قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية الفريسة و الصياد الجزء الأول للكاتبة منال سالم الفصل الثاني والثمانون

رواية الفريسة و الصياد الجزء الأول للكاتبة منال سالم الفصل الثاني والثمانون

رواية الفريسة و الصياد الجزء الأول للكاتبة منال سالم الفصل الثاني والثمانون

في فيلا ناهد الرفاعي
خرج اثنين من رجال عدلي مع ناهد الرفاعي للذهاب إلى البنك واحضار النقود منه، بينما ظل عدلي ومعه أحد الرجال في الفيلا، صعد عدلي إلى غرفة ناهد ليرتاح قليلا، بينما ظل رجله الأخير جالسا في الحديقة يفكر في كيفية قضاء يومه مع احدى الفتاتين و...

-شخص أخر وهو يمسح بيده على وجهه ورأسه: خلاااااص مش قادر، دماغي هتضرب مني، لأ أنا لازم أظبط نفسي، ايوووه، مممممم، آآآآخ، مافيش إلا كده، واحدة من المزتين اللي فوق دول هي اللي هتروق عليا، أنا طالعلكم يا حلوين، الشفاء كله هيبقى عندكم، آآآآآخ..!

صعد هذا الشخص إلى غرفة شاهي، ثم فتح الباب فجأة، فارتعدت كلا من يارا وشاهي لرؤيته وخاصة عندما أغلق الباب بالمفتاح وألقاه بعيدا و...
-شاهي برعب: انت، انت بتعمل ايه هنا؟
-شخص آخر: صباحك فل يا مزة
-يارا: اطلع برا، انت جاي هنا ليه
-شخص آخر وهو يغلق الباب بالمفتاح: أنا جاي عشانكو يا حلوين
-شاهي بخوف: ايييه
-يارا وهي تقف أمام شاهي: أنت عاوز ايه؟
-شخص آخر: عاوز القطة اللي وراكي.

-شاهي وقد أحتمت بيارا: نعم! يارا الحقيني
-يارا: اياك تفكر تقرب منها
-شخص آخر: ولو قربت هتعملي اييييه؟
-يارا: ه، هاموتك
-شخص آخر: طب يا ريت، أحبك وإنت شرس
-شاهي: ي، يارا
-يارا وهي تتراجع للخلف مع شاهي: اطلع بره أحسنلك
-شخص آخر و هو يقترب منهما: لأ مش طالع، ده أنا مصدقت ان الجو خلي عشان أظبط الجمجمة مع المزة الطلقة دي
-شاهي: هاصوت وألم عليك الناس.

-شخص أخر: ولا حد هيقدر ينجدك مني، ده الباشا زمانته في سابع نومة، ومافيش إلا انا وانتو يا مزز
-يارا: هه
-شاهي: لألألأ
-شخص أخر: تعالي بقى يا حلوة مش عاوزين نضيع وقت
-يارا: ده انت اللي عمرك هيضيع لو فكرت تقرب منها أو تلمسها حتى
-شخص آخر: أموت أنا في العنف يا قمر
في نفس التوقيت تقريبا وفي الطريق للقاهرة.

كان خالد يقود السيارة عائدا إلى القاهرة بصحبة جاسر و...
-جاسر: للأسف مافي اي حاجة جديدة برضوه
-خالد: عشان كده الأعدة مالهاش لازمة هنا
-جاسر: بالظبط، هو ممكن يكون رجع القاهرة تاني
-خالد: لازم تتكثف عليه المراقبة
-جاسر: المشكلة انهلسه مظهرش في أي حتة
-خالد: أها
كان جاسر يحاول الاتصال بوالدته منذ الصباح الباكر ولكن لم يجبه اي أحد، فشعر بالقلق عليها خاصة حينما علم من المشفى أنها خرجت منذ الأمس و...

-خالد: مالك في ايه؟
-جاسر: عمال أطلب في ماما من الصبح ومش بترد
-خالد: ما يمكن في المستشفى وآآآ...
-جاسر: لأ مش في المستشفى!
-خالد: وعرفت منين؟
-جاسر: كلمتهم الصبحية لما مردتش عليا وقالولي انها خرجت من بالليل
-خالد باستغراب: خرجت؟
-جاسر: أها، وانا عمال أطلبها من ساعتها ومحدش بيرد خالص
-خالد: مممم...
-جاسر: ربنا يستر
-خالد: احنا شوية وهنوصل إن شاء الله القاهرة، متقلقش
-جاسر: ربنا يستر.

-خالد: طب مش جايز راحت الفيلا عندكم ونايمة وعاملة الموبايل صامت ومش سمعاه
-جاسر: جايز برضوه
-خالد: بص أنا عندي اقتراح كلم أدهم خليه يعدي ع الفيلا يطمن عليها
-جاسر: هه
-خالد: كلمه يالا، هو مش هيتأخر عنك
-جاسر: ماشي.

بالفعل طلب جاسر أدهم هاتفيا ليطلب منه الذهاب إلى الفيلا و...
-جاسر هاتفيا: الووو، ايوه يا أدهم
-أدهم: خير ياجاسر، في أي جديد عن يارا
-جاسر: لأ لسه
-ادهم بضيق: اوووف
-جاسر: أدهم ممكن أطلب منك طلب
-ادهم: اتفضل
-جاسر: معلش ممكن تعدي ع الفيلا عندنا تشوف ماما إذا كانت موجودة هناك
-ادهم: ليه؟
-جاسر: أصلي عمال أطلبها من الصبح ومش بترد عليا، وفي المستشفى قالولي انها خرجت من امبارح
-أدهم: أها، خلاص ماشي.

-جاسر: ربنا يكرمك يا أدهم، وع العموم احنا في الطريق ليكم
-ادهم: توصلوا بالسلامة
-جاسر: الله يسلمك يارب، وابقى طمني اما توصل هناك
-أدهم: ان شاء الله، سلام
-جاسر سلام.

-خالد: ها قالك ايه؟
-جاسر: وافق انه يروح
-خالد: ربنا يهديه
-جاسر: يا رب، ونطمن ع الكل يا رب
-خالد: اميييييين
عند البنك
وصلت ناهد وبصحبتها أحد رجال عدلي إلى البنك، دلفت معه إلى الداخل، ثم انتظر الرجل الثاني المكلف بمراقبتها من بعيد في الخارج، توجهت يارا إلى الموظفة المسئولة عن صرف الشيكات و...
-ناهد: اقعد انت استناني هنا
-شخص ما: الباشا موصيني رجلي ع رجلك.

-ناهد: أنا هاروح منك فين يعني، أنا هاكلم البنت وأصرف الفلوس وأرجعلك
-شخص ما: لأ معلش مش هايحصل
-ناهد: اووف، طب خليك واقف بعيد شوية، عشان الموظفة ماتشكش في حاجة
-شخص ما: ماشي.

اقتربت ناهد من الموظفة و...
-ناهد بصوت خافض: صباح الخير
-الموظفة: صباح النور يا فندم
-ناهد: احم، أنا، انا كنت عاوزة أصرف الشيك ده
-الموظفة: تمام يا فندم، ممكن توريهوني
-ناهد: اتفضلي
-الموظفة وهي تنظر للشيك: مممم، ده مبلغ كبير، لازم أستدعي مدير الفرع بنفسه عشان يتخذ الاجراءات
-ناهد: اوك، بس ممكن اطلب منك خدمة انسانية
-الموظفة: خير يا فندم
-ناهد بصوت هامس: أنا محتاجة الموبايل بتاعك اعمل منه مكالمة مهمة.

-الموظفة: سوري يا فندم ماينفعش
-ناهد: طب، طب أقرب تليفون من هنا فين
-الموظفة وهي تشير لمكان ما: هناك يا فندم في منطقة خاصة بالخطوط الأرضية، تقدري تطلبي من الاستعلامات انهم يدوكي التليفون وتطلبي اللي عاوزاه
-ناهد: أها، طب شكرا
-الموظفة: أنا هابلغ مدير الفرع وأرجع لحضرتك تاني
-ناهد: اوك.

أخذت ناهد تفكر في حل لتلك المعضلة التي تواجهها، ثم طرأ على بالها فكرة ما و...
-ناهد: انت يا أخ
-شخص ما: ايوه
-ناهد: انا رايحة التويلت، استناني هنا
-شخص ما: رجلي ع رجلك
-ناهد: يوووه، انت كمان هتخش معايا الحمام؟ أما صحيح معندكش دم
-شخص ما: لأ، بس هأقف استناكي بره
-ناهد: حاجة تقرف
-شخص ما: دي أوامر الباشا، وانا بنفذ كل اللي بيقوله بالحرف.

-ناهد وهي تنهره: اووف، طب أوعى خليني أدخل، عدلي دايما بيشغل معاه بهايم.

دلفت ناهد إلى داخل الحمام، وظلت تفكر في طريقة لكي تصل إلى الاستعلامات بدون ان يشعر بها ذلك الرجل المرابط أمام باب الحمام، ولكن لحظها السعيد كانت هناك سيدة أخرى في الحمام قد انتهت لتوها من توضيب نفسها و...
-ناهد: لو سمحتي
-سيدة ما: أيوه
-ناهد: ممكن أطلب طلب من حضرتك ويا ريت ماتكسفنيش
-سيدة ما: خير
-ناهد: أنا محتاجة أعمل مكالمة مهمة من موبايلك، ده لو مش يزعجك وأنا مستعدية أدفعلك اللي انتي عاوزاه.

-سيدة ما بتردد: بس آآآآ..
-ناهد وهي تفتح حقيبتها لتخرج بعض المال منها: اتفضلي، خدي دول بس الله يكرمك أنا محتاجة اعمل المكالمة دي ضروري، دي مسألة حياة أو موت بالنسبالي
-سيدة ما: مممم...
-ناهد: حياة بنتي واختها متوقفين ع ده
-سيدة ما: اتفضلي
-ناهد بفرحة: أنا، أنا مش عارفة أشكرك ازاي
-سيدة ما: ولا يهمك
-ناهد وقد طلبت رقم جاسر: ياااا رب يفهم ان دي أنا ويرد
في السيارة التي يقودها خالد.

رن هاتف جاسر برقم غريب فاستغرب منه و...
-جاسر وهو ينظر لشاشة الهاتف: ده، ده رقم غريب
-خالد: طب ما ترد عليه، مش يمكن حاجة مهمة
-جاسر: هه
-خالد: يا عم رد، يمكن في أي خبر عن يارا
-جاسر: ماشي.

أجاب جاسر على الاتصال الهاتفي و...
-ناهد هاتفيا: الووو، ايوه يا جاسر
-جاسر باستغراب: ماما!
-ناهد بلهفة: ايوه يا حبيبي، أنا مامتك
-جاسر: ايه الرقم الغريب اللي انتي بتكلميني منه ده
-ناهد: مش وقته يا جاسر، أنا عاوزاك تركز في اللي هاقولك عليه
-جاسر بقلق: خير يا ماما
-ناهد: عدلي عندنا في الفيلا
-جاسر بصدمة: ايييه
-ناهد: ومعاه يارا كمان
-جاسر: نعم؟ بتقولي ايه؟

-ناهد: مافيش وقت نضيعه يا جاسر، اتصرف وابعت حد ع الفيلا ينقذ اخواتك منه، هو ماسك شاهي كمان معاه، ومخلني أخلصله مصالحه عشان يهرب برا مصر
-جاسر: الجبان ابن ال *****
-ناهد: ألحق اخواتك يا جاسر، الحقهم، أنا بالعافية وافقت ع اللي عاوزه مني عشان أقدر انتهز الفرصة وأكلمك، اتصرف وانقذ اخواتك، أنا، أنا مضطرية اقفل دلوقتي بدل ما ياخد باله رجالته اللي بيراقبوني
-جاسر: ماشي يا ماما، متقلقيش، أنا هاتصرف.

-ناهد: اوك يا جاسر، سلام.

شكرت ناهد السيدة على اعطائها هاتفها المحمول، كما رفضت أن تأخذ تلك السيدة أي نقود في مقابل مساعدتها لناهد و...
-سيدة ما: لا والله أبدا، أنا مش هاخد حاجة منك
-ناهد: خدي اللي انتي عاوزاه، ده حقك
-سيدة ما: لالالا مش هايحصل، ربنا بس يطمنك ع بنتك ويردهالك بالسلامة
-ناهد: يا رب أمين
-سيدة ما: لو عاوزاني أبلغ البوليس عن الراجل اللي بيراقب ده أنا مش هتأخر
-ناهد: هه، تبلغي البوليس؟
-سيدة ما: أيوه.

-ناهد: طب ازاي؟
-سيدة ما: بصي احنا هنعمل...!
في السيارة
-خالد: في ايه يا جاسر؟ مال وشك اتقلب كده ليه
-جاسر بضيق ونرفزة: الكلب الجبان طلع أعد فين
-خالد: فين؟
-جاسر: مش هاتصدق، في الفيلا عندي
-خالد بصدمة: اييييه
-جاسر: ومعاه يارا، واخد كمان شاهي معاه
-خالد وهو يقود السيارة مسرعا: ابن ال ********، طب وهاتعمل ايه؟
-جاسر: هاموته ابن التيييت ده
-خالد: لازم نلحق البنات بسرعة.

-جاسر: ايوه دوس بنزين الله يكرمك، أنا هاكلم اسلام وأبلغه يبعت رجالتنا يتصرفوا معاه
-خالد: تمام، أوووبا ده أدهم في الطريق للفيلا عندك
-جاسر: ايوه، ربنا يستر من اللي هايحصل
-خالد: يا رب
-جاسر هاتفيا: الووو، ايوه يا اسلام
-اسلام: ايوه يا جاسر
-جاسر: اسلام يارا مع عدلي في الفيلا عندي
-اسلام: اييييه؟
-جاسر: ايوووه، ومعاه كمان اختي، لازم تتصرف بسرعة وتلحقهم، احنا ع الطريق وراجعين
-اسلام: اطمن، انا هاتصرف.

-جاسر: اسلام مش هوصيك دول اخواتي الاتنين، هما في رقبتك لحد ما أرجع
-اسلام: عيب عليك، أنا هاتصرف
-جاسر: ماشي
اتصل خالد بوالده ليبلغه بما عرف من أخبار جديدة و...
-رأفت هاتفيا بصدمة: في فيلا ناهد؟ معقول الكلام ده
-خالد: ايوه يا بابا، ولازم نتصرف بسرعة
-رأفت: أنا هاكلم اللواء فوزي وهو هيتحرك برجالته ع هناك
-خالد: بابا مش عاوزين أي حاجة تحصل وتعرض البنات للخطر
-رأفت: اطمن يا بني، ان شاء الله خير.

اتصل رأفت بصديقه اللواء فوزي ليبلغه بما عرف عن مكان يارا والذي طلب منه أن يظل في مكانه ولا يتدخل ويترك الأمر لرجال الشرطة حتى لا يحدث ما لا يحمد عقباه، ثم اتصل رأفت بأدهم ليبلغه بالجديد و...
-أدهم بصدمة: مش ممكن، يعني يارا الوقتي في الفيلا عند ناهد
-رأفت: ايوه
-أدهم: انا أصلا كنت رايح ع هناك
-رأفت: ايييه
-أدهم: وقعته سودة ابن ال، ده، ان ما طلعت روحه في ايدي مابقاش انا ادهم الصياد.

-رأفت: استنى يا بني، اهدى
عودة مرة أخرى إلى فيلا ناهد الرفاعي
في داخل غرفة شاهي
اقترب احد رجال عدلي من يارا وشاهي، بينما ظلت الاثنتين تتراجعان للخلف خوفا منه، ثم أمسك بشاهي وجذبها بقوة إليه وأخذ يحتضنها، بينما حاولت يارا أن تحرر شاهي من قبضته، ولكنه دفع يارا بكل قوة لتسقط على أرضية الغرفة وتتآلم من شدة الارتطام، ثم ظل يقبل شاهي بكل قوة..
-يارا: ابعد عنها يا حيوان
-شاهي: سيبني يا قذر، ياكلب.

-شخص آخر: مش سايبك يا حلوة، ده انا هطلع الحباية كلها عليكي
-يارا: آآآآه يا كلب
-شخص آخر وهو يدفعها بقوة: ابعدي يا بت ال ***
-يارا وهي ترتطم بالأرضية متآلمة: آآآآآه
-شخص آخر: مووووه، حتة قشطة، موووووه
-شاهي بقرف: لألألألألألأ.

قاومته شاهي بكل ما تملك من قوة، ولكنها كانت عاجزة أمامه، قامته بخربشته باظافرها في وجهه ولكنه استمر فيما يفعل، نهضت يارا من على الأرض ثم قفزت فوقه ووضعت كلتا يديها على عينيه وظلت تضغط بقوة، فأفلت شاهي ثم أمسك بيدي يارا ليبعدها عنه، ثم اصطدم بيارا في الحائط لتفلت قبضتها عنه، وتسقط على الأرضية ليركلها بقدمه في معدتها بقسوة و...
-شاهي وهي تخربشه: ابعد يا حيوان عني، ابعد.

-شخص آخر: والله لو خربشتي للصبح أنا مش هاسيبك النهاردة
-يارا وهي تقفز فوقه: وأنا هأفقعلك عينك
-شخص آخر متآلما: آآآآه، عيني
-شاهي: آآآه، سيبني
-يارا: اجري يا شاهي
-شاهي: حاسبي يا يارا
-شخص آخر وهو يخبطها في الحائط: وربنا لأموتك النهاردة
-يارا متآلمة: آآآآآآآآآه
-شخص آخر وهو يركلها: بقى حتت بت زيك عاوزة تفقع عيني، طب خدي، طاااااخ، طاااااااخ
-يارا متآلمة: آآآآآآآآآآآآآه..
-شاهي: حرام عليك ابعد عنها.

-شخص آخر: وانتي حسابك معايا، مش هاسيبك
-شاهي: لألألأ.

دفع هذا الرجل شاهي بكل قوة لتسقط فوق الفراش ثم ثبت يدها وبدأ في الاعتداء عليها وسط صراخاتها، حاولت يارا أن تتغلب على آلامها وتنهض لتساعد شاهي، بحثت يارا عن أي شيء في الغرفة ليساعدها في ردع هذا المجرم، فوجدت المزهرية الموضوعة بجوار المرآة، فأخذتها ثم ضربتها بكل قوة فوق رأسه، ليترك هذا المجرم شاهي ويضع يده على رأسه متآلما من أثر الضربة، وينظر إلى يارا بكل غل وتوعد و..

-شاهي: ابعد عني، انت، انت مش خايف من ربنا
-شخص آخر: ربنا غفور رحيم، والشيطان لامؤاخذة غواني..
-شاهي: لألألألألألأ
-يارا متآلمة وهي تحاول النهوض: آآآه
-شخص آخر: أموووت أنا في المقاومة
-يارا في نفسها: لازم أنقذ شاهي من الحيوان النجس ده، طب هاعمل ايه؟ لازم أتصرف بسررعة، آآآه، مش قادرة، لازم أتحامل ع نفسي وأقوم عشان أنقذها، ايوه هي الفازة اللي هناك دي، أيوه اضربها بيه ع دماغه.

-شخص آخر: ياااااااه، اثبتي يا بت
-شاهي: آآآآه، لألألألأ
-يارا وقد نهضت: سيبها يا مجرم يا واطي، س، سيبها
-شخص أخر: وحد يبقى تحت ايده الحلويات دي ومايكلهاش
-شاهي: الحقيني يا يارا، الحقيني
-يارا وهي تضربه بكل قوة بالمزهرية على رأسه: لما أقولك تسيبها يبقى تسيبها، طاااااااااااااااااااااااااااخ
-شخص آخر متآلما: آآآآآآآآه، ورحمة أمي ما سايبك
-يارا: آآآآ...

نهض هذا الشخص من على الفراش، وتوجه ناحية يارا التي لم تستسلم لخوفها، ثم ضربته بركبتها أسفل بطنه بكل شدة، فسقط ع الأرض من الآلم، ولم تكتفي بهذا بل أسرعت بخبطه مرة أخرى على رأسه بالأباجورة، فسقط في دمائه و..
-شاهي: حاسبي يا يارا
-شخص آخر: ده أنا آآآآ...
-يارا مقاطعة وهي تضربه أسفل بطنه: خد
-شخص آخر متآلما: آآآآه، يا بنت ال، آآآآآآه
-يارا وهي تمسك بالأباجورة: وخد دي كمان في دماغك!
-شخص آخر: آآآ...

سقط المجرم على الأرض والدماء تنزف من رأسه، فارتعدت شاهي من المنظر و...
-شاهي برعب: هو، هو مات
-يارا: م، مش عارفة
-شاهي: طب، طب هانعمل ايه الوقتي
-يارا: لازم نهرب من هنا
-شاهي: طب هنهرب ازاي؟
-يارا: هه...
-شاهي: الكلب ده خد المفتاح
-يارا: ايوه بس رماه
-شاهي: طب والعمل اييييه؟
-يارا: لازم نخرج من هنا قبل ما الزفت التاني يصحى
-شاهي: أها
-يارا: تعالي معايا
-شاهي: هنروح فين؟
-يارا: هنخرج من البلكونة
-شاهي: ايييه؟

-يارا: مقدمناش إلا كده، يالا، تعالي معايا ومتخافيش
-شاهي: بس آآآ...
-يارا: من غير بس، اعملي اللي هاقولك عليه وهنقدر نهرب من هنا
-شاهي: أوك
في البنك
خرجت ناهد من الحمام بعد فترة، ثم سألها أحد رجال عدلي عن سبب تأخيرها و...
-شخص ما: اييييه كل ده في الحمام
-ناهد: في ايه؟ هو أنا كنت أعدة ع قلبك
-شخص ما: انتي كنتي بتعملي ايه جوا كل ده؟
-ناهد: الله، انا ست كبيرة وباخد وقت في الحمام، في ايه فيها دي كمان.

-شخص ما: مافيهاش، بس عاوزين ننجز في يومك، الباشا منبه اننا منتأخرش
-سيدة ما بصوت مرتفع: انت بتعمل ايه هنا؟
-شخص ما: في ايه يا حاجة
-سيدة ما: الحقونا يا ناس، يا آمن! يا security تعالوا بسررررعة، في واحد بيتحرش بينا في الحمام
-شخص ما: في ايه يا ولية انتي؟ ايه الهبل اللي بتقوليه ده
-ناهد: الحقوووونا..

تجمع رجال الأمن حول أحد رجال عدلي وألقوا القبض عليه، ثم وضعوه في غرفة منعزلة، وطلبوا الشرطة لكي تأتي إلى البنك لتقبض على هذا المتحرش..

شكرت ناهد السيدة على مساعدتها لها مرة أخرى، ثم قررت أن تطلب الشرطة لكي تبلغهم عما يحدث في فيلتها و..
-ناهد: شكرأ ليكي مرة تانية ع اللي عملتيه معايا
-سيدة ما: انا معملتش غير الواجب
-ناهد: ربنا يكرمك ومش يوقعك في ضيقة
-سيدة: تحت أمرك يا حبيبتي
-ناهد في نفسها: لازم أبلغ البوليس عن التاني ده كمان، بس هابلغه ازاي؟ ايوه مافيش إلا جاسر هاطلبه واديله مواصفات الزفت التاني ده كمان، وهو يتصرف، ايوه.

طلبت ناهد ابنها جاسر مرة اخرى من هاتف الاستعلامات و...
-ناهد هاتفيا: الووو
-جاسر: ايوه، ماما!
-ناهد: ايوه يا بني
-جاسر: اطمني يا ماما، انا كلمت زمايلي وهما في الطريق دلوقتي ع الفيلا عندنا، وشوية وهيمسكوا الكلب عدلي ده كمان
-ناهد: طب في لسه ديل للكلب ده
-جاسر: تقصدي ايه؟

-ناهد: أنا يا بني موجودة في بنك ((، ))، وعرفت أخلص من واحد من رجالة الزفت ده، بس في واحد تاني مستني بره البنك، ولو لاقاني مخرجتش واتأخرت أكيد هيبلغ عدلي ومش بعيد يعمل حاجة في البنات
-جاسر: اها
-ناهد مكملة: ولو خرجت لوحدي هيشك في ان مش معايا الراجل اللي كان مرافقني زي ضلي
-جاسر: قوليلي شكل الكلب التاني ده ايه؟
-ناهد: هو شكله...!
-جاسر: تمام، خليكي في البنك يا ماما ومتخرجيش منه وأنا هاتصرف
-ناهد: اوك.

أنهى جاسر الاتصال الهاتفي مع والدته، ثم طلب زميله اسلام ليبلغه بما طرأ و..
-جاسر هاتفيا: ايوه يا اسلام
-اسلام: ايوه يا جاسر، احنا في الطريق للفيلا عندك، اطمن، لحظات وهنوصل
-جاسر: طب في كمان كلب تاني مراقب أمي عند بنك ((، )) عاوزك تجيبه من قفاه
-اسلام: قولي شكله وأنا هابعتله اللي يعلقه ع طول
-جاسر: هو شكله آآ...!
-اسلام: تمام أوي، اعتبره اتمسك
-جاسر: يا مسهل يا رب
عند فيلا ناهد الرفاعي.

وصل أدهم بالسيارة بالقرب من فيلا ناهد، ركن السيارة بعيدا وترجل منها وتوجه نحو الفيلا، ظل يبحث عن مدخل غير البوابة الرئيسية للفيلا لكي يدلف للداخل بدون أن يراه أي أحد، ولكنه لمح في نفس الوقت شاهي ويارا يقفان في الشرفة ويحاولان أن يقفزا منها و...
-شاهي: أنا، أنا خايفة
-يارا: لازم تجمدي قلبي، مش قدامنا إلا كده
-شاهي: المسافة كبيرة وممكن رجلي تتكسر
-يارا: ان شاء الله مش هايحصل.

أدهم من بعيد في نفسه بعدم تصديق: مش ممكن، دي، دي يارا، وشاهي كمان معاها، ايه اللي يارا ناوية تعمله؟
-أدهم وهو يتجه للسورالجانبي للفيلا: لازم ادخل الفيلا دي بسرعة، لازم ألحق يارا قبل ما تعمل حاجة مجنونة...!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة