قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

الكل اتصدم من اللي حصل و سكوت تام عم المكان كله، و جاسر بيبص بكل غضب لديما..
ديما(بخوف): قسما بربي كنت اقصد اضربها هي..
ديما(بخوف): طب انت هتضربني و لا هتعمل ايه؟طب طب ساكت ليه؟
ديما(بخوف): هتتحول و تأكلني على الغداء..
ديما(بهمس و خوف): طب طب انا هجري..
ديما(بصوت عالي): يا ماما..
ديما طلعت تجري و جاسر وراها..
خالد: يا ريت الناس تتعظ..
دنيا: لا هو احنا لسة عملنا حاجة، الصبر جميل يا..

دنيا(بسخرية): يا خالد بيه..
حازم: نشوف البت ليكون عمل فيها حاجة..
محسن: بنتي..
جملات: جاسر عاقل..
الكل خرج حتى البنات خرجوا معاهم...
جاسر كان بيجري ورا ديما و مسكها من دراعها و قربها ليه و ديما غمضت عنيها...
ديما(بدموع): و الله العظيم و الله العظيم انا كنت اقصد البنت و الله...
ديما(بدموع): ارجوك متضربنيش، كل الرجالة الصعيدية بيضربوا مراتتهم، و لو انت عملتها ساعتها انا هكرهك...

جاسر خد ديما في حضنه و قعد يطبطب عليها و هي بتشهق كل شوية و هي بتعيط في حضنه..
حازم: ايه ده ايه ده؟
دنيا: دي استسلمت بسرعة..
خالد: شاطرة احسن من ناس كتير..
دنيا: قصدك مين ان شاء الله؟
جملات: بس بس بس ايه ده؟
محسن: بطلوا شوية..
بنت2: الله شايفين طويل و عريض و حاضنها بحنان ازاي؟
بنت3: يا ريتني كنت انا...
بنت1: او انا ده شكل حضنه دافئ اوي..
دنيا: بيتك بيتك يا ماما منك ليها..

خالد: لو سمحت امشي انتي و هي من هنا..
البنات التلاتة مشيوا بغيظ و هما بيحقدوا على دنيا و ديما...
حازم: يا عم الحنين، ما كفاية انت ما صدقت تحضن يا عم..
ديما رفعت رأسها و جاسر مسح ليها دموعها..
جاسر: قولتلك مش عايزك تعيطي و لا بسببي و لا اي حاجة تانية، فاهمة؟
ديما(بخفوت): حاضر..
جاسر: يلا كنا بنعمل ايه؟يلا علشان نلحق نروح يلا انجزوا..

جاسر مسك ايد ديما و مشي قدام الكل و دخل محل و هي معاه و الباقين وراهم..
دنيا: يا بختها ناس بتحب بعض و ناس هتتجوز صالونات...
جملات(بهمس): يا بت خفي من كلامك..
حازم: يا رب نفسي اتجوز قبل ما اموت..
محسن: انت كدة بتدعي على نفسك مش ليك...
الكل قعد يضحك و راحوا ورا جاسر و ديما..
جاسر: ايه رأيك في ده؟
ديما: لا لا اسود و انا زهقت من الاسود...
جاسر: طيب يا ستي، بصي طب ده..
ديما(باحراج): لونه فلاحي يا جاسر...

جاسر: عادي اتكلمي راحتك بلاش تتحرجي تمام، ده رأيك و انا مش هقيد رأيك و حريتك فاهمة..
ديما: تمام..
جاسر: طيب الازرق ده حلو...
ديما: امممم، هخش اقيس..
جاسر: طيب..
ديما خدت الفستان و دخلت اوضة التغيير تبدل هدومها...
جملات: اومال فين ديما؟
جاسر: بتقيس فستان..
دنيا: طيب و انا هنقي ليا فستان..
دنيا قعدت تدور في الفساتين معجبهاش حاجة..
موظفة: ايه رأيك في ده يا انسة..
دنيا(بانبهار): الله ده جميل اوي، هخش اقيس..

دنيا دخلت هي كمان تجرب الفستان، و ديما خرجت و هي ماسكة بالفستان..
ديما: ها؟
حازم: حلو..
جملات: جميل و محترم..
محسن: شيك يا بنتي..
خالد: جميل بس في الاجمل..
ديما: شايفة جنابك ساكت يعني..
جاسر: خير؟
ديما(لنفسها): المفروض تأخد جائزة في الاستفزاز، مستفز درجة اولي..
ديما(بعصبية): مفيش حاجة..
ديما دخلت الاوضة و غيرت هدومها و خرجت..
ديما(بغضب مكتوم): اتفضلي هشتري ده..
موظفة: تمام يا فندم..
دنيا(بفرحة): ايه رأيكوا؟

ديما: الله ايه الجمال ده، حلو اوي يا روحي..
دنيا: بجد؟
جملات: عسل فيه اوي يا روحي..
محسن: جميل يا حبيبتي..
حازم: يالهوووووي عندي اختين اجمل من بعض..
دنيا: ايه رأيك يا جاسر ها يا جاسر..
جاسر: حلو..
دنيا: شكرا ليك..
دنيا(لنفسها): مبيحسش البعيد...
دنيا: هخش اغير هدومي..
دنيا دخلت و خرجت و اشتروا الفستانين..
حازم: فاضل البدل يلا..
الكل راح على محل البدل و بدأوا يتفرجوا..
حازم: ايه رأيكوا في دي؟

ديما: حلوة يا حازم..
حازم: قلبي انتي..
دنيا: عريس يا اخواتي..
حازم: يسمع من بوقك ربنا..
جملات: دي حلوة يا حاج..
محسن: تسلمي..
دنيا و حازم و ديما: يا حنين..
خالد: ما تحترموا نفسكوا..
دنيا: في ايه هو حد عبرك؟
محسن: هخش اقيس دي..
جملات: تمام...
ديما كانت بتبص حواليها بس مش لاقية جاسر..
ديما(لنفسها): انا مالي انا ما يولع، ده حتى مقالش كلمة حلوة في الفستان...
و بعدين ديما لقت اللي بيبوسها على كتفها بسرعه..

ديما(بعصبية): انت حيوان يا زبالة يا حقير..
ديما بصت وراها لقت جاسر سكتت علطول..
ديما: اسفة افتكرتك شخص غريب..
ديما(بعصبية): و كمان شخص غريب طب ما انت يعتبر شخص غريب اساسا..
جاسر(بهمس): شكلك عايزة اثبات اكتر من امبارح..
ديما سابته و قامت بسرعة و راحت وقفت جمب دنيا و هي بتخبئ وشها...
دنيا: مال وشك بيطلع نار كدة ليه؟
حازم: ايه يا بنتي خدودك بطلع نار حرارتك عالية و خدودك محمرة، حصل ايه؟
ديما: ملكوش دعوة...

خالد حط ايده على كتف ديما..
خالد: مالك؟
ديما: مفيش انا بخير بخير..
جاسر جه و شال ايد خالد و حط هو ايده على كتفها.
جاسر: معلش يا عم هتفهم شعوري لما تتجوز..
خالد: لا متخافش فاهمه، و هي معندها اخوات اساسا..
دنيا: مين قال اومال حازم ده ايه؟
حازم: ربنا يخليكي...
دنيا: اينعم هو مجنون و اهبل بس اخويا..
حازم: ربنا يأخدك...
ديما(بضحك): مالك قفوش يا بطة؟
حازم: يا بت هزعلك..
جاسر: تقدر؟
محسن: اختارتوا البدل..

جاسر(بهمس): مش هتختاري ليا بدلة..
ديما: اختار لنفسك..
جاسر: ماشي يا ديما خليكي فكراها..
محسن: طب يلا هموت من الجوع...
دنيا: يلا نروح المطعم عقبال ما ديما و جاسر يخلصوا اختيار البدلة..
خالد: تمام يلا..
و الكل مشي واتبقي جاسر و ديما..
جاسر: اختاري ليا و من غير اي نقاش..
ديما: ابدا، ذوقي وحش روح اتجوز غيري تيجي تنقيلك بدلة..
جاسر: ما هو انا هتجوز فعلا لو فضلتي كدة..
ديما: روح يلا.

و كان في بنات واقفين في المحل..
جاسر(بهمس): ايه رأيك في البت اللي لابسة جيبة قصيرة دي، و لا اللي لابسة فستان كب دي، و لا اقولك البت ام شعر ذهبي دي حلوين اوي محتار الصراحة...
ديما مشيت بكل غضب و جذمتها عاملة صوت عالي الكل التفت ليها و نقت بدلة و رمتها في وش جاسر..
ديما: نبقي نشوف موضوع الجواز ده وقت تاني..
جاسر: ماشي.
جاسر كان هيمشي بس رجع ليها تاني..
جاسر: بس و النبي يا ديما متنسيش اصلي مستعجل اوي...

جاسر ساب ديما و دخل يقيس البدلة و هو بيضحك..
ديما(بغضب): يتجوز عليا انا، انا ديما القاضي يتجوز عليا، الحيوان الحقير..
ديما(بغضب): و ربي لاوريك يا جاسر هخليك تتمني لحظة واحدة بس مني...
جاسر: ايه رأيك؟
ديما: مش بطال..
جاسر: هروح اسأل البنات اللي هناك و بالمرة اخذ ارقامهم..
جاسر لسة هيمشي لقي ديما مسكته جامد..
ديما: حلوة انجز خش غير عايزة اكل..
جاسر: يعني مروحش اسأل البنات..

ديما(بغيظ مكتوم): بص هبقي ادورلك على واحدة من البلد..
جاسر: بس بنات مصر حلوين اوي و قمرات..
ديما(بغيظ مكتوم): عندي واحدة صاحبتي هبقي اورهالك بس انجز يلا عايزة امشي من هنا يا جاسر...
جاسر: طيب..
جاسر دخل غير هدومه و اشتري البدلة و مسك ايد ديما و خرجوا من المحل، و راحوا للمطعم و لقوا العائلة..
دنيا: اتأخرتوا..
ديما: معلش..
محسن: مالك يا حبيبتي شكلك مضايقة؟
ديما: مفيش..
خالد(بهمس): عملتلها ايه؟

جاسر(بهمس و هو بيكتم ضحكه): مفيش..
حازم(بهمس): واضح...
جملات: خلاص، تأكلي ايه يا حبيبتي؟
ديما: شطة عايزة شطة احدفها في عين شخص و ابقي مستمتعة و هو بيطنط قدامي زي القرود..
ديما: عايزة اشوف القرد بيطنطط ازاي..
جاسر(بضحك): طب ما تقفي قدام المراية و اطنطي هتشوفي القرد بيطنط ازاي...
الكل ضحك على كلامه..
ديما(بعصبية): ما تسكتوا شوية..
دنيا: عنده حق..
ديما: تمام..

ديما سابت ليهم الترابيزة و راحت لترابيزة فاضية وراهم و نادت على الجرسون..
ديما: لو سمحت عايزة بيتزا..
الجرسون: تحبي اي حاجة جمبها؟
ديما: لا شكرا..
محسن: شوفتوا اديكوا زعلتوها..
جملات: قوم صالحها يا جاسر..
جاسر: خليها كدة بام تكشيرتها دي ممكن اتجوز عليها و الله..
دنيا: حرام عليك..
خالد: مالك بتقوليها بمياصه ليه؟
دنيا: عمو شايف واقف على الكلمة ده ايه ده..
حازم: صعبت عليا انا قايم ليها..

جاسر: خليك يا اخويا انا قايم..
جاسر قام و راح قعد جمبها...
ديما: المكان مش ضيق و اعتقد في ترابيزات كتير اتفضل قوم..
جاسر: بصي عارف انك زعلانة مني، بس مش كل حاجة تعيطي..
ديما: انا معيطتش..
جاسر: عارف عارف، خلاص بقي كنا بنهزر..
ديما: جاسر انا شايفة ان انا و انت مينفعش نكون مع بعض لان الحب مش كل حاجة فاهمني..
جاسر مسك نفسه بالعافية علشان مينفعلش عليها..

جاسر(بغضب مكتوم): قولي تاني اللي انتي قولتيه علشان اقتلك يا ديما، مش مع اول مشكلة تهربي اتعلمي الصبر و طولة البال..
ديما: جاسر نكلم بجد بليز ممكن..
جاسر: انا عارف ايه اللي انتي عايزة تقوليه، انتي شايفة اني كنت بحب سارة فأكيد مش هحبك انتي..
جاسر: مش شرط يا ديما مش شرط خالص..

جاسر: عارف انك حاسة باني مش هعرف انساها، بس برضو مش كدة، انا معجب بيكي انا عايزك انتي و كمان انتي دلوقتي بقيتي مراتي قدام الناس و بينا يا ديما و مش هسيبك فاهمة..
ديما(بدموع): انا بحبك اوي..
ديما حضنت جاسر جامد..
جاسر: لاحظي اننا بين الناس يا بت..
ديما: ايه يعني حبيبي و جوزي...
جاسر(بضحك): طيب يا لمضة..
و قضوا اليوم و اتغدوا و رجعوا البيت و جه تاني يوم...

-في الصباح الباكر...
جاسر: جهزتي شنط هدومك؟
ديما: اه..
جاسر: طيب، بعد الفرح هنمشي علطول.
ديما: حرام يا جاسر هنمشي بليل...
جاسر: كدة عايزين نوصل بدري لان في مشاكل في البلد...
ديما: ماشي براحتكوا..
جاسر: حبيبتي يعني ايه اللي ممكن يحصل يعني؟
ديما: معرفش..
جاسر: متخافيش انا معاكي خلاص..
ديما: طيب..
جاسر: طب يلا ننزل نفطر علشان على بعد العصر نقوم نلبس..
ديما: طيب...
جاسر و ديما نزلوا ملقوش حد..

ديما: دنيا دنيا..
جاسر: هتلاقيها راحت تجهز هدومها في ال؟يلا..
ديما: و الباقي راحوا فين؟
جاسر: هتلاقي مرات عمي مع عمي، و خالد قاعد في اوضته و حازم نايم...
جاسر: تعالي نعمل لينا احنا فطار..
ديما: تمام..
جاسر و ديما دخلوا المطبخ و مش عارفين يعملوا ايه..
جاسر: هنعمل ايه يا تري؟
ديما: بيض و جبن..
جاسر: تمام اعملي البيض و انا هعمل نسكافيه..
ديما: طيب..
جاسر: هخرج اشوف لو حد بره في الجنينة و راجعلك..
ديما: طيب..

جاسر خرج و رجع سمع صوت صريخ و حاجة ضربت في المطبخ..
جاسر(بخضة): ايه اللي حصل؟حصلك حاجة؟احكي؟
ديما(بدموع): هو مش البيض بيتعمل في الميكرويف..
جاسر(بصدمة): نعم يا اختي!
ديما(بدموع): انا حطيت البيض في الميكرويف بس فجأة الميكرويف ضرب، انا غلطانة..
حازم(بقلق): في ايه؟
جاسر(بذهول): في انكوا خدعتوني في البت دي، دي بتعمل البيض في الميكرويف..
حازم(بضحك): لا دي لو عملت شاي يبقي كويس يا ابني...

ديما: اعمل ايه الميكرويف هو اللي مش شغال..
جاسر: لا يا حبيبتي مخك انتي اللي مش شغال...
حازم: كنت نايم حرام عليكوا..
ديما: غور غور...
جاسر: هو على اخر الزمن انا اللي هعمل الاكل..
ديما: و فيها ايه ما كل الرجالة بتعمل كدة..
جاسر: واخدة مقلب كبير انتي في الرجالة...
ديما: تيب..
جاسر: تيب يعني مش طيب...
ديما: هو انت مش طايقلي كلمة ليه؟
جاسر: لا ابدا مفيش..

جاسر بدأ يطلع الجبن و هو و ديما بيعملوا سندوتشات و بيأكلوا..
ديما: تسلم ايدك..
جاسر(بغمزة): على ايه يا قمر..
ديما: ياض بطل شوية..
جاسر: يا بت بطلي تقولي الالفاظ دي..
ديما: هي ياض لفظ يضايق لا سمح الله..
جاسر: الصبر..
دنيا: مسااااااااااااااء الفل...
جاسر: مساء النور..
دنيا: هتلبسي ايه يا ديما انا مشفتش فستانك..
ديما: متفكرنيش..
جاسر: طيب انا هروح اشوف خالد، و انتي رجعي كل حاجة مكانها..
ديما: تمام..

دنيا: ايه اللي بهدل المطبخ كدة..
ديما(و هي بترمش كذا مرة): انا بلا فخر..
دنيا: غوري يا بت، يلا نظبط المهزلة دي..
ديما و دنيا روقوا المطبخ و ظبطوه..
دنيا: فاضل ساعتين على ما نقوم نلبس هطلع اريح في اوضتي..
ديما: تمام يا روحي..
دنيا: باي، شنطة هدومي تحت انا هأخد الفستان...
ديما: طيب..
دنيا طلعت اوضتها تنام، و ديما راحت تقعد تتفرج على التلفزيون في الصالة...
عند خالد..

جاسر دخل و لقي خالد في الحمام قعد استناه بره..
خالد: ايه اللي جابك؟
جاسر: ارخم عليك..
خالد: اه ديما نقلت العدوي يعني..
جاسر: يا عم بقالنا كتير متكلمناش مع بعض..
خالد: اه تمام..
جاسر: انت هتتجوز دنيا صالونات و لا؟
خالد: صالونات..
جاسر: الصراحة مش مصدق...
خالد: دي مشكلتك..
جاسر: هنشوف هنشوف..
خالد: تمام..
خالد: اخبارك انت و ديما؟
جاسر: فل، اختك دي عايزة تضرب بالنار و نخلص منها..
خالد(بضحك): بس طيبة..

جاسر: خف على دنيا شوية تمام..
خالد: عكننت صفوي اللي يسامحك..
جاسر: عكننت صفوك طيب، انا رايح لديما ارحم..
خالد: روح..
جاسر نزل و قعد جمب ديما..
ديما: خير؟
جاسر: وحشتيني ايه مجيش اشوفك..
ديما: انا هروح اعوم شوية قبل ما نسافر باي..
جاسر: تعالي هنا، رايحة فين و تسيبيني؟
ديما: ليه هتخاف تنام لوحدك...
جاسر: ظريفة...
ديما: تيجي تعوم؟
جاسر: ماشي، يلا بينا..
جاسر خد ديما و راحوا لحمام السباحة..

ديما نطت في الماية و جاسر نزل وراها...
جاسر: من امتي و انتي بتعومي؟
ديما: سبع سنين..
جاسر: بسم الله ما شاء الله..
ديما: شكرا، و انت تعلمت تعوم من امتي؟
جاسر(بضحك): لا انا مولود في الترعة..
ديما: مسخرة...
جاسر: تعالي نلعب لعبة و احنا في الماية كدة..
ديما: طيب..
جاسر: هنسأل اسئلة لبعض..
ديما: حلو بحب جو الاسئلة..
جاسر: حبيتي قبل كدة؟
ديما: لا..
جاسر: دورك..
ديما: ايه اكتر حاجة بتعجبك فيا؟

جاسر: حاجات كتير الصراحة...
ديما: تصدق اني غلطانة اني عبرتك..
جاسر: انا بجاوب بكل صراحة..
ديما: رخممممممممممم..
جاسر: طيب..
جاسو: كفاية كدة هنبرد يلا علشان تطلعي تلبسي..
ديما: طيب..
جاسر: مش عايز مكياج و لا اي حاجة في وشك..
ديما: باي يا جاسر...
ديما سابته و طلعت على اوضتها اتفاجأت...
ديما: ايه ده؟
ديما قربت من السرير لقت فستان تاني غير اللي هي اختارته و كان جميل اوي..

ديما فرحت جدا و انبسطت، ديما دخلت الحمام خدت دوش و خرجت بدأت تلبس هدومها..
ديما لبست فستان طويل بكم باللون البنفسجي كان مجسم من فوق و نازل بوسع دائري من بعد الخصر و كان فيه فصوص باللون البيضة، و لبست طرحة اوفويت و لبست صندل ابيض بكعب بسيط و حطت روچ نفس درجة الفستان و كحل حدد عنيها و لبست انسيال فضي في ايديها و دبلة جاسر..

عند دنيا..
دنيا قامت من نومها و خدت دوش و خرجت طلعت فستانها و لبسته..
دنيا لبست فستان باللون الاحمر طويل من ورا بديل و طويل من قدام لغاية الرجل كان الفستان فيه رسومات باللون الاسود و طرحة باللون الاوفويت و لبست صندل اسود بكعب و حطت روچ احمر و لبست سلسة في رقبتها و خاتم...
الكل بقي جاهز و لبس هدومه...
ديما لسة هتخرج من باب اوضتها لقت جاسر بيدخل الاوضة...
ديما: انت لبست؟!

جاسر: اه، مش شايفة و لا ايه؟
ديما: طيب، احم شكرا على الفستان..
جاسر: على ايه يا حبيبتي بس، مفيش شكر بينا تمام..
ديما: اوك..
جاسر: اسمها تمام او حاضر...
ديما: اوك...
جاسر: هو مش انا قولت مفيش مكياچ..
ديما: هو انا حاطة مكياچ..
جاسر: و الله يعني شفايفك لونها بنفسجي..
ديما: اعتبرها كدة..
جاسر: و النبي..
ديما: جسورة حبيبي عديها..
جاسر: ماشي يا ديما..

جاسر كان لابس بدلة باللون الاسود و قميص باللون الاسود ولبس جذمة سوداء و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه و سرح شعره..
جاسر: اتفضلي برنسيس..
ديما: يا ابني مش هستحمل كمية اللطافة بتاعتك دي...
جاسر(بضحك): طب يلا..
جاسر مسك ايد ديما و نزل لقوا محسن و جملات و حازم و خالد تحت...
حازم: قمر يا اخواتي..
جاسر: احترم نفسك..
ديما: فين دنيا؟
دنيا: مين بينادي؟
دنيا نزلت على السلم بكل هدوء و هي ماسكة ديل الفستان بتاعها...

خالد(لنفسها): بسم الله ما شاء الله..
جملات: حلوة اوي...
دنيا: شكرا يا طنط...
ديما: و انا مش حلوة و لا ايه؟
جاسر(بهمس): انتي قمري و نوري فمتشكيش في جمالك ابدا، فاهمة؟
ديما: تمام..
محسن: ازاي بس انتي قمر..
خالد: طب يلا الشنط اتحطت في العربيات، يلا بينا..
حازم: تمام..
دنيا: مش عارفة مين صاحب فكرة نسافر بليل نفسي اعرف...
جاسر و خالد: انا..
ديما: عرفتي؟يلا بقي..
و الكل خرج و بدأوا يركبوا العربيات...

جاسر و ديما و حازم في عربية، و خالد و دنيا و محسن و جملات في عربية...
حازم: يا رب بس مكونش مضايقكوا...
ديما: يا ابني في ايه؟ما تتهد شوية قولت الجملة دي مية مرة..
جاسر: الصراحة يا حازم اه انت مضايقنا مرتاح انت كدة..
ديما: ما تسكت شوية ما احنا كويسين اهو..
حازم: طيب، يا رب نوصل بخير و الحق اتجوز..
ديما: الصبر..
جاسر: هتخليني اقولك مش هجوزك اختي، ده انا هخاف عليها منك و الله...
حازم: خلاص اهو سكت...

عند خالد..
دنيا: شغل التكيف..
خالد: بايظ...
دنيا: طب شغل الراديو..
خالد: بايظ...
دنيا: عمووووووووو خليه يلم نفسه..
محسن(بضحك): و انا مالي..
دنيا: رزل..
دنيا فتحت الشباك و قعدت تهدئ نفسها..
جملات: قربنا نوصل؟
خالد: اه..
بعد فترة وصلوا للقاعة و نزلوا...
جاسر مسك ايد ديما و محسن ماسك في جملات و خالد ماشي جمب دنيا و حازم جمبهم...
جاسر: الصوت عالي اوي..
ديما: ايه مش سمعاك كويس..
جاسر: بقولك الصوت عالي اوي..

ديما: ايوه الصراحة..
جاسر: مبحبش الدوشة..
ديما: ايه؟
جاسر(بصوت عالي): مبحبش الدوشة..
ديما: اه سمعتك سمعتك..
ناصرة: اهلا اهلا نورتوا، و الله الفرح نور...
ديما: شكرا..
محسن: انتي تستاهلي كل خير يا ناصرة..
ناصرة: تسلم، تعالوا تعالوا...
ناصرة ودتهم لترابيزة بعيدة نسبيا عن الدوشة..
ناصرة: ثانية و جاية..
ديما و دنيا كانوا بيبصوا على العروسة و مبسوطين..
جاسر(بهمس): لو عايزاني اعملك فرح تاني معنديش مانع..

ديما(بهمس): لا لا انا مبسوطة من فرح الصعيد..
جاسر: تمام..
و بعدين نزلوا جاتوه و بيبسي..
دنيا: احلي حاجة بحبها في الافراح الاكل..
ديما(بضحك): و مين سمعك؟
ديما و دنيا بدأوا يأكلوا و مبسوطين..
حازم: اتعلموا الرقي..
ديما: خلهولك..
محسن: طب يلا بنات علشان منتأخرش...
دنيا: طيب، هنروح الحمام..
دنيا و ديما غسلوا اديهم و ظبطوا نفسهم و شكلهم..
دنيا خرجت هي و ديما و بدأوا يمشوا..

ديما: اه انا حاسة اني تعبانة عايزة انام...
جاسر: نامي..
ديما نامت على كتف جاسر نوم عميق...
حازم: الستات بيسبونا احنا نسوق و هما يناموا..
جاسر: طب اسكت علشان تعرف تنام..
حازم: انه العشق يا سادة..
جاسر و حازم قعدوا يتكلموا...
عند محسن...
محسن: الفرح كان حلو..
جملات: اه عقبال كل البنات...
دنيا: ان شاء الله...
خالد: هو في ايه؟
دنيا: ايه؟
خالد: في ناس بتشاور اننا نقف..
حازم: ايه ده؟
جاسر: معرفش هما عايزين ايه..

جاسر وقف العربية و خالد وقف العربية وراه..
شخص: كل حاجة معاك طلعها..
جاسر: افندم!
دنيا(بصدمة): دول قطاع طرق...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة