قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسير العشق للكاتبة شهد طارق الفصل السابع عشر والأخير

رواية أسير العشق للكاتبة شهد طارق الفصل السابع عشر والأخير

رواية أسير العشق للكاتبة شهد طارق الفصل السابع عشر والأخير

بعد ما مراد الى حد ما فاق من صدمته راح ل داليا ف البدروم وأمرهم يطلعوها اوضتها والدكتور قال إنها ساعة وهتفوق...
اعد مراد جمب داليا نستنيها تفوق: مراد: انا اسف يا قلب مراد انا عملت فيكى وفي ناس تانية حاجات كتير بس انا توبت من ساعة ما شوفتك انتى ال دخلتى قلب مراد وفتحتيه. سامحينى سامحينى يا اغلى حاجة في حياتى. سامحينى انا من غيرك اموت...
داليا بتفوق: انا فين. ايه الحصل. مراد انت هنا.

مراد: أيوة يا قلب مراد. سامحينى. سامحينى يا حياتى كلها.
داليا: اسامحك هو انت ال يعنى هتسامحنى على ال عملته فيك.
مراد: أيوة لأنك معملتيش حاجة. الجارحى جيه وقالى كل حاجة.
داليا: يعنى خلاص انتهت ساعات انتقامى. ضحكت بألم شوفت ادينى مطولتش زى ما انت عملت...
مراد: ارجوكى كفاية سامحينى انا بحبك لا انا بعشقك سامحينى يا اغلى من روحى وحياتى. طالما انا سمعتك انتى عملتى كدة ليه يبقى لازم تسمعى انا عملت كدة ليه.

من خمس سنين كنت بحب واحدة وبموت فيها وكان فاضل على فرحنا يومين رحت الشقة بتاعتنا اضبط شوية حاجات دخلت الشقة لقيتها مع اعز صحابى وكان ساعتها معايا مسدسي بس اتراجعت ف آخر لحظة وقررت افضحها المهم من بعديها وانا قررت انى مش هثق في واحدة وهتنقم من الستات بالطريقة ديه لكن من ساعت مشوفتك وانا توتب لأنك دخلتى قلبى وخدتى ثقتى فيكى...
. ارجوكى سامحينى، تعالى ننسى الفات ونبتدى حياة جديدة...

داليا: وانا يا مراد بعشقك بس مش سهل انى انسى موعدكش انى انسى بس هحاول...
مراد: وانا هسيبك براحتك لغاية ما تبقى مستعدة واسف انى مديت ايدى عليكى...
داليا: دة انت ايدك تقيلة اوى يا شيخ
مراد: يارب كانت تتقطع
داليا: بعد الشر
مراد: عن اذنك
داليا: رايح فين.
مراد: رايح اربى الهانم
داليا: ارجوك متعملهاش حاجة ملهاش ذنب
مراد: لأ ليها حتى لو كانت لعبة يا داليا هي استسلمت ليها.
داليا: ماشي. براحتك.

مراد طلع وراح لأخته
مراد: يا حيوانة تتجوزى من ورانا يعنى لولا أن داليا بنت ناس كان زمانك ضيعتى.
ليلى: انا مش فاهمة حاجة.
مراد حكى ليها كل حاجة.
ليلى: معقول كل دة حصل. يارب تسامحك يا مراد
مراد: يارب. تعالى نطمن عليها.
دخلوا اوضتها ملقوهاش بس لقى ورقة على السرير
داليا: انا اسفة يا مراد انا بحبك بس مش هقدر اسامحك كل ما بكون معاك بتيجى صورة اختى ادامى.

انا هعيش ف العذاب لوحدى لغاية ما اموت بس دلوقتى اكتر حاجة مفرحانى انى لو مت هموت وانا بحبك وانت بتحبنى. مدورش عليا يا مراد مش هتلاقينى.
واقف بيقرا وهو مصدوم.
نده على رجالته
مراد. : فين داليا يا اغبية
رجالته: مشوفناش حد خرج يا مراد باشا
مراد: اقلبوا عليها الدنيا.

بعد كام ساعة افتكر واتصل ب الجارحى...
الجارحى: اهلا مراد باشا خير
مراد: تعرف. مكان داليا.
الجارحى: داليا سافرت.
مراد: ايه سافرت فين...
الجارحى: مش عارف هي كلمتنى وهي في الطيارة وبتقولك عيش حياتك وانساها...
قفل التليفون وهو ف حالة صدمة خلاص خسرها ومش هيشوفها تانى...

عدى 6 شهور ومراد بيدور عليها وشوية شوية بيفقد الامل ومبيطلعش من اوضته وبقت حالته يرسى لها
وبعد سنة تقريبا مراد قرر فعلا يبدأ حياته ويحاول ينساها من عقله لأنها هتفضل ف قلبه...
كان عنده اجتماع في الشركة مع شركة ألمانية كبيرة
السكرتيرة: مراد بيه الاجتماع كمان عشر دقايق
مراد: ماشي بقولك هو مين صاحب الشركة ديه.

السكرتيرة: ديه واحدة مصرية خدت الجنسية الألمانية بسبب مشروع رائع خدم المانيا جدا وتقريبا قضى على إفلاسها واسمها...
دخل واحد: مراد بيه الاجتماع هيبدا والشركة الألمانية وصلت
مراد: ماشي انا جاى وراك. يلا يا سعاد.

دخل القاعة و ودخل اعد مكانه واول ما بص في عليها
مراد: داليا!
داليا: مراد!
مراد من صدمته مش قادر ينطق
داليا: مراد انت لسه فاكرنى.
مراد: كله يطلع برة
الكل من نبرته طلع برة في ثانية.
مراد: كنتى فين كل دة يا داليا. نفذتى كلامك وخلتينى اتعذب من بعدك.
داليا: انا اسفة بس كان لازم ابعد عشان انسى.
مراد: يعنى سامحتينى.

داليا: انا سامحتك من ساعت ما ركبت الطيارة انا قولت انى بعدت عشان انسى مش عشان اسامح. انت عشقى يا مراد.
مراد: وانتى حياتى يا قلب مراد.

مراد: انا هسيبك دلوقتى وعايزك تجيلى بكرة الساعة 6 الفيلا.
داليا: ليه يعنى
مراد: متخافيش هتعرفى بكرة. المهم انتى اعدة فين
داليا: في فندق...
مراد: تمام بكرة هبعتلك سواق يخدك يجيبك على الفيلا.
اوعى تفكرى تبعدى تانى يا داليا...
داليا: مش هقدر. طالما شوفتك تانى يبقى استحالة اقدر ابعد تانى...

تانى يوم جه السواق خد داليا وو داها على الفيلا
دخلت لقت الفيلا اكتر من رائعة ولقت أسهم توديها لأوضتها ال كانت عايشة فيها. ومكتوب عليها
( اسمعى الكلام من غير ما تقولى حاجة. يلا تدخلى وهستناكى تحت بعد ساعة متتأخريش يا قلب مراد )
دخلت لقت والدت مراد واخته ليلى. واقفين جمب فستان فرح غاية في الروعة...
ليلى: يلا عشان منتأخرش يا عروسة...
لبسوها الفستان وعملولها المكياچ وهي مش مصدقة ال بيحصلها...

نزلت لقت ناس كتير في الجنينة ومعاهم عمها وليد ومراد واقف ف ايده بوكية ورد...
اداهولها ونزل على ركبته وفتح علبة فيها خاتم
مراد: تتجوزينى يا عشق مراد وقلبه وحياته
داليا: موافقة...
لبسها الخاتم والفرح كان اجمل فرح حصل في الدنيا.

وعدى عشر سنين وربنا رزقهم ب سهى عندها 7 سنين وادهم عنده 5 سنين.
داليا: لسه بتحبنى يا مراد...
مراد: طبعا هفضل احبك لاخر يوم ف عمرى لأنى اسير عشقك...

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة