قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

عصام اخرس يا غبي بابا اهدي دا مجنون
محمد في ايه احمد ايه ال في ايدك ده اعقل يااحمد
اسر شوفت ياعمي اهي دي اخره المخدرات بتفقد العقل بعد عنك
عصام مسك اسر انت هتخرس ول اخرسك بطريقتي عثمان ايده خفيفه انا بقا من اول ضربه هتروح في دنيا تاني واظن انت مجرب
خالد خلاص ياعصام
محمد يااسر يابني ارحمنا لوجه الله وانت يااحمد هات المسدس
وشد محمد السلاح من اخوه
عصام خد ابوك ياابني من هنا وانت ياخالد فكه.

اسر لييييه ياعمي ضيعت على شرف الشهاده
خالد شهاده ايه هو انت بتحارب
محمد فكه اقبل مااحمد يرجع في كلامه
اسر واللهي انت عسل ياعمي بس انا خايف عليك لاتنحرف بسبب ابولهب
محمد خد سلاحك ياعثمان اصل اتهور ول حاجه محدش ضامن نفسه
خالد عثمان هات حدمن الحرس وطلع الزفت ده اوضته
عثمان حاضر يافندم
في القصر
عصام دخل احمد اوضته وطالبله ليمون
عصام اتفضل يابابا اشرب
احمد اه هاتلي ياعصام حبيتين تلاته للصداع هموت منك لله يااسر.

عصام اتفضل
احمد هموت واعرف الحيوان ده طالع لمين
مفيش حد في العيله غبي كدا
عصام هههه متقلقش الشغل ال انت هتبعته فيه هيربيه
احمد تفتكر
عصام كل شئ ممكن
بابا ممكن اسال حضرتك سؤال
احمد بتوتر ايه
عصام انت مخبي عني ايه مش عايزني اعرفه
احمد لا رد
عصام قولي يابابا انا ساندك انت عمرك ماخبيتي عني حاجه صدقني محدش هيعرف حاجه
احمد اقفل الباب ياعصام وتعال هنا جمبي
بالفعل قفل عصام الباب.

احمد انت عارف يابني انا بحبك اد ايه انت مش ابني بس انت بذكائك وعقلك الكبير بتخليني احس انك اخويا مش ابني الموت يابني مبيفرقش بين صغير وكبير وانا استامنت ربنا على روحي وانا مش قلقان من حاجه طول ماانت وخالد موجودين
عصام بخوف بابا في اي متقلقنيش اكتر من كدا
احمد ان عندي ورم في المخ
عصام بصدمه ايه ازاي
احمد دا قضاء الله يابني الحمدلله اللهم امالا اعتراض المهم انا هسافر كمان اسبوعين عشان العمليه.

عصام بغضب ليه خبيبت عليا كل ده ليه يابابا يعني لومكنتش سالتك مكنتش قولتلي
احمد غصب عني يابني محبتش اقلقك
عصام تقلقني ازاي انا ابنك
احمد كنت هقولك بس امااسافر
عصام بجد وكمان كنت هتسافر من غير ماتقولي
احمد خلاص بقا يابني
عصام خلاص فعلا عندك حق خلاص.

وسابه ومشي وهو هيموت من الخوف والغضب لما الموت يريد ان يفرق بين كل من يحبه فهو رغم قوته ال انه يحتاج لابيه فهو يمثل له الكثير واكتر شئ زعل منه ان ابيه كان لايريد ان يخبره شئ
توجه عصام إلى مقره السري حتى يفرغ غضبه
فدخل لقي ندى منتظراه
عصام اتاخرت ليه
عصام لارد ويلعب على جهاز المشي ويزيد السرعه حتى يفرغ غضبه الشديد
ندى انت مش بترد عليا ليه انا مش بكلمك
عصام لارد.

ندى طب مش هنخرج بكره زي ماوعدتني عشان نشتري الدهب معتش عن الخطوبه غير يوم وانا عايزه اجيب حاجات كتير اووي عايزه انقي معك البدله عشان اجيب الجرافت لون فستاني بجد هيبقي تحفه ويالا نروح اوضتك عشان انقلك البرفن ال هتحط منه خالد وياسمين اختاروا كل حاجه انا عايزه اجيب دبله مميزه حتى الفستان خليت المصممه تفصلهولي بطريقه جديده وجميله.

عصام مسك ندى بشده من معصمها انا مش فاضي للدلع بتاعك ده انتي انسانه تافه كل ال همك بداله وفستان وبرفان كل ال بيهمك انك تبقي احلي واحده فكرني مش عارف الغيره ال عندك من ناحيه ياسمين
ندى بدموع وصدمه غيره
عصام ايوه غيره من كل حاجه حب خالد ليها او مثلا انها احلي منك.

ندى انهارت من الدموع وجريت من ادمه عشان ميشوفش دموعه (لحظه عشان محدش يفهم غلط ندى احلي من ياسمين بكتير وعمرها ماكانت بتغير منها بالعكس بتحبها موت وبتعتبرها اختها وهي وياسمين سرهم واحد ومتعلقين ببعض موووت والكل عارف كدا واولهم عصام بس الغضب عمي عقله طلع غضبه عليها ومكنش عارف هو بيقول ايه ).

ندى راجعت اوضتها واقفلت الباب عليها وسمحت لنفسها انها تنهار ياسمين شافت ندى وهي طلعه اوضته وبتبكي فراحتلها بسرعه
ياسمين ندى انتي كويسه مالك وقفله الباب ليه افتح لي ياندي
ندى منهاره من العياط
ياسمين سمعه صوت ندى وقلبها بيتقطع عليها ندى عشان خاطري افتحي الباب طب قوليلي مالك فيكي ايه افتحلي
ياسمين بدموع افتحي عشان خاطري
ندى منهاره من العيط
عصام مسك شعره بعصبيه غبي ايه ال انا عملته ده.

وتوجه إلى غرفه ندى حتى يتاسف لها
فهي الان صارت حبيبته وقلبه يكاد يقف عند رؤيه دموعها
عصام ياسمين في اي
ياسمين بدموع عصام ندى مش عارفه مالها ومش راضيه تفتح لي الباب
عصام بيخبت على الباب ندى افتحي
ندى بتبكي جامد كانها معيطتش من سنين عصام ندى افتحي الباب ده بقولك وال هكسره افتحي
ياسمين بدموع طب افتحي لي انا عشان خاطري
ندى فتحت الباب
ياسمين جرت عليها ندى كده ياندي تخضني عليكي
ندى لارد
ياسمين مالك في اي.

عصام واقف نفسه ياخدها في حضنه ويعتذر بس مش قادر هو جرحها اوووي من غير مايقصد مكنش عارف هو بيقول ايه
ندى امشي من هنا ياياسمين انا بغير منك اووي ومش بحبك
ياسمين ايه ال انتي بتقوليه ده
عصام بالم ندى صدقيني انا مقصدوش كدا انا كنت.

ندى بصريخ هيستري كنت ايه انت ليه كدا انا عمري ماغيرت من اي حد هغير من اختي انا بحبها اكتر من نفسي وبتمنلها الخير وعمري مازعلت بعلاقتها مع اخويا بالعكس انا السبب في ان ياسمين تعترف بحبها لخالد
عصام انا اسف واللهي ياحبيبتي انا كنت مخنوق شويه
ياسمين اخرج الوقتي ياعصام انت مش شايف حالتها
عصام ندى اسمعيني
ندى مش عايزه اسمع حاجه معك حق انا فعلا تافه انا خلاص مش عايزه الخطوبه دي ول عايزك.

ياسمين اهدي ياندي عصام ارجوك اخرج الوقتي
عصام خرج وهو قلبه بينزف على جرحه حبيبته بطريقه دي.

ياسمين خلاص يا ندى هو مشي اهدي بقا عشان خاطري
ندى ياسمين
ياسمين نعم ياحبيبتي
ندى هو انا مش حلوه واحشه يعني
ياسمين ليه بتقولي الكلام ده ياندي
ندى بسخريه دا كلام اخوكي مش كلامي انا.
ياسمين لا ياندي اكيد بيضيقك مش اكتر
ندى بدموع ليه ليه دايما بيحب يجرحني ليه بيحب يشوفني موجوعه فعلا خالد كان معه حق لما اقالي انه لسه بيحب لميس.

عصام كان واقف على باب الاوضه ونفسه يدخل يقولها ان هو لو كان بيحب لميس فهو بيعشقها عصام في نفسه غبيه انا بعشقك ورجع اوضته حزين على والده ووحبيبته
ياسمبن لا ياندي عصام بيحبك
ندى خلاص مش عايزه اتكلم في الموضوع ده تاني
ياسمين هو في موضوع اصلا دا عصام عليه العوض احول القمر ال ادمي ده مش عجبه يالا عليه العوض في اخواتي واحد اتهبل وواحد بقي اعمي
ندى ههههه بس يابت انتي ومتقوليش
على عصام اعمي.

ياسمين تصدقي ان انا غلطانه وبعدين تعالي هنا انتي السبب ازاي في اني اعترف لخالد بحبي مش فاهمه
ندى بصراحه انا ال قولت لخالد يخاليكي تغيري ووا
ياسمين كملي وايه
ندى يعني يتقرب من سرين كدا وكدا يعني
عشان تغيري
ياسمين اه ياواطيه وكنتي شايفني هموت منها وانتي السبب
وانقضت على ندى
ندى اه سيبني.

سها اقشطه كويس اني لقتكم سوا عشان هنيه محضرنا حته اكله عسسسل فانا بعد تفكير ومباحثات وصلت لقرار اني مش هخس انا هنزل اقتحم الاكله دي بالرجيم بالزفت
ندى بنفس لهجه سها تفكير اه
ياسمين لا وفي مباحثات كمان
والاتنين هجموا على سها
سها خلاص واللهي انا مش هاكل الا 3مرات بس عشان خاطركم
ندى 3مرات وبس لهو انتي بتاكلي كام مره في اليوم
سها 6بس
ياسمين بس ليه ماتاكلنا بالمره
وكملوا ضرب نسيبهم ربنا يعنهم
اما في غرفه احمد.

محمد هوعنده حق يااحمد انت خبيت عليه
احمد انا مش عايز اقلقه يامحمد
محمد داابنك يااحمد
عصام دخل
اقوله ياعمي اني ابنه
احمد عصام تعال
عصام حضن احمد جامد
عصام متخافش يابابا هتقوم انشاء الله وانا هسافر معك
احمد لا يابني انت هتفضل هنا انا مش عايز حد يعرف حاجه ياعصام
عصام حاضر يابابا متخافش
محمد ربنا يكملك بعقلك يابني
ويهديك يااسر امين.
احمد متجبش سيره الزفت ده.

محمد هههه ليه يااحمد دا اسوره عسل ده هو ال عامل للقصر معني
عصام هههه اي واللهي ياعمي انا شايفه طالع لخالد ربنا يستر
احمد الله يكون في عونك ياخالد يابني
في غرفه خالد ينام بسعاده لاول مره ينعم بنوم هادي بعيد عن اسر المزعج فيسمع دق على باب غرفته
خالد اكيد حد غير اسر اسر عمره ماخبط بيقتحم على طول
خالد فتح الباب لقي طقم الحرس ادامه
خالد هو في اي
اسر انتم واقفتوا ليه كملوا
فدخلوا إلى الغرفه فكانوا يحملون اسر.

اسر بس هنا فوضعوه على السرير
اسر الف شكر يارجاله منجلكوش في حاجه واحشه
اااه واد ياخالد هات ميه سخنه وكريم وتعال ادهنلي رجلي بسرعه منه لله ابو لهب
ياتري خالد هيعمل فيه ايه..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة