قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والعشرون

فجأة في حد ضرب صقر علي رأسه بقوة,صقر وقع في الارض علي ركبه و طيف صرخت بصوت عالي.
طيف وطت بسرعة قعدت جمب صقر و حطت ايديها علي كتفه.
طيف(بخوف): صقر انت كويس؟!
صقر كان حاسس بوجع في رأسه شديد و بدأت عينه تقف غصب عنه و وقع بين ايدين طيف.
طيف(بخوف و دموع): صقر صقر فوق.
طيف(بصريخ): انتوا عملتوا كدة ليه؟!
طيف لقت مجموعة ناس ملثمين بيرشوا بنزين في المخزن.
طيف(بصريخ): بتعملوا كدة ليه حرام عليكوا؟!

طيف(بدموع و خوف): صقر فوق.
صقر في وعيه حاسس بكل حاجة حواليه و سامع صوت طيف بس مش قادر يتكلم و لا يتحرك...
طيف(بدموع): فتح عينك يا صقر، ارجوك بقي.
الشباب التانين شغلوا كبريت و حدفوه علي البنزين و قفلوا باب المحل و مشيوا.
شاب1: يلا بسرعة.
شاب2: كدة مش هيخرجوا.
شاب3: احنا عملنا اللي علينا و بس، يلا.
طيف(بدموع): صقر.

طيف سابت صقر و راحت ناحية الباب و قعدت تخبط عليه كتير و النار بدأت تنتشر حواليها ما عدا كذا مكان بسيط.
طيف(بصريخ و دموع): الحقونا. الحقونا.
صقر كان بيحاول يتحرك و بدأ يفتح عينه و قام بدأ يزحف لغاية ما سند علي الحيطة,طيف جريت علي صقر بسرعة.
طيف(بعياط): هنعمل ايه؟!
صقر(بضعف): الحتة دي مفهاش نار هنمشي منها.
طيف(بعياط): طيب يلا.
صقر سند علي طيف و طيف حاوطت خصره بايديها و هو حاوط كتفها بايده. و بدأ يمشوا.

كان في خشب هيقع عليهم طيف زقت صقر علي الحيطة هي و هو.
طيف خبت وشها في صقر و صرخت بسبب خوفها.
صقر: اهدي هنخرج من هنا. متخافيش.
صقر و طيف كملوا مشي و بعدوا عن النار بمسافة بسيطة.
صقر: حاولي تشوفي شباك او اي مخرج.
طيف: انا!
صقر(بحدة): ايوه انتي يلا.
طيف بدأت تدور علي اي باب تخرج منه,صقر وقف سند علي الحيطة بتعب.
طيف: في شباك واحد بس.
صقر: طيب يلا.
صقر و طيف راحوا ناحية الشباك و صقر فتحه.
صقر: يلا.
طيف: يلا ايه؟!

صقر: هتنطي.
طيف(بخوف): لا لا.
صقر: المسافة مش كبيرة يلا.
صقر شال طيف و قعدها علي الشباك و حس بصداع شديد في رأسه و كان هيقع بس سند علي الحيطة.
صقر: نطي من الشباك ده و اركبي العربية و سوقي و اخرجي من هنا.
طيف: مبعوفش اسوق عربيات.
صقر(بعصبية): بعني ايه؟!
طيف(بعياط): انا مليش ذنب.
صقر: نطي يا طيف نطي.
طيف(بعياط): طيب.
طيف نطت و وقعت في الارض علي ركبتها و اتجرحت.
طيف(بعياط): يلا يا صقر.

صقر حاول كتير يخرج بس معرفش بسبب ضخامة جسمه,صقر مسك الشباك بايده و رمي برجليه بره الشباك و ميل بجسمه علشان يعرف يخرج من الشباك.
صقر(بوجع): لو كنتي بتعرفي تسوقي مش كانت الدنيا هتبقي اسهل.
طيف(بعياط): انا ذنبي ايه ان بابا مكنش عنده عربية...
صقر: خلاص ده انا كئيبة يا شيخة.
صقر حط ايده علي رأسه بوجع و غمض عينه.
صقر مسك ايد طيف و كان رايح ناحية العربية.
صقر: مش هنلحق.
طيف(بخوف): نلحق ايه؟!

صقر مسك ايد طيف و جري بيها بسرعة و فجأة سمعوا صوت انفجار و طيف قعدت تصرخ.
صقر حاوط وش طيف اللي كانت منهارة.
صقر: طيف اهدي اهدي احنا كويسين اهدي.
طيف(بعياط): ده ده لو كنا فيه كنا هنموت.
صقر: و احنا بره اهو و كويسين. اهدي اهدي خالص.
طيف(بعياط): انا خايفة اوي.
صقر حط رأس طيف علي كتفه و قعد يملس علي شعرها...
صقر: اهدي اهدي احنا بخير.
طيف(بعياط): حتى العربية راحت مش هنعرف نروح.
صقر: اهدي خالص. اهدي متخافيش.

صقر: انا موجود و مش هسمح ان حاجة تحصل.
صقر: و كمان انا لسة مدخلتش دنيا علي الاقل ادخل دنيا الاول.
طيف بعدت عن صقر بسرعة و بصتله بصدمة.
طيف: قصدك ايه؟!
صقر: ايه اللي جه في دماغك؟!
طيف ضرب صقر في صدره و مشيت قدامه.
صقر: طب استني طب ده انت حتى معرفش احنا فين.
طيف: ملكش دعوة بيا.
صقر: براحتك.
طيف مشيت قدام صقر و صقر ماشي وراها,صقر لقي طيف جريت عليه بسرعة و حضنته.
طيف: خبيني خبيني خبيني خبيني.

صقر(بخضة): في ايه!؟
طيف: كلب كلب كلب. خبيني بسرعة.
صقر لقي كلب بيجري ناحيتهم و مشي من جمبهم و طيف كانت ماسكة في صقر اوي و مغمضة عينيها.
صقر: خلاص مشي.
طيف: بجد؟!
صقر: بتخافي منهم؟!
طيف: هما وحشين اوي.
صقر: الكلاب؟!
طيف: ايوه.
صقر: طب امشي قدامي يا جبانة يلا.
طيف: لا خليني جمبك.
صقر: طب مش يلا نلاقي مخرج من ام المكان ده.
طيف: انت ليه محسسني اننا مكناش هنموت من شوية.
صقر: عادي.
طيف: انت مجرب انا لا.
صقر: اتعودي.

طيف: صقر.
صقر: خير؟!
طيف: شكلك جدع ما تسبني امشي و نطلق بقي.
صقر: تعالي نشوف في ايه هنا...
صقر مسك ايد طيف و فضل يمشي و هو مش عارف ايه المكان ده و حاسس بوجع في رأسه بدأ يزداد.
ست(بغضب): انتوا مين؟!
طيف(بخضة): يا ماما.
طيف(بهمس): مين الست المرعبة دي؟!
صقر: احم انتي مين؟!
ست(بغضب): انتوا اللي مين؟! و بتعملوا ايه هنا؟!
ست(بغضب): و ايه اللي دخلكوا اراضينا؟!
ست: روح نادي الكبير يا رزق.
رزق: حاضر.

كان طفل صغير جري بسرعة و بعدها صقر و طيف لقوا ناس بدأت تطلع من البيوت القديمة و شكلهم غريب شوية.
طيف(بهمس و دموع): انا خايفة.
صقر: اهدي.
الكبير: في ايه بيحصل هنا؟!
ست: دخلوا اراضينا من غير اذن.
الكبير: انتوا مين و ايه اللي دخلكوا؟!
صقر: احنا...
رزق: المخزن اتحرق المخزن اتحرق.
صقر: احم احنا اتحبسنا في المخزن ده و كان هينفجر بينا بس لحقنا نفسنا و خرجنا. و انا معرفش احنا فين حتى.
صقر: لو ممكن تساعدونا؟!

الكبير: و مين الست دي؟!
طيف مسكت صقر اكتر و خبت وشها في كتفه.
صقر: دي مراتي. بس هي خايفة من اللي حصل يعني.
الكبير: اسمك ايه؟!
صقر: صقر اسمي صقر الجارحي.
الكبير: ضايفوهم الليلة دي.
صقر: ملهوش لزوم احن.
الكبير: اللي بيدخل اراضينا مبيخرجش الا لما يضايف و نعرف حكايته ايه بالتفصيل.
طيف: و هنقعد فين في الخرابة دي؟!
صقر(بهمس و حدة): جاية تتكلمي دلوقتي؟!
الكل بص ل طيف و الكبير بتاعهم ده بصلها بنظرة تعمق.

الكبير: ضايفوهم، خدهم يا رزق وديهم اي بيت من البيوت لغاية بليل.
رزق: حاضر.
رزق: تعالوا معايا.
صقر و طيف راحوا مع رزق و رزق وصل لغاية بيت باين عليه انه قديم.
رزق: هو ده. عن اذنكم.
صقر: خشي.
طيف: خايفة البيت يقع علينا.
صقر: خشي من غير كلام.
طيف و صقر دخلوا البيت و صقر قفل الباب.
طيف: انا مش عايزة اقعد هنا بليز المكان مخيف اوي.
صقر: علشان نخرج من هنا لازم نهدي كدة و نفكر.
طيف: طيب طيب. انا خايفة.

طيف: مفيش حاجة البسها انا سقعانة اوي.
سقر: حد قالك تقلعي الجاكت بتاعك.
صقر بص من الشباك لقي الجو بدأ يليل و الباب خبط.
صقر: مين؟!
رزق: انا رزق.
صقر فتح الباب و رزق دخل و حط حطب و شغله.
صقر: هو ليه البلد بتاعكوا كدة؟!
رزق لا رد.
صقر: حد مهددكوا طيب؟!
رزق لا رد.
صقر: ممكن اساعدك.
رزق لا رد...
رزق: في نار و دفء اهو، و دي بطانية حاولوا تستحملوا الليلة دي.
رزق خرج بره البيت و صقر قفل الباب تاني.

طيف حطت ايديها فوق النار بتحاول تدفئ ايديها.
صقر قعد جمبها و بدأ يطفئ جسمه هو كمان,صقر مسك البطانية الصغيرة اللي رزق جابها و حطها علي كتفه طيف بصتله برفعة حاجب.
صقر رفع البطانية ليها بمعني انها تيجي جمبه.
طيف اتغطت بالبطانية و لزقت في صقر و كانوا بيتدفوا.
طيف: الجو هنا سقعة اوي.
صقر: لو كنتي مركبتيش العربية كان زمانك دلوقتي بترجعي الشركة و في سلام.
طيف: انت اللي قولت بعد ما اكل اركب العربية.

صقر: طب اخرسي بقي.
طيف: عيل رزل اوي يا شيخ ده انت ايه ده؟!
صقر: احسن منك.
صقر كان حاسس بوجع رأسه و مقدرش يقاومه.
طيف: انت كويس؟!
صقر(بتعب): عايز انام.
صقر سند علي طيف و راح ناحية السرير حاول ينام كتير معرفش و وجع رأسه زاد,طيف قامت و غطته بالبطانية و نامت جمبه.
صقر حاوط خصرها بايده الاتنين و دفن وشه في طيف.
صقر(بوجع و تعب): انا تعبان اوي و حاسس بصداع...

طيف: حاول تنام متخافش هتبقي بخير و مفيش حاجة خطيرة. نام.
-صقر حاول كتير يقاوم صداعه لغاية ما نام. طيف افتكرت كل الاحداث اللي حصلت النهاردة و خافت حضنت صقر و حاولت تنام و تنسي اللي حصل النهاردة لغاية ما نامت...

-في مكان تاني...
عند رفيف.
رفيف: ايوه يعني ايه؟!
رامي: بقولك امي فوق هي و ابويا و معانا اهو فهد خايفة من ايه؟!
رفيف: لا برضو يا عم.
رامي: مش احنا بقينا صحاب؟!
رفيف: امتي ده؟!
فهد: متخافيش يا رفيف ميقدرش يعملك حاجة.
رامي: و هو انا لو عايز اعمل حاجة هجبها في شقة ابويا وامي يخرب بيت الهبل...
رفيف: لا عائلتك هتقول عليا كلام.
رامي: اطمني من الناحية دي.
رفيف: لا برضو.
رامي: بت متعصبنيش.
فهد: يلا يا رفيف.

رفيف: لو حصل حاجة مش هسامحك عمري كله...
رامي: اطلعي هتجبيلي شلل.
التلاتة طلعوا شقة رامي و رامي فتح الباب.
رامي: يا روايحك يا عبير. عبير يا عبير.
عبير: مالك ياض بتناديني كدة ليه؟!
رامي(بغناء): بتناديني تاني ليه انتي عايزة مني ايه ما انتي خلاص حبيتي غيري روحي ما انتي خلاص حبيتي غيري روحي للي حبتيه يا ولا.
عبير: هي دي رفيف؟!
رفيف(بصدمة): حضرتك تعرفيني؟!
عبير: طبعا.
عبير حضنت رفيف و رفيف كانت لسة مصدومة.

رامي: ده فهد. ابن خال صاحبتها بس زي ما قولتلك صاحبتها مفقودة الفترة دي.
فهد: و هترجع انا متأكد.
رامي: اكيد يا بطل.
عبير: طيب هروح اشوف الاكل استوي و لا لا.
رامي: خشي يا رفيف خشي.
رفيف و فهد راحوا قعدوا في الصالون مع رامي.
رامي: لحظة هجيب بابا يسلم عليكوا.
رامي راح لاوضة باباه و باس ايده.
رامي: هتطلع تسلم عليهم؟!
صابر: اكيد يا حبيبي.
رامي مسك كرسي صابر و بدأ يمشي بيه لغاية ما خرجوا للصالون.

رفيف: احم اهلا يا عمو.
صابر: ازيك يا بنتي اقعدي مكانك مش لازم تقفي.
صابر: ازيك يا عسل.
فهد: الحمدلله.
رامي: هروح اشوف ماما.
رامي راح المطبخ لقي مامته بتعمل الاكل.
رامي: ماما...
عبير: نعم!
رامي: مين احلي نور و لا رفيف؟!
عبير: و انت بتقارنهم ليه؟!
رامي: لا عادي اصلك كنتي قاعدة تقولي نور احسن و افضل و انتي مكنتيش شوفتي رفيف.
الباب خبط.
صابر: معلش قومي افتحي يا بنتي.
رفيف: حاضر يا عمو.

رفيف قامت و فتحت الباب لقت نور...
نور(بعصبية): ايه اللي جابك هنا يا بيئة؟!
رفيف: افندم!
نور دخلت الشقة و قفلت الباب بغضب.
نور: انتي دخلك يا زبالة هنا؟!
فهد(بعصبية): انتي مبن يا حيوانة انتي؟!
صابر(بحدة): نور احترمي البيت ده ليه اهل.
نور: بس ابنك ذوقه زبالة سابني علشان دي.
عبير: ايه اللي بيحصل هنا؟!
رامي(بحدة): انا فعلا ذوقي زبالة علشان اختارت واحدة زيك من البداية.
رامي(بحدة): و اتفضلي بره من غير مطرود.

رفيف(بدموع): انا اسفة اني اتدخلت بينكم بعتذر، يلا يا فهد.
رامي جري علي رفيف و مسكها من دراعها لفها ليه.
رامي(بتحذير): مش هتتحركي من هنا الا معايا يا رفيف. و لو كان في حد هنا لازم يمشي يبقي نور مش انتي.
رامي: سمعتي يا نور؟!
نور: شايفة يا طنط...
عبير: ده بيت صابر و ابني.
عبير سابتهم و دخلت المطبخ...

صابر: انا عمري في حياتي ما طردت حد من بيتي يا نور. و بيتي مفتوح دايما ابوكي كان صديق عزيز عليا بس انتي يا نور اللي غلط.
صابر: دلوقتي القرار قرار رامي مش قراري مش هجبر ابني علي جوازة مش حاببها.
رامي: و انا بقولك مش عايزك يا نور يلا غوري في داهية.
نور: الايام جاية كتير.
نور خرجت بره الشقة و رزعت الباب وراها بغضب.
رفيف(بدموع): عايزة امشي.

عبير: تمشي فين بس و مين هيأكل الملوخية و لا المحشي اللي انا عاملاهم. طبعا بتحبي المحشي؟!
رامي: طبعا يا امي. يلا نجهز السفرة.
رفيف: خليك هجهز السفرة مع طنط.
رامي(بهمس و غمزة): يا بخت طنط.
رفيف بصتله بخجل و جريت علي عبير دخلت معاها المطبخ.
صابر: و انت يا بطل بتحب رفيف؟!
فهد: طبعا بحبها دي حبيبتي.
رامي: طب و طيف؟!
فهد: دي عشقي.
رامي: انت مكوش كدة علي كله ياض انت...
فهد: طبعا يا ابني.
عبير: يلا الاكل جاهز.

رفيف كانت بتحط الاطباق الاخيرة علي السفرة.
رامي: يلا بينا.
كلهم راحوا ناحية السفرة و بدأوا يأكلوا.
رفيف: تسلم ايدك يا طنط حرفيا الاكل خرافة.
فهد: الاكل حلو اوي يا طنط.
عبير: بالهنا و الشفا يا حبيبي.
صابر: يلا كملوا اكل.
رفيف و فهد قعدوا معاهم لفترة و قعدوا يضحكوا و يتكلموا,رامي وصل فهد ل بيته و بعدها وصل رفيف لبيتها و كان مبسوط...

-في مكان تاني...
في القصر، عند نيران.
ليلي: با بنتي انطقي حصل ايه؟!
نيران: فين صقر؟!
ليلي: قولتلك محدش عارف محدش عارف محدش عارف، متعصبنيش احكي حصل ايه قلقتيني عليكي؟!
نيران: انا تعبانة يا ليلي.
ليلي: كلنا تعبانين و الله.
نيران: تصدقي انك ارخم خلق الله غوري يا به.
نيران: انتي جاية تطمني عليا و لا تعرفي حصلي ايه؟!
ليلي: ده و ده يعني. طب انتي كويسة اهم حاجة؟!
نيران: عدت علي خير. الحمدلله.
ليلي: الحمدلله.

الباب خبط.
نيران: ادخل.
نجلاء: ها يا حبيبتي اخبارك ايه دلوقتي؟!
نيران: الحمدلله يا ماما نجلاء.
نجلاء: انتي بس انسي اي حاجة ممكن تزعلك و ان شاء الله هتبقي بخير.
نيران: صقر متصلش.
نجلاء: من ساعة ما كلمته معرفش هو فين يا نيران انا قلقانة عليه.
نيران(بحزن): طيب.
ليلي: قاسم و ماما بيقولولك الف سلامة.
نيران: الله يسلمهم.
ليلي: طب للاسف هضطر امشي انا هبقي اجيلك بكرة بعد الكلية.
نيران: طيب.

نيران حضنت ليلي و ليلي حضنت نجلاء و نزلت ركبت العربية و مشيت.
نجلاء: ها يا حبيبتي حاسة بايه؟!
نيران: احسن.
نجلاء: طيب يا حبيبتي هنزل اشوف عملوا الغداء و لا لا. يلا باي.
نجلاء نزلت ل تحت لقت محمد و مهرة قاعدين بيتكلموا.
نجلاء دخلت المطبخ و بدأت تشوف الاكل.
نجلاء: تمام اول ما يجهز طلعوا ل نيران علشان هي تعبانة و بعدها جهزوا السفرة.
بنت: حاضر يا هانم.
نجلاء: محدش شاف آسر رجع و لا لا؟!
الكل: لا يا هانم.

نجلاء: طيب.
عند آسر...
ماهر: كبر دماغك منه ده اخ طماع و انت عارف كدة.
ماهر: و كمان لو الناس عرفت فكر كدة سمعته هتبقي في النازل ازاي.
آسر: ماهر روح شوف شغلك و دورلي علي سكرتيرة جديدة بدل البنت اللي انا طردتها دي.
ماهر: فكر بس في كلامي و هتكسب.
آسر: طيب.
ماهر: هتبان ان انت الشريف المحترم مش هو و الناس كلها هتكرهه و مش هتتعامل معاه تاني.
آسر: ماهر بقولك ايه ما تروح تشوف شغلك.
ماهر: براحتك انت الخسران.

ماهر قام و راح مكتبه,آسر رجع رأسه لورا و بيفكر في كلام ماهر...
آسر قام خد حاجته و نزل ركب عربيته و رجع ال?يلا.
آسر: انتصار صقر رجع؟!
انتصار: لا لسة بس ليه بتسأل؟!
آسر: مفيش.
آسر طلع علي اوضته و خد دوش و خرج غير هدومه و فرد جسمه علي السرير.

-في مكان تاني.
عند صقر و طيف.
طيف سمعت صوت خبط علي باب البيت قامت بسرعة و فتحت الباب.
رزق(بهمس): تعالوا بسرعة.
طيف(بخوف): ليه؟!
رزق(بهمس): بسرعة بس.
طيف راحت و بدأت تصحي صقر لغاية ما صحي.
صقر(بتعب): في ايه يا طيف؟!
طيف: مش عارفة الولد الصغير بيقول قوموا بسرعة. انا مش عارفة في ايه؟!
صقر قام و حط ايده علي رأسه بوجع شديد و سند علي طيف و قام,صقر خرج وقف قدام رزق.
صقر: هو في ايه؟!

رزق: مش لازم تتكلموا كتير يلا ورايا.
رزق مشي و صقر و طيف وراه و هما مش عارفين في ايه.
طيف: هتصدقيني لو قولت اني حاسة اني في فيلم رعب...
صقر: هصدقك، بس اهدي دلوقتي نعرف هيحصل ايه؟!
-بعد فترة من المشي.
رزق: خليكوا هنا في المكان ده و هقفل عليكوا.
رزق: اياكوا تتحركوا المكان هنا امان ليكوا و لو حسيتوا ان في حد قريب منكم متعملوش اي صوت.
رزق: اللي جاي لو عرف انكم هنا هيقتلكم.
صقر: هو مين؟!
رزق: مش مهم يلا بسرعة.

رزق فتح باب خشبي صقر و طيف دخلوا فيه كان المكان ضيق اوي ل صقر و طيف رزق قفل الباب و كان في ثقوب علشان يعرفوا يتنفسوا.
طيف(بخنقة): مش هستحمل اقعد هنا دقيقة حتى.
صقر: مش مستاهلة اهدي و لازم تتعودي، الدنيا مليانة مخاطر كتير لازم تتعودي علي كل حاجة و تكتسبي مناعة.
صقر قعد في الارض و طيف وقفت...
طيف: و انا اقعد فين ده انت ظالم.
صقر شد طيف علي رجله و طيف شهقت.
صقر: رزق قال بلاش صوت.
طيف(بارتباك): رزق مين؟!

صقر: رزق يا طيف رزق...
طيف: انا مش مرتاحة كدة.
صقر: قومي اقفي.
طيف: برضو مش هرتاح.
صقر: يبقي تتهدي بقي تعبتيني.
طيف: يا ارخم خلق الله...
عند الباقي.
الكبير: و احنا نعمل ايه مش كفاية انك جايبنا هنا و مشغلنا خدامين.
: لا مش كفاية يا شيخ همام. مش كفاية.
: انتوا عبيد فاهمين.
الشخص ده زق الشيخ همام و كان هيق بس رزق كان جاي جري و سنده بسرعة.
: كنت فين ياض؟!
رزق(بحدة): مكنتش. كنت نايم بس لما عرفت المستبد جه قومت.

: طول عمري بقول عليك زكي يا رزق.
الشخص ده ضرب رزق قلم علي وشه بغضب و رزق وقع في الارض بينزل دم.
ست(بخوف): رزق، حرام عايك يا اخب ده احنا بني آدمين و بنحس انت ايه معندكش دم.
ست: ده انت مفتري ربنا علي المفتري.
: ده انتي طلعتي جريئة كمان.
الشخص ده مسك الست من شعرها و هي عمالة تصرخ.
همام: سيبها يا بيه هي ملهاش ذنب لما تيجي تأخد حقك خده من الرجالة.
: عندك حق.

الشخص ده ضرب همام في وشه و هما وقع في الارض الكل سنده.
: لو حسيت ان في غريب جه هنا هقتلكوا فاهمين هقتلكوا.
: انتوا عبيدي انا. انتوا مجرد شوية زبالة بحطكوا في مكانكم الاصلي...
: جيبوا الواد ده.
شالوا رزق و الكل قعد يزعق و الراجل ده و رجالته مشيوا.
رزق(بغضب): سيبني.
رزق(بغضب): انت مش راجل فاهم مش راجل.
: نزلوه.
الشخص ده بدأ يضرب رزق.
طيف(بدموع): صقر.
صقر: مش عارف اشوف مين ده؟!
طيف: بص من هنا.

صقر بص و حاول يشوف شكل الشخص ده...
صقر: طب اهدي متعيطيش.
طيف(بعياط): خايفة اوي.
صقر: يا بنتي اهدي اهدي.
: اسكتوا كدة انا سامع صوت.
طيف خبت وشها في صقر.
صقر حاوطها بايده جامد.
الشخص المجهول راح ناحية الباب اللي صقر و طيف مستخبين فيه و...
السؤال: يا تري هيحصل ايه؟! خمنوا????.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة