قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس والعشرون

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس والعشرون

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس والعشرون

في بيت رحيق
رحبق قاعده حزينة في حاجة وجعه قلبها في حاجة حاسه بيها بس مش قادرة تعرف ايه هيا
سوسن: مالك يا بتي من ساعة ما كلمتي سفيان واني متكلمتيش كلمه علي بعضها
رحيق: مفيش يامه مضايقة شويه
سوسن: ربنا يريح قلبك معرفش هو تاخر كدا ليه
فجاه تليفون سوسن رن وكان المتصل سفيان
سوسن بابتسامه: اهو ولد حلال بيرن الو ايه يا ولدي اتاخرت قوي كدا ليه فجاه سمعت صوت غير صوت سفيان هو مين معي هو مش دا تليفون ولدي.

المتصل من هاتف سفيان: ايوا يا حجه حضرتك والدته صاحب التليفون دا مش كدا
سوسن بخضه وقلق وخوف: ااا ايوا يا ولدي اني امه ولدي في حاجة
رحيق سمعت في حاجة برقت وقامت وقفت جنب سوسن تشوف في ايه
المتصل: ولد حضرتك اضرب بنار واحنا كنا معدين اني وجماعه قريبي ولقنا مرامي في الطريق بينزف جامد جبنا علي المستشفي هنا وهو دلوقت في العمليات بين ايادي الله ولقينا تليفونه اخر حد مكلمه حضرتك ومكتوب عليه ست الكل.

سوسن بتسمع دا كله من غير اي رد فعل مفيش غير دموع دموع
رحيق بدموع: امه في قوليلي اتكلمي سفيان في ايه سفيان جرالو حاجة
سوسن هنا استوعبت الكلام فضلت تصوت كتير
ورحيق بتحاول تفهم: امه طيب في ايه طيب
محمد جي من بره سامع الخبر: سمعتو اللي حصل لسفيان
رحيق جريت عليه: تعال قولي حصله ايه
محمد: اضرب بنار وهو داخل البلد
رحيق بصويت: جوزي ابو ولدي لالا اني عايزه اروحلو ودوني عنده
سوسن: حد يجبلنا حاجة تودينا.

محمد: هجبلكم تاكس واجي
في المستشفي اللي فيها سفيان
الدكاتره بزعيق: الحاله خطيره جدا اجهزو وجهزه العمليات فورا المريض بيموت
حضرو غرفة العمليات
الدكاتره: واخد اربع رصاصات في اماكن كلها صعبه ربنا يسترها
وابتدو في العمليه
في خارج غرفة العمليات وصلو رحيق وسوسن ومحمد و حسنات وايمان
رحيق ببكاء: اني عايزه حد يطمني علي جوزي
محمد: مقالولنا انهم في اوضه العمليات ان شاء الله خير متقلقوش.

سوسن ببكاء: ياولدي باحته من قلبي قتلوك عايزين يحرموني منيك لا ياولدي انت قوي ومخلي امك قويه اوعي تكسرني اني وبوك يا سفيات وتموت.

راحت عندها رحيق وخدتها في حضنها: هيقوم عشانه يامه متقلفيش اني عارفه سفيان مهيسبناش سفيان هيحبنا واللي هيحب حد مهيسبوش وابتدت تعيط بهستريا هو كان حاسس اكيد كان حاسس عشان كدا طلب يكلمني رغم اني اني معايزاش كلمه وهو كان خبر كدا زين مع ذالك اصر اني اكلمه اه يا حبيبي اه يا قلبي يا رتني كنت كلمتك عدل وتمتعت بصوتك
حسنات: بس يا بتي غلط كدا وكمان عشان اللي في بطنك حرام.

رحيق وحطيت اديها علي بطنها: عايزين يحرموك من بوك يا ولدي عايزينك متشوفش حنان بوك ولا جماله
سوسن: اه يا ولدي
محمد جي ليهم: ايه اللي هتعملو دا ادعيلو هو دلوقت عايز الدعاء منينا كلنا
ايمان واقفة علي جنب: اها يا بومه وشك وحش كلي ما تروحي مكان تخربي الله يا خدك
طلعو الدكاتره من غرفة العمليات وجري عليهم الجميع
سوسن: طمنا يا ولدي هو كيفه ولدي
رحيق: جوزي كيفه هو كويس صح.

الدكتور بتعب: بصراحه مقدرش اكدب عليكم هيا الحاله خطيره واحنا عاملنا اللي يقدرنا عليه الله
رحيق بهستريا: يعني ممكن يموت لا لا
الدكتور: كل شي طبعا بيدي الله اخنا هندخلو دلوقت العنايه المركزه وهيبقي تحت الملاحظه 24 ساعة وبعدها نقدر نحدد الرصاصه اللي كانت في الراس عملت ايه
سوسن: منهم لله اشوف فيكم يوم ياللي عملتو كدا في ولدي
في مكان ما
شخص: كله تمام با باشا تطلب مني اي شي تاني يا هشام بيه.

هشام بحقد: لا بس متوكد انه مات
شخص: مات وشبع موت دا انا اديتو اربع رصاصات في اماكن الموت كلها بتتكلم في ايه يا باشا دا انا النمس
هشام بابتسامه صفره: ماشي يا نمس اما نشوف خد دا جزء من بقيه الفلوس
النمس: لا يا باشا انت قولتلي هتتديني فلوسي كلها بعد المهمه هنرجع في كلامنا ولا ايه
هشام: اني مهرجعش في كلامي خالص بس اطمن انه مات اديك بقيت فلوسك
النمس بغيظ: مع ان دا معكنش كلامي معاك بس ماشي.

في محزن اللي يوجد بيه محمود
رجالته سفيان: الواد دا هيفضل كدا دا هيموت
واحد من رجالته: طيب هنعمل ايه دي اوامر سفيان بيه
واحد تاني: بس هو من اول امبارح مجاش
جي واحد من بره يجري من رجالته سفيان
الرجل: سمعته اللي حصل لسفيان بيه
التاني: ماله في ايه
الرجل: انضرب بي النار وهو دلوقت في المستشفي حالته خطيره جدا
التاني: ربنا يسترها طيب النصيبه دا هنعمل في ايه.

الرجل: زي ما هو بس علجو وواكله وشربه عشان ميموتش لحد ما ربنا ينفخ في صوره سفيان ببه
التاني: كدا ماشي تمام
في المستشفي ب 12 ساعة
سوسن: روحي انتي واهلك يا بتي انتو تعبانين
رحيق: اني اسيب سفيان ازاي يامه اني مهمشيش من هنا غير وسفيان في يدي
سوسن: يا بتي عشان اهلك وعشان بطنك هتتعبي من الواقفه دي
رحيق: اني هروح اقولهم يروحو هما واني هقعد
حسنات: مفيش اخبار جديده.

رحيق: لا يامه مفيش عشان كدا خلي محمد ياخدكم وروحو بقي ملهاش لازمه قاعدتكم
محمد: اني هستني معاكم ميصحش اسيبكم لوحديكم
رحيق: معلش روحو انت عشان كمان المصنع ولو امه سوسن مروحتش تروحو البيت عنديها تطمنو علي بوي صالح
محمد: طيب تمام
رحيق راحت لسوسن: امه روحي انتي عشان بوي صالح
سوسن: اني كلمته وقولتلو اني هبات عنديكم عشان انتي تعبانه وسفيان مسافر.

رحيق: طيب وهو هياكل ولا هيشرب ولا هيعمل كيف لا روحي روحي انتي اهو الصبح صبح يالا وباذن الله خير وابقي ارجعي تاني بس روحي شوفي وانعسي ساعتين
سوسن: طيب يا بتي اني بس هروح عشان اطل علي بوكي صالح وهاجي علي طول
رحيق: براحتك يامه
في مكان الذي يوجد بيه اهل هشام
امينه: ايه هنفضل في المخروبه دي كتير
هشام: لحد بس ما نشوف المحروس مات ولا لسه لان اكيد اول ناس احنا هينشك فبنا.

امينه: وهتعرف ازاي واحنا هنا ان شاء الله
هشام: هنعرف من البلد هو في حاجة هتستخبي
امينه: ام الواد محمود كلمتني انهارده وهتقولي ولادها بقالو يجي ثلاث اربع ايام متعرفش عنه شي خايفه يكون سفيان قتله
هشام: احنا مالنا وايه يخصنا ميقتلو احنا ولا نعرفه ولا شغنا
في المستشفي خارج الدكتور من العنايه المركزه
جريت عليه رحيق: ها في امل يا دكتور جوزي هيبقي زين.

الدكتور باسف: للاسف هو كدا دخل في غيبوبة بس يارب متبقاش غيبوبه دايما
رحيق بدموع: غيبوبه ازاي ويعني ايه
الدكتور: غيبوبه بس ادعيلو ان يفوق قبل 24 ساعة لان لو مفقش يبقي كدا الله اعلم هيفوق امتي ولا هيرجع امتي من الغيبوبة
رحيق بدموع: بتبوص عليه من وراء الازاز حبيبي قوم انا عارفة انك زعلان مني ومش عايز تفوق عشان متكلمنيش صح اني خبره بس قوم انت واني اعمل اللي انت عايزو
بعد عددت ساعات.

جت سوسن: ايه في اخبار جديده
رحيق بدموع: دخل في غيبوبه
سوسن ضربت علي قلبها: غببوبه يالهههوي ابني هيروح مني يارب يارب اقف جنبنا
في المصنع عند سغيان
جت بنت غلبانه جدا تسال علي سفيان
محمد: نعم عايزه ايه
البنت: عايزه سفيان بيه ضروري
محمد: سفبان بيه تعبان وفي المستشفي
البنت قاعدة علي جنب: وفضلت تعيط دا من حظي لسود من بختي الوحش اه يارل
محمد صعب عليه البنت راح ناحيتها: مالك طيب عايزه في ايه.

البنت: جوز امي مابهدلني و سفيان بيه قالي وقت ما تحتاجيني تعاليلي واني اساعدك
محمد: انتي مش متجوزة
البنت: لا
محمد في باله: القمر دا كله مش متجوز خلاص ادعي لسفيان بيه يقوم بسلامه وشوفي ممكن اساعدك في ايه واسعدك
في المستشغي جت ممرضة لرحيق
الممرضة: تعالو بسرعه.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة