قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثاني

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثاني

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثاني

تعلن الطائره عن الهبوط ليسقط منها اولاد عائله الحسينى ليسقط منها االشباب بهبيتهم والبنات بجمالهم
ميرنا: انا بجد مش قادره اصدق اننا وصلنا مصر
سيرين: ولا انا بجد
سلمى: هاتي لهم ي بنتى مصحف نحلف عليا
ميرنا: مخلاص ي خفه
عند احمد وسيف
احمد: هو اي الزعيق ده
سيف تلاقى البنات
احمد طب روح شوفهم
سيف: لاء ي عم دول عالم قادره روح انت بيخافوا منك
وانا هشوف العربيات اتأخرت لى
احمد: ماشى هروح اشوفهم.

البنات اول ما شافوا احمد جاي خافوا وطوا صوتهم
احمد يقرب منهم في اي منك ليه بتزعقوا لى
البنات اول ما شافوا احمد جاي خافوا وطوا صوتهم
ا
ميرنا ؛ مفيش ي احمد احنا بنهزر عادى صح ي سلومتى
سلمى: صح ي نونه
احمد: ربنا يهديكم بجد
يجى سيف بعد مخلاص المكالمه
سيف: ف عربيتين جم انا وسلمى وسيرين ف عربيه وانت وميرنا وقطعته نسمه
نسمه: وهتركبونى ف اي عربيه ولا علشان اخويا مش موجود.

سيف: اهدى كنت لسه هقول احمد هيخدك مع ف العربيه
نسمه بزعل انها كان نفسها تبقا مع سيف
نسمه: ماشى
ركبوا العربيات واتجاهوا لقصرهم.

عند ملاك وافقه بتخبط على بيت ايه صاحبتها او اصح بتهبد يفتح الباب ويكون
طارق: اي هتكسرى الباب استووووب( طارق اخو ايه شاب وسيم بيشتغل ف بنك ولى دور مهم ف الأحداث عنده 27 سنه)
ملاك: ما فداي الف باب عادى يعنى مش حوار
طارق: غورى ي شيخه من هنا كده
ملاك: اي طارق دانت ابو نسب ي جدع
طارق: امتى بقا ي ختى ابقا ابو نسب
ملاك: ظبطنى اظبطك
طارق: مصلحجيه حقيره
ملاك: طول عمرى
فى حاجه عايزه اقولها عائله ايه مكونه من.

الأب اسمه سامح هو عنده محل هدوم ورجل محترم جدا وحنين على أولاده
والأم صافيه ودى ربه منزل وبتساعد جوزها ف المحل
عندهم 3 اولاد صفا ودى متجوزه ومسافره وطارق وايه
تدخل عليهم الام
صافيه: اي ي ولاه بتزعل ملاك لى
ملاك: حبيبتى ي صفصف ي عثل انت
طارق: دى حد يزعلها دى تزعل بلد
ملاك: دانا غلبانه
طارق انتى هتقوليلى
صافيه: اسكت ي واد فطرتى ولا تخشى تعمليلك اكل
ملاك: لاء فطرت بنتك فين
صافيه بضيق تلاقيها جوه.

ملاك: شكلها مزعلك هخش اشوفها وارجعلك ي جميل
ملاك: اي ي مهزأ مش عارفه انى برا مطلعتيش لى
ايه: مانا عارفه انك هتخشى وبعدين سيبنى ف حالى دلوقتى
ملاك: مالك وكمانا امك زعلانه
ايه: جالى عريس
ملاك: ي دبله الخطوبة عقبالنا
كلنا وهلبس فستان سواري ي ولاد
ايه: خلصتى كل احلامك وفرحتي انا رفضته
اصلا
ملاك: رفضتي لي
ايه: مش عايزه أتجوز كده نفسى أتجوز عن قصه حب
ملاك: مقدرش اقولك حاجه انا برده هموت
واتجوز عن قصه حب.

ايه: شكلنا هنتجوز كده
ملاك ان شاء الله هنتجوز عن حب هنهيص
بس امك زعلانه منك لي هو انتى اول مره ترفضى عريس
ايه عشان زعقت فيها
ملاك طب قومي صالحيها زي الشطوره
ايه: لما تيجى زمانها راحت المحل عند بابا
ملاك: العيال عشان وحشوني
ايه: هرن رصيد رصيد ها
ملاك: مخلاص مكانش مره مش معااى
رصيد
ايه: انتى هتقوليلى اسكتى بقا
استوووب هنا شويه الشله دي تتكون من ( زهراء، حبيبه0، ايه ملاك،.

طبعا عرفين ملاك وايه زهراء دي بقا المحترمة بتعت الشله
متوسطة الطول خمريه البشرة وعيون بنيه.

حبيبه دي بقا الرقيقة والمسهوكه بتعت الشله والوحيدة الى مرتبطة
ايه رنت عليهم
ايه: الووا
زهراء: وحشتنني ي بت ي ايه انتى والكلبه ملاك
ملاك: اي ي عره انا هنا
زهراء: اي ده ملاك هنا ي كسفتك ي حازم
حبيبه: خلصتوا وحشتونى
ايه: وانتم كمان وحشوتني
ملاك: عندى خبر جديد اليكو
حبيبه0 اي
زهراء0 اي
ملاك: ايه جالها عريس
حبيبه: ي نهار ابيض ي نهار مبروك
زهراء: لاء ولاء عندنا فرح وانتوا لاء
ملاك: على فكره رفضته.

ايه: واي كمان طول عمرك فضحنني
زهراء: مكنتيش عايزه تعرفينى
حبيبه: البت ايه دى سوسه
ايه: اي بتعت سوسو مالك
ملاك: اسكتى ي ايه انتى عايزه تعرفى
زهراء انا حبيبه رجعت لسمير
ايه بضحك ايوه هو ده بالضبط الى مش عايزه تعرفه
حبيبه: الله يخربيتك
زهراء: انتى حره انا مالى
حبيبه شوفتى بتقول اي
ملاك اسكته بقا انا مروحه اتأخرت سلام
ملاك روحت وايه قفلت
كده خلصنا منهم.

وفى فيلا تدل على الفخامه تجلس امراء ف الأربعين من عمرها ويدل عليه الغناءوالاستقراطيه وهي والده احمد وتكون سهير وهانم بنت عائله الشريف هي ست في منتهى الجمال انها ف الغرور وثقه النفس عنوان الذي بهرت الابن الاصغر من اولاد عائله الحسينين هو سليم جلس وتاخد كوب من القهوه وتنتظر اولادها الذي تحبهم وتتمنى لكلا منهم زوج او زوجه من نفس المستوى الاجتماعى ولكن هل سيتحق امانيها او لقدر كلمه اخر.

وف الجانب الاخرى يوجد امراء هاديه الملامح حنونه تعشق اولادها تكن السيده حنان وهي نهر من الحنان الفيض هي كانت من اسره متوسط الحال ولكن احبها الابن الاكبر لعائله الحسين وهو راشد وتكن ام لنسمه وباسم وتتمنى لاولادها زوج او زوجه صالحه فقط.
( اي رايكم ف اللغه الفصحه بتاعى )
حنان: الاولاد وحشونى اووى
سهير: زمانهم جاين
حنان: ربنا يجبهم بالسلامه.

وفى هذا الوقت يدخل الاولاد ويذهبون حاضنين أمهاتهم ماعد سيف وسيرين وسلمى فتركتهم امهم وهم أطفال وتوفى ابوهم منذ سبع سنوات تقف
ميرنا: وحشتنى اووى ي ماما
سهير: وانتى كمان ي حبيبتى وانت ي احمد مش عايز تسلم عليا ولا اي
احمد: اكيد عايز وسلم عليها
سهير وحشتنى اووى ي حبيبى
احمد: انتى اكتر ي ماما
احمد مكانش عايز يسلم على أمه قدام سيف عشان ميزعلوش (ونعمه الصديق ي بنى).

حنان لما شافت سيف وسلمى وسيرين زعلانين قربت عليهم وخدتهم بالحضن وقالت هو انا موحشتكمش ولا اي ( حنان اصلا الى ربتهم وهم بيحبوها اووى عن سهير ولكن سيف بيحب احمد اكتر من باسم) سيرين: طبعا وحشتنى ي طنط وبعد السلامات احمد قال: هو بابا وعمو فين
سهير: ف الشركه ومتقولش هتروحلهم اطلع غير هدومك وارتح والكلام ليكم كلكم
سيف: بس انتم لى هنا مش ف القصر
حنان: علشان القصر لسه عايز تجهيزات
واطلعوا ناموا يلا.

وبالفعل طلعوا كلهم فوق.

وعند سعاد ف الشغل
سميه: سعاد انتى ي سعاد
سعاد كانت واقفه ف المطبخ وبتقولها نعم
قالت: حضرتى الاكل ولا لسه
سعاد: فاضل شويه وهيخلص سميه هانم هو حضرتك خلاص هتسافرى
سميه: ايوه معتش غير يومين اه صحيح فكرتينى خدى الفلوس دى علشان ده اخر يوم ليكى
سعاد: طب متعرفيش حد من اصحابك معارفك محتاجه خدامه علشان مش لاقيه شغل.

سميه قالتلها هفكر لاء استنى واحده صحبتى اسمها سهير متجوزه ف عائله كبيره ولسه وصلين من امريكا هقولها عليكى
سعاد: تشكرى ي هانم مش عارفه ارد جمايلك ازاى
سميه، على اي داحنا عشره برده روحى شوفى شغلك وانا هقولها
اتصلت سميه على سهير
سميه ازيك ي سهير هانم حمدالله على السلامه
سهير الحمدالله االله يسلمك وبعد السلامات
سميه: انتى عارفه انى مسافره وعندى شغاله حلوة جدااا ومفيهاش غلطه.

سهيرانا فعلا كنت محتاجه واحده ابعتيها بكره
سميه: تمام يلا مع السلامه
سهير مع السلامه
ولكن ي مدام سهير لن تكن خدامه عاديه ابنتها ستقلب مخططك جميعها...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة