قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث عشر

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث عشر

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث عشر

عند سيف.
سيف كان بيشتغل في مكتبه لقي تليفونه بيرن بيبص لقي اسم ملاك.
كنسل و كمل شغله. بس ملاك قعدت تتصل كتير.
الخط اتفتح.
سيف(بعصبية): خير يا ملاك؟! مش جنابك روحتي الشغل من غير اذني.
ملاك(بعياط): سيف.
سيف(بخضة): في ايه؟! انتي كويسة؟!
ملاك(بعياط): تعالي ليا.
سيف(بقلق): طيب طيب انتي فين؟!
ملاك(بعياط): في ().
سيف(بقلق): طيب طيب خليكي عندك جايلك.
ملاك(بعياط): متتأخرش و النبي.
سيف(بقلق): طيب متخافيش.

سيف خد حاجته بسرعة و نزل ركب عربيته و راح ل مكان ملاك، بعد فترة وصل ل مكان ملاك و لقي عربية راكنة في الطريق و ملاك واقفة بتعيط.
سيف(بقلق): ملاك.
ملاك جريت عليه حضنته جامد و قعدت تعيط.
سيف(بقلق): اهدي بس اهدي، احكيلي حصل ايه؟!
ملاك(بعياط): خلصت شغل و خدت العربية و مشيت بيها لوحدي و مشيت في الطريق ده و العربية عطلت و انا خفت و مكنش في حد هنا.
سيف: طيب اهدي اهدي، انا جمبك اهو.

ملاك(بعياط): كنت خايفة اوي يا سيف.
سيف: خلاص انا جيت اهو متقلقيش.
سيف حضن ملاك بايد و طلع تليفونه اتصل ب عمر.
الخط اتفتح.
سيف: عمر هبعتلك موقع تيجي عليه في عربية ملاك عطلت خدها وديها الصيانة.
سيف: بسرعة يا عمر.
عمر: حاضر حاضر.
سيف ركب ملاك العربية و مسح ليها دموعها و باس رأسها، راح جاب حاجتها من عربيتها و رجع تاني ركب عربيته و بدأ يسوق.
ملاك: شكرا.

سيف قرب وشه ليها و ملاك قعدت دقيقة علي ما فهمت و قربت منه بخجل باست خده...
سيف: هحاول اتغاضي عن موقف الصبح.
ملاك: اسفة.
سيف(بابتسامة): من امتي الطاعة؟!
ملاك(بطرف عينيها): عايز تقول ايه؟!
سيف(بضحك): لا مفيش.
ملاك: اه بحسب.
سيف(بضيق): شايفك شيلتي بتاعت ايدك؟!
ملاك(بفرحة): اه كنت حاسة اني متقيدة بس حاليا انا مبسوطة.
سيف: مبروك.
ملاك: بقولك ما تيجي نروح نزور سيدرا.

سيف بصلها و كمل سواقة، بعد فترة ملاك لقت سيف واقف قدام مستشفي.
ملاك: شكرا.
سيف نزل و ملاك نزلت وراه و دخلوا للمستشفي.
سيف: دكتور عدلي.
عدلي: اهلا يا سيف بيه اهلا.
سيف: اخبار سيدرا ايه؟!
عدلي: الحمد لله كويسة.
سيف: ممكن اشوفها؟!
عدلي: اه اكيد. اتفضلوا.
سيف و ملاك دخلوا اوضة سيدرا.
سيدرا(بفرحة): حبيبي.
سيدرا حضنت سيف جامد و قعدت تبوسه في وشه.
سيف: انتي عاملة ايه؟!
سيدرا: الحمد لله.
ملاك(بغيظ): انا هنا علفكرة.

سيدرا: اه هاي يا ملاك عاملة ايه!
ملاك: الحمد لله، و انتي اخبارك ايه؟!
سيدرا: بخير طول ما سيف معايا.
سيف: تسلمي يا حبيبتي.
سيف باس رأس سيدرا بس سيدرا شدته ناحيته و (لخيالكوا).
ملاك خرجت بره الاوضة بغضب و سيف كان مصدوم...
سيف: اه يا حبيبتي خلي بالك من نفسك.
سيف: باي هروح علشان ورايا شغل.
سيف خرج بسرعة ملقاش ملاك جري علي بره.
سيف لقي ملاك بتضرب العربية برجليها بغضب.
سيف: طب انا ذنبي ايه اني وسيم و اتحب.

ملاك(بغضب): متكلمنيش.
سيف: انا عملت ايه طيب علشان تتعصبي؟!
ملاك(بتوتر): ها مفيش انا واحدة متعصبة عادي يعني عندك مانع.
سيف: لا براحتك يا ملاك.
سيف فتح العربية و ملاك لفت ركبت ورا و سيف ركب مكانه.
سيف(بحدة): سواق حضرتك انا؟!
ملاك(ببرود): كل زوج سواق مراته بس كدة.
سيف ساق بغضب و فجأة وقف العربية و ملاك اتخبطت في الكرسي اللي قدام...
سيف(ببرود): بعتذر يا هانم الكرسي الامامي امان ليكي.

ملاك نزلت بغضب من العربية و ركبت جمب سيف...
سيف: مال جنابك مضايقة ليه؟!
ملاك(بحدة): مفيش...
سيف(ببرود): عادي مش مهم اساساا.
ملاك(بغيظ): و مين قالك انك تفرق معايا اساسا؟!
سيف(ببرود): و مين قالك اني عايزك تفرقي معايا؟! عيلة عنيدة و مقرفة و حشرة.
ملاك(بدموع): انت عيل رزل بس كدة.
سيف: متشكر.
بعد فترة وصلوا للقصر ملاك نزلت جريت علي اوضة سيف و قفلت الباب...
مني: اوف يا سيف عامل ايه للبنت؟!

سيف(ببرود): مفيش، هي اللي نكدية.
سيف طلع علي اوضته لقاها مقفولة.
سيف(بحدة): ملاااااااك افتحي الباب.
ملاك: لا زي ما دي اوضتك هي اوضتي و ده كلامك و انا برفضك من اوضتك لاني مش طايقاك.
سيف: قسما بربي لاكسرلك الباب ده لو مفتحتيش.
ملاك: ابدا ها بس كدة...
سيف: طيب يا ملاك، الصبر.
ملاك دخلت الحمام و خدت دوش و لبست البشكير و خرجت.
ملاك(بصدمة): سيف!
ملاك(بصريخ): عااااااا.
ملاك كانت هتجري بس سيف شالها من خصرها.

ملاك: سيف نزلني بلاش هزار.
سيف(بخبث): ليه بس يا ملاك؟! شكلك جميل اوي.
ملاك(بحدة): اياك تلمس شعرة مني، فاهم؟!
سيف: و الله؟! و يا تري هتعملي ايه؟!
ملاك(بحدة): سيف اياك تقرب مني ابعد عني.
سيف نزل ملاك و لفها ليه و قربها منها اوي.
ملاك(بدموع): ابعد عني.
سيف(بتوهان): ليه؟!
ملاك(بدموع): سيف ابعد، ارجوك.
سيف كان بيقرب من ملاك فجأة لقي ملاك وقعت بين ايديه.
سيف(بخضة): ملاك ملاك.

سيف شال ملاك بين ايديه و حطها علي السرير و جاب برفيوم و بدأ يفوق ملاك...
ملاك بدأت تفتح عينيها و تغمضهم بتعب و بصت ل سيف بتعب، سيف حط ايده علي خدها.
سيف: فوقي متخافيش مفيش حاجة هتحصل كنت بهزر معاكي.
ملاك(بدموع): متعملش كدة تاني.
سيف: حاضر.
ملاك غمضت عينيها بتعب و حطت رأسها علي كف سيف و نامت بهدوء...
سيف قعد يملس علي وشها و شعرها و باس خدها بحنية.

سيف غطي جسم ملاك بايده و ايده التانية مش عارف يحركها لان ملاك حاطة رأسها عليها.
سيف نام جمب ملاك و قعد يملس علي وشها بهدوء و يتأمل في وش ملاك...

-في مكان تاني...
عند تاج.
ريتاج: مالك يا بت باين انك مبسوطة اوي.
تاج: هحكيلك.
تاج حكت كل اللي حصل ل ريتاج...
ريتاج(بصدمة): يا نهارك اسود!
تاج(بفخر): هه هو انا اي حد و لا ايه؟!
تاج(بصريخ): عاااااااااااا.
تاج لقت حد بيكعبلها و وقعت علي الارض.
شاب: اووووووه تاج وجعتك؟!
تاج(بغضب): و ربي لاوريك يا عامر، انت متربتش يا حيوان انت.
عامر: انا عملتلك حاجة يا بت انتي!
تاج(بغضب): انت واحد سافل.

ريتاج: خلاص يا تاج اهدي الجامعة كلها بتتفرج علينا.
عامر قرب من تاج و مسكها من التي شيرت بتاعها.
تاج(بغضب): ابعد.
عامر(باستفزاز): و لو مبعدتش.
جاسر(بغضب): هقطعهالك يا روح اهلك.
جاسر مسك ايد عامر و بحركة بسيطة منه كسرها.
عامر(بصريخ): انت عملت ايه؟! الحقووووووووني.
جاسر مسك ايد تاج و شدها وراه و ريتاج راحت ل عامر.
ريتاج: تعالي معايا اوديك المستشفي.
ريتاج خدت عامر في عربيتها للمستشفي...
عند جاسر.

جاسر(بغضب): انتي ازاي تسمحي ليه يلمسك!
تاج: انا حاولت امنعه و هزأته، بس هو اللي حقير.
جاسر(بغضب): المفروض كنتي ضربتيه قلم علشان يعرف حدوده.
تاج: طيب.
تاج(بعصبية): و بعدين انت مالك بيا شخص حيوان و حقير.
تاج زقت جاسر و ركبت عربيتها و روحت.
جاسر(بعصبية): الغبية.
عند ريتاج.
ريتاج: كويس دلوقتي؟!
عامر(بقرف): اه.
ريتاج: الف سلامة عليك. انا اتصلت ب باباك.
عامر(بقرف): طيب مستنية ايه؟!

ريتاج: لا مفيش، همشي علشان ماما بتقلق عليا باي.
عامر(بقرف): طيب.
-جبسوا ايد عامر اليمين.
عامر مكنش طايق ريتاج. ريتاج روحت علي بيتها...

-في مكان تاني...
في القصر.
مني: جودي حبيبتي اخيرا رجعتي؟!
جودي(بفرحة): اه يا تيتة. جيت و فرحانة اوي.
مني: يا روحي كويس، اطلعي يلا غيري هدومك.
جودي: فين ملاك؟!
مني: في اوضتها يا روحي.
جودي: طيب، باي.
جودي طلعت جري علي اوضة ملاك.
سهي: جودي اتعقلت ب ملاك اوي.
مني: اه هيبقي صعب تبعد عنها.
سهي: ان شاء الله خير.
مني: يا رب.

جودي دخلت اوضة سيف و ملاك براحة لقتهم نايمين، قربت منهم و طلعت علي السرير و قعدت تلعب في وش ملاك و سيف.
سيف(بانزعاج و نوم): اوف بطلي بقي يا ملاك.
جودي كانت بتكتم ضحكها.
سيف(بحدة): ملاك.
سيف فتح عينه لقي ملاك نايمة بعمق و جودي بتضحك.
سيف: يا عفريتة انتي.
جودي(بضحك): كان شكلك حلو.
سيف: تعالي.
جودي طلعت علي ملاك و ملاك اتوجعت.
ملاك(بوجع): آآآه.
ملاك: اوف بقي في ايه؟!
سيف: مفيش قومي يلا.

ملاك قامت قعدت نص قعدة و قفلت البشكير اوي و بصت ل سيف...
ملاك: حبيبتي عملتي ايه في المدرسة؟!
جودي: كنت مبسوطة اوي و اتعرفت علي يارا و حسين.
مالك(بحدة): مش قولتلك متصاحبيش ولاد...
مالك دخل و طلع علي السرير.
مالك: ردي.
سيف: مالك خلاص، و انتي يا جودي اسمعي كلام اخوكي متصاحبيش ولاد.
جودي: حاضر يا بابا.
سيف: مين عوج لسانكوا كدة؟!
مالك و جودي بصوا ل ملاك و شاورا عليها.
سيف: كنت حاسس.

ملاك: احم جودي خدي سيف و مالك و اطلعوا بره.
سيف(برفعة حاجب): افندم!
ملاك بصت علي هدومها و بصت ل سيف. سيف فهمها.
سيف: اه مالك و جودي يلا بره.
ملاك: و انت...
جودي و مالك خرجوا و هما ببضحكوا.
سيف: مش خارج.
ملاك: لا هتخرج.
سيف: لا.
ملاك: اوف عيل رزل و رخم.
ملاك قامت و دخلت اوضة الملابس بدأت تغير هدومها.

ملاك لبست شورت جينز و تي شيرت بنص كم باللون الاحمر في ابيض قصير مبين جزء من البطن و سيبت شعرها علي ضهرها و لبس كوتشي ابيض.
ملاك خرجت لقت سيف داخل.
ملاك: سيف.
سيف: امم.
ملاك: بكرهك.
سيف(بسخرية): بموت فيكي.
سيف زق ملاك و دخل غير هدومه و ملاك نزلت ل تحت.
ملاك: مساء الخير.
مني: مساء النور يا حبيبتي.
سهي: انتي عاملة ايه؟!
ملاك: الحمد لله...
مني: هي تاج دي هتفضل لغاية امتي كدة؟!
سهي: معرفش يا مني، ربنا يهدي.

ملاك: جودي بتعملي ايه هنا يلا ورانا مذاكرة.
جودي: لسة مأكلتش.
سيف: و لا انا...
مالك: و لا انا.
ملاك(بضحك): مين يزود؟!
مني: الاكل جاهز اساسا، عفاف يا عفاف.
عفاف: نعم يا هانم.
مني: جهزي الاكل علي السفرة يلا.
عفاف: حاضر...
سيف قعد جمب ملاك و حط دراعه علي كتفها.
ملاك(بغيظ): شيل ايدك.
سيف: لا.
مني: يا قط يا فأر.
ملاك و سيف بصوا ليها باستغراب.
مني: ايوه انتوا. انتوا زي القط و الفار بالظبط...
سيف: قصدك حشرة.

ملاك: لا كلب بلدي.
مالك: بس بس بس بس مبتزهقوش اوف.
ملاك: انا قايمة اشوف تاج تنزل تتغدي...
ملاك زقت سيف و قامت لاوضة تاج و خبطت الباب.
تاج: ادخل.
ملاك: مساء الخير.
تاج: خير عايزة ايه؟!
ملاك: الغداء جاهز و سيف بيقولك انزلي يلا...
ملاك: عن اذنك.
ملاك نزلت ل تحت و تاج نزلت وراها.
و بدأوا يتغدوا و سيف بيضايق في ملاك.
ملاك: قوم يا ابني مش وراك شغل، قوم ربنا يهديك.
مالك: مش بحب اولعها بس هي بتطردك من بيتك...

تاج(بقرف): ما تسكتي شوية يا بنتي.
ملاك: بعتذر.
تليفون ملاك رن، الخط اتفتح.
خالد: وصلتي؟!
ملاك: اه في ايه؟!
خالد: جاك وصل مصر و بكرة في حفلة اكيد طبعا انتي مدعوة و هنتفق علي كل حاجة.
خالد: علي ما اعتقد جوزك عارف، جهزي نفسك يلا باي...
سيف: عن اذنكوا.
ملاك: سيف عايزاك.
سيف: اتفضلي.
سيف و ملاك بعدوا شوية و وقفوا.
ملاك: بكرة في حفلة تعرف؟!
سيف: اه.
ملاك: طب و مقولتليش ليه؟!
سيف: كنت هقولك بليل.

ملاك: طيب يا سيف طيب...
سيف: مالك بتقوليها بقرف كدة ليه؟! لا اتعدلي.
ملاك(بسخرية): هه.
سيف: و النبي؟! متخلنيش اعاندك و اقولك مفيش خروج.
ملاك: و متخلنيش اعاندك و اخرج.
سيف: و العربية تعطل في الطريق. و تتصلي بيا تعيطي.
ملاك: هو انت عايش علشان تعصبني و تتخانق معايا و بس ده ايه القرف ده...
مني: بس بس منك ليها ده انتوا ايه...
مني: يلا يا سيف علي شغلك، و انتي يا ملاك تعالي معايا.

ملاك: طبعا مش هكون عايزة اقف مع واحد زيه...
سيف: علي الاقل احسن من ناس كتير.
ملاك: لا انت كلب بلدي.
سيف(بغضب): طب تعالي بقي.
ملاك(بصريخ): عاااااااااااااا.
ملاك طلعت تجري و سيف وراها.
ملاك: و الله لو قربت مني.
سيف: وسعي يا امي.
ملاك: طنط سهي حبيبتي و مش هتوسع...
سيف(بغضب): قسما بربي يا امي لو موسعتيش من قدامها انتي اللي هتقابلي غضبي.
سهي: سوري يا ملاك.
سهي بعدت عن ملاك و ملاك طلعت تجري بعيد عن سيف.

ملاك: انا معملتش حاجة.
سيف: يا حرام ظالمك انا يا برئية.
ملاك طلعت تجري بره القصر و لفت ورا القصر و سيف وراها.
ملاك: سيف محصلش حاجة انت وراك شغل ملعون ابوها حفلة يا عم.
ملاك جريت علي جوا القصر تاني و استخبت تحت السفرة.
سيف: هي فين؟!
مني: جريت علي فوق...
جودي: دخلت المطبخ.
مالك: دخلت اوضة المكتب.
سهي: طلعت من الباب الخلفي.
-الاربعة اتكلموا مرة واحدة ف سيف تأكد انهم بيكدبوا.

سيف: تحبي تطلعي لوحدك يا ملاك و لا نكمل اللعبة.
تليفون سيف رن. الخط اتفتح.
سيف: ايه بتقول ايه؟!
سيف: يعني محمد بيه.
ملاك(بخضة): جدو.
ملاك خرجت بسرعة وقفت جمب سيف.
ملاك(بقلق): ماله جدو؟!
سيف: ده انا هطلع عينيك يا ملاك.
ملاك(بصريخ): عااااااا يا كداب.
سيف: اقفل دلوقتي يا عمر.
سيف كمل جري ورا ملاك في القصر كله.
مني: اوف زهقت من خناقتهم.
سهي: بس عاملين جو في البيت.
جودي(بفرحة): اول مرة اشوف بابا كدة.
مالك: اه...

سهي: ربنا يديم السعادة.
الكل: يا رب.
عند سيف و ملاك.
ملاك: هنروح فين تاني احنا في الروف يا سيف.
سيف: انتي اللي هربتي علشانك ضعيفة.
ملاك: طب لو مسكتني هتعمل ايه؟!
سيف: هرميكي من هنا...
ملاك: لا مش عايزة اموت دلوقتي.
سيف: طب تعالي و نبقي نشوف هعاقبك ازاي، بس اعتذري يلا.
ملاك: لا مغلطتش علشان اعتذر.
سيف: انتي حرة.
ملاك كانت وصلت للسور السور قصير و سيف بيقرب منها.
ملاك(بصريخ): سيف!

ملاك جسمها تقل و حصل عدم اتزان و كانت بتقع بس سيف لحقها و مسك رجليها.
سيف(بقلق): هاتي ايدك.
ملاك(بدموع): خايفة.
سيف: متقلقيش انا معاكي اهو خلي عندك ثقة في ربنا و فيا.
ملاك مدت ايديها ل سيف و كانت هتفلت من سيف بس سيف مسكها بتملك.
سيف رفعها ليه و شالها من خصرها و قعدوا علي الارض.
سيف حاوط وش ملاك بايده...
سيف: خلاص اهدي انتي في امان دلوقتي.
ملاك(بدموع): كنت هموت...

سيف حضنها اوي و حط رأسها علي صدره و باس رأسها.
ملاك: شكرا.
سيف: مفيش شكر ما بينا...
ملاك: يلا نقوم.
ملاك قامت وقفت و مدت ايديها ل سيف.
سيف: هو الشورت مش قصير شوية و مبين رجلك.
ملاك(بعناد): لا مش قصير.
سيف(بعناد): لا قصير و انا سايبك تنزلي بيه بس في القصر علشان خاطر رزق مش موجود و مفيش رجالة هنا غيري.
ملاك(بملل): طيب ان شاء الله و الف الف مبروك.
سيف شال ملاك علي كتف واحد و نزل بيها ل تحت.

ملاك: نزلني يا وحش.
سيف(ببرود): لا اعتذري الاول.
ملاك: طب مش هعتذر ها بس كدة.
سيف: خليكي فوق كدة.
ملاك: و مين قالك اني هستسلم؟!
سيف دخل علي اوضته و فضل واقف بس اتفأجي بحركة ملاك.
ملاك ضربته بوكس في كتفه و مالت بكل جسمها ناحية رأسها علشان تنزل واقفة بس سيف رماها علي السرير.
سيف: اهو سبتك مرتاحة، اصبري عليا اصبري بس افضالك يا ست زفتة انتي.
ملاك قامت قعدت علي ركبها علي السرير و حطت ايديها في وسطها.

ملاك: طب بره يا كلب بلدي...
سيف(بغضب و غيظ): يا بنت.
ملاك(بصريخ): عاااااااا يا ماما...
ملاك قامت من علي السرير و وقفت قصاد سيف بحيث يكون بينهم السرير بس...
سيف: جبانة.
سيف ساب ملاك و خرج و ملاك مسكت المخدات و رمتهم مكان ما سيف خرج...

-في مكان تاني...
عند عمر.
عمر كان بيشتغل في مكتبه الباب خبط.
عمر: ادخل.
مريم: استاذ عمر الملف ده جه ل سيف بيه و سيف بيه مش موجود قولت اجيبه ل حضرتك.
عمر(بغمزة): حلوة حضرتك.
مريم(بضيق): اتفضل اهو الملف يا فندم.
مريم حطت الملف علي المكتب و كانت لسة بتتحرك اتكعبلت و وقعت علي عمر...
مريم(بخضة و خوف): اسفة اسفة جدا السجادة كعبلتني.
عمر: انا مدين للسجادة.
مريم ضربت عمر بكوعها في جمبه و قامت بكل غضب.

مريم(بعصبية): في ايه بقي؟! حرام عليك ابعد عني انا واحدة غلبانة عايزة اعيش حياتي جمب الحيط، انا مش قدك يا عمر بيه حرام عليك.
مريم(بدموع): سيبني في حالي اللي زيي ملهمش غير شرفهم، ارجوك ابعد عني انا معملتش ليك حاجة حرام عليك.
مريم خرجت بره مكتب عمر و راحت علي مكتبها خدت شنطتها و خرجت بره المكان كله.
عمر كان اتخنق من المكان و كلام مريم خد حاجته و نزل لقي مريم هتمشي بص عليها.
عمر(بصوت عالي): مريم...

مريم مبصتش ليه و كملت مشيها لانها اسااسا كانت تايهة. مريم محستش بنفسها غير و انها في حضن عمر.
عمر: انتي كويسة؟!
مريم بصت حواليها و بصت ل عمر و فجأة وقعت بين ايدين عمر...
عمر(بخضة): مريم مريم.
عمر شال مريم بين ايديها و راح ل عربيته ركبها و راح لاقرب مستشفي. نزل و شالها و دخل الطوارئ.
الدكتور: انهيار عصبي.
الدكتور: لازم تبعدوها عن المشاكل و الضغوطات.
عمر: تمام يا دكتور، بس هي هتفوق امتي؟!

الدكتور: خمس دقايق.
شخص: مريم.
عمر: مين انت؟!
شخص: انا زياد اللي انت اتصلت بيه.
عمر: اه انت ابن عمها.
زياد: اه انا، هي حصلها ايه؟!
عمر: معرفش اغمي عليها مرة واحدة.
مريم بدأت تتحرك بخفوت و فتحت عينيها ببطء لقت عمر واقف جمبها.
عمر: حمدلله بالسلامة.
زياد: حبيبتي حمدلله بالسلامة.
مريم(بصدمة): زياد!
مريم(بصريخ): الحقوووووني...
زياد: مالك يا حبيبتي بس؟!
زياد: ممكن تسبني مع خطيبتي شوية يا استاذ.
عمر: اه.

مريم(بعياط): ارجوك متسبنيش معاه ده شخص حقير ارجوك ارجوك.
مريم مسكت ايد عمر و قربتها منها.
مريم(بعياط): ارجوك عايز يغتصبني.
عمر فتح عيونه من الصدمة لما سمع كلام مريم.
زياد: انتي خرفتي و لا ايه يا مريم؟!
زياد: انا زياد خطيبك و ابن عمك.
مريم(بعياط): ارجوك متسمحش ليه ارجوك.
عمر: لو سمحت يا استاذ زياد اتفضل بره انت دلوقتي.
زياد(بغضب): لينا حساب مع بعض يا مريم، الصبر.

زياد(بغضب): اتفضل انت اطلع بره دي خطيبتي و شكلها عايزة تربية.
عمر بص ل مريم و خرج و زياد قرب من مريم و مريم بتعيط و بتصرخ و فجأة دخلوا حراس مسكوا زياد...
زياد(بعصبية): ابعدوا عني يا ولاد ال...
عمر(بحدة): ارموه بره المستشفي.
حارس: حاضر يا بيه.
الحراس رمت زياد بره المستشفي و هو قام بص ليهم بغضب و مشي، مريم قعدت تعيط.
عمر: خلاص اهدي اهدي.
عمر: مفيش حاجة اهدي.
عمر: اهدي و احكيلي ايه قصة زياد ده.

مريم(بعياط): ابن عمي و بيحبني بتملك بس انا مش بحبه و هو عرض عليا الجواز و انا رفضت لما رفضت حاول يغتصب...
مريم انفجرت في العياط تاني و مكملتش كلام. عمر حاوط وشها بين ايديه و مسح دموعها...
عمر: خلاص اهدي مشي اهو مشي، انا معاكي.
مريم(بعياط): المشكلة انه قالي لاما اتجوزك لاما اخد منك اللي انا عاوزه من غير جواز، و البيت بتاع بابا طلع مكتوب باسمه معرفش ازاي بس هو معاه عقد بيقول فيه كدة.

مريم(بعياط): معرفش اعمل ايه حرام حرام. انا نفسي اموت يا رب ارجوك...
عمر: تعالي معايا.
مريم: علي فين؟!
عمر: تعالي...
مريم قامت من علي السرير و عمر مسك ايديها و ركب العربية.
عمر: عايزاني احللك مشكلتك؟!
مريم لا رد.
عمر: ردي؟!
مريم(بعياط): انا عايزة اخلص من الموضوع كله عايزة اعيش في حالي.
عمر: طيب.
بعد فترة مريم لقت نفسها قدام قصر كبير.
عمر: انزلي.
مريم نزلت من العربية و عمر مسك ايديها و دخل القصر.

عمر: سيف سيف.
ملاك: هاي يا عمر سيف في اوضة مكتبه.
ملاك: نادي سيف بيه يا سارة.
سارة: حاضر.
ملاك: انت كويس؟!
عمر: اه.
سيف: في ايه؟!
سيف: مين دي يا عمر؟!
عمر: انا عايزك تجوزني دلوقتي و حالا.
-سيف و ملاك بصوا ل بعض بصدمة و مريم اتصدمت و اغمي عليها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة