قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع عشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع عشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع عشر

هشام وكاد الدموع تنفجر: اتجوزت يامه
ضربت سوسن علي قلبه: جتها ضربة ولا تزعل نفسك يعنيةهيا مين يعني هشوفلك ست ستها
هشام بسرحان: ما ظنش هيبقي في ست ستها
في غرفة رحيق وسفيان
رحيق نايمة علي جنبها وعمالة تعيط في صمت وبعد وقت طويل جي سفيان نام جنبها عملت نفسها نايمة
سفيان عمال يبصلها كتير وهيا نايمة ويكلم نفسه: قد ايه انتي حلوة بس وجعتيني كان ممكن افتح قلبي من جديد لاكن انتي خلتيني اقفله بدلفه والمفتاح.

رحيق حست انها عايزة تحضنه و هيا طبعا عاملة نفسها نايمة راحت محاوطة بايديها رقبتة
سفيان اتفاجاة بايديها حضنة رقبتة فضل يبصلها شوية وكان نفسه هووكمان يحضنها بس افتكر اللي عملته معا راح شال ايديها بطريقة صعبة
رحيق بدموع: انت ليه بتعملني كدا اديني فرصة ونفتح مع بعض صفحة جديدة
سغيان بحده: يعني انتي صاحيه و دلوقتي عايزه بي مزاجك انتي اعمل اللي انتي منعتيني عنه من شوي.

رحيق بدموع: انت مفهمش حاجة بس مصيرك هتفهم في يوم
سفيان: ومين قالك اني عايز افهم
وياتي يوم جديد
بعد وقت طويل نامت رحيق علي السرير ونام سفيان علي الكرسي وهو قاعد غصب عنه
فجاه صوت الزغايط مليت البيت صحيت رحيق مفزوعة ولقيت باب غرفتهم بيخبط
رحيق قامت بسرعة تبص علي سفيان فضلت تبص حواليها فجاة لقيتو نايم مكانة علي الكرسي
رحيق بهمس: سفيان سفيان قوم قوم الباب عم يخبط
سفيان: خلي يخبط.

رحيق بتحاول تفوقه: اعمل ايه اعمل ايه سفيان يا سفيانو
بصت علي شفايفة حست انها عايزة تبوسه قبل ما يصحه راحت عليه وبستو بوسه صغيرة جدا
سفيان قام بحده: هو انتي كنتي بتعملي ايه
رحيق بتوتر: كنت بفوقكك من النوم
سفيان بزعيق: وتصحيني ليه انتي
رحيق فجاة حطيت ايديها علي شفايفة: بس في حد علي الباب يسمعك
سفيان: مين علي الباب
سوسن بتنهيده: ياااه اخيرا رديتو صبحية مباركة يا عرسان اهل العروسة جم تحت هتنزلو ولا يطلعو.

سفيان: لا هننزل
سوسن بهزار: بسرعة طيب يا ولدي اوعي تتشقي دلوقت الناس تحت
سفيان: -حاضر يامه نزلين وراكي علي طول بعدها يوجه الكلام لرحيق يالا جهزي حالك عشان اهلك جم تحت اخلصي هتفضلي متنحة كدا
رحيق بدموع: حاضر
تحت في بيت سفيان
ايمان بغيظ: ايه كل دا يا حجة بتفوقيهم
سوسن بضحك: عرسان بقي يا ام عمر ايه مكنتيش عروسة ولا ايه
ايمان: كنا طبعا بس يوم الصباحية صحينا الفجر نخدم.

سوسن: يوو ليه يعني مستنين العروسة تيجي تعملنا لا يعيشو فرحتهم الاول بلا خدمه بلا قرف
ايمان بتلوي شفايفها وبتكلم نفسها: حته حماتها زينة ولا بضيتلك في القغص يا بت حسنات
حسنات بفرحة: الله يبارك في عمرك يا حجة ام سفيان ويبارك فيكي
في غرفة رحيق
رحيق لبست عباية بيتي شيك جدا لونها احمر وسابت شعرها وحاطط روج فقط
طلع سفيان من الحمام اتفاجاة بشكلها المبهر.

سفيان وحس بالغيرة وان مش قادر يمتلك القمر دا او هيا ملكة لاكنه لا يملك قلبها
سفيان بحده و صرامه: انتي ايه اللي منيله في حالك دا
رحيق بعدم فهم: عاملة ايه لبسة عباية اهو
سفيان بغيظ: و شعرك اللي سايبها دا ايه ان شاء الله لمي بلا قرف
رحيق بدموع: وفيها ايه يعني وهو في حد غريب في الدار مكلنا حريم
سفيان بغضب: وولد عمي هشام دا مش رجل
رحيق افتكرت: هو ولد عمك قاعد هنا معنا.

سفيان: ايوا قاعد هنا معنا عشان كدا تخرجي برة الغرفة دي من غير حجاب ولا بلي انتي منيله في شفايفك دا هزعلك واني زعلي واعر وامسحي يالا اللي حطه في شفايفك كدا والبسي طرحه رحيق اتكسفت و عماله تعض في شفايفها عشان تمسح شوية من الروج
سفيان عمال يبصلها وهيا بتعمل الحركة دي عايز يا كل شفايفها
سفيان تعب منها راح مزعق: متخلصي امسحي انتي هتفضلي تاكلي فبهم كدا.

رحيق باحراج: اصل بصراحة الروج دا روج بيثبت في الشفايف 24 ساعة فهو مهيطلع دلوقت هيطلع لوحدو فاني بحاول اخففه شوي
سفيان ونفسه يدوق شفايفها تاني: يعني الحركة دي هتخففو
رحيق بحسن نيه: اهو بحاول يطلع شوي
سفيان قرب منها: طيب وريني كدا راح مسك شفايفها وقاعد يبوص فيها لحد ما الاتنين انفاسهم مكنتش طلعة
سفيان: دا بس عشان مطحتيش من الروج دا تاني وكل وما هلاقيكي حطة منه هخففهولك بطريقة دي.

رحيق فرحانه بس بتتدعي الالم: بس انت وجعتني قوي
سفيان: هو دا اللي عندي عايزك بقي تحطي مني تاني يالا بقي لفي الطرحة واخلصي الناس تحت وافردي وشك دا
نزل رحيق وسفيان
رحيق اول ما شافت امها جريت عليها حضنتها وعيطت
رحيق ببكاء: وحشتيني قوي يا امه ووحشني حضنك
حسنات بضحك: لحقت اوحشك دا هو سواد الليل بس وحضني وحشك اني عارفه انك كنتي بتحبي انيمك في حضني عشان تنامي بس خلاص بقي في حضن هيعوضك ولا ايه يا ولدي.

سفيان باحراج: اكيد طبعا وراح ساحب رحيق وحط ايدو عليها كحضن
رحيق نزلت ايدو وراحت سلمت علي اخوها و مرات اخوها
رحيق: كيفك يا مرت خوي كيفك يا خوي
محمد حضنها: الحمدلله زين انتي طمنيني عليكي كيفك
رحيق وبتدعي الفرح: زينة قوي يا خوي
محمد: طيب اني هسيبكم ونروح نقعد في الجنينة برة اني و سفيان بي
سفيان: تعالي ووجهه الكلام لامه ابقو ابعتولنا فطور برة
سوسن: من عنية يا ولدي
ايمان جت قعدت جنب رحيق.

ايمان بخبث: ها عملتي ايه طمنيني كل شي تمام
رحيق بخنقة: ودا يخصك في ايه
ايمان: لا يخص رجلي وهو قالي اطمن منيكي
رحيق بتريقة: اطمني انتي ورجلك كل شي زين
ايمان: وايه اللي هيثبتلنا
حسنات: عيب الكلام دا يا ايمان مش وقته احنا في دار ناس ولما يلقونا بنتوشوشه كدا يقوله ايه
ايمان: طيب تعالي مع القوضة وريلي
رحيق بقرف: مع انه مش من حقك بس اني هوريكي عشان تهدي شوي.

طلعت ايمان مع رحيق وطبعا شافت الحاجة اللي عاملها سفيان من دم رجله عشان اخوها
ايمان: ايوا كدا طمنتينا عليك الف مبروك وزغرطيت ونزلت
رحيق بتافف: الله يولع فيكي بجاز وسخ
نزلت ايمان تحت ورحيق ظبطت حاجات في الغرفة وهيا نازلة قبلت هشام في سكتها
هشام بحزن: مبروك يا عروسة
رحيق: متشكرة جدا لحضرتك
هشام بستغراب: هو انتي مش فكراني ولا انتي بتستعبطي ولا ايه
رحيق: لا طبعا فكراك اني ليعمل معايا خير عمره ما انسي.

هشام بتريقة: طيب كويس انك فكراني والحمدلله لحقتك لولد عمي
تحت في بيت سفيان
دخل سفيان بيسال علي الفطار
سفيان بحده: ومال فين الفطور
سوسن من داخل المطبخ: ثواني يا ولدي وهيبقي جاهز
لفت نظر سفيان ان اهل رحيق قاعدين لوحدهم ورحيق مش موجودة
سفيان: ومال رحيق فين
ايمان: كنا فوق مع بعض واني نزلت وهيا كل دا لسة منزلتش شكلها نعست هههههه
سفيان طلع لرحيق بص لاقي رحيق واقفة مع هشام.

سفيان بحده وغضب: انتي واقفة عندك بتعملي ايه.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة