قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل السادس

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل السادس

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل السادس

رؤي، بقولك انا عزمت نفسي اني ابات عندك
نور، انا موافقة واخوكي
رؤي، هو مش هيتعصب لما يعرف اني بايتة عند مراتو
نور. امشي اطلعي برة
رؤي، خلاص هو انتي هتوافقي
نور. ممكن اوافق لو قبل بشروطي
رؤى. احب اسمعها
نور. الاول والتاني والتالت
رؤي، نهارك اسود وهو هيوافق
نور، مش عارفة لسة مقولتلوش
بعد صمت قليل
نور، رؤى
رؤى. هممممم
نور. لو حد في الجامعة عرف باللي حصل ساعتها هبعتك لزهرة جثة
رؤى. عيب عليكي مش واثقة فيا.

نور، لا واثقة
رؤى. سيبك المهم انا كنت متفقة بيني وبين نفسي لما اخويا يتجوز اطلع عين مراتو
نور. نعم نعم
رؤي، بس لما شفتك رجعت عن قراري
نور. ايوة كده.

عمار، نهار اسود هتتجوز
ادهم، ايوه
عمار، والحج على عندو خبر
ادهم، لا لسة
عمار. مش مهم هتعمل إيه مع البت
ادهم. اتعدل اسمها نور
عمار، نعتذر هتعمل إيه مع نور
ادهم، هوريها ايام عنب
عمار، يا خوفي منك
ادهم، لا متخفش يا خويا اما اكلم بقى الحاج استعد للبهدلة
على. كيفك يا ولدي
ادهم. انا كويس يا بابا حضرتك وماما وعمتو عامليين إيه
على، كويسيين قووي يا ولدي مش ناوي تفرحنا بيك بقى يا ولدي
ادهم. انا كنت مكلمك علشان كده.

علي. خير يا ابني
ادهم. احم هو يعني انا كتب كتابي يوم الخميس
على، اييية سمعني كده تاني
ادهم، اهدي بس يا بابا
على، اعتبرت ابوك مات يا ابني دية اخر تربيتي
ادهم، ولا عشت ولا كنت يا بابا واللهي انا...
قاطعه علي، خلاص يا ابني اللي انت عايزو اعملو
ادهم، يعني مش زعلان يا بابا
على، لا طبعا بس اهم حاجة ان انت سعيد
ادهم. بجد يا بابا
علي. بجد قولي بقى العروسة حلوة ولا لا
ادهم، تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك يا بابا.

على، هههههه شكلك واقع يا واد
ادهم، هههه اوووي اووووي يا حج
على، طب اسمها إيه
ادهم، نور
على، ان شاء الله كده تجيبها نشوفها
ادهم. ، ان شاء الله بس يعني
على، في إيه يا ولدي عايز حاجة محتاج فلوس
ادهم، لا لا بس عمتي
علي، ميهمكش من حد يا ولدي ولو عزت حاجة قولي
ادهم. تسلم يا حج سلام
علي. مع السلامة
زهرة. في إيه حج بتبارك على إيه
على. ابنك هيتجوز يا زهرة الخميس الجاي
زهرة. صح هيتجوز البت بسمة.

على، لا دية واحدة تانية بت كده اسمها نور
زهرة، وانت وافقت
على، ادهم خلاص كبر مبقاش صغير لازم يحب ويتجوز اللي يريدها قلبو
زهرة، الله يسعدهم
على، ان شاء الله
عمار، ها ابوك عمل إيه
ادهم. باركلي
عمار، يبقى الف مبروك يا صحبي اخيرا هفرح فيك
نظر له ادهم بغضب
عمار. قصدي هفرح ليك
نظر له ادهم وامسك هاتفة بخبث واجرى اتصالا.

فرح، يعني إيه هيتجوزها
عبير، مش عارفة ابوكي هو اللي قالي كده
فرح، بنت ال هنعمل إيه
عبير، وانا ايش دراني اما نشوف بقى.

ذهب ادهم نحو بيتة لم يجد رؤى توقع ان تكون عند نور نزل من عمارته ولكنة التقي بعلياء
علياء. ازيك يا دومة عامل إيه
ادهم. انا كويس بس يا ريت تقوليلي ادهم علشان مراتي مش هتحب حد يقولي دومة
علياء. مراتك انت اتجوزت
ادهم. بعد بكرة كتب الكتاب وهتيجي تعيش معايا ولما اهلها ينزلو هنعمل فرح سلام دلوقتي
غادر ادهم وترك هذه الفتاه تستشيط غضبا وصل نحو شقة نور كانت الفتيات في الداخل يتحدثون طرق الباب.

رؤى. مين اللي هيجلنا دلوقت
نور. مش عارفة
رؤي، هنعمل إيه
نور. نلبس الروب ونطلع نفتح
رؤى. هاجي وراكي
نور. طب يلا
وقفت نور خلف الباب ووقفت رؤى خلفها فتحت نور الباب وجدت ادهم وقف ادهم ينظر لها
ادهم. ساعة عقبال ما تفتحو
نور. في حد يجي الساعة 2 بليل ده تخلف رسمي
ادهم، رؤى روحي غيري هدومك
نور. لا رؤى هتبات معايا انهرده
ادهم. امشي يا رؤى
نور. يووووة متخلف.

ذهبت رؤى كي تبدل ملابسها نظر لها ادهم وبدا بالاقتراب منها حتى التصقت بالجدار خلفها حاوطها ادهم
ادهم. كنتي بتقولي إيه بقى
نور. كنت بقول متخلف في حاجة
ادهم. واللهي في حاجات كتير بس انا مش هعمل حاجة دلوقتي لما تبقى على ذمتي
نور، برضو هيقولي ذمتي انا مش هتجوزك حتى لو كنت اخر راجل في الكون
ادهم. مش مقتنع اجهزي بقى يا عروسة يومين وهتنوري بيتي يا حلوة وسعتها الكلمة هتطلع بحساب
نور. يومين إيه.

ادهم. اخص عليا لا اخص هو انا مقولتلكيش
فلاش باك
ادهم. السلام عليكم
يوسف، وعليكم السلام مين
ادهم. انا ادهم
يوسف، خير يا ادهم
ادهم، كنت عايز اقدم موعد كتب الكتاب
يوسف، واللهي ده قراركو
ادهم، انا عايزو بعد بكره
يوسف، ماشي يا ابني
ادهم. تسلم يا عمي سلام عليكم
يوسف. وعليكم السلام
نهاية الفلاش باك
نور، انت اتجننت مستحيل
ادهم وهو يتحسس وجنتها. تؤتؤ يا مراتي المستقبلية
نور وهي تزيح يده بعنف. لا انت مجنون رسمي هو إيه ده.

امسك ادهم بفكها، تحترمي نفسك وانتي بتكلميني
نور. ابعد عني انا مستحيل اتجوز واحد زيك
ادهم، ههههههههه كلها يومين وتنوري بيتي يا قطة خلصتي يا رؤة
رؤى وهي ممسكة بشنتطها، ايوة
ادهم، اوك تعالي باركي لنور علشان بعد بكرة هتنور البيت عندنا
نور، ومين اصلا قالك اني موافقة وحتى لو موافقة انا عندي شروط
ادهم و هو يجلس، احب اتعرف عليها.

نور، اولا هفضل زي ما انا هعيش هنا والتاني مش هتيجي جنبي ولا تلمسني والتالت كلها شهرين ونتطلق
ادهم. خلصتي
نور، ايوة
ادهم، ولو موفقتش
نور، مش هوافق
ادهم بكذب. موافق
نور، مش مقتنعة بس اوك
ادهم، مش مقتنعة اوك يلا يا رؤة
رؤي، يلا يا ادهم
غادر كل من ادهم ورؤى زفرت نور بضيق
نور. هلا مجد شلونك
مجد، هلا نور يا عمري
نور. كيفك انتي
مجد، انا منيحة وانتي شلونك
عاودت نور البكاء مجددا، مو منيحة ابدا يا مجد.

مجد، نور حبيبتي شو صار ايش فيك
حكت لها نور كل ما حدث
مجد، يا ربي يا عمري الله يعينك ليش الحيوانة زوجه عمك وبنتها يسون كذا
نور، ما ادري
مجد، خلاص روحي صلي استخارة وبعدين شوفي الله شو رايدلك يصير
نور، خلاص معليش تعبتك معي
مجد، عيب عليكي احنا اصحاب من يوم بالابتدائي
نور. كيف علي وماهر ورغد وخالد
مجد. الحمد لله زينين كلهم في مفاجاة حلوة
نور، شو
مجد، امس رغد كانت تعبانة وراحت تسوي فحص طلعت حامل.

نور. من جد يااااااااااي كتيييير متحمسة باي الحين راح اكلمها
مجد. باي
نور، هلا هلا بالزفت والزفتة
خالد، ليييش بس
نور، يعني الحيوانة زوجتك تصير حامل وما تخبرني
خالد، والله لسة دارين امس انتي شو مسوية
نور. راح اتزوج
خالد، ههههههههه حلوة المزحة الجديدة ذي
نور، ما امزح يا خالد
خالد، من جدك انت تتكلمين
نور، ايه و ملكتي (كتب كتابي) بعد يومين
خالد، بربك تمزحين
نور. لا والله
خالد، كيف طيب
حكت له نور ما حدث.

خالد، يا عمري كل هذا صار معك ليش ما تعاودين((ترجعين))
نور، ما راح يخليني
خالد. الله معك يا حياتي
نور، ومعك المهم كيفها رغد
خالد، كتيييير فرحانة
نور. سلملي عليها كثييييير باي يلا
خالد، باي
مر يومين كانت نور خائفة وكانت رؤى لا تتركها ابدا جاء ادهم واخذها مر كتب الكتاب عاديا جدا
عمار. الف مبروك يا مدام نور
نور. شكرا بس انا اسمي نور بس
عمار، وانا عمار بس
رؤي، ده بقى صاحب ادهم بس بيشتغل دكتور.

عمار، عايزين نشوفكم بقى
نور، المرة دية شهدت على ورقة الجواز المرة الجاية طلاق
ادهم. ده لو وافقت.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة