قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والثلاثون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والثلاثون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والثلاثون

ملاك بدأت تعيط بصمت و الباب خبط. ملاك مسحت دموعها بسرعة.
ملاك: ادخل.
محمد: صباح الخ...
محمد(بصدمة): ايه اللي حصل ده؟!
ملاك: ايه يا جدو؟!
محمد: ايه اللي في رقبتك ده؟!
ملاك(بتوتر): معرفش هقوم اشوف.
ملاك: اتفضل حضرتك تحت انا هنزل وراك.
محمد: انتي شايفة نفسك صح. الراجل شاريكي يا ملاك.
ملاك: جدو مفيش حاجة بيني و بين سيف و مش هيبقي في. و لو كان في فانتهت.
ملاك: عن اذنك.
محمد: بتحاسبيه علي ماضي.

ملاك: مين قال؟! انا مش هتقبله و كل ما اشوفه هفتكر كل حاجة حصلتلي و لا انا و لا هو هنعيش سعداء.
محمد: يعني معتز لعب في دماغك و فرقكوا عن بعض.
ملاك: بالعكس ده قراري.
محمد: عايزة تقنعيني ان معتز مجاش هنا و هددك.
ملاك لا رد.
ملاك: انا عايز اخد دوش عن اذنك.
Flash back.
لما ملاك فاقت و قفلت تليفونها سمعت صوت في البلكونة خرجت و فتحت البلكونة ملقتش حد لسة هتخش الاوضة لقت اللي بيحضنها من ورا.

ملاك(بخضة): انت مين؟!
معتز: عيب عليكي يا قلب معتز مش عارفة ريحتي.
ملاك(بغضب): ابعد عني يا حيوان.
معتز: تؤتؤ عيب يا ملاك عيب. مش قولنا الشتايم ممنوعة.
ملاك(بغضب): انت مين علشان تؤمرني وسع.
معتز زقها علي الحيطة و رفع ايديها لفوق و مسك في ايده مطوة و حطها علي رقبة ملاك.
معتز: مبتجيش غير بالعنف انا عارف...

ملاك(بحدة): ابعد القرف ده بعيد عني و احترم نفسك و ابعد عني، خلي عندك كرامة و ابعد يا شيخ ايه منعدم الرجولية و الكرامة اوي كدة.
معتز ضغط علي رقبة ملاك فانجرحت.
معتز(بغيظ): متخافيش هندمك علي كل كلمة قولتيها يا ملاك.
ملاك(بحدة): اثبتلي اني غلطانة و غور في داهية و امشي خليني اعرف انك حتى ذرة كرامة.
معتز زق ملاك علي الحيطة تاني بعنف و سابها و نط من مكان ما جيه...

ملاك دخلت من البلكونة و قفلتها و قعدت علي السرير تعيط...
Back.
ملاك دخلت خدت دوش دافئ و خرجت.
ملاك لبست بنطلون رمادي و فوقه بلو?ر صوف احمر بكم و لغاية بعد الخصر بشوية و لبست كوتشي ابيض و سيبت شعرها علي ضهرها و حطت مكياج بسيط.
ملاك نزلت ل تحت لقت الكل متجمع علي السفرة.
شروق: هو الشتاء بدأ؟!
ملاك: اه حسيت بسقعة روحت لبست شتوي و كمان انا بلبس اي حاجة شتوي صيفي مش بيهمني.
ملاك: يلا يا حلا تعالي كلي.

حلا: و عمو سيف يا ماما.
خالد: جاي كمان شوية يا حلا.
ملاك: لا مش جاي و انتي يا حلا انسي حاجة اسمها سيف ده خالص.
حلا(بدموع): بس.
ملاك: مفيش بس انسيه كأنه شخص عابر في حياتنا...
حلا: يا ماما انا بحبه.
ملاك: ميستاهلش انك تتعلقي بيه.
حلا: ا.
ملاك قامت سابتهم و طلعت اوضتها تاني قفلت الباب عليها.
شروق: انا مش فاهمة حاجة، مالها ملاك؟!
خالد: شوية مشاكل انتي عارفة ملاك.
شروق: طيب و بتقول انسي سيف ليه؟!

محمد: شروق هي قادرة علي حل مشاكلها متضغطيش عليها بالفضول.
شروق: حاضر.
في الليل.
نور: ملاك هانم...
ملاك: قولت مش عايزة اكل...
نور: لا محمد بيه تعب جدا تحت و عايز حضرتك.
ملاك فتحت الباب بسرعة و نزلت جري علي تحت.
ملاك(بغضب): انت بتعمل ايه هنا؟!
سيف لا رد.
سيف: يلا يا حلا جيبي العربية دي علشان نركبها في باقي العربيات و نمشي القطر.
حلا: حاضر يا بابا.
خالد و شروق و محمد كانوا في مكان بعيد نسبيا بس شايفينهم...

ملاك قربت من سيف و حلا بغضب.
ملاك(بغضب): بره فورا.
سيف: تعرفي شكلك حلو و انتي متعصبة.
ملاك عينيها وقعت علي كأس ازاز مسكته و رمته.
حلا(بخوف): ماما!
سيف: متخافيش يا حبيبتي يلا اطلعي علي اوضتك.
حلا: مش هتمشي؟!
سيف: لا.
حلا: طيب. حاضر...
حلا طلعت جري علي اوضتها و سيف قام من علي الارض و قرب علي ملاك.

سيف: ملاك مقدر انك متعصبة و متضايقة. بس بلاش الشيطان يلعب في دماغك زعلانة ازعلي في بيتك و بيت جوزك. زعلانة متسبيش البيت و تمشي.
ملاك: مليش بيوت غير البيت اللي انت فيه ده. و مش زعلانة انا مجرد واحدة زهقت منك و من جوازها الغير مكتمل ده و اللي ملهوش لازمة و عايزة تطلق بس.
سيف: ملاك اديني فرصة اطلبي اي حاجة بعيد عن الطلاق و هنفذه...
سيف: او قولي ايه اللي ممكن يخليكي ترجعي معايا.
ملاك: ثلج.

سيف(باستغراب): ثلج!
ملاك: خلي السماء تنزل ثلج. هتقدر؟! لا، يبقي مش راجعة معاك.
ملاك طلعت علي اوضتها و قفلت الباب.
محمد: احم احم.
سيف: و دي اعملها ازاي دي؟!
خالد: مهمة صعبة.
سيف: انا رايح ادعي وسع يا عم، ده انا هطلعه عليها بس تصبر.
شروق: و الله ملاك طيبة و هبلة و بتحبك...
سيف: خليها تكابر كدة كتير، انا ماشي و هأجي بكرة.
محمد: طيب يا حبيبي.
في منتصف الليل.
حلا: ماما يا ماما افتحي.

ملاك كانت قاعدة علي السرير و قفلت كل الانوار نسيت خوفها من الضلمة و كانت بتعيط.
ملاك مسحت دموعها و كانت هتقوم تفتح الباب لقت حد بيرمي حاجة علي البلكونة.
ملاك: جاية يا حلا.
ملاك راحت للبلكونة و فتحته و اتصدمت لما لقت ثلج ابيض نازل عليها بغزارة.
سيف(بصوت عالي): ملاااااااااك.
ملاك بصتله ببرود و سابت البلكونة و نزلت ل تحت.
ملاك: ذكي اوي حضرتك...
ملاك: المفروض اصدقك؟!
ملاك: خد حاجتك و امشي من هنا.

سيف: ملاك مش انتي قولتي عايزة ثلج اهو قدامك بلاش بقي تصغري دماغك.
ملاك(بعصبية): طول ما انت مش مقدر حجم غلطتك تبقي غلطان...
ملاك(بعصبية): ابعد عني بقي.
سيف شد ملاك ل حضنه و حاوط خصرها بأيده.
سيف: بصي لعيوني و قولي انك بتكرهيني و مش عايزة تكملي حياتك معايا.
ملاك(بعنف): ابعد عني وسع كدة.
ملاك قعدت تزق في سيف بس هو ماسكها جامد.
ملاك(بزعيق): عايز مني ايه بقي؟!

فجأة كل الانوار انطفئت و ملاك حست بخوف و مسكت في سيف.
سيف: عرفتي انه ملاذك الوحيد انا؟!
ملاك: الانوار اتقطعت ليه؟!
سيف: متخافيش.
سيف: غمضي عينك و افتحي عينك ببطء. يلا.
ملاك غمضت عينيها بخوف و بدأت تفتحهم.
ملاك فتحت عينيها لقت الانوار رجعت و سيف راكع علي رجله و رافع في ايده خاتم ماس و الثلج بينزل.

سيف: ملاك تقبلي تكوني معايا لاخر نفس في حياتي,تكوني معاايا بقية عمري,تكوني معايا و تكمليني و تكوني نصفي الاخر,تسمحي بانك تكوني مراتي و اختي و بنتي و حبيبتي و كل حاجة حلوة في الدنيا دي,حبيتك استحوذتي علي كل حواسي استحوذتي عليا. حبيت كل حاجة فيكي حبيتك بكل جوارحك بكل جنانك,عنادك,تصرفاتك,غرورك,كل حاجة فيكي كل اللي بتحبيه.
سيف: كل اللي عايز اقوله اني بحبك و هفضل احبك لاخر نفس في حياتي.

سيف بص ل ملاك بأمل و ملاك سابته و لفت مشيت ناحية الفيلا فتحت الباب و دخلت.
سيف عيونه دمعت,ملاك وقعت في الارض قعدت تعيط...

-في الصباح الباكر...
في القصر.
مني: ايه بس اللي حصل في بيتنا ده؟!
رزق: في ايه؟! حصل ايه؟!
مني: انت متعرفش ان ملاك سابت البيت.
رزق: بجد! ليه؟!
مني: محدش يعرف.
رزق: هترجع متخافوش.
مني: واثق اوي انت. ملاك حسب معرفتي بيها عنيدة.
رزق: سيف مش هيسبها.
مني: اكيد.
سيف(بصوت واطي نسبيا): صباح الخير.
مني: تعالي يا حبيبي صباح النور.
سيف: عاملة ايه يا تيتة؟!
مني: الحمد لله يا حبيبي.
سيف: الحمدلله.

رزق: سيف عايزك في الشركة.
رزق(بسخرية مخفية): اصلك ابن فؤاد و لازم امضتك علشان هندخل شريك معانا.
سيف: بعدين يا عمي.
رزق: طيب اوامرك.
مني: رزق.
رزق قفل الجريدة و حطها علي الترابيزة و قام مشي.
مني: مالك يا حبيبي؟!
سيف: معرفش يا تيتة معرفش زي كأنه الفرح مش عايز يدخل ل قلبي.
مني: هيدخل يا حبيبي هتفرح و مش هيبقي في غير سعادة يا حبيبي.
سيف: يا رب يا تيتة.
مني: يا سيف مش حرام برضو تسيب سيدرا كل الوقت ده لوحدها.

مني: علي الاقل تخف علشان خاطر مالك و جودي.
سيف: هشوف يا تيتة هشوف، حاجة حاجة حاضر و الله حاضر.
سهي حضنت سيف من ضهره و باست خده.
سهي: كل ده هيتحل متقلقش يا حبيبي.
سيف مسك ايد سهي و باسها و قام و باس رأسها.
سيف: تسلمي يا امي.
سيف: اسف جدا. بس ممكن تهتمي ب مالك و جودي؟!
سهي: طبعا يا حبيبي اكيد متقلقش.
سيف: شكرا يا امي، و لو تعبتي قوليلي و هجيب ليهم مربية متقلقيش.
سهي: متقولش كدة يا حبيبي.

نور: احم هروح مشوار و اجي.
سيف: مشوار ايه؟!
نور: ها؟!
سيف: ايوه مشوار ايه؟!
مني: قولي يا نور.
نور: هروح اشوف ملاك و احاول اتكلم معاها.
سيف(بلهفة): هي كلمتك طيب؟! او قالتلك اي حاجة؟!
نور: لا هروح اطمن عليها.
سيف: طيب بس خدي معاكي حراسة.
نور: مش مهم.
سيف: لا مهم حماية كل فرد هنا مهم. يلا.
نور: طيب. عن اذنكوا.
سيف(باحراج): اه احم يعني حاولي تقنعيها ترجع.
نور: حاضر.
نور: باي.

نور مشيت و ركبت عربية بسواق و وراها حراس...
عند تاج.
تاج كانت نايمة و صحيت علي صوت تليفونها.
الخط اتفتح.
تاج(بنوم): ايه يا ريتاج؟!
جاسر: صوتك حلو حتى و انتي نايمة.
تاج(بخضة): جاسر.
جاسر: قلبه.
تاج: انت بتعمل ايه هنا؟!
جاسر: بعمل ايه؟! انا في التليفون يا بت.
تاج: اه اه اسفة.
تاج: لا مش اسفة، انت متصل بيا ليه ياض انت؟!
جاسر: ممكن تقولي بنتعرف عقبال الخطوبة.
تاج: انت مجنون مستحيل حاجة من دي تحصل فاهم.

جاسر: هحاول مش اصدقك.
تاج: طيب يلا امشي هنرش ماية.
جاسر: لو من ايدك انتي معنديش مانع.
تاج: انت لازق كدة ليه ياض انت. ما تسترجل...
جاسر: هي بقت الرومانسية حاجة عيب و انا معرفش.
تاج: انجز بقي عايز ايه؟!
جاسر: قدامك خمس دقايق تكوني لبستي هتلاقيني مع سيف هاخدك و نروح الجامعة...
جاسر: لو عندك اعتراض المأذون ممكن ابعت اجيبه. لو عندك اعتراض اكبر بقول المأذون هيتأخر اطلعلك.

تاج(بصدمة): انت ازاي سافل كدة؟! مكنتش شايفاك كدة.
جاسر: هي كدة سفالة طيب يا روحي انزلي مستنيكي.
جاسر: باي يا روحي.
جاسر: خدي بوسة.
تاج لقت الخط اتقفل و التليفون وقع منها و هي مصدومة.
تاج: ده مجنون و قال خمس دقايق...
تاج(بصريخ): يا ماما.
تاج قامت بسرعة غسلت وشها و غيرت هدومها.
تاج لبست بنطلون ابيض و تي شيرت بكم باللون الاحمر و لبست كوتشي اسود عالي. رفعت شعرها ديل حصان.

تاج نزلت جري علي السلالم و خبطت في سارة.
تاج: اسفة اسفة اسفة.
تاج كملت جري و خرحت بره القصر لقت سيف قاعد مع جاسر.
تاج: سيف!
سيف: تعالي يا تاج قربي.
تاج: نعم.
تاج قعدت جمب سيف و بصت ل جاسر بغضب.
تاج: نعم يا حبيبي.
سيف: الدكتور جاسر قال يعدي عليكي زيادة حماية يعني علشان ميتكررش اللي حصل المرة اللي فاتت.
سيف: اتمني يبقي في توافق بينكوا لان المرات اللي شوفتكوا فيها مكنتش مبشرة باي حاجة خالص.

سيف قام و سابهم. تاج مسكت كوبايه الماية و رشتها علي جاسر.
جاسر: يا بنت المجنونة.
تاج: انت جاي هنا ليه ياض؟!
جاسر: دي طريقة تكلمي بيها خطيبك عيب و الله عيب.
تاج: انت غبي ياض خطيبي ايه ها خطيبي ايه جتك مصيبة في شكلك.
جاسر: شكرا يلا قدامي و لا تحبي ننادي سيف.
تاج(بغيظ): و الله لولا انه عنده مشاكل مكنتش سكتلك ابدا امشي قدامي.
جاسر: السيدات اولا.
تاج: ظريف ظريف اوي.
جاسر: يلا هنرغي كتير احنا.

تاج: لساني و انا حرة.
جاسر: هقصه قريب متخافيش.
تاج: نينينييي.
جاسر و تاج و ركبوا عربية جاسر و راحوا للجامعة.

-في مكان تاني.
عند عمر و مريم.
عمر و مريم كانوا قاعدين في الجنينة مريم قاعدة في حضن عمر و عمر بيلعب في شعرها...
عمر: لحظة هكلم سيف اشوف حصل ايه؟!
مريم: حصل ايه في ايه؟!
عمر: انتي متعرفيش ان ملاك سابت البيت و عايزة تطلق.
مريم(بصدمة): طب ليه؟!
عمر: محدش عارف...
عمر اتصل ب سيف، الخط اتفتح.
عمر: ها يا ابني في جديد؟!
سيف: لا يا عمر.
عمر: متقلقش خير خير.
سيف: يا رب يا عمر، انت ايه اخبارك انت و مريم؟!

عمر: كويس متشغلش بالك.
سيف: طيب. عايز حاجة؟!
عمر: هتنزل الشغل؟!
سيف: لا.
عمر: اومال هتعمل ايه؟!
سيف: محسسني اوي اني فاضي. العصر تكون عندي يا عمر هنبدأ بتنفيذ خطتنا انا مدخلتش تجارة المخدرات و الاسلحة من خمس سنين علشان منتفعش منها.
عمر: طيب حاضر. انت في ايه و لا في ايه؟!
سيف: متشكر مستنيك، باي.
مريم: ايه يا حبيبي؟!
عمر: مفيش هروح اشوفه عايز ايه.
مريم: طيب و هو انا ممكن.

عمر: يا بنتي انتي مراتي متتردديش متعمليش فرق ما بينا.
مريم: بس مهما كان انا بنت حارة يا عمر.
عمر: عجباني الحارة دي يا ستي انتي مالك. هاخدك و نروح نعيش فيها يعني علشان ترتاحي.
مريم: لا ممكن يقتلونا.
عمر: هو حد يقدر يقرب منك ظ ل ما انا عايش.
مريم: ربنا يخليك ليا.
عمر: ها يا حبيبتي كنتي عايزة ايه؟!
مريم: ممكن اروح ل ملاك النهاردة؟!
عمر: اكيد يا حبيبتي و انا هوصلك بنفسي و هرجع اخدك في طريقي.

مريم: طيب يا حبيبي.
عمر: قومي البسي يلا.
مريم: حاضر لحظة.
عمر: طيب.

-في مكان تاني...
عند ملاك.
ملاك كانت نايمة في اوضتها فاقت لقت الثلج لسة بينزل و الجنينة مليانة ثلج ابتسمت غصب عنها.
ملاك(بتنهيدة): نصيبنا الفراق.
ملاك بصت علي السرير لقت حلا نايمة. ملاك دخلت خدت دوش طويل دافئ و خرجت.
ملاك لبست بنطلون اسود و قميص ابيض و فوقه تي شيرت بكم اسود و لبست كوتشي ابيض عالي,سيبت شعرها علي ضهرها حطت مكياج بسيط.
ملاك نزلت لقت محمد و خالد و شروق قاعدين بيتكلموا.

ملاك: بتخططوا لايه؟!
شروق(بتوتر): ها ابدا هنخطط لايه.
خالد(بهمس): اخرسي هتفضحينا.
محمد: تعالي اقعدي يا حبيبتي.
ملاك: تمام. كدة اخر الكلام الفرح كمان اسبوعين الا يومين.
خالد: لو اتصالحتي انتي و سيف.
ملاك(برفعة حاجب): ايه دخل الموضوع ده في ده؟!
خالد: يعني انه طالما مفيش سبب للطلاق يبقي مفيش داعي تطلقوا و تخليكوا مع بعص و تكملوا مع بعض و تكونوا اسرة سعيدة.
ملاك(باستغراب): انت شوية معاه و شوية ضده.

خالد: انا مع الحق، عموما انتي بتحبيه و هو بيحبك يبقي خلاص ايه لازم الفراق و العذاب.
ملاك: انا مش بحب حد.
نور: ملاك هانم.
ملاك: ايه؟!
نور: في واحدة عايزة حضرتك اسمها نور مرات رزق رضوان.
ملاك: ماما نور دخليها.
نور: مساء الخير.
ملاك: مساء النور...
ملاك قامت بسرعة و حضنت نور.
ملاك: مدام نور تعتبر امي.
ملاك: جدو ابن خالتو مراته شروق و صاحبته.
نور: اتشرفت بيكوا.
ملاك: اتفضلي اتفضلي.

ملاك خدت نور و طلعوا الدور المفضل ل ملاك اللي فيه حمام سباحة داخلي.
ملاك: اول مرة تيجي و اوريكي مكاني المفضل.
نور: حلو شبهك. ابيض و نقي و طاهر.
ملاك: تسلمي. اخبار مدام مني و طنط سهي ايه؟!
ملاك: و اخبار تاج؟! و جودي و مالك؟!
نور: طالما نفسك تعرفي حالهم اوي كدة ليه مشيتي.
ملاك: لانه كان لازم امشي، مكاني مش هناك...
نور: بالعكس مكانك هناك هناك و بس، كل اللي هناك محتاجك.

ملاك: اه طبعا. لا بالعكس انتوا اتعودتوا عليا مش اكتر، يوم يومين هتنسوني.
نور: و الله يا ملاك حتى سيف حالته متدهورة مش بشوفه بينام و لا بيأكل.
ملاك: هينسي برضو.
نور: غلطانة الحب الحقيقي مش بيتنسي بسرعة.
ملاك: حبنا كان من طرف واحد.
نور: قولتي ليه حبنا؟! علشان انتي بتحبيه فعلا و مش قادرة تعيشي بعيد عنه.
نور: بتوهمي نفسك انك هتقدري تنسي بس مش هتقدري صدقيني.
ملاك لا رد.
نور: صدقيني قرار رجوعك سعادة للجميع.

ملاك: انتي عاملة ايه و جوز حضرتك؟!
نور: مش كويسين يا ملاك. من غيرك من هنبقي كويسين و لا انا و لا غيري.
ملاك: مكبرين الموضوع اوي يا جماعة.
نور: لا و الله.
نور(الخدامة): اتفضلوا.
ملاك: شكرا.
ملاك: اشربي العصير حلو.
نور: شكرا يا حبيبتي.
خدامة: يا هانم.
ملاك: نعم.
خدامة: في واحدة تحت اسمها مريم عايزة حضرتك.
ملاك: خليها تطلع.
خدامة: لا عايزاكي انتي تحت.
ملاك(باستغراب): طيب.
ملاك: لحظة يا ماما نور.

ملاك نزلت جري ل تحت لقت مريم واقفة بره الفيلا.
ملاك: ما تخشي يا بنتي.
مريم: اتكسفت الله.
ملاك: خلي عمر هو كمان يدخل.
مريم: مش هيرضي.
ملاك راحت للعربية ناحية السواق و دخلت رأسها.
ملاك: يا ابني ب...
ملاك فتحت عينيها علي اخرهم لما لقت سيف هو اللي في وشها.
ملاك(بارتباك): ا ا نا اا ه و هو اا نن ت عع م رواا قصص دد اا ن نه(انا هو هو انت عمر اقصد انه).

-سيف ابتسم بحب ل ملاك و قرب منها و باس خدها ملاك غمضت عينيها غصب عنها خدت نفس عميق و رأسها في حضن سيف.
ملاك: مكنتش اعرف انه معاك ضيوف يا عمر بعتذر...
ملاك خرجت من العربية بسرعة و خدت مريم و دخلوا الفيلا.
ملاك: اوف حرام عليكي يا مريم مقولتيش ليه انه معاكوا.
مريم: و الله؟! اسكتي ده انا هحاسبك بس اصبري عليا.
ملاك: اوف يخرب بيت الاحراج، حصل ايه؟!
مريم: تبقي عايزة تطلقي و متقوليش ليا.

ملاك: ليه هترفعيلي قضية خلع.
مريم: ايوه ممكن...
ملاك: طب تعالي نطلع ماما نور فوق.
مريم: طيب.
-مريم و ملاك و نور قعدوا يتكلموا و يضحكوا و ملاك تغير موضوع سيف كل ما يجيبوا سيرته.

-في مكان تاني...
عند سيف.
عدي وقت كبير و هما بيشتغلوا علي موضوع رزق...
عمر: الابتسامة دي سببها ملاك.
سيف(بابتسامة): كل ما افتكر عفويتها و هي بتدخل رأسها العربية كان شكلها حلوة. كل ما افتكر ارتباكها و لغبطتها في الكلام احبها اكتر، و لما شميت ريحتها حسيت اني اتخدرت.
عمر(بضحكة خفيفة و غمزة): وقعت يا ابن فؤاد.
سيف: اخيرا. هو انت مش هتقوم تجيب مريم؟!
عمر: وحشتك اوي كدة؟!
سيف: ها ده انا احم هو...

عمر: خلاص يا عم وحشتك واضح اوي. يلا بينا.
سيف(بابتسامة): طيب.
-سيف قام و لقي ماسدج علي تليفونه فتح الماسدج و لقي فيديو فتحه و اول ما فتحه بدأت معالم وشه تتغير من الضحكة للغضب و الكره.
عمر: في ايه يا ابني؟!
سيف زق عمر و طلع جري بره المكتب و ركب عربيته بسرعة لمكان تاني.
عمر ملحقهوش و كان بينهج ركب عربيته و راح ل بيت ملاك.
ملاك: هتوحشيني يا روحي...
مريم: و انتي اكتر.
ملاك: خلي بالك من نفسك.
مريم: و انتي.

ملاك: طيب يا روحي، يلا باي بحبك.
ملاك: باي يا عمر.
عمر: ها؟! ماشي.
ملاك: ماشي يا ابني!
عمر: اومال؟!
ملاك: مش مركز خالص كدة ليه؟!
ملاك سندت علي شباك عمر و هي بتكلمه.
ملاك: حصل ايه؟!
عمر: خايف علي سيف.
ملاك(بخوف ملحوظ بس حاولت قدر امكانها تخفيه): ليه؟!
عمر: معرفش معرفش.
ملاك: احم طب ممكن تتكلم اساعدك يعني احم هو في الاول و النهاية صاحبك.
عمر: يعني مش حبيبك؟!

ملاك: لا و لو في اي حاجة اقدر اساعدك بيها انا جاهزة، عن اذنك.
ملاك دخلت الفيلا.
مريم: حصل حاجة؟!
عمر: لا.
مريم: طنط نور كانت هنا و مشيت، و قعدت مع ملاك.
عمر: كويس.
مريم: بس للاسف كانت بتتوه في موضوع سيف.
عمر: معلش.
مريم: مالك يا حبيبي؟!
عمر: مفيش.
مريم: طيب براحتك.
عند ملاك.
حلا: ماما.
ملاك: نعم يا روحي.
حلا: كلمت جودي و مالك و سألوني هاجي امتي.
ملاك: و انتي قولتلهم ايه؟
حلا: هنرجع قريب. صح يا ماما؟!

ملاك: معرفش يا روحي. بس ان شاء الله الخير هو اللي هيحصل.
حلا: و جودي و مالك زعلانين منك.
ملاك: هروح ليهم المدرسة بكرة و هصالحهم متخافيش.
حلا: و انا زعلانة.
ملاك: ليه بس؟!
حلا: علشان مش بروح مدرسة انا كمان.
ملاك: هقدملك عيوني متخافيش.
حلا: و علشان زعلتي بابا سيف.
ملاك: من امتي بابا دي؟!
حلا: كان نفسي اقولها اوي يا ماما لقيته بيهتم بيا و بيحبني قولتله بابا هو مضربنيش بالعكس خدني في حضنه.

ملاك خدت حلا في حضنها و قعدت تبوس رأسها.
ملاك: هتتحل متخافيش.
ملاك: اطلعي رخمي علي عمو خالد و طنط شروق يلا.
حلا: طبعا حاضر.
تليفون ملاك رن، الخط اتفتح.
(بصريخ): الحقيني يا ملاااااك.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة