قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن والعشرون

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن والعشرون

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن والعشرون

في جناح اسيل
صحيت اسيل او بمعني اصح مازالت مفعول المهدء و المنوم مازال في جسدها وفتحت عيونها وجدت سادن ينظر لها بعشق فبتسم له بعشق
اسيل بنعومة و نوم: اسدي حبيبي وحشتني اوي
سادن بعشق: وانتي كمان يا جنتي وحشتيني اوي اوي اوي اوي
اسيل وهي تحضنه بشدة: متبعدش عني تاني اسدي انا بعشقك
سادن بعشق: انا ملكك جنتي.

ابتدي سادن يقبلها بكل عشق و رومانسية ولكن لم يجد استجابة منها وعندما رفع وشه وجدها تنام بعمق فبتسم لها وضمها ورفعها على صدره وقبلها و نام.

مر الوقت و صحيت اسيل وجدت نفسها تنام بين أحضان سادن فبعدت عنه بهدوء وتركته يكمل نومه واخذت تنظر له وعيونها تبكي على اسدها الذي تركها طوال تلك المدة ولم يسأل عليها فقامت واخذت دش وصلت ونزلت إلى الأسفل وجلست بجوار عثمان الذي بدوره ضمها لحضنة وفضل يمسح على شعرها بحنان
عثمان بحنان: مالك يا أميرتي
اسيل بهدوء: سادن وحشني اوي
عثمان بستغراب: سادن فوق يا بنتي و كان نايم جمبك.

اسيل بدموع: لا اللى فوق ده مش اسدي انا اسدي حنين و بيعشقني و عارف اني بخاف انام لوحدي وعارف كمان ان حضنة اماني لكن اللي فوق ده شخص قاسي وقوي جرح قلبي وانا مش هسمحه جدو
سادن بحزن وهو يجلس تحت قدمها: اسف جنتي والله غصب عني مكنتش اقصد.

اسيل بدموع وصراخ: لاااااا مش غصب انت عارف اللي حصل هناك وانا مستعده اقتل اي حد يقرب منك أو من ابني لكن انت عادي محدش بيفرق معاك خفت عليهم و زعلتني و عليت صوتك عليا وسبتني شهر بحاله من غير متعبرني حتى لما رحتلك الشركة سبتني ذي الكلبة هناك لوحدي و مشيت وبعد كل ده جاي دلوقتي وبكل بساطة تقولي اسف بس انا مش اسفة سادن و هوريك مين هي الاميرة الساحرة وعزة وجلالة الله سادن لوريك.

سادن بذهول: جنتي انت عوزة تعقبيني انا اسدك
أسيل ببرود و سخرية: الجزاء من جنس العمل ياااااا سادن
عثمان بضحكة مكتومة: سادن يالا على الشركة
سادن بغيظ: لا المفروض الهانم تروح المستشفي الدكتور في انتظارها
اسيل ببرود: لا هروح مع انطي سوفي مش عوزة اروح معاك
سادن: بت قومي البسي الدكتور منتظرنا
اسيل ببرود: تمام سادن
سادن بحنان: اسدي جنتي انا اسدك.

اسيل ببرود: لا سادن فاكر لما كنت تعبانه و ختني اليخت قولتلك لو زعلتني تاني وهزيت صورتك في نظري
سادن بذهول: للدرجادي جنتي
اسيل بسخرية: الحق ميزعلش زوجي العزيز
صعدت اسيل إلى الأعلي بعد أن استاذنت من الجد وتركت سادن ينظر عليها بحزن
عثمان بحنان: معلش سادن هي برود من حقها
سادن بحزن: تمام جدي
عثمان: براحة عليها مفهوم وبلاش تزعلها يالا اطلع شوفها.

في الاعلي
لبست اسيل بدي ابيض يظهر صدرها و معدتها و جيب لمنتصف الفخد
اسيل وهي تبلع رقها: ربنا يستر انا خايفة سادن مش هيسكت
وبشجاعة: لازم ابقي قوية ربنا يستر بقي
وقفت تعمل مكياج و شعرها مع دخول سادن فلتفت له
اسيل: انا جاهزة يالا نمشي
سادن: لحظة واحدة هو انتى هتروحي كده ولا لبسه قميص النوم ده ليا ونقضي اليوم مع بعض
اسيل بشهقة: قميص نوم لا طبعا ديه هدومي
سادن بغضب: بجد بس حلو ال ده.

اسيل بشهقة: بطل قلة ادب
اقترب سادن منها وهو يبتسم بخبث وفي لحظة واحدة كان البدي على الارض وهي تقف امامه عارية من الاعلي
سادن بخبث: كده احلي قدامك حلين الاول تعالي اقولك سر مهم او تلبسي حاجة تانية
أسرعت اسيل إلى غرفة الملابس ولبست فستان اسود من الأعلي و بيه ورود من الأسفل وجذمة سودة وشنطة سوده
اسيل: انا جاهزة
سادن بتقيم: يالا جنتي
غادرو القصر و توجهو إلى المستشفي بعد أن أخذت سيف معها.

في المستشفي
خضعت اسيل لبعض التحاليل الطبية وتوجهت إلى الدكتور الذي كانت متابعة معه في حملها الاول وبالفعل تم تاكيد خبر حملها للمرة الثانية
الدكتور: مدام اسيل يوجد تقارب شديد بين أول حمل و الثاني هل تردين استمرار الحمل
اسيل بجدية: اكيد دكتور سوف استمر بالحمل
سادن: هل يوجد خطر على حياة زوجتي
الدكتور: في الوقت الحالي لا ومع المتابعة المستمرة سوف تكون خير.

اسيل بجدية: اذا من اللحظة ديه سوف تشرف على حملي واي حاجة تانية هتعدي مفهوم دكتور
الدكتور بتنهيدة: غريب امركم ايها العرب تعشقون الاطفال بكثرة
اسيل بابتسامة: لانهم سر سعادتنا و حياتنا ويكونو نسخة مصغرة من ازواجنا الذين نعشقهم كثيرة وايضا عزوة و سند لنا في المستقبل
الدكتور بابتسامة: حسنا أيتها الأميرة سوف نستقبل المولود القادم
سادن بابتسامة: ما نوع المولود.

الدكتور بابتسامة: سيد سادن مازلنا في الشهر الأول للحمل ليس قبل الشهر ٤ او ٥ لمعرفة نوع الجنين ولان هذه بعض الادوية
اسيل بابتسامة: تمام دكتور
الدكتور بابتسامة: اشوفك الشهر الجاي
غادرو وطلبت اسيل الذهاب إلى قصر دادريو فوافق سادن.

في قصر الشيطان.

وصلت السيارات وفتح الحرس الباب بسرعة عندما علمو بوصول الأميرة الساحرة
دخلت السيارات خلف بعضهم ونزل الحرس بسرعة ونزلت اسيل و خلفها سادن و كان لوسيفير يحمل سيف و يقبلة بكل حب و حنان
جورج بفرحة: أميرتي الحلوة
اسيل بابتسامة: جوجو حبيبي اخبارك ايه
جورج بابتسامة: كويس يا أميرتي
اسيل: فين سوفي و كيري و الواطي ابنك
ماكس: الواطي ابنه موجود حضرتك تحت امر الهانم.

اسيل بزعل مصطنع: عجبك كده جوجو ابنك الواطي الحيوان مش بيسال عليا بقاله كام يوم
جورج بعصبية: اذاي يا حيوان متسالش على اختك كل الايام ديه
ماكس بغيظ: مهي كانت قافلة التليفون وانا ذنبي ايه
اسيل: على اساس متعرفش عنوان بيتي تيجي تسال حتى البقرة التاني مش بيسال
جورج بحنان: كلها شوية والبقرة التانية جاي
الفريدو بضحك: لو تقصد اني انا البقرة فانا وصلت
اسيل بابتسامة: اذيك يا الفرو.

الفريدو: ايسو أميرتي حبيبتي علشان خاطري عاوز اتجوز بقي البت هتخلع
اسيل: تدفع كام
الفريدو: اطلبي وانا هدفع
اسيل بابتسامة: في خبر الاول عوزة اقولكم عليه
سلفا بحنان: قولي يا قلبي
اسيل: اصل انا يعني انا
سادن: اسيل حامل
الكل بخضة: حااااامل
اسيل بهدوء: ممكن تهدو في ايه انا متجوزة وهو قاعد جمبي في ايه لكل الخضة ديه
سلفا: بس انتى ابنك مكملش كام شهر اذاي تحملي تاني
اسيل: نصيب سوفي
جورج: طيب الدكتور قال حاجة.

سادن: الدكتور طمنا وقال لو في اي مشاكل هيتصرف بلاش قلق
اسيل: انتم عيلتي ايه مش هتفرحو ليا
الفريدو: مبروك أميرتي
ماكس: مبروك ايسو
كريس: عوزين بنت بقي حلوة ذي امها
سلفا: هتعمل الفرح امتي الفرو
الفريدو: وقت ما الأميرة الساحرة تأمر
اسيل: تمام من بكرا هنزل انا و البنات مع ماري ونجهز كل حاجة والفرح بعد شهر
الفريدو بسعادة: هو انا قولتلك بحبك قبل كده
سادن بغيظ: اتلم علشان تتجوز مش تتجنز
اسيل: سوفي انا جعانة اوي.

سلفا: حالا حبيبتي الاكل يكون جاهز
اسيل: تمام اه صحيح جوجو انا هقعد هنا شوية
جورج بجدية: بيتك يا أميرتي
كريس بفرحة: يعني هنرجع نتجمع ذي الاول
سادن بهدوء: جنتي عوزك شوية برا
جورج: روحي حبيبتي ولما الاكل يجهز هبعتلكم
اسيل: اشطا
خرجت اسيل خلف سادن إلى الجنينة
سادن بهدوء: يعني ايه هتفضلي هنا وانا
اسيل: عوزة اقعد هنا شوية
سادن: قد ايه الشوية دول
اسيل: يعني اسبوع
سادن: هنبات النهاردة و هنرجع بكرا ماشي.

اسيل: لا انا عوزة أفضل هنا
سادن بجدية: بكرا هنرجع بيتنا ودلوقتي يالا ندخل
اسيل: ماشي سادن
دخلو إلى الداخل وجلسو مع الجميع ومر الوقت وغادر الفريدو وذهب سادن مع ماكس و جورج إلى المكتب و صعدت اسيل إلى الجناح وجلست على السرير ودخلت سلفا وهي تحمل سيف
سلفا: مالك ايسو
اسيل: مانتي عرفة سوفي عوزة اعذب سادن
سلفا بخبث: يبقي اتبعي مبدأ شوق ولا تدوق
اسيل بصدمة: هو انتى متأكدة انك أمريكية.

سلفا: اتوكسي لازم تربيه كويس خدي الواد ده دلوقتي وانا هروح اجيب حاجة وهرجع
اسيل: خدي يا وليه
خرجت سلفا وتركت اسيل ولم تهتم بكلامها فنظرت اسيل لسيف و طبعت قبلة على شفايفه
اسيل: ايه رأيك ناخد دش ونسبنا من تيتة الهبلة اشطا اشطا
توجهو إلى الحمام وحممت سيف واخذت تلعب معه وحملته وخرجت ووضعته على السرير
اسيل بضحك: شايف حبيبي بقي حلو اذاي بس بهدل مامي
سلفا: خدي يا بت البسي دول
اسيل: ايه ده.

سلفا: سيبي سيف وخشي خدي دش ولبسيهم
اسيل بشهقة: يخربيتك يا سلفا انتى لسه بتلبسي من دول
سلفا: امال اسيب جورج يشوف برا البيت
أسيل: بيبي دول يا سلفا عوزاني البس بيبي دول
سلفا: عادي يالا زمان جوزك طالع غوري بقي وحرقي دمه على الآخر بس اوعي تيجي تحت ايده
اسيل: عيب عليك يا معلمة دانا تربيتك القذرة
سلفا بضحكة: حبيبتي يا ايسو يالا بقي.

دخلت اسيل إلى الحمام واخذت دش بارد وخرجت وجدت سادن يجلس يلعب مع سيف فتوجهت إلى المرايا وسرحت شعرها ورفعته بطريقة مغرية وعطرت جسدها و توجهت له
اسيل ببرود: هات سيف علشان ارضعة
سادن بذهول: انتى لبسه ايه
اسيل: عادي هدوم سلفا جبتهملي
اخذت اسيل سيف وجلست ترضعة و تلعب معه وكان سادن ينظر له بعشق وكان في انتظار إنهاء سيف من رضاعته حتى يحصل عليه وبالفعل نام سيف فوضعته على السرير المخصص له ونامت.

سادن بعشق: وحشتيني اوي جنتي
اسيل: خير سادن في حاجة
سادن بعشق: وحشتيني جنتي
اسيل: نام سادن اصلي تعبانة وعوزة انام
نامت اسيل وتركت سادن ينظر لها بذهول ولكن ابتسم بخبث وخلع ملابسه ورتدي بنطلون الترنج فقط الذي أخذه من ماكس ونام بجوارها وحضنها من ظهرها ووضع ايده على بطنها فنتفضت اسيل بخضة
اسيل: في ايه
سادن ببرود: بحضن البيبي أصله خايف
اسيل: ابعد عني سادن
سادن بنوم: نامي جنتي الواحد تعبان.

اسيل بحزن: يعني انت خايف على النونو بس
سادن بحنان: جنتي انا
أسيل: عوزة انام
نامت اسيل وهي حزينة فضمها سادن إلى حضنه بشدة و قبل خدها بحنان
استكانت اسيل بين أحضان سادن براحة وامان.

مرت الايام ولم يعرف سادن كيفية مصالحة اسيل
كانت اسيل تتفنن في لبس ملابس المثيرة حتى تغيظ سادن وتتحرق قلبه
جهز الفريدو قاعة الفرح للاحتفال بزفافة على ملكة قلبة
أعلنت كريس عن حملها للمرة الثانية
كانت اسيل تجنن سادن في كل شي
كانت شيري و ماجد يتحدثون مع اسيل ولم سيمر يوم واحد من غير كلامهم و ضحكهم مع بعض
مرت سنة اللي بضعة أيام على جواز سادن و اسيل
تعرف ادم على فتاة تعمل معه في المخابرات وتقدم لخطبتها.

قرر سادن خطف اسيل و مصالحتها و الاحتفال بعيد زواجهم الاول
امر سادن مارك بتجهيز كل شي لمغادرتهم الفرح على الرحلة الخاصة بيهم
للأسف الشديد منع الدكتور اسيل من الاستمرار في إرضاع الصغير بعد الشهر الرابع لها.

يوم الفرح.

كانت النساء يجلسون مع ماري و يضحكون ويستمتعون بوقتهم و كانت الاطفال مع ابهاتهم
مايا بضحك: بس يا بت يا ايسو مجننه سيدو
اسيل بضحكة: علشان يتربي
سلفا: يا لهوي انتي بقالك شهر على الحال ده
اسيل بدلع: طبعا يا معلمة كل يوم لبس اشكال والوان وفي الاخر يفضل يشتم و يلعن فيكي سوفي لانك السبب
سلفا بضحكة رنانة: انا جيبة ليكم يا بنات شوية فساتين انما ايه حكاية
اسيل بابتسامة: كده ضمنا الطلاق أو القتل.

وصلت رسالة لاسيل من سادن وكانت محتوياتها كالتالي
{ جنتي و عشيقتي و صغيرتي و دلوعتي وبنت قلبي وحرمي المصون إذا تركت تثيريني فهذا من حقك فانتي ملكي لى وحدي وجسدك ملكي واقسم بعزة وجلالة الله لو كان الفستان مثير وخارج عن حدود الاحترام ساجعل الفرح يتحول إلى عزائك احذري غيرتي و رجولتي جنتي فانا أثق في الفتاة التي عشقتها منذو صغرها أعشق تلك الفتاة البريئة التي تعشقني و تحبني سوف انتظرك جنتي عشيقك اسدك }.

اسيل بضحكة رنانة: اسدي بيهددني لو لبست عريان
مايا بجدية: هو انتى كنتي ناوية تلبسي عريان
اسيل: مش اوي يعني
كريس: الرب يستر
انتهت النساء من اللبس و دخل جورج واخذ يد ماري ونزل حتى يسلمها لالفريدو اما باقي الرجال كانو في الأسفل في انتظار نزول زوجاتهم
نزلت كريس وهي ترتدي فستان باللون البيج عاري الصدر ويوجد فتحة لمنتصف الفخد على قدمها الشمال فبتسم ماكس واخذ اديها وتوجهو خلف الفريدو و ماري.

اما مايا فكانت ترتدي فستان باللون اللبني عاري الصدر ويوجد فتحة لمنتصف الفخد الأيمن فبتسم ادم على جمال أميرتة وسارو خلف ماكس
اما سلفا فنزل بعظمة و قوة ووقار وكانت ترتدي فستان عاري الصدر ويوجد فتحة لمنتصف الفخد على قدمها الأيسر واخذت سيف من أحضان سادن وسارت بجوار ماكس
اما أسيل فكانت ترتدي فستان باللون الأزرق الملكي المخملي.

ابتسم سادن بعشق على جمال جنتة وتالقها وكانت بالفعل أميرة ساحرة فتوجه إليهما وامسك اديها و وضع قبلة رومانسية على شفايفها وضمها لحضنة ونزل بيها باقي السلم وهو يحضنها بكل تملك و فخر ومشيو خلف الباقي
سلم جورج ماري لالفريدو واوصاه عليها أن يجعلها ملكة فوق راسة و قلبة
استمر الفرح وكان سادن يرفض أن تبتعد اسيل عنه
رقصت اسيل مع سادن الرومانسية عالية ولم يقاوم سادن دلع جنتة فقبلها تحت عدسات الكاميرات.

مر الوقت واعطي سادن لاسيل كوب من العصير وبمجرد انتهائها منه سقطت مغشي عليها بين أحضان سادن الذي ابتسم بانتصار
جورج بلهفة: بنتي مالها سادن
سادن: ابدا عمى اصل انا هخطفها
ماكس: يحرقك يا سادن
سلفا بغيظ: عارف يا ضخم لو زعلت بنوتي تاني هعمل فيك ايه
الفريدو بغيظ: ادعي عليك بايه سادن كده بوظت الفرح
سادن بسخرية: واصلا البيه قاعد كل ده ليه مستني ياكل مثلا رجالة خايبة سلام بقي.

حمل سادن اسيل كالعروس وغادر القاعة و توجه الى الساحة الخلفية وركب الهليكوبتر وغادر الى وجهته و ترك سيف مع مايا و جده و لوسيفير.

في جزيرة العشاق.

نزل سادن من الهليكوبتر بهدوء وهو مازال يحمل اسيل وتوجه إلى الفيلا و نزل بيها إلى غرفة النوم ووضعه بحنان على السرير وخلع الحذاء والتاج وابدل الفستان بملابس نوم وتركها تكمل نومها وابدل هو الاخر ملابسه وعاد اليها واخذها بين أحضانة وتنهد بسعادة ونام واخيرا جنته و صغيرتة بين أحضانة ونام في سبات.

مر الوقت واستيقظت اسيل ووجدت نفسها بين أحضان سادن فقامت وجلست على السرير واخذت تنظر للمكان بستغراب وجاءت لتقف ولكن لم تقدر
اسيل: سادن سادن سادن اصحي
سادن بنوم: في ايه جنتي نامي يا قلبي
اسيل بصراخ: سااااااااااااادن
سادن بخضة: في ايه
أسيل: احنا فين سادن
سادن بعشق: صباح العسل و القشطة
اسيل: احنا فين سادن
سادن: في الجنة جنتي
اسيل بغيظ: انت هتجنني يا راجل انت
سادن بابتسامة: بعد الشر عليكي جنتي من الجنان.

اسيل: انا همشي من هنا
سادن: اتفضلي جنتي بس احنا مش هنعرف نرجع
اسيل: اذاي
سادن: بصي حوليكي جنتي
نظرت اسيل حوليها وجدت الأسماك تعوم على الحوائط و السقف فندهشت وبعد ذلك ضحكت بشدة
اسيل بضحك: الحق سادن انا شكلي اتجننت
سادن بعشق: لا يا روحي انتي اصلا مجنونة من زمان
اسيل بصراخ: سادن احنا فين
سادن: احنا في جزيرة مش هنرجع منها اللى لما نتصالح اسيل انا اسف انا غلط و مكنش لازم اتصرف كده حقك عليا سامحيني.

اسيل بدموع: انت سبتني شهر بحاله من غير متسال عليا وانت عارف اني بخاف ومش بعرف انام بعيد عن حضنك
سادن بحزن و دموع: اسف جنتي بس خفت على البنت
اسيل بسرعة: بلاش دموع اسدي انت صح مكنش لازم اعمل كده
سادن بعشق: سامحيني جنتي
اسيل بدلع: وحشتيني اسدي
سادن بعشق: قلب اسدك من جوا تعالي اقولك سر خطير
اسيل بدلع: قول اسدي.

ذهبو الاثنين في رحلة مليئة بالرومانسية و العشق و الدلع ولم يرحمها سادن واخذها في عالمهم الذي خلق لهم أكثر من مرة بكل نعومة و حنان.

يتبع
الي لقاء جديد في الحلقة القادمة
اسفة على التاخير بس نفسيتي 0 %
موعدكم قريبا مع الحلقة الاخيرة من اسيل و اللورد
ابتداء من يوم 18 / 12 مع رواية
الجنة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة