قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني عشر

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني عشر

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني عشر

رجع الجميع إلى القصر بعد ان تم نقل ندى بسياره مجهزه على اعلي مستوي ونقلها إلى غرفه في القصر يوجد بيها جميع المستلزمات الطبيه التي تحتاجها
ومرت الايام ويبقي الحال كماهو عليه ياسمين تحاول ان تصالح خالد وعصام يتودد كل يوم إلى غرفه ملكه قلبه ليحكي لها مافعله منذ النهار إلى ان عاد اليها ويسترجع معها زكريات الماضي وينام بجوارها إلى الصباح
في صباح يوم جديد
في غرفه خالد.

اسر: ينام بعمق وكالعاده تارك السرير وملصق بخالد
خالد: اوعي يازفت انت حاضن امك اوعي وزق اسر فوقع من على السرير
اسر: في حد يصحي حد كده
خالد: مش انا عملت يبقي في وبعدين فين الحد ده
اسر: امال انا ايه ياخويا مش بني ادم انا
خالد: للاسف دي ال هموت واعرفها جيت ازي دي
اسر: زي الناس ياخويا دا انا اسر الدالي
ال البنات هتموت عليا وكان يتكلم وهو ينظر للاعلي.

خالد: طب انزل ياخويا على الارض واقوم البس خلينا نروح الشركه بدل ما عصام ينفخك
اسر: انت هتقولي ياخويا من ساعه ال حصل لندي وهو بقي وحشا كاسر
عصام: طب اقوم بقا ياخويا لنقض عليك واجيب راقبتك
اسر: لا انا قومت خلاص خلصت وجري على اوضته
خالد: ههههه يابني حرام ال بتعمله في الواد ده
عصام: يستهل ده غبي المهم انا ورايا مشوار مهم فهتاخر على الاجتماع حاول تغطي عليا لحد اما ارجع
خالد: مشوار ايه ده.

عصام: مش عارف مايااورورا طلبه تشوفني بتقول موضوع مهم
خالد: موضوع ايه ال مهم
عصام: الوقتي نعرف المهم بتاعها ده ايه
خالد: ربنا يستر
عصام: فهم دماغ خالد فابتسم لخالد
خالد: انت ضحكت طب انا هجهز العقد عشان نشوف الشروط الجزاء ايه
عصام: بالسرعه دي مش شركه الدالي ال تدفع شرط جزائي سلام
خالد: مع السلامه انا معتش عارف انت بتفكر في ايه
في الاسفل على السفره
يجلس احمد الدالي ومحمد وامال وياسمين وسهير
عصام: صباح الخير.

الجميع صباح النور
امال: اقعد افطر ياحبيبي
عصام: ماليش نفس يا ماما انا اتاخرت عن اذنكم
محمد: اتفضل يابني
امال: وبعدين يااحمد في البيحصل ده
احمد: واحنا بايدنا ايه نعمله غير ندعي لندي ان ربنا يقومها بالسلامه
محمد: يارب يا احمد دي واحشتني اووي
احمد: انشاء الله خير وهتقوم وهتبقا كويسه
في غرفه سها تجلس على اللاب تتابع كتابه وصفات عمل بعض الاكلات
فيفتح اسر الباب
اسر: سها
سها هوششش
اسر: قعد جانبها هوانتي بتعملي ايه.

سها بلعب يعني انت مش شايف اني مشغوله في كتابه واصفات للاكل
اسر: ياقلبي بتتعلمي الطبيخ عشان تتطبيخي لحبيبك بعد الجواز
سها هههه لا ياحبيبي عشان ادي الوصفه للشيف ال في المطبخ تحت يعملي تغير في الاكل زهقت جداا
اسر: دا ال زهقت منك يا بعيده انتي ايه يابت
سها في اي يااسوره انا كلمتك الوقتي دانا بحبك
اسر: كدا طب هاتي بوسه بقا
سها انت مجنون لا ابدا.

اسر: ليه ياشيخه حرام عليكي دانا لو اخوكي ياشيخه مش هتعملي معيا كده
سها انت فكرني مجنونه عشان اسيبك تبوسني وفي الاخر ترمني وتقولي انا متجوزش واحده غلطت معها ابدا دا لا يمكن يحصل
اسر: يابنت المجنونه ارمي مين وغلط ايه انا قولت انك هبله محدش صدقني تعالي هنا والله لخلص عليكي دانتي كتله تخلف ماشيه على الارض تعالي
سها تجري وتصوت
نزلت تحت الحقني ياخالو ابنك هيموتني
محمد: ايه يااسر في اي يابني.

خاالد يامتخلف اتاخرنا على الشركه وهو بيجري ورا سيادتك
اسر: خدي يابت تعالي هنا
احمد: مسكه من قفاه احنا مش عجبينك يايالا
اسر: عيب ياابو لهب المسكه دي انت عشان بس اد ابوي كان زمنك متعلق في السقف
سهير: في اي بس يابني هي عملت ايه.

اسر: الحيوانه بقولها هاتي بوسه تقولي عشان ترميني وتخلي بيا من بوسه امال لو قولتلك هاتي حضن هتعملي ايه هتقوليلي هترميني انا وابنك ال في بطني يا غبيه والله لاخلص عليكي النهارده عشان ارتاح من غبائك
خالد: مسكه من قفاه بقا بتقولها هاتي بوسه وبتسيح وبتتكلم عادي كده
احمد: ادبه ياخالد الواد دا هيجبلي الضغط
اسر: عيب كدا يا والدي تكدب وانت في السن ده فين الضغط ال جالك ده
احمد: صبرني يا رب
خالد: تعال بقا ياخفيف.

واسر اتروق
خالد: خد اسر ومشي
في احد المطاعم الحوار بالالماني بس مترجم
مايا اهلا عصام لقد سعدت جدا بقبولك لدعوتي
عصام: انا اسعد انسه مايا
مايا قولي مايا بدون القاب
عصام: دعنا نتحدث في الموضوع المهم الذي حدثنيني عنه
مايا وهي تنظر له بواقحه سمعت ماحدث لخطيبتك
عصام: وماذا سمعتي
مايا انها في غيبوبه هل هذا صحيح
عصام: وبما يهمك امر خطيببتي
مايا قعدت في الكرسي جواره ومسكت يده عصام انا احبك واريدك بشده وارغب بك.

عصام: نزع يده وتحدث بغضب شديد الافضل لكي الان ان تختفي من وجهي والا سانسي انك فتاه وسابرحك ضربا
مايا هل جننت كي ترفض مايا اورورا
عصام: شدها من شعرها انتي بالفعل جننتي كي ترفعي صوتك على انا
وتركها
مايا نحن نرفض العمل مع شركتكم
عصام: هههه وانا اقبل وانهي انا العقد بنفسي
وغادر عصام إلى الشركه
خالد: ها عملت ايه
عصام: ههه زي مانت توقعت
خالد: ياساتر عليك
عصام: هههه ايه يابني انا ايه ذنبي.

خالد: طب ياخويا يالا نرجع القصر
عصام: بدري كدا ليه
خالد: بابا لسه مكلمني وقالي اجيب اسر وحضرتك ونرجع
عصام: اوك تعال نشوف في اي
في القصر
خالد: في اي يابابا حضرتك طلبتنا ليه
احمد: انا ال طلبتكم ياولاد
عصام: ليه في حاجه
احمد: لا يابني معدناش مع بعض من زمان زي الاول فقولت اجمعكم بدل ما كل واحد بيجي على النوم
اسر: عليا النعمه الرجل ده عسسسل
احمد: احترم نفسك ياحيوان.

عصام: ضربه على قفاه عليا النعمه ايه قعد تبيع طماطم ياغبي
اسر: احنا اسفين ياصلاح
خالد: تب اقعد ياخويا
وبالفعل قعد الجميع يتبادلون الحديث
حتى اقتحمت سها المكان وهي تجري
خلاص يا ياسو اسفه
محمد: في اي يا ياسمين في ايه ياسها
ياسمين: الحيوانه دي مسحت الاغاني بتاعتي من على اللاب
احمد: ليه كدا ياسها
سها مش عجباني ياخالو الله
ياسمين: وانتي مالك يابارده.

اسر: هههه طلع في حد عارف انها بارده عسل يا سوسو البت دي عايزه تتروق
سها كل ده عشان بقولك غنيلي
سهير: والله فكره غني با حبيبتي عايزين نسمع صوتك من زمان مش غنيتي
ياسمين: لا مبعرفش اغني من غير ندى
فحزن الجميع عندما تذكر فراشه هذا القصر
اسر: والنبي غني يا سوسو
محمد: غني ياحبيبتي بحب اسمع صوتك اووي
سها اجهز يا معلمه
ياسمين: اجهزي ياختي
كل ده وخالد قاعد بيحاول يشغل نفسه بيها بس مش عارف
ياسمين: غنت اغنيه.

يسرا محنوش بفكر فيك وبتبص لخالد كانها بتعرفه ان الاغنيه دي ليه
بفكر فيك ومش بنساك وبقي عليك ومش
هيأس ومهما تغيب انا فكرك مادام عيشه وبتنفس
حرام الحب بعد سنين يضع في كلمه ول اتنين
حبيبي انا وانت بني ادمين.

في بعدك عيشه مهمومه ومن ال عملته مصدومه
وحاسه كاني مقسومه ونصي التاني مش موجود
حرام الحب بعد سنين يضيع في كلمه ول اتنين حبيبي انا وانت بني ادمين
خالد: ساب المكان ومشي مقدرش يفضل كتير
ياسمين: مقدرتش تكمل غناها وطلعت ورا خالد
فتحت باب الغرفه ودخلت على طول لقت خالد قاعد على طرف السرير وبصص في الارض
ياسمين: امته
خالد: رفع راسه ليها هو ايه ال امته
ياسمين: المده
خالد: مده ايه.

ياسمين: العقاب مده العقاب هنتهي امته كمان شهر ول سنه لحد امته هتفضل تعاقبني
خالد: واقف ياسمين انا
ياسمين: بدموع حرام عليك ياخالد ال بتعمله فيا ده انا حاسه اني هموت
خالد: حضنها اووي بعد الشر عليكي ياعمري انا اسف صديقني غصب عني كنت موجوع اووي وانا شايفك خايفه مني وبتتعذبي محبتش اشوفك بتتعذبي بسببي فبعدت انتي واحشتني اوووي
ياسمين: انا بحبك ياخالد
خالد: وانا بعشقك يا روح قلب خالد.

ياسمين: بفرحه وهي تمسح دموعها يعني هتلبس الدبله
خالد: مستعد اتجوزك الوقتي لو عايزه
ياسمين: خالد
خالد: ههه خلاص هلبس دبله مبسوطه
ياسمين: جدا وطلعت السلسال من رقيتها وشالت منه الدبله ولبسته
خالد: استغرب جدا انها محتفظه بالدبله معها وكمان في سلسال
خالد: حضنها وندم انه مش اقبل يسامحها وسابها تتعذب كل الفتره دي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة