كنت طبيعي جدآ وبتهزر وتضحك. واعتذرت وقولت مبرر خايب جدا. انك كنت متخانق مع شباب عاكسو آرين.

تيم: . مش مبرر ابدا يابابا. انا قولت الحقيقه. احم. انا بس كنت متنرفز جدا. من كذا حاجه حصلت ورا بعض. وجت مشكلة آرين وجبت أخري.
محمد: بص ف عينيه وقال انت بتحب ياتيم؟
ف نفس الوقت.
آدم مراد: طلع من البيسين. ورجع شعرو. وبص كتير ع الفون واخد القرار. واتصل
محمد: بص ف عينيه وقال انت بتحب ياتيم؟
تيم: رفع عينيه لابوه. وسكت...
محمد: قرا الاجابه ف عيون ابنه. وقال انت بتحب آرين ياتيم؟
تيم: فونه رن.

محمد: بص ع الفون وقاله ده آدم مراد رد عليه.
تيم: هز راسه. ورد. الو.
آدم مراد: بص قدامه. وقال بتملك. تيم انا بحب آرين!
تيم: عارف.
آدم مراد: تمام. مع السلامه. وقفل.
تيم: مع السلامه وقفل.
محمد: ها. جاوبنى بقى انت بتحب آرين ياتيم؟
تيم: ابتسم. وقال، لأ.

تمارا: غيرت هدومها. ولبست بيجامه. وعينيها جت ع شنطتها وافتكرت هدية آريان. وابتسمت وجريت بلهفه تشوفها. وقعدت ع طرف السرير وفتحت الشنطه. وجابت العلبه وفتحتها. وانبهرت. وقالت وااااو بجد اسوره تجنن فعلا. بجد جميله ورقيقه جدا. وفرحت وقلبها مبسوط. وحضنت الاسوره بسعاده. وقالت نفسي اقولك بجد انى مجنونه بيك يا آريان.

فيلا العدوي.
ميرو: ف اوضتها لابسه بيجامه رقيقه. ورايحه جايه ف الاوضه. وضميرها هيقتلها. وفجاءه قعدت ع الأرض. وعيطت بوجع كبير.
وقالت أنا اسفه يياسين. والله مقصدي اجرحك. انا يمكن اكتر واحده حاسه بيك دلوقتي. بس حاولت كتير ومقدرتش.
انا عارفه انك بتحبنى من زمان. لكن مش قادره. مش عارفه صدقنى.
انا قولتلك الحقيقيه عشان متتعلقش بيا اكتر من كده. انا روحي ف تيم. تيم وبس وصدقنى يياسين.

نفسي تيم يحس بيا حتى لو مبيحبنيش وجه قالى يمكن ساعتها اقدر افوق. ع قد العذاب الل هعيشه الضعف إلا أني اكيد هفوق ف النهايه.
انا مش عارفه اعيش. مش عارفه حتى أخرج بره نطاق عشقي ل تيم. نفسي بجد أنساه. عشقه لعنه واتفرضت عليا. عشقه احتوى تفكيرى.

عشق تيم بيجري ف دمي. حاولت كتير إني افكر فيك يياسين. لكن حتى الفكره نفسها مرفوضه. انا اسفه بجد. انا مش عارفه اسامح نفسي. انا عمرى ما كنت أتخيل انى اكون سبب لوجع اي حد أو اجرح حد. سامحنى يياسين ارجوك. سامحنى. وحطت وشها بين ايديها وعيطت بوجع كبير.
فيلا زياد جمال.
ياسين: من وقت ما رجع قاعد ع مرجيحه ف الجنينه وباصص للسما وساكت تماما. وسرحان ف شريط الذكريات.
فلاش باك. من 5 سنين.

ياسين: نزل ع السلم بسرعه البرق ع صوت صريخ ماليكا. ووقف مكانه بصدمه لما شاف زياد قميصه كله دم. واتصدم اكتر لما سمع الحوار.
ماليكا: بتصرخ احنا لازم نعمل حاجه يازياد. دي فريحه ممكن تموت فيها. لازم نلحق مريم.
زياد: بزعل حقيقي. ارجووووكي اهدى خلينى افكر.
ماليكا: بعياط طيب ماتعرفش مين الل خبط مريم بالعربيه. طيب مسكوه. اعترف قال حاجه؟

زياد: مسح وشه بايديه. كل الل اعرفه وسمعته من ليليان واحنا ف المستشفى. إن الواد الل خبطها اسمه ماهر. وكان عامل مشكله معاهم قبل امتحانات آخر السنه الل فاتت. والواد شكله كدا كان بينمر انه يخبط اي حد من الشباب وجت ف مريم مراد وربنا يستر البنت سايحه ف دمها وتيم شالها وجابها ع المستشفى وانا اخدتها منه بالعافيه. وفهد دلوقتي بيدور ع الواد زى المجنون. والعيله مش هتسكت.

ماليكا: بعياط. طيب ومراد. وفريحه والعيله.
زياد: بتنهيده. آدم ساكت خالص مبيتكلمش مع حد. وام مراد حالتها صعبه.
أما مراد حالته اصعب. وفريحه اغمى عليها. بصي الوضع هناك وحش جدا. انا جيت عشان اغير هدومي مكان الدم ده واخدك ونطلع ع المستشفى البنت ف العمليات يلا بسرعه.
ياسين: جري ع ابوه بعياط. مريم مالها يابابا. مريم حصلها اييه. انا عايز مريم. الله يخليك خدنى معاك اشوفها. ابوس ايدك انا عايز اشوف مريم.

زياد: مسح ع شعر ياسين. مش هينفع دلوقتي يياسين. انت صلى وادعيلها. وسابه واتحرك. يلا بسرعه البسي ياماليكا.
ماليكا: طلعت تجري ولبست.

ياسين: واقف منهار من العياط. ولف حواليه زي المجنون. وطلع يجري ع الجنينه. وقال للسواق الخاص. ودينى مستشفى النور بسررررعه. وركب العربيه ووصل المستشفى. ودخل يجري زي التايهه. يدور ف كل مكان. لحد ما لمح محمد خارج من العمليات وايديه كلها دم. وعينيه مدمعه. وقال ل زين إن مريم حالتها حرجه. الخبطه آثرت ع المخ. وربنا يستر. ومحمد طلب من زين إن محدش ف العيله يعرف بحالتها.

ياسين: قعد جمب الحيطه. ومش مصدق الل سمعه. وشاف كل العيله بتجري ورا بعض. وتيم قاعد ع الأرض وهدومه عليها دم. وسمع صوت صريخ فريحه. وريتال. وقفل ودانه. ودموعه نازله.
وتانى يوم عرف ان مريم اتحجزت ف العنايه المركزه. العيله كلها ف حاله وحشه جدا. وعرف إن فهد وصل لماهر. وقبضو عليه.

لكن مراد لما عرف عنوان ماهر. خرج من المستشفى زي المجنون. وفهد مش عارف يلحقوا بالعربيه. ومراد راح الفيلا بتاعت ماهر. وضرب ابوه عشان معرفش يربي ابنه. وانه يسوق عربيه ف السن ده. مراد كسر الفيلا كلها وكان غضبان بطريقه جنونيه. وفهد لحقه وشوش ع الكاميرات وحذف كل حاجه عشان مراد. وفهد هدد ابوه وقاله ابنك هيدفع التمن حياته. واخد مراد بصعوبه من الفيلا بسرعه. وخرجو.

بعدها بشهر ياسين: زعل جدا لما عرف إن السنه كدا ضاعت ع مريم. ومن وقتها عرف واتاكد أنه بيحب مريم مراد. وقلبه طار من الفرحه لما عرف انها فاقت اخيرا. وابتسامته رجعت معاها. وعاهد نفسه من وقتها أنه يحب مريم وبس. وقلبه يكون ليها وبس. وعدت سنه ورا سنه. وحبه لمريم بيكبر.
عوده للوقت الحالى.

ياسين: فاق من زكرياته ع حد حط ايدو ع كتقه. وفتح عينيه. ومسح دموعه بسرعه. واخد نفس عميق واتنهد بتعب. وشاف. زياد وقال بابا؟
زياد: قعد جمبه ع كنبة المرجيحه. وقال ايوه بابا. ايه يياسو. انت كل ده قاعد ف الجنينه؟ طيب ليه؟ وليه اتصلت عليا وقولتلى انك هتروح ع البيت. مالك يبنى؟
ياسين: بص ل زياد. وحاول يتكلم لكن معرفش. وبص قدامه وساكت تماما...

زياد: بقلق. ياسين. مالك يبنى متشغلش قلبى عليك؟ ايه كمية الحزن الكبيره ال واضحه عليك دي؟ اتكلم يبنى فضفض لابوك.
ياسين: بصله بوجع كبير. وقاله بابتسامه مكسوره. مريم فوقتنى من الوهم الل كنت عايش فيه يابابا. قالتلى انها عارفه بحبى ليها. وحاولت لكن معرفتش.

زياد: قلبه اتكسر لكسر ابنه. لكن قال. الحمد لله ع كل شي يبنى. اسمع يياسين. قلبك ده مش بايدك يختار مين ويدق لمين ويحب مين. وهي قالتلك أنها حاولت لكن قلبها معرفش يدق ليك. وهي اكيد شافت حبك ليها واضح ف عينيك. واحده غيرها كانت فرحت بان ف حد بيحبها حتى لو هي مبتحبوش.
لكن اكيد مريم عملت الصح. لأنها خايفه عليك ومش عايزاك تعيش ع وهم كداب. هي عايزاك تفوق لنفسك. وده كمان رأي.

انا عايزك تقنع نفسك انك معجب بشخصية مريم لكن مبتحبهاش. لازم تواجهه الحقيقه حتى لو كانت صعبه. وانا يبنى مش هسيبك وهفضل جمبك. وهساعدك انك تخرج من الحاله دي ف أسرع وقت.
ياسين: بص قدامه. تفتكر يابابا انى هقدر انساها؟
زياد: إن شاء الله. وعايزك تعرف إن لو كان علاقتكو دي فيها خير ليك وليها كانت اكتملت. لكن ربك ليه حكمه ف كل حاجه بتحصل. ولو ليك نصيب ف اى حاجه هتاخدها مهما يحصل.

ياسين: ابتسم بحزن. متشكر جدا يابابا. متشكر إن حضرتك ديما واقف جمبي.
زياد: حط ايدو ع راس ياسين وضمه لقلبه. بتشكرني ع واجبي يياسو. ده انت ابني وصحبي وكل حاجه حلوه لحياتى انا ووالدتك.
ياسين: غمض عينيه ف حضن ابوه واتنهد بتعب.
زياد: طلعه من حضنه. وقاله اسمع بقى. بما اننا ف الاجازه الكبيره. ايه رايك بعد خطوبة آريان نسافر انا وانت وماكي وحياة.

ياسين: ابتسم. مفيش داعي. وصدقنى حضرتك انا هحاول افوق لنفسي واعدى المرحله دي.
زياد: ابتسم. وماله نعديها سوا. ونروح اى مكان. ايه رايك نروح اسكندريه او مثلا مارينا. ولا اقولك احنا نسافر سنغافوره. ف شغل هناك من ناحيه نخلصو. ومن ناحيه تانيه نتفسح شويه ايه رايك؟
ياسين: ابتسم زى ما تحب الل انت شايفه ياحج.

زياد: بمكر. تمام. بس اوعا وانا بشتغل ف سنغافوره. ارجع الفندق الاقيك مبوظ الدنيا. حاكم انا عارفك. ههههه.
ياسين: ههههههههه لالا مش سكتى خالص ياحج. اطمن انا هشرفك.
زياد: بأريحيه. لعب ف شعر ياسين طول عمرك مشرفنى ياحظابط ياسين. قوم بقى انا تلجت. وامك هتخلينى انام قدام الباب.
ياسين: ههههه لا وع ايه. يلا بينا.

عدي اسبوعين كمان.
عند محمد عزيز. تمت الخطوبه. واتفقوا ع كل حاجه وكتب الكتاب قبل الجواز بأسبوع.
آريان: لبس الخاتم ل تمارا. وتمارا لبسته الدبله.
آريان: بسعاده مبروك يا تيما.
تمارا: وشها جمرة نار. الله يبارك فيك يا آريان. احم
آريان: تعرفي اللون الابيض هينطق عليكى. بجد انتى برنسس اوى انهردا. بصي انتى اصلا طول عمرك برنسس.
تمارا: نزلت وشها ف الارض بحرج كبير. احم ميرسي.

آريان: تمارا. انا عايز اقولك انى مبسوط جدا. رغم انى مخنوق من قرار تأجيل كتب الكتاب. لكن فكرة انك ليا. دى مفرحانى.
تمارا: احم. كل شي باوانه. وكدا احسن. قصدي يعنى. اننا هنقعد فتره كبيره.
آريان: والله قولت ل بابا نتجوز آخر الشهر والشقه موجوده. قالى لأ. بنت اختى مكانها قصر. هو مكدبش بصراحه انتى قيمتك مملكه بحالها. لكن بصراحه انا كنت حابب بداية السنه نروح الجامعه مع بعض.

تمارا: قلبها بيدق بسرعه. وقالت ع العموم كل حاجه هاتم زى ما ربنا عايز. لكن ليه خالو زين رافض الشقه؟
آريان: بابتسامه. اصل بابا آدم وبابا. اتفقوا وخلاص هيشترو الارض الل جمب اليلا بتاعتنا عارفاها؟
تمارا: بانبهار. ماشاء الله. الارض الل جمب الفيلا ع طول؟
آريان: ابتسم. ايوه هي دي. واتفق مع صاحب الأرض امبارح. والمبايعه هتم خلال الأيام الل جايه إن شاء الله.

تمارا: ماشاء الله. بس يا آريان بتهايلى الأرض دى مساحتها كبيره جدا جدا. صح؟
آريان: ايوه ياحبيبتى. احم سورى بقى.
تمارا: بحرج. طيب وبابا آدم ناوي ع ايه؟
آريان: همس بحب، وقال مفاجأه كبيره.
تمارا: قلبها دق. احم ممكن اعرف.
آريان: فيلا آريان العدوي. وحرمه تمارا العدوي.
تمارا: كشرت عينيها بعدم فهم. مش فاهمه حاجه؟

آريان: بابا آدم. قرر أنه يبنى ع الأرض دي. فيلا ليا وفيلا ل آدم. وكمان فيلا تالته وبين الليتين عماره كبيره جدا لكل فرد ف العيله ليه شقه فيها. لبناته وأولاده وأحفاده كلهم كمان بلا استثناء.
تمارا: بفرحه. واااو. بجد فكره تجنن يعنى كل العيله هتكون جمب بعض.
آريان: ودي اجمل حاجه. احم تمارا كنت عايز اقولك حاجه مهمه جدا. ومش قادر امنع نفسي اكتر من كدا.
تمارا: نزلت وشها ف الارض بحرج. احم حاجة ايه؟

آريان: اني بحبك وبموت فيكي ياتيما.
تمارا: ...

عدى حوالى 4 شهور كمان.
ف مجموعة آل العدوي الامبراطور.
ف مكتب زين.
هيكل: تمام جدا يا زين. انا هاخد اوراق المناقصه. واظبط كل حاجه.
زين: بيراجع ف الملفات الل قدامه. وقال والله انا مش عارف اشكرك ازاي يا هيكل يصحبى. هتوفر عليا مجهود كبير. لانى عندى اجتماع مهم جدا.
هيكل: ضحك. عيب عليك الكلام ده. مفيش بينا شكر دا انت حبيبي.

زين: ضحك بمكر طبعا. طبعا. وفونه رن وكان مراد. وقال اقعد ثوانى ياهيكل. ورد الو ياحبيبى.
مراد: ايه ياورحي انتى فين ياقمر ههههههههه.
زين: هههههههه. انا ف قلبك. ايه ياوحش صوتك ف الشارع. انت موجود فين كدا؟
مراد: انا قدام الشركه اهو وطالع اشوفك. وبتصل ع الحج مابيردش.
زين: نورت شركتك. الحج ف مؤتمر صحفي مهم. عن آخر إنجازاته. اطلع تعالى انا ف المكتب.
مراد: اشطا. هقفل العربيه وطالع سلام.

زين: بابتسامه مع السلامه. وقفل. وبص ل هيكل. جاهز يصحبي؟
هيكل: قام وقف كل حاجه تمام. وهبشرك ولازم المناقصه ترسى عليك. متقلقش.
زين: تؤ من الناحيه دي انا مطمن جدا. وخصوصاً انك انت الل ليك الفضل ف المناقصه دي.
هيكل: ضحك بخبث. انت صحبي وحبيبى واي حاجه فيها خير ليك لازم اقولك طبعا.
زين: اصيل يا، هيكل. اتفضل وربنا معاك.
هيكل: هز راسه ومعاك. بعد اذنك. ولف ضهرو وضحك بخبث كبير وخرج من المكتب والمجموعه.

زين: ضحك بخبث اكبر. ولف بالكرسي. وقال بالشفا ياهيكل. ومسك الفون واتصل ع رعد.
رعد: الو. زين باشا.
زين: رعد باشا. جاهز يصحبى؟
رعد: كله تمام متقلقش. انا آمنت المكان برجالتنا عشان لو حصل غدر. وكمان دخلت رجاله خاصه بين رجال الأعمال.
زين: تمام. انا نص ساعه كدا هتصل عليه. وهبلغه الصدمه. بس اسمع يارعد. الصفقه دي مهمه جدا ليا. ياريت متخذلنيش.
رعد: ههههههه عيب عليك يازين باشا. اطمن واعتبر الصفقه بين ايديك.

زين: تمام. ماشي يارعد بالتوفيق إن شاء الله.
الباب خبط. ومراد دخل. سلامو عليكوووو.
زين: بص ع مراد وضحك. وقال تمام يارعد مع السلامه. قفل المكالمه. وابتسم وعليك السلام تعالى ياكابتن.
مراد: قعد ع الكرسي ورفع رجله ع التربيزه.
زين: ها تشرب ايه؟
مراد: واحد خمره اناناس.
زين: هههههههههه. ومش عايز واحد نسوان ههههه.
مراد: ياريت ف كوبايه تانيه هههههههههههه. اطلبلى بوريو بسرعه.

زين: هز راسه بضحكه. واتصل ع السكرتيره. ايوه لو سمحتى. عايز واحد عصير بوريو. والقهوه بتاعتى.
السكرتيره: تحت امرك يافندم.
زين: فهد ف الجهاز ولا فين دلوقتي؟
مراد: فهد قالى أنه رايح مع تيم مشوار. اومال فين ليليان و آريان؟
زين: تمام. ف اجتماع مع زياد جمال.
مراد: مسح وشه بايديه بتعب. وقال اااه ياعضمك يارضا.
زين: ههههه سلامتك مش انت الل عملت فيها وحش الشاشه.

مراد: كان لازم اعمل كدا يازين. وأخف الحمل من ع ابوك شويه.
زين: ربنا يوفقك يامراد. وعملت ايه ف الارض العمال ابتدو؟
مراد: ايوه انا واقف مع المهندس من الساعه 8 الصبح. والعمال ابتدو حفر. بدؤ ف فيلا آريان الاول.
زين: هز راسه. بابتسامه. والله بجد انا مبسوط جدا اننا كلنا هنكون جمب بعض.
مراد: ويسلام لو طارق. وعيلة عزيز والصاوي يكونو جمبنا. يااااه خيال والله.
زين: هز راسه. ياريت.

السكرتيره: خبطت ودخلت. اتفضل يامستر زين وحطت القهوه. وحطت العصير ل مراد وخرجت.
زين: جاتله الرساله وفتح الفون وابتسم بخبث. وقام وقف. اشرب العصير وانا هعمل مكالمه مهمه.
مراد: هز راسه اشطا. وفتح فونه يتصل ع فريحته.
زين: راح وقف عند الشباك واتصل ع هيكل.

هيكل: ف العربيه. وفونه رن وابتسم بخبث. ورد الو كل حاجه جاهزه. زي ماخطط بالظبط ياباشا
رؤوف الجبالي: بثقه. اعمل حسابك لو المناقصه دي رسيت ع العدوي مش هيحصلك خير ابدا.
هيكل: بصدمه. ازاى يعنى الكلام ده يارؤوف ياجبالى. احنا اتفقنا انى هحط اسعار خياليه. وانا هاخد الفرق. ايه ال حصل دلوقتي.

جبالى: بغيظ الل حصل إن آدم العدوي كل مادا عمال يكبر. واى حاجه يكسبها. وانا مش هرتاح إلا لما يقع تحت رحمتى. واردله قلم طارق السيوفي بقلمين من رؤف الجبالى انت فاااااهم.
هيكل: ههههه وانت مفكر إن حتت مناقصه زي دي الل هتوقع العدوي. اسمع منى وحاول تفكر بالعقل. انا بس يطلعلي ال4 مليون وساعتها نفكر ف حاجه اقوي واكبر وهتكون الضربه لل اتنين. آدم العدوي و زين العدوي. فاهمنى ياجبالى.

رؤوف: بغضب ع اخر الزمن مافيش غيرك انت ياهيكل الل هتعلم رؤوف الجبالى هيعمل ايه؟
هيكل: يسيدى المقامات محفوظه. بس اسمع مني. وانا مدسوس منك وسطيهم ولحد دلوقتي محدش عارف. وانا سمعت إن ف شحنه كبيره جدا اتفقوا عليها قدام منى امبارح. نصبر احنا بقي. لحد الشحنه دي ونفجرها ليهم. وهتبقى خسارتهم اكبر من حتة مناقصه ياباشا.

رؤوف: هز راسه بتفكير. امممم ماشي ياهيكل انا هخلينى وراك المرادي. لكن وحياة ابنى ساهر الجبالي. لو مدمرتهم لادمرك بايدي شخصيا. وقفل المكالمه.
هيكل: نفخ بنفاذ صبر. الله يخربيتك. كنت هتبوظ عليا خططى. ايه ده؟ زين بيتصل؟ ههههههههه تلاقيه عايز يدفع الفلوس بسرعه هههههه الغبى صدق أن المناقصه بالملايين دى كلها هههههههههه. لما ارد اشوفه عايز ايه، احم الو حبيبي.
زين: بجمود ايوه ياهيكل انت فين؟

هيكل: كشر عينيه بعدم فهم. انا خلاص داخل ع المكان اهو. بس مال صوتك يازين؟
زين: بغضب. سيب الل ف ايدك وتعالالى حالا ياهيكل. ف مصيبه حصلت. بسرررعه سيب المناقصه وتعالى.
هيكل: فتح عينيه بصدمه كبيره. ايييه؟ اسيب المناقصه. انت عارف ده معناه ايه؟ زين انا لو رجعت كدا المناقصه مش هترسي عليك. اعقل يازين.

زين: بصوت عالى. وهو ف مناقصه من غير فلوووووس ياهييييكل. انا جالى رساله دلوقتي. إن رصيدي ف البنك صفررررر. انت ساااامع رصيدى بقي صفررررر ياهيييكل.
مراد: قفل ف وش فريحه. وقام بصدمه كبيره من الل سمعه.
هيكل: فتح عينيه بصدمه اكبر. وكل تخطيطه راح ع مافيش.
زين: قفل ف وش هيكل. ولف واتخض. ايه يامراد واقف ف قفايا كدا ليه؟
مراد: بزهول. اي الل انا سمعته ده صح؟

زين: هههههههههههه. فال الله ولا فالك ياعم. تعالى اقعد وانا هرسيك ع الحوار.
مراد: قعد ومش فاهم حاجه. قول سامعك ف ايه؟
زين: يسيدي دي لعبه انا عاملها. وانا هقولك الل حصل إن ف واحد اسمه هيكل. وا...
هيكل: واقف بالعربيه. بغضب شديد. وضرب الدريكسون مره واتنين. وقال لييييييييه؟ بعد كل التخطيط ده. كل حاجه تررووووووح ليييييييه؟
لااااااااااااااء...

مراد: سمعه للآخر. ومط شفايفه امممم. كل ده يحصل. طيب كنت قولى وانا اخلص الحوار ف ساعه واحده. لأ بس عجبتنى ياض يازين.
زين: ههههههههه تلميذك يامعلم. وفجاءه سمعو صوت انفجار كبير قدام الشركه.
زين. ومراد بصو لبعض باندهاش: قامو يجرو بصو من الشباك.
زين: فتح عينيه بصدمه كبيره. وقال مراااااد عربيتك يامراد؟
مراد: واقف مزهول. وشايف عربيته بتولع قدام عينيه. وفجاءه فونه رن. وكان تيم.

مراد: عينيه ع العربيه. ورفع الفون ع ودنه من غير ما يتكلم.
تيم: بينهج. خالو مراد انت فين. عربية فهد انفجرت قدام عينيا.
مراد: فتح عينيه بصدمه. وزعق تيييم فهد فين؟ انت وفهد حد جراله حاجه؟
تيم: بينهج. لأ اطمن انا وفهد بخير. احنا كنا ف المول. وسمعنا صوت انفجار كبير. ولما جرينا بره المول اكتشفنا انها عربية فهد.

مراد: بخوف وزعق بصوته كله. اركب انت وفهد واطلعوا ع فيلا العدوي بسرعه. بسرررررعه المكان اكيد عندكو خطر.
تيم: هز راسه حاضر. متقلقش انا هجيب فهد ونروح. سلام. وقفلو.
مراد: خرج بسرعه. وزين جري وراه.
زين: بيجري وراه بخوف. وقال بصوت عالى مراااااد ماتخرجش بره الشركه يامرااااد.
كل الموظفين ف الشركه. حصل بينهم خوف وهرج كبير.
ريتال: خرجت بسرعه ع صوت الانفجار.

زياد: خرج من الاجتماع. لما شاف من الشباك مراد بره الشركه. وآريان جري وراه.
ليليان: بخوف جريت ع ريتال.
مراد: واقف قدام العربيه. ومزهول. وازاى. وعربية فهد ونفس الوقت. ازاى؟
زين: بصوت عالى وآمر. كل الحرس يقفو حوالين مراد باشا. اتحركو بسرعه.
الحرس: جزء منهم حاوطو مراد. والجزء التاني حاوطو زين.
مراد: بص للأمن. ايه الل حصل؟
فرد الأمن: انا شوفت الل حصل ياباشا.
مراد: بتركيز. اتكلم.

فرد الأمن: انا كنت واقف مكاني قدام الشركه. وباصص ع الطريق. فجاءه ظهر مكنة ريس لونها اسود وعليها 2 ملثمين مش باين منهم اي حاجه أسود ف اسود. واحد منهم حدف حاجه تحت عربية سيادتك. والريس ماشي بسرعة البرق. انا استغربت. وقولت اروح اشوف ايه الل حدفوه. فجاءه العربيه انفجرت. وملحقناش نعمل اي حاجه.
بعد فتره ف فيلا العدوي.
الكل قاعد متوتر.
آدم: طيب يافهد انتو اخر قضيه محدش هرب منها.

فهد: هز راسه بغضب لأ. مفيش حد هرب. ولا ليهم اي شغل ف مصر.
مراد: المشكله. إن الل حصل معايا حصل مع فهد بنفس الطريقه. حتى مكن الريس ف الكاميرات. مافيش عليه نمر. والملثمين مش باين منهم اي معالم.
آدم: ...
فهد: مسح وشه بايديه ونفخ بنفاذ صبر.
تيم: انا كل ما اتخيل إن فهد لو كان ف العربيه. وحصلو حاجه. اتجنن. ياتري هما مين؟ وعملو كدا ليه؟
آدم: رساله.
كلهم بصو ل آدم.

آدم: الل عمل كدا. مش عايز يقتل مراد وفهد. لأ. الل عمل كدا عايز يوصل ليهم رساله. انهم تحت عينيهم وقادرين أنهم يخلصوا عليهم.
مراد: بتفكير. فعلا يا بابا. لأنهم وصلو الرساله دي ليا ولفهد ف نفس التوقيت تماما. ومن غير اي اضرار جسديه. يعنى مراقبينا كويس اوى.
فهد: واكيد دي رساله منه كأنه بيقولنا دي قرصة ودن.
آدم: هز راسه. بالظبط.
تيم: بقلق. طيب والعمل؟

آدم مراد: بص قدامه. وقال والله الل يقدر ع مواجهة عيلة العدوي. يبقى اهلا وسهلا بيه. ولا ايييه؟
مراد: بص لفهد. وضحكو بصوت عالى.
فهد: هههههههههه يبقى كتب نهايته بايدو. وهيدبح ع ايد العبد لله حوت المخابرات.
مراد: هههههههههه والله من زمان جدا مستنى مغامره جديده. ههههههههه.
فهد: بص قدامه وقال. يبقى نهجم هجمتنا ياصقر.

ونقول بعد مرور كام شهر كمان.
ف الجامعه: ميرو: واقفه مع تيم. بيتكلمو مع بعض. وفجاءه بنت ندهت ع تيم.
تيم: بص ل مريم. وقال. دكتوره كامليا. طب اسنان وآخر سنه. وصديقتى.
كامليا: ههههههه صديقتك وبس اوكي ياتيم.
تيم: اسف وبص ل مريم كامليا تبقى الإنسانه الل هرتبط بيها قريب يامريم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة