قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسير العشق للكاتبة شهد طارق الفصل الخامس عشر

رواية أسير العشق للكاتبة شهد طارق الفصل الخامس عشر

رواية أسير العشق للكاتبة شهد طارق الفصل الخامس عشر

مراد فاق لقى نفسه على الطرق الصحراوى ولقى أخته ليلى مرمية جنبه. لقى موبايله بيرن. ف رد
داليا: مراد عامل ايه دلوقتى لا اصدى اختك ال لسه طالعة يا عينى من العملية عاملة ايه ولازم تشوف الجرح بنفسك عشان تتأكد يا مراد انى مبضحكش عليك ولا حاجة. اسيبك مع الجحيم ال هتشوفه...
قفلت ومراد بيفوق ف أخته...
مراد: ليلى. ليلى فوقتى ارجوكى.
ليلى بتعب: مراد. ايه الحصل. ايه ال جابنا هنا.
مراد: في حاجة وجعاكى.

ليلى: اه جمبى وجعنى مش عارفة ليه رفعت شافت الجرح. ايده ايه الجرح دة ايه ال حصلى. في ايه يا مراد
مراد: اه يا داليا. هقتلك هقتلك يا داليا.
ليلى: انا مش فاهمة حاجة فهمنى ايه ال حصل...
مراد: بعدين. بس ال اقدر اقولهولك انك بقيت حياتك هتعيشها في عذاب. ف استعدى للعذاب. لأنى اول واحد هوريكى العذاب دة.
ليلى: في ايه يا مراد. انا مش فاهمة حاجة
مراد: ما قولتلك بعدين...

شاور على عربية كانت معدية على الطريق الصحراوى وقالهم أنهم كانوا مخطوفين وال خطفوهم جابوهم هنا وودوهم في القاهرة على الفيلا.
دخل مراد أخته فوق وبعد كدة نزل للرجالة بتاعته وقالهم
مراد: انا عايز داليا متكتفة ادامى مش هتناموا انهاردة الا وهي موجودة، مفهوم
الرجالة: امرك يا باشا.

عند داليا وهي لسه في المخزن...
الجارحى: ليه عملتى كدة
داليا: خلاص انا كدة انتقمت
الجارحى: انتقمتى ازاى انتى معملتيش حاجة. ليه منفذتيش الخطة زى ما كنتى رسماها...

داليا: لانى، لأنى بحبه بعشقه، كملت ببكاء، للاسف الإنسان الوحيد ال يحبنى وأحبه نطلع اكتر انتين في الدنيا مننفعش لبعض. الإنسان الوحيد ال عشقته مش حبيته. كل ما كنت بعمل فيه حاجة احس بتقطيع في قلبى كأنه هيوقف. وف نفس الوقت لازم انتقم لاختى. مقدرتش اعذبه مقدرتش. اكتفيت انى حتى اعذبه بوهم حتى لو كان ل ساعات.
الجارحى: ياه، يا بنتى كل دة عشان مراد. بس مراد مش هيسيبك يلا بينا من هنا.

داليا: انا خلاص حياتى معدتش ليها لازمة يارتنى اموت واخلص من العذاب دة. امشي انت يا جارحى انا هفضل هنا يا اموت. يا اما مراد يجى ياخدنى عشان يعذبنى لغاية ما اموت زى ما قال...
افتكرت جملته ( هخليكى تشوفى من العذاب الوان ))
داليا: امشى انت وشكرا على ال عملته معايا وحسابك محطوط في البنك وعليه مكافأة للرجالة.
الجارحى: انا مش بكلم ف فلوس انا مش عايز اسيبك لغاية ما مراد يجى يموتك. تعالى معايا وسافرى.

داليا: انا فعلا كنت هسافر. لكن اكتشفت انى مش هقدر اعيش من غيره ف يا اما موت لوحدى يا اما هو يجى يموتنى. امشى ارجوك...
فعلا الجارحى خد رجالته ومشى ما عدا خلى واحد يفضل يراقب المكان عشان لو مراد جه يبلغه
بعد كام ساعة...

داليا اعدة في اوضة ضامة ركبها وعمالة بتبكى
ومراد. رجالته قدره يوصلوا ل مكان داليا من خلال برنامج كان على تليفون مراد.
وصلوا المكان. و الراجل بتاع الجارحى اتصل بلغه أن رجالة مراد وصلوا والغريبة أن معاهم مراد.
مراد وصل لقى مفيش حد خالص اعد يكسر ف اى حاجة تيجى ادامه قرر يطلع فوق كل شوية يدخل اوضة ميلاقيش حاجة كان هيمشى بس سمع عياط جى من اوضة دخل وهبد الباب...
داليا وهي بتعيط: مراد انت جيت.

مراد: طبعا يا حبيبتى انا اقدر اوعدك و موفيش ف وعدى، ومسكها من شعرها بقوة
. وقال
مراد: وحيات حبى ليكى يا داليا لاوريكى الحب دة لما يتحول لعذاب بيبقى عامل ازاى.
وخدها معاها وهو بيجرها من شعرها ووصل الفيلا بس نزل مكان زى البدروم.
مراد: تقعد هنا زى الحيوانة من غير اكل او شرب وكل ساعة يدلق عليها جردل مية فيها تلچ، مفهوم
بعدها ب ساعتين تقريبا...

دخل عليها. وهو قلبه بيتقطع لكن لازم ياخد حق أخته
مراد: عملتى كدة ليه يا داليا. انتى الوحيدة ال دخلتى قلبى انا من يوم ما حبيتك مجتش جمب واحدة انا عشقتك يا داليا ليه ليه بس صدقينى على اد عشقى ليكى هعذبك لغاية ما تتمنى الموت...

داليا بدون اى علامة عن الم حتى بجمود وبرود ردت عليه: اولا انا قولتلك انا ليه عملت كدة ثانيا انت الشخص الوحيد ال عشقته. كنت بتعذب وانا بنفذ خطتى بس كان لازم انتقم ل اختى. وثالثا انا خلاص نفذت ال انا عايزها مش هتفرق معايا اتعذب أو اموت خلاص مبقتش فارقة. المهم عندى انى لو موت هموت وانا عارفة انك تعشقنى وديه كفاية عليا.
مراد بنرفزة: انا هوريكى العذاب يا داليا، وفضل يضرب فيها جامد.

وهو خارج وهي تقريبا بتفقد الوعى...
داليا: مراد انا بحبك. وانت مش هتعيش ف عذاب يا مراد وفقدت الوعى.
مراد خرج بعد ما أمر الرجالة يجيبوا دكتور. مش فاهم اخر جملة قالتها (( وانت مش هتعيش في عذاب يا مراد )
لغاية ما جه واحد من رجالته قاله ان في واحد عايز يقابله
مراد: دخله
مراد: انت،! جيت لقضاك، اتشاهد على روحك...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة