قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع عشر

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع عشر

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع عشر

ملاك كانت بتلبس وراحه تانى الفيلا كانت تذكر الى حصل معها هي واحمد
وانها كنت قريبه منه قعدت تستغفر ربنا كتير عشان الى حصل وتوضت وأدت فرضها وهي ماشيه
الباب فتح ودخلت مي وهي مكشره
ملاك: مالك ي ست مي قلب بوزك لى
مي بغضب: وانتى مالك ان شاء الله اولع
ملاك بغضب: تصدقى انى غلطانه انى سالتك اصلا متولعي انا مالي
ملاك سبتها ومشت ومي فضلت مضايقه وافتكرت الى حصل
فلاش باك
مي كانت قاعده بتلعب في الفون رن برقم غريب.

وبعدين ردت
مي: الو مين معاى
طارق: انا طارق ي مي
مي: نعم ي طارق وجبت رقمي منين
طارق: مش وقته انزلي انا مستنكى في الكافية الى علي آخر الشارع
مي: مش هينفع ي طارق
طارق: نص ساعه وتكوني عندي
طارق قفل ومستناش ردها، مي لبست ونزلت وهي مخضوضة
ومش فاهمه في اي وصلت على مكان
مي: جيت اهو في اي
طارق: انا عايزه اقولك حاجة وردك عليها هو الى ها يحدد اي الى هيحصل لمستقبلنا
مي: خضتني ي طارق في ايه.

طارق: انا مش هعرف اتقدم لك الفترة دي قدامى سنه با الظبط
هستني ولا.
مي بصت لطارق: ان مش عارفه اقولك اي بس بجد انا قولتلك ان ظروفنا صعبه
وانا عايزه استقر بقا فمش هعرف اكمل انا اسفه
طارق اتصدم من رد فعلها: يعني افهم من كده انك مش عايزاني
مي: ي طارق انت عارف ظروفي وبجد مش هقادر استنى وافهم زي مانت عايز
مي قمت وطارق كان مصدوم بس نادى عليها
مي: في اي تانى
طارق: انا كنت ها تقدم لك بكره.

مي بعدم فاهمه: مش فاهمه يعنى اي
طارق: يعنى كل ده كان مقلب وانا كنت متوقع رد فعلك ان هتختارى انك تستنى حتى الخاتم اهو
وكنت هلبسهولك واجي اتقدم بكره بس مكنتش اعرف انك كده ي خساره ي مي ي خساره
مي اتصدمت واضيقت من نفسها اووى ومشت وهي هتموت من الغضب والزعل...
باااااااااااك
مي قعدت تعيط وتكلم نفسها ان الى ضيعته بغباءى
انا الى استاهل والله ان بحبه واووى كمان ان بس الى معتش مستحمله ي رب يرجعلى تانى.

عند نسمه وسيف
نسمه مسحت دموعها وطلعت برا شافت سيف تجاهلته وبصت لى بقرف
وراحت مكتبها عشان تستجمع قواها وقررت تنسى وانها كده بتيجي على كرامتها جامد
ولازم تنسى. كان في حاله طوارئ قمت بسرعه.
وراحت كان ولاء وسيف بيحولوا ينقذوا الحالة وهي شافت التقرير عرفت ازاى هتعالجه
بس محدش كان مديها فرصه.
نسمه بزعيق: ممكن تمشوا من هنا ان هعالجه
سيف: مش هعرض حياه مريض لمبتدئه
نسمه: أديني الفرصة لو سمحت.

سيف بص ليها وادها فرصه وفعلا لحقت المريض وعش
بعد ما خلصت وسيف بص ليها بفخر
سيف: الحمد الله ان اديتك الفرصة
نسمه بصتله بضيق ومشت سيف نادى عليها
سيف: نسمه تباعي المريض و هيبقا تحت مسؤليتك
نسمه: اولا اسمى دكتوره نسمه ثانيا كنت هعمل كده فعلا ممكن امشى بقا
سيف استغرب من رد فعلها: اتفضلي
نسمه مشت و هي فرحانه انها قدرت تقول كده.

عند احمد في الشركه
كرم كان قاعد بيخلص شغل الى وراي وبعد ما خلص
مسك الفون بتاعه ورن على حد
كرم: وحشتنى ي ارخمه واحده في حياتي
@: انت اكتر ي ابارد واحد في حياتي
كرم: عامله اي
@: كويسه اهو انت عامل اي
كرم برومانسية: مش عارف اعيش من غيرك
@: بجد
كرم: انتى صدقتي ولا اي انا بهزر بس بجد عايزه اشوفك ي ميرنا واحكيلك على حاجه كده
ميرنا: عملت مشكله مع انهى بنت كمان
كرم: على طول فاهمنى صح كده.

ميرنا: عشان تعرف ان محدش فهمك قدى
كرم: طب اقابلك امتى
ميرنا: مش عارفه متيجي نتلم كلنا وكده اقابلك
كرم: لاء دول بيرخموا علينا ومش عارفه لى مصرين اننا وانتى مرتبطين
ميرنا بحزن: مش عارفه سيبك منهم هتيجى نعمل ولا اي
كرم: ماشي قولهم وكلمني عارفينى
ميرنا: حاضر
كرم: تمام سلام
ميرنا: سلام
ميرنا قفلت الفون وبصت لى بحزن...

ايه كانت قاعده في البيت زهقانه ومش عارفه تعمل اي
مامتها دخلت عليها
صافيه: متقومي تعملي اي حاجه وانتى مالكيش لازمه كده
ايه: طب معندكيش حاجه تتعمل
صافيه: قومي روقي أوضتك وبعدين روحي عند ابوكي في المحل
ايه: حاضر
صافيه بتعجب: انتى تعبانة ولا فيكي حاجة
ايه: لاء انا كويسه
صافيه: اومال مطيعه اووى كده لى
ايه بضحك: عشان زهقانه ومش عارفه اعمل اي.

صافيه: ربنا يهديكى ي بنتى وقولي لبت ملاك انى زعلانه منها عشان مش بتيجي
ايه: بتحببي ملاك انتى
صافيه: دي بنتى فاكره لما كنت تعبانة وراحت المستشفى وقفت معك ازاى
ومسبتنش لحظه دى صحبها متعوضش
ايه: عمرى ما هنسى ليها وقفتها دي
صافيه: طب يلا روقي الاوضة عشان تمشى
صافيه طلعت من أوضة ايه طارق داخل وكان باين عليا زعلان
صافيه: مالك ي طارق
طارق بضيق: مفيش
صافيه: مفيش ازاى وانت شكلك كده.

طارق: سبينى ي امى دلوقتى عشان ان مش قادر اتكلم
صافيه بحنان: حاضر ي بنى بس لو فيكي حاجه ابقا عرفني
طارق بص لامه بحب ومشى وصافيه دعت لى ان ربنا يفرح قلبه
ايه طلعت وبعد كده مشت...
وهى ماشيه وقفت ميكروباص عشان تروح المحل.
ملقاتش مكان فاضي غير جانب شاب راحت قعدت
ايه: لو سمحت هو السواق لم الأجرة ولا لسه
اسر: لاء لسه
ايه: هو انت ماشى وراي يا عم انت
اسر: استغفر الله ان بشوفك اكتر من لما بشوف اهلي.

ايه: حظى الأسود بقا
اسر: متلمي لسانك ي بت
صوتهم على والميكروباص كله سمع وبص ليهم ايه اتكسفت وأسر مردش
وفى شاب جه عشان يركب وهو داخل ضيق آية اسر لحظ كده وكانت آية لسه هترد
اسر قام لولاه وضربوا ايه اتفاجاءت والميكروباص كله كان بيسلك السواق واقف
والكل نزل والواد فضل يشتم وأسر كان بيرد ايه مكنتش فاهمه هو اي الى حصل اصلا
بعدوهم عن بعض والواد مشى، وأسر وايه مشوا مع بعض
اية: أنا بجد مش عارفه اشكرك ازاى.

أسر: العفو اي حد مكاني كان هيعمل كده
ايه: هو انا ممكن اسالك سؤال
اسر: اسأل
ايه: انت شكلك ابن ناس اووى اي الى ركبك ميكروباص
اسر: العربيه وقفت وكان لازم امشى
ايه: تمام ان هخش هنا وشكرا تانى.
اسر كان لسه هيرد ابوها طلع وكان بيتكلم بضيق واضح
سامح بغضب: مين ده وازاي ماشيه مع كده
ايه: دافع عنى في الميكروباص يا بابا عشان كان في حد بيضيقنى
وضربه كمان
سامح بشكر: مش عارف اقولك شكرا ي بنى
أسر: العفو ي عمو استأذن انا.

سامح: لاء لازم تشرب حاجه
اسر: لاء مش هقدر والله انا متاخر فرصه سعيدة
سامح: انا اسعد
اسر مشى وايه وسامح دخلوا المحل...

ملاك وسعاد خلصوا شغل وملاك مكلمتش سعاد خالص
وماشفتش احمد تانى خالص.
وهم راحين واقفهم صاحب البيت
صاحب البيت: الايجر لسه مجاش
سعاد: الناس اول لما بتشوف حد بيقولوا مساء الخير اي حاجه كده
صاحب البيت بسماجه: مش وقته الفلوس هتيجى امتى
ملاك: احنا قولنا معنش نعمل اي يعنى
صاحب البيت: الى مش مع في غيره مع اخركم يومين كمان
وبعد كده هرمى هدومكم من فوق
قال كده مشى وملاك كنت هتموت وترد عليا بس امها بصتلها.

ملاك: ممكن اعرف احنا هنعمل اي
سعاد بهم: والله مش عارفه
مى: يعني هنترمي في الشارع
سعاد: في أوضة في الجنينة الى في الفيلا الى انا شغاله فيها
ملاك: وهم وهيوفقوا
سعاد: ان شاء الله مش هيقولوا حاجه ودى هتبقا حاجه مؤقته
ملاك: وانا هدور على الشغل عشان نعرف نجيب بيت تانى
راحوا ناموا وكل واحد فيهم مهموم...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة