قصص و روايات - قصص بوليسية :

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع عشر والأخير

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع عشر والأخير

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع عشر والأخير

مرت الأيام و الليالي و الأسابيع و الشهور و السنين
مرت الحياة بحلوها و بمرها
مرت الحياة بسعادتها و حزنها
ماتت بشر و ولدت بشر ومازالت الحياة مستمرة
تمر علينا اوقات صعبة و مستحيلة ولكن تمر مثلها مثل غيرها
ها قد مر 5 أعوام بكل جوارحها و سعادتها ولكن السؤال هنا يكمن
هل تغير حياة ابطالنا؟
هل كبرت تلك العائلة؟
هل تغيرت شخصيات ابطالنا؟
اذا تغير حياة الشخص بين ليلا و ضحاها مابالك ب 5 أعوام.

دعونا نشاهد حياه ابطالنا بعد مرور الأعوام.

في قرية DRIAM LIEF
نشاهد فتاة تجلس أمام البحر بفستانها الصيفي الجميل وهي تضم نفسها ولا تهتم لأحد من تلك المجموعة التى تجلس على بعد منها
توجه احدي الراجل من تلك الحورية وجلس بجوارها ونظر لها وضمها لحضنة
الرجل: لسه بتفكري فى اللي حصل زمان
البنت: كان صعب اوى وغصب عني لازم افتكره
الراجل: أنسي اكيرا وعيشي حياتك ورجعي اكيرا المجنونة بتاعه زمان.

اكيرا: صدقني والله نفسي بس قلبي انجرح وحاجة انكسرت جوايا ومش عارفة اصلحها
الرجل: الحمد لله على كل شي فى حياتنا لازم ننسي علشان نعيش أنسي أميرتي أنسي
اكيرا: أنت قادر تنسي انا بصحي مفزوعة لما أحلم باليوم ده
الرجل: وحشتيني يا أميرتي وحشتيني اوي
اكيرا بابتسامة: وانت كمان واحشتني
الراجل بغمزة: طيب تعالي معايا
اكيرا بضحكة: على فين يا مجنون
الرجل بغمزة: على الجنة.

حملها الرجل و مشي بيها ودخل إلى احدي الشاليهات وفتحت الباب ودخل و اغلقة بقدمه ووضعها على السرير وأخذ يقبلها و يستمتع بقربها واخذها فى عالم خلق لهم بحلال ربنا وبعد فترة كبيرة بعد عنها و ضمها لحضنة وهي حضنته ورفعت راسها على صدره العاري وأغلقت عيونها ونامت
اما الرجل فأخذ يمسح على شعرها بكل حنان ونظر إلى سقف الغرفة وتنهد وتذكر ما حدث من 5 سنوات.

فلاش باك من 5 أعوام
توقفنا فى الحلقة السابقة عندما أعلن الدكتور خبر وفاة فهد و سقوط اكيرا مغمي عليها و جده فهد اغمي عليها هي الاخري وكان الراجل قبل البنات يبكو وخرجت الممرضة بلهفة وصراخ وقالت كلمة واحدة
الممرضة بصراخ: المريض صحي يا دكتور بسرعة
الدكتور بذهول: صحي صحي اذاي
مراد بغضب: انت لسه هتسال غور شوفه.

جري الدكتور الى غرفة العمليات مرة أخري وبالفعل وجد فهد يتنفس فاكمل باقي عمله وطلب من التمريض نقله إلى العناية المركزة ووضعة تحت الرعاية الشديدة وخرج وهو فرحان
رائد: عاش صح
الدكتور بفرحة: الحمد لله رجع الحياة تاني بس هيواجه شوية مشاكل لان الاكسجين انقطع عن الجسم فترة
والد فهد بفرحة: إحنا معاه وربنا كريم
عبد الرحيم بسعادة: لازم نبلغ اكيرا هتفرح اوي
مراد: يالا بسرعة.

توجه الجميع إلى غرفة اكيرا ووجدو صقر يقف فى انتظار خروج الدكتور حتي يطمان عليها
صقر بستغراب: فيه ايه
جد فهد بسعادة: الحمد لله فهد صحي تاني
صقر بذهول: بجد الحمد لله انا كنت خايف على اكيرا اوى
كلير: هو الدكتور قال ايه
صقر بغيظ: ديه دكتورة وطردتني برا ودخل لوحدها
مراد بستغراب: طب ليه
حسام: انت متاكد انها دكتورة.

نظر الكل لبعضه بستغراب ولكن تركهم حسام وأسرع الي غرفة اكيرا وفتحها وجد الدكتورة تمسك ابره وعلى وشك حقنها لاكيرا فأسرع لها وسحب منها الإبرة
الدكتورة بغضب: انت مجنون
حسام بصوت عالي: انتي مين وايه اللي فى الإبرة ده
الدكتورة بغيظ: خرجو المتخلف ده برا
مراد بغضب: انطقي يا بت ايه اللي فى الإبرة ده
الدكتورة بصوت عالي: انا هوديكم فى ستين داهية.

شاورت الدكتورة لممرضة بستدعاء مدير المستشفي فاسرعت الممرضة حتى تنفذ اوامرها ولكن دخل شخص الغرفة
جد فهد: نورسين في ايه
الدكتورة نورسين: تعالي جدو شوف الهمج دول
صقر بغيظ: إحنا همج يا بت
مراد بصوت عالي: والله يا بت لحبسك
جد فهد: بااااااس اهمدو بقي جننتوني
مراد: مين ديه جدو
جد فهد: ديه الدكتورة نورسين حفيدة صديقي ودكتورة هنا مالكم بس.

نورسين بغضب: عرفت يا متخلف منك ليه انا مين ويالا برا بقي علشان اشوف شغلي البنت مغمي عليها بقالها لا يا متخلفين
صقر بغيظ: والله هضربها
نورسين برفع حاجب: هتضرب مين ياض انت انا ضابط جيش يعني مش قليلة يالا برا
صقر ببرود: على نفسك يا موزة
نورسين ببرود: طب يالا برا بقي ياض
خرج الكل وأكملت نورسين الكشف عليها وركبت ليها محاليل وخرجت
عبد الرحيم: بنتي عمله ايه يا دكتوره.

نورسين بعملية: المريضة عندها انهيار عصبي حاد وممكن توصل معها للانتحار أو ترفض الحياة
كلير بدموع: طيب هي هتصحي امتي
نورسين بابتسامة: متقلقيش احنا خلناها تنام وربنا معاها بس عوزة اعرف هو حصل ليها ايه
جد فهد: عرفت بخبر موت فهد
نورسين بشهقة: ابيه فهد مات اذاي
صقر بغيظ: الحمد لله رجع عاش تاني
نورسين: الحمد لله بس مين البنت ديه
مراد: مهي تبقي مرات فهد
نورسين بذهول: هي ديه مراتة بس هو أتجوز امتي.

جد فهد: لما كنتي فى البعثة
نورسين: تمام جدا أروح اشوف شغلي وكمان اطمن على ابيه فهد بعد اذنكم
صقر ببرود: يالا يا طفلة من هنا عوزين نرش مايه
نورسين بغضب طفولي: رخم و بارد
مشيت نورسين وطمان الجميع على حالة فهد و اكيرا وجاء معاد المغادرة فغادر الجميع وفضل مراد مع شقيقتة.

في الصباح
جاء الجميع وتوجهو الى العناية للاطمان على فهد وطمانهم الدكتور وبعد ذلك توجهو الى غرفة اكيرا ودخلو وكانت صاحية واصبحت جسد بلا روح فقط تنظر الى الفراغ ولا تتحدث مع احد ولا تسمع فكانت كالتمثال
حاول الكل التحدث معها ولكن لم تستجيب لأحد
مر أسبوع كان بمثالة الموت للجميع وأخيرا قرر صقر وضع حد لتلك اكيرا فدخل الغرفة بغضب وجلس أمامها.

صقر بغضب: اكيرا فوقي بقي ابوكي و اخوكي و اختك هيموتو عليكي ارحميهم و رحمي نفسك فهد عايش والله عايش هو محتاجك جمبه ياريت ترجعي اكيرا اللي الكل عارفها اكيرا القوية فوقي بقي ورحمينا فين قوتك فين طاقتك الاجابية فوقي يا اكيرا فين الشيطانة المجنونة اللي بتصمم على حاجة وبتنفذها
ولكن كانت اكيرا فى دنيا أخري ليس لها اساس مما أدي إلى غضب صقر أكثر أكثر قام بصفعها بشدة وسط شهقات الجميع.

مراد بغضب: أنت مجنون يا صقر اذاي تضرب اكيرا
عبد الرحيم بهدوء: صقر مغلتش هو عمل اللي احنا مش قدرين نعمله
صوفيا: بس بردو مش كده
صقر بغضب لاكيرا: فوقي بقي
وصفعها مرة أخري ولكن خرجت الشهقة المرة ديه من اكيرا كأنها غريق وأخيرا وجد اليابسة
اكيرا بتوهان: في ايه وانا فين
صقر بابتسامة: حمدلله على السلامة كوكي
اكيرا بستغراب: هو فيه ايه وانا بعمل ايه هنا
نورسين بهدوء: اخر حاجه فكراها ايه.

اكيرا بتذكر: اااااااه مش فاكرة
مراد بهدوء: اكيرا آخر حاجة لما عرفتي خبر وفاة فهد
اكيرا بدموع: صح صح فهد فهد مات مات وسبني انا عوزة فهد مراد رجعلي فهد ونبي
عيد الرحيم: أهدي يا بنتي الحمد لله فهد عايش
اكيرا بصراخ: لاااااا كلكم كدابين فهد مات وسابني هو مش بيحبني هو بيكرهني فففففففففففففففهد
أسرعت نورسين لها وأخذت تهدئها وفشلت و نظرت لصقر بغضب فاحضرت إبرة منوم ولكن امسكها صقر وهو رأسه بالرفض.

جلس والد فهد بجوارها واخذها بين احضانة
اكيرا بدموع: الله يخليك يا عمو قولى الحقيقة
والد فهد: والله فهد بخير بس هو لسه تعبان عوزك تقومي وترجعي اكيرا البنوتة المجنونة اللي دخلت حيات ابني جننتة ورجعت روحه ليه تاني
اكيرا بدموع: عوزة اشوفه ونبي
مراد بحنان: حاضر يا كوكي بس الأول تاخدي دش وتجددي نشاطك وبعد كده نروح نشوفه
صقر بضحك: صح اصل رحتك فاحت والمرضي اشتكو منك اه حد يتصل بمسؤل الصرف الصحي ويبلغ.

اكيرا ببرود: صقر
صقر: نعم كوكي
اكيرا ببرود: برااااا
صقر بابتسامة: امرك يا شيطانة
خرج الجميع حتي يتركو الحرية لاكيرا لأخذ الدش واللبس وساعدها البنات
بعد فترة خرجت اكيرا وستندت على مراد وتوجهت إلي العناية وتم تعقيمها ودخلت ولكن خرجت الممرضة وأغلقت الستائر حتي لا يراهم أحد فتغاظ الجميع من تلك الملعونة.

في العناية
جلست اكيرا بجوار فهد ونزلت دموعها بشدة على حبيبها و زوجها ومسك ايده وقبلتها وقبلت رأسه.

اكيرا بدموع: كده فهدي كده تعذبني هنت عليك تسبني وتحرق قلبي استفت ايه انا من الحملة اللي طلعتها هاااا استفت حرقة قلبي و دموعي و نمتك كده ليه فهد مسمعتش كلامي انا عارفة انه واجب وطني بس انا مليش دعوة انت ملكي انا انا وطنك وحياتك وعمرك و الهوا اللي بتتنفسه اصحى فهد بلاش النومة ديه علشان خاطري تعبت والله تعبت من كل حاجة نفسي أفرح بقي انا خايفة فهد في واحد مجنون عوزني وانا خايفة مراتك خايفة فهد اصحي بقي علشان خاطري.

سمعت اكيرا دخول أحد وعندما نظرت وجدته ذلك الشخص الذي قابلته اكيرا من قبل فرتعبت ومسكت ايد فهد بشدة
اكيرا: أنت دخلت هنا اذاي
الشخص: وحشتيني كده أسبوع تفضلي تايها فى ده طب وانا اكيرتي
اكيرا بصوت عالي: اطلع برا
الشخص بغضب: صوتك اكيرتي صوتك انا مش عاوز اذعلك لغاية دلوقتي مفهوم.

اكيرا بدموع: حضرتك عاوز ايه ابعد عني انا مش شبهك ولا حياتي شبة حياتك أرجوك ابعد عني وسبني فى حالي و حياتي انا ست متجوزة مش هنفع ليك أرجوك ابعد عن حياتي والله انا معرفكش
الشخص: أهدي اكيرتي انا بحبك
اكيرا بدموع و صراخ: وانا مش بحبك ومش عوزاك ابعد عني والله هقتل نفسي علشان استريح.

شعرت اكيرا بضغط على أديها فعلمت أن فهد يستيقظ فرفعت وجهها لذلك الشخص و ابتسمت ابتسامتها الملعونة و تركت يد فهد ونظرت حولها وجدت أدوات العلاج بجوار ذلك الشخص فقتربت منه بهدوء قاتل ووضعت أديها على العلاج وسحبت سرنجة مليئة بشي وكانت تنظر لذلك الشخص ولم ترف عيونها
الشخص: اكيرتي مالك
اكيرا بهدوء: مينفعش تفضلو انتم الاتنين فى الدنيا صح
الشخص: صح.

اكيرا بهدوء: علشان كده أي حاجة هتحصل فى الأوضة ديه لازم تفضل فى الأوضة ديه صح
الشخص: يعني ايه اكيرتي
اكيرا بهدوء: يعني لازم واحد يموت فيكم وانا مش هموت حبيبي و جوزي يبقي انت لازم تموت
الشخص: وهتقدري عليا ورجلتي هتعملي فيهم ايه
اكيرا: انا واحدة قاعده جمب جوزي والكل عارف اني لسه خارجة من انهيار عصبي كمان انا هكرمك وهتدفن احسن دفنة بس متقولش لاعداك عليها.

الشخص: اكيرتي اسمعي تعالي معايا محدش هيقدر يقف ادامنا
اكيرا: سلملي على جهنم
حقنته اكيرا بالابرة وفضت محتوياتها فى عنقه فمسكها وخنقها بشدة وهي تضربه بشدة و كانت تشعر بروحها تنسحب منها إلي أن بعد عنها وأخذت تلتقت أنفاسها بشدة وعندما رفعت وشها وجدت أشخاص ملثمون فرفع شخص الوشاح الخافي لوجه وكانت فتاة ايه من الجمال بعيونها خضراء
الفتاة: انتي كويسة
اكيرا بنهجان: انتي وهما مين
الفتاة: انا جاية انقذك وبس.

اكيرا: طب هو مات صح
أحدي الملثمين: لا متخفيش هو بس شكله نام
الفتاة: أنسي اكيرا أنسي و اهتمي بجوزك و اهلك والشخص ده انسية كأنه ذكري ونسيه
اكيرا بخوف: بس هو ممكن يرجع ياذيني و ياذي عيلتي
أحدي الملثمين بحنان: متخفيش كوكي احنا هننهي كل شي عيشي حياتك و فرحي وأهم شي أنسي
الفتاة بغيظ: على فكرة انا واقفة ماشي
الشاب: قلبي يا سلطانتي
اكيرا: مش وقت حب يعني كده بجد اطمن
لفتاة بابتسامة: اطمني اكيرا سلام.

اكيرا: سلام هشوفك تاني
الفتاة: بصي انا ممكن أظهر للنور بس طبعا بأمر من الأمبراطورة نور الشمس
اكيرا بغيظ: انتى هتقوليلي عليها ديه
الفتاة بضحكة: علي فكرة هي سمعانا فبلاش مشاكل معاها اصلها مجنونة
أحدي الملثمين: يالا سلطانتي معادنا جيه
الفتاة: باي كوكي
اكيرا: باي سلطانة
غادرت الفتاة و الباقي كما دخلو فعادت اكيرا للجلوس بجوار فهد وتنهدت.

اكيرا بتنهيدة: الحمد لله خلصنا منه وانت يا بيه مش ناوي تصحي بقي عارف انا نفسي اعمل حاجة وهعملها
وقفت اكيرا وشالت جهاز الأكسجين من على فمه وقامت بطبع قبلة على شفاتيه بكل هدوء و حنان وبعدت عنه
الدكتور بضحك: خلصتي الأكشن فداخلتي على الرومانسية
اكيرا بكسوف: ااااااااااا انا انا اااااه صح كنت بظبط ماسك الأكسجين
الدكتور بابتسامة: لا مانا عارف.

كشف الدكتور عن فهد وأمر بنقل فهد بغرفة عادية لأنه أصبح شبة بخير ولابد أن يخرج
جهز فريق التمريض فهد وتم نقله لجناح متكامل بأمر من والده.

نقلت اكيرا أقامتها فى جناح فهد حتي تفضل بجواره
تقرب صقر من الدكتورة نورسين
قدم مراد طلب معاش مبكر وذلك لرغبة والده و زوجته
ساعدت البنات صقر و رائد و مراد فى التجهيز للقرية السياحية حلم اكيرا
التحقت البنات الى الإمتحانات وكانو على اعصابهم خوفا منها
مر شهر وكانت انتهت البنات من الامتحانات
رفض الشباب تجهيز الفرح حتي يستيقظ فهد ويفرحو كلهم.

مرت الأيام والليالي ومر شهرين آخرين ومازال فهد في غيبوبتة ولم تتركه اكيرا وكانت تهتم بكل شي خاص بيه
وأخيرا استيقظ فهد بعد عذاب دام 4 شهور فتح فهد عيونه ونظر حوله وجد اكيرا تجلس على الكنبة وعلى قدمها جهاز لاب توب ومن منظرها تباشر عمل مهم
فهد بالم: لو سمحتي يا انسة
انتفضت اكيرا وذهبت له بسرعة ولهفة.

اكيرا بلهفة: فهد فهد انت صحيت حمدلله على السلامة فهدي وحشتني اوي كده هنت عليك بس مش مهم المهم انك صحيت
فهد بصوت عالي: اخرسي شوية انا فين و انتى مين
اكيرا بصدمة: انا مين فهد انت بتهزر صح
فهد بذهول: لا اله الا الله انا أعرفك علشان اهزر معاكي انا شكلي فى مستشفي روحي ابعتي الدكتور يالا
اكيرا: فهد
فهد بغضب: إسمي سيادة المقدم فهد وتفضلي ابعتي الدكتور يالا
اكيرا: تحت امرك سيادة المقدم.

رنت اكيرا الجرس و جاء الدكتور الذي أسرع ليطمان على فهد وأكد تعافيه ولكن انصدم عندما أخبره فهد بمن تكون تلك الفتاة فوق الدكتور في ذهول
اكيرا: والد حضرتك و جدك هما اللي عينوني لخدمتك سيادة المقدم
فهد: اتصلي على والدي فورا انا لازم امشي
الدكتور: لسه عوزين نعمل شوية فحوصات وبعد كده تخرج بالسلامة من فضلك اتصلي على الباشا
اكيرا: حاضر ومشيت
فهد: انا فى مستشفي القوات المسلحة صح
الدكتور: أيوة يا فندم.

فهد: تمام اتصل على العقيد جلال
الدكتور: العقيد جلال بس
فهد: في حاجة
الدكتور: لا أبدأ تحت امرك
خرج الدكتور ودخلت اكيرا ووقفت أمامه
فهد: هتفضلي واقفة كده كتير
اكيرا: تحب اعملك حاجة
فهد: لا روحي شوفي شغلك
عادت اكيرا وجلست على الكنبة وكانت عيونها حمرا نتيجة حبس دموعها وبعد فترة ذهب فهد لعمل اشعة و جاء الجميع ولكن أسرعت اكيرا ومنعت أهلها من الدخول
والد فهد: حمد لله على السلامة فهد كده تخوفني عليك.

فهد بابتسامة: حقك عليا يا حبيبي
جد فهد: المهم ان ربنا قومك بالسلامة
اكيرا: معاد العلاج سيادة المقدم
فهد: تمام وياريت تبعتي للدكتور عاوز اخرج
اكيرا: امرك فهد بيه
اخذ فهد العلاج و للاسف الشديد نام فخرجت اكيرا تبكي بشدة فتوجه لها جد فهد واخذها فى حضنة
اكيرا بدموع: هو كده خلاص سابني سألني نسيني يعني ايه انا مش فهمة
مراد: أهدي اكيرا.

اكيرا بصراخ: محدش يقولي أهدي بهن بعد كل الفترة ديه نايم وفى الآخر ينساني انا هموت والله هموت
عبد الرحيم: وحدي الله يا بنتي
الدكتور باسف: استاذة اكيرا حضرتك عارفة انه مات فترة ورجع تاني للحياة والفترة ديه قللت نسبة الأكسجين فى الدم وحصل فقدان ذاكرة
صقر: الفترة
الدكتور: مش عارفين
اكيرا بغضب: يعني المفروض أخرس وسكت ولو البيه حب واحدة وكان عاوز يتجوزها اقبل انا بضرة وانا لسه حتي مبقتش مراته والله مهيحصل.

حسام: طب هتعملي ايه
اكيرا: عمي انت هتتعب وهتقعد في البيت و الحلو اللي نايم جوا هينزل مكانك و هتجبره يمشي فى إجراءات المعاش
صوت من خلفهم: ومين هيسمحلك
اكيرا: اسمعني انا مش عارفة ليه بتكرهني اوي كده يا شيخ اعتبرني بنتك وخاف عليا ليه بتكرهني اوي انا عملت ايه
العقيد جلال: لان فهد قوي و مستحيل يخسر اي معركة
والد فهد: مترحم جلال وسيب فهد و خرج اكيرا من دماغك.

عبد الرحيم بغضب: وعزة وجلاله الله يا جلال لو مختفتش لدمرك وهعرف الكل الحقيقة
اكيرا: حقيقة ايه بابا
عبد الرحيم: البيه يبقى
العقيد جلال: خلاص عبد الرحيم
اكيرا بغضب: أخرس انت مين ده بابا
عبد الرحيم: ده يبقي ابن عم امكم
اكيرا بسخرية: وياترا بقي حب قديم وهي نفضت ليك
العقيد جلال: لا طبعا هى كانت أخت ليا وبس
اكيرا بجدية: أبعد عن فهد وعني علشان ممكن ائذيك ومش ههتم بحد.

العقيد جلال بخبث: خايفة تخسرية صح طيب هنشوف يا حلوة
اكيرا بثقة: اوعدك اول يوم فى السنة الجديدة هيبقي فرحي على فهد وده وعد اكيرا الصاوي ودلوقتي اتفضل ادخله وحكي ذي منتا عاوز و حور
براحتك وصدقني اول كرت دعت ليك
العقيد جلال بتحدي: هنشوف يا اكيرا الصاوي
اكيرا بتحدي أكبر: توتوتو انا اكيرا الفهد
ده العقيد جلال وطمان على فهد وبعد فترة عاد وعلى وجه ابتسامة خبيثة.

مر باقي اليوم وخرج فهد من المستشفي وعاد الى المنزل.

مر أسبوع أسبوع تشاهد اكيرا فهد
أمرت اكيرا الشباب بتجهيز الفرح فوافق الجميع
طلب والد فهد من ابنه النزول الى الشركة لمتابعة العمل لتعبة
ترك فهد الجيش بأمر من والده و جده
كان العمل فى انشاء القرية السياحية مستمر
نجح البنات فى الكلية بتفوق و بتقديرات عالية
تقدم صقر لخطبة نورسين ووافقت
أصبحت اكيرا السكرتيرة الخاصة لوالد فهد وبالتالي لفهد نفسه
مر شهر وكانت اكيرا تشاهد فهد دون الاحتكاك بيه.

وصل لفهد كرت دعوة حضور زواج مراد الصاوي فقرر الذهاب
جهز البنات الفساتين الزفاف وكانو أميرات جميلة
أصبحت يوجد مشاعر غيرة من فهد على اكيرا عندنا يراها تتحدث او تضحك مع احد وهو كانت تعاملت برسمية.

أصبح فهد شديد العصبية من برود اكيرا وفى يوم امسكها وثبتها بينه و بين الحائط وأخذ شفايفها بين شفايفه بغضب و حده ولكن فى لحظة تحولت لرومانسية و حنان وكان يتعمق بشده كأنه وجد اخيرا الحياة وبعد فترة بعد عنها وكانت سعيدة بشدة ولكن رسمت الغضب و قامت بصفعة علي وجه وغادرت المكتب ومن داخلها سعيدة بشدة.

عاتب فهد نفسه لما فعله معها ولكن أغمض عيونه وتذكر القبلة وفجأة فتح عيونه بصدمة كأنه تذوق تلك الشفاة الناعمة من قبل ولم يستطيع القسوة عليهم وكانهم يجذبوه لتذوقهم بشدة
تجمع الجميع فى أكبر قاعة زفاف وتم الفرح بين رائد و كلير و حسام و مرام و مراد و ملك و خطوبة صقر و نورسين
تألقت اكيرا بفستان غاية من الجمال جعلها حورية من الجنة انبهر بيها جميع الرجال وزاد غضب فهد منها
سافر العرسان لقضاء شهر العسل.

مر 5 أشهر وحملت البنات وفرحة بشدة ولكن فرحة مراد لم تكتمل لتالم صغيرتة و حبيبتة
سافر فهد للعزبة لترتيب أفكاره بعد ترك اكيرا العمل
سافرت اكيرا الى شرم الشيخ لمتابعة القرية السياحية.

في العزبة
وصل فهد الي العزبة وعندما شاهده الحرس وسرعة بفتح الباب ودخل
مر الوقت و نزل الى الجنينة وكان تظهر أمامه صورة مقطعة لمواقف مع فتاة هو يضحك و يفرح معها الى أن صرخ بشدة وجلس على الارض بتعب
شعر بأحد يضع ايده على كتفة وعندما رفع رأسه وجده أحد الخدم وأعطي وأعطي كوب مياة فأخذه وشربه
الخادم: هو ينفع اسأل حضرتك سؤال
فهد: اكيد اتفضل
الخادم: فين المدام هو حضرتك زعلان معاها
فهد بستغراب: مراتي انا.

الخادم بابتسامة: أيوة مدام كوكي بصراحة ربنا يخليكم لبعض
فهد: لا أهدي كده وعرفني اصل انا عملت حادثة وناسي مواقف كتير
الخادم: حضرتك و معاك 3 شباب خطبتو هنا من حول سنة وكمان كتبتم الكتاب
فهد بلهفة: لو شفت صورهم تعرفهم
الخادم: ايوه طبعا انا كمان معايا صور الفرح وكمان CD بتاع الخطوبة لحظة أروح اجبهملك بس تعالي ادخل جوا
ساعد الخادم فهد على الدخول وذهب وأحضر CD و الصور وتركهم لفهد وغادر إلى المطبخ.

شاهد فهد حفلة الخطوبة وشاهد فرحته و سعادته عندما ضم اكيرا الي حضنة وكانت فرحانه
اتصل فهد بالحارس الذي يراقب اكيرا وأخبره بوجودها فى شرم الشيخ
توجه فهد الى الاعلي وبدل ملابسة وتصل على المطار لحجز تذكرة للسفر لشرم الشيخ وبالفعل وجد وأسرع الي المطار.

في شرم الشيخ
كان الجميع متواجد فى القرية نظرا لقرب افتتاحها ووضع اللمسات الأخيرة بها
كما ارسل رائد دعوات الافتتاح لأشخاص مهمه وتم حجز عدد كبير من غرف القرية بسبب و جود أفواج سياحية
تجمع الشباب بعد يوم طويل من العمل وجلسو بجوار زوجاتهم حتي يتناولو الطعام ولكن تركتهم اكيرا
صقر: كوكي راحة فين
اكيرا: هتمشي شوية
مراد: حبيبتي الاكل هيجي
اكيرا: مليش نفس يالا استمتعو بالأكل.

خرجت اكيرا وأخذت تتمشي على البحر ووقفت أمامه وغمض عيونها بحسره
وصل فهد القرية ودخل شاهده الجميع
مراد: فهد منو
ولكن لم يكمل كلامه عندما تلقي بوكس من فهد على وجه
فهد بعصبية: ليه مقلتش الحقيقة عجبك الحياة اللي عشناها
مراد: وانا مالي الدكتور حذرنا أننا نقولك الحقيقة
فهد بعصبية: حيوان و جذمة وحسابك لسه جي
والد فهد: روح يا حمار فرح البت
فهد: عندك حق جهزو كروت دعوة الفرح هي فين
صقر: على البحر.

خرج فهد واخذ يبحث عن معذبة قلبه إلى أن وجدها تقف أمام البحر فذهب إليها
فهد: ليه محكتيش وعرفتيني
اكيرا: بجد هعرفك ايه
فهد: اكس بلاش برود
اكيرا: له مش فاهمة حاجه
فهد: انا افتكرت كل حاجه وفتكرتك
اكيرا: بجد كويس مبروك يا سيادة المقدم
فهد يحزن: اسف اميرتي اسف على كل جرح كنت السبب فيه.

اكيرا بدموع: اسف ليه هو انت خبطتني ولا دوست على رجلي انت كسرتني وكسرت قلبي كنت فى امس الحاجة ليك بس انت كنت مصمم ترجع حق الشهدا اللى ماتو على حساب مين على حسابي انا كنت فين يا فهد كنت فين لما حيوان كان عاوزني وهو شرفي ها انطق كنت فين بس خلاص ادام افتكرت اكيد افتكرت كمان افتكرت أننا هنسيب بعض وأبويا طلب منك تبعتلي ورقتي صح يبقي كده انتهت وشوف نفسي انا كنت معاك من اول يوم دخولك لغاية مخرجت من المستشفي يعني انا مش قليلة الأصل ولغاية كده وكفاية مشن هقدر انجرح تاني ومش هستحمل تاني فبعد من دلوقتي و سب.

قطع كلامها عندما اقترب منها فهد واخذ شفايفها بين شفايفه بكل بعومة و رومانسية و عشق فرفعت اكيرا أديها على رأسه وضمته أكثر فتعمق فهد فى القبلة وبعد فترة بعد عنها وضمها لحضنة
فهد بعشق: اسف اميرتي
اكيرا بدموع: متبعدش عني تاني فهد
فهد بعشق: مفيش قوه على وش الارض هيقدر يبعدنا عند بعض
اكيرا بفرحة: بحبك فهدي
فهد بعشق: وفهدك بيعشق يا مجنونة وباسها.

مراد بغيرة: ممكن كفاية بوس اخباركم بكرا الصبح هتبقي على جميع الوسائل الاجتماعية السوشل ميديا
فهد وهو يضمها: ملكش دعوة يا رخم يالا اميرتي عاوز انام
صقر: تعالي يا حبيبي نام فى حضني
اكيرا ببرود: كل واحد يروح يشوف هيعمل ايه ورانا حاجات كتير
مر يومين وكان العمل على قدم و ساق لافتتاح القرية وبالفعل أصبح فهد و اكيرا ترند على السوشل ميديا بسبب قبلتهم الرومانسية ولكن لم يهتمو.

جهز الجميع نفسة واخذ كل شاب زوجته ونزلو الى الأسفل وتوجه فهد الى غرفة اكيرا ووجدها فى أبهى صورة لها وكانت ترتدي فستان رائع الجمال وامسكها تقريها منه وقبلها بلهفة وعشق وبعد ذلك بعد عنها و نزلو
مر الافتتاح على خير وعمل صقر فرحة فى القرية و عادو الى القاهرة وبالفعل استلم شركة تجهيز الفرح وبالفعل كان فرح الموسم لشهرتهم على مواقع التواصل الاجتماعي بسبب قبلتهم الرومانسية.

تألقت اكيرا بفستان زفاف غاية من الجمال وكانت بالفعل أميرة متوجه
وبعد انتهاء الفرح سافرو لقضاء شهر العسل.

ولدت ملك وجابت بنوته واسمتها قمر
ولدت كلير وجابت ولد وسمته شادي
اما مرام فولدت وجابت ولد و سمته أحمد
حملت نورسين فى بنوتة واختارت اسم حنين
مر عامين ولم تحمل اكيرا ولكن عوضها الله باحسن عوض وفرح الجميع بخبر حملها فى توأم وبعد مرور 9 اشهر وضعتهم اكيرا بالسلامة واسمتهم ايهم و دهب.

باك
اكيرا: فهد فهدي مالك سرحان فى ايه
فهد بابتسامة عاشقة: سرحان فى احلي و أجمل بنوتة فى الدنيا
اكيرا بابتسامة: طب يالا بقي زمان ايهم و دهب زهقوهم
فهد بغيظ: لا ياختي ادام فارس بيه موجود يبقي بنتك قاعدة فى حضنة
اكيرا بابتسامة: حبيب قلب كوكي
فهد: والله هضرب صقر و فارس فى يوم
اكيرا: طيب يالا بقي قوم.

بعد فترة عادو الى الباقي وبالفعل وجدو دهب تجلس على قدم فارس ويطعمها بحنان اما ايهم فيجلس على قدمه ماجي ابنه كلير
جلس الكبار فى جهه و الصغار فى جهه و ستمرت الحياة بينهم ولم يحدث أي مشكلة غير مشاكسات البنات لازواجهم.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة