قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية انتقام ثم عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الثلاثون

رواية انتقام ثم عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الثلاثون

رواية انتقام ثم عشق للكاتبة لولو الصياد الفصل الثلاثون

كانت دينا تبتسم بسعاده تشعر وكانها ملكه العالم اجمع
ملتف حولها ثلاث نساء يساعدونها باللبس والمكياج واخيرا انتهوا نظرت الى نفسها بانبهار.

حتى انها صرخت من فرحتها هل تلك الفتاه رائعه الجمال انا مستحيل ولكن صدق من قال ان كلمه واحده من الحبيب تغير كل شىء تحولك من الحزن الى السعاده ومن الانطواء الى الحريه انه الحبيب واحمد الصياد هو حبيبها تقسم ان تغيره معاها اليوم جعلها ترفرف في السماء محلقه تقسم انها لو ماتت اليوم لن تندم يكفيها سعادتها اليوم ولكن لالا تريد ان تكمل اليوم وتعرف ماذا سيفعل معها؟

انتهت دينا اخيرا وخرجت من الغرفه ونزلت الى الاسفل وجدت احمد الصياد ينتظر امام المستشفى والغريب انه غير ملابسه وارتدى بدله باللون الاسود وكان رائع الجمال كان ظهره لها ولكن تعرفه حتى لو كان في وسط الف رجل نبضات قلبها التى تطرق بقوه تعلمها ياقترابه منها تجعلها تعرف ان رجلها زوجها حبيبها على مقربه منها
وقفت اخيرا خلفه ووضعت يديه على كتفه
التفت احمد الصياد بسرعه.

ونظر لها بابتسامه جميله ونظر لها باعجاب شديد
احمد الصياد بمشاكسه: ممكن نتعرف
دينا بضحك: اسفه مرتبطه
احمد الصياد: انا كمان متجوز ومراتى تعبانه فوق بس اقولك انا هاخدك انتى ونهرب ايه رايك
دينا بغيظ فقد اعتقدت انه يتحدث بجديه ولا يعرفها
دينا وهي تشير الى نفسها: احمد انا دينا مراتك
احمد الصياد وهو مازال يمثل: ويرسم الصدمه: دينا لالا مستحيل اكيد بتكدبى علشان اسيب مراتى واخدك
دينا بغيظ: احمد بطل رخامه.

احمد وهو يقبل يدها وسط دهشتها: انا اعرفك من ريحتك يا دينا اعرف من براءة عنيكى اعرفك من طريقه كلامك اعرفك حتى لو كنت اعمى
دينا: بعد الشر
احمد الصياد: خايفه عليا
دينا بمزاح: لا خايفه علشان هتكسر البيت عليا هههههههههه
احمد الصياد: هههههههههههه لالا انا برىء خالص متقلقيش نمشى
دينا: وهي ترفع فستانها: اجل يا سيدى.

ركبت دينا السياره الى جانب احمد وقام برفع الزجاج الخاص بينه وبين السائق كانت دينا دائما ما تلاحظ الحرس الملاحق لهم بكل مكان وكان يغلبها الفضول لسؤاله دائما
دينا: احمد
احمد. بتوتر: نعم في حاجه تعبانه
دينا: لالا متقلقش انا كويسه بس
احمد: بس ايه قولى
دينا: كنت عاوزه اسالك سؤال
احمد الصياد: قولى
دينا وهي تشير خلفهم على سياره الحرس
دينا: هما ليه دايما ورانا كده.

احمد وهو يمسك بوجهها بين يديه: دينا انهارده يوم خارج حياتنا خلينا عايشين خارج واقع حياتنا ننسى أي حاجه عننا انهارده انا احمد وانتى دينا بس ننسى أي حاجه بعدين نتكلم في أي حاجه انهارده ملكنا وبس
دينا بابتسامه: موافقه
احمد الصياد وهو ينظر الى الخارج: دلوقتى جه الوقت
دينا: وقت ايه
احمد الصياد وهو يخرج من جيبه شريط اسود ربطه على عيونها
دينا: ليه كده
احمد الصياد: جوزك وهخطفك هههههههههههه
دينا بمرح: هبلغ عنك.

احمد الصياد: هههههههههههه هيرجعوكى ليا تانى هههههههههه في بيت الطاعه قله وحظيره وحمام
دينا: لالا هههههههههههه وعلى ايه اربط عنيا احسن
احمد الصياد: ايوه كده ستات تخاف
واخيرا وقفت السياره كانت دينا تنتظر ان يفتح الباب
ولكن وجدت احمد يمد يديه ويحملها بين يديه
لفت يديها خلف رقبته
دينا د: طيب امشى احسن علشان ضهرك
احمد الصياد: ضهرى يا عصايه انتى ده انا بشيل حديد اتقل منك اسكتى اسكتى.

دينا: بهمس: اوف كان وهو ساكت احسن نازل تريقه عليا
احمد الصياد: بتقولى حاجه...
دينا: بكح مفيش حاجه
احمد الصياد بمشاكسه: بحسب: هههههههههههه
اخبرا وضعها على الارض ولكن وجدت نفسها تقف وحولها اصوات هادئه جميله موسيقى رائعه الجمال
ازاح احمد الصياد الرباط وكانت مفاجائتها انها تقف امام مطربها المفضل...
وكان هو كاظم الساهر
دينا بانبهار: احمد ده كاظم عرفت ازاى.

احمد الصياد: سمعتك بتقولى لسما وده اقل حاجه علشان اللى حصل بينا بقالى فتره بجهزها ليكى
دينا وهي تحتضنه بقوه وتقبل خده
دينا: انا بجد هطير من الفرحه
احمد الصياد: يارب دايما
دينا: ده القيصر بجد بيغنيلى انا لوحدى مش مصدقه
احمد الصياد: لو طلبتى ايه هجيبه ليكى.

: زيديني عشقاً
زيديني عشقاً زيديني يا أحلى نوبات جنوني
زيديني غرقاً يا سيدتي إن البحر يناديني
زيديني موتاً عله الموت إذا يقتلني يحيني
يا أحلى امرأة بين نساء الكون أحبيني
يا من أحببتك حتى أحترق الحب أحبيني
إن كنتِ تريدين السكنى أسكنتك في ضوء عيوني
حبكِ خارطتي ما عادت خارطة العالم تعنيني
أنا أقدم عاصمة للحزن وجرحي نقش فرعوني
وجعي يمتد كسرب حمام من بغداد إلى الصين
عصفورة قلبي نيساني.

يا رمل البحر وروح الروح ويا غابات الزيتونِ
يا طعم الثلج: وطعم النار: ونكهة شكي ويقيني
أشعر بالخوف من المجهول فآويني
أشعر بالخوف من الظلماء فضميني
أشعر بالبرد فغطيني وظلي قربي غني لي
فأنا من بدأ التكوين
أبحث عن وطن لجبيني
عن حب امرأة يأخذني لحدود الشمس ويرميني
نوارة عمري مروحتي قنديلي فوح بساتيني
مد لي جسراً من رائحة الليمون
وضعيني مشطاً عاجياً في عتمة شعركِ وأنسيني
من أجلك أعتقت نسائي
وتركت التاريخ ورائي.

وشطبت شهادة ميلادي
وقطعت جميع شراين.

كان احمد يرقص معها ويضمها اليها وينظروا الى كاظم وهو يغنى بابتسامه واخيرا
نظرت بعيون احمد الصياد
دينا بحب: انا بحبك اوى اووووووووووووووووووووووووى يا احمد.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة