قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية المطلق و العذراء الجزء الأول للكاتبة صابرينا الفصل الثامن عشر

رواية المطلق و العذراء الجزء الأول للكاتبة صابرينا الفصل الثامن عشر

رواية المطلق و العذراء الجزء الأول للكاتبة صابرينا الفصل الثامن عشر

بعد موت ملك بااسبوع
ذهبت السيده جميله وريهام لمواساه والده ملك
ف منزل ملك
جميله: البقيه ف حياتك ياحبيبتي قلبي عندك
الام: الحمد لله
جميله: احنا معاكي ياحبيبتي هنا
الام: لا انا حااسافر برا مصر عشان الشغل هناك متعطل
ريهام: طب و يزن حاتعملي اي في
الام: انا كلمت الدكتور بتاعه وهو مش ممانع سفره
حااخد ابني ونسافر برا مصر
جميله: مش حاتيجي هنا تاني
الام: لا انا بعت البيت وحااسافر اخر الاسبوع دا.

ريهام ببكاء: ممكن ادخل اوضه ملك
الام: اتبرعت بكل حاجه فيها لملجأ ايتام صدقه بااسمها.
ريهام ببكاء ربنا يرحمها
الام: اميين يا حبيبتي
جميله: احنا لازم نمشي دلوقتي البقيه ف حياتك
ربنا يصبرك
الام: يارب
واخذت الام جميله بالاحضان تودعها
اشوف وشك بخير
ثم احتضنت ريهاام بقوه
الام: ابقي كلميني ياريهام انتي كنتي اقرب حد لملك
بحسها جواكي
ريهام: حااطمن عليكي دايما
ذهبت ريهام و ووالدتها عائدين الي قصرهم
. تعليق الكاتب.

Sabreen H?rHasH
الام الي ماتعرفش حاجه عن بنتها وهي عايشه مستحيل تكتشفها وهي ميته
الام مكنتش تعرف ان بنتها عندها مذكرات بتكتب فيها وجعها متعرفش بنتها لما بتتضايق بتعمل اي
وكمان احنا مبنقدرش نحكي كل حاجه لاصحابنا
مذاكرات ملك وكل حاجتها الام اتبرعت بيها
صدقه حتي مكلفتش نفسها وعرفت بنتها كان عامله ازاي وبتحب اي
ببساطه الفلوس والشغل عموها عن ولادها
عشان كدا المذكرات ضاعت وسر ملك اندفن معاها للابد.

ارحموا من ف الارض يرحمكم من ف السماء.

. ف منزل خالد.
نبيله: مبروك ياحبيبي اخيرا بكرا حااشوفك عريس
وافرح بيك.
خالد: حبيبتي ياامي
نبيله: اتصل بااميره عشان تكملوا اجراءات شهر العسل
خالد: حااضر ياامي
بعد ربع ساعه
كانت اميره تنتظر خالد امام مكتب سفاريات
اميره: كل دا ياخالد
خالد: معلشي خير يااميره
اميره: انا جهزت اومور السفر فاضل بس امضتك
خالد: بس انا عازمك علي مكان هادي وجميل
اميره: بجد
خالد: ايوا طبعااا.

انهي خالد واميره اجراءات السفر واستلموا الجوازات
اميره: اخيييرا خلصنا
خالد: ايوااا يالا بينا بقي
اميره: حانروح فين
خالد: يالا ياميرو بلاش كلام
اخذ خالد اميره ووصلوا الي عماره حديثه
اميره: احنا حانزور مين ياخالد هنااا
خالد: تعالي بس
صعد خالد واميره بالاصانصير للشقه بالدور التاسع
اميره: شقه مين دي ياخالد
حانزور مين
فتح خالد باب الشقه
خالد: ادخلي
دخلت اميره وخالد الشقه
اميره: شق.

قطع خالد كلمه اميره بقبلته لها واخذ يقبلها بشغف وحب وفصل قبتله متحدثا
دي حاتبقي شقتنا
اميره: بس
خالد: مبسش مش انتي بتحبيني
اميره: اه
خالد: طب تعالي معايا
اميره: لا ياخالد الفرح بكرا
خالد: انا بحبك وانتي حاتبقي مراتي خايفه من ااي
اميره: يا خالد لاء
اقترب خالد منها واضعا يده علي خصرها مقربا اياها اليه واخذ شفتاها
يبث لها اشواقه وحبه
الساعه الثامنه مساء
استيقظت اميره من نومها
ووجدت نفسها عاريه علي الفراش.

غطاء الفراش يغطي عوره جسدها
كان خالد جالس يضع قدم فوق قدم
خالد: صباحيه مباركه يا عروسه
اميره بخجل: الله يبارك فيك
خالد: الي قوليلي يااميره
انتي من امته تعرفي عااصم جوز وعد
اميره: ااي انت بتقول اي
خالد: اي ياحبيبتي مش حاتقوليلي ف حد يخبي علي جوزه بردو
قصدي حبيبه احنا لسه متجوزناش قدام الناس
اميره: انت بتقول اي انا مراتك وكاتبين كتابنا
خالد: بس محصلش اشهار للجواز وفرح ودخله
اميره: بس احنا مكتوب كتابنا.

خالد: هههه واي يعني مين غيرنا عارف انيتممت جوازي هنا عليكي غيرنا
اثبتي بقي بكرا اني انا تممت جوازي عليكي امبارح
اميره: قصدك اي
خالد: يعني يامتعلمه يا متدينه المفروض ميحصلش حاجه بينا قبل الفرح
بس انتي سمحتي
يعني لو مجتش الفرح بكرررا بحجه انك مش عذراء
او خونتيني
لانك فعلا دلوقتي مش عذراء
اثبتي بقي
اميره: انت واحد حيوووان وحقير
زباله
ولم تكمل اميره حديثها لصفع خالد لها
بشده لدرجه ان انفها نزف الكثير من الدماء.

خالد: وانتي واحده رخيصه
رخصتي نفسك ليا عشان قولتلك كلمه حب
اميره: انا مراتك
خالد: كتب الكتاب مايديكيش الحق اني اكمل جوازي عليكي
الجواز اساسه اشهار
طب قوليلي بس لما يسالوني بكرا مرضتش تتمم الجوازه لي واقولهم اصلها مش عذراء
والنبي مش كدا عندي حق
اميره ببكاء
بس انت
خالد: عارف ياحبيبتي انك عذراء ولسه متاكد من كدا بنفسي
بس داين تدان يااميره
اميره ببكاء: قصدك اي.

خالد: قصدي انو انا سمعتك وانتي بتكلمي عاصم وبتتفقوا عليا انا وعد
اميره: ااااي. ??????
Flash
اميره: تمام ياعاصم باشا
شكرا علي السفريه الي تمت دي
بعد الفرح حااخد خالد ونسافر ومش حانيحي هنااا تاني
ومبروك عليك وعد
اخيرا دا كان حمل وانزاح
عاصم: فلوسك حاتلاقيها بااسمك لو خالدعرف حاجه
موتك مش حايكفيني وانتي جربتي وكان علي ايدك كنت بعمل اااي ف بنت سينا.

اميره: انا مش قدك ولا مستغنيه عن حياتي واكيد انا مش مجنونه عشان اقول لخالد اني كنت بنقلكم اخباره مع وعد وقولتلك امته حايروح يتقدملها عشان اكشف نفسي ليه ويسيبني
انا وانت مستفيدين ياعاصم باشا
وعد بقت ملكك وخالد حايبقي ملكي انا وبس
سلام يا باشااا
Back
خالدومان يضحك ضحك هستريه
شاااابو شابوووو بجد ????????????
انتي تنقلي اخباري انا ووعد
وعاصم يبعت محضر يقول علي وعد مدام
والبنت تتفضح.

قدامنا وتنزل من نظر امي ويبقي جوازنا مستحيل
لا مش كدا بس
انتي تجيلي معيطه
وتتكلمي وتقولي
Flash
اميره: لو سمحت كل شيء مابينا انتهي انا مش حااقدر اتجوزك
خالد: ليه بتقولي كدا
اميره: مقدرش اتجوز واحد بيحب غيري وخصوصا انها ست متجوزه لا وكمان لسه بتكلمها بتقولها انك بتحبها
طبعا عايزني معاك ليه ياخالد.
كفايه عليك وعد احنا لازم ننفصل ياخالد اتجوز ازاي واحد انا مش ماليه عينه
Back
يظل خالد يتحدث.

ولتاني مره تستفزي عاطفه امي
وتخليني اكلم وعد واقولها انها رخيصه وبنت شمااال ومش كويسه واجرحها واضايقها واشك ف شرفها واخلاقها
ولما قابلتني عشان توضحلي كل حاجه وانها بريئه ومظلومه
اقولهااا انهاااا رخيصه
واطلب منها تكون معايا ليله
واشوفها اذ كانت عذراء او لاء
تحول صوت خالد الهاديء الي صوت عاااالي جهوري
ااااانطقي
ساكته ليه
ارتعبت اميره من خالد
وتمسكت بغطاء الفراش تريد الاختباء منه
كانت خائفه
خالد: ااااانطقي.

عملتي ليه فيااا كدا
اذيتك في اااي
البنت اليتيمه الغلبانه وعد اذيتك ف ااااي
عملت ااي عشان تتهميها ف شرفها واخلاقها بالطريقه دي
ثم امسكها من كتفيها
ااانطقي
داانتي بنت زيها مفكرتيش بربنا
مفكرتيش ان الي عملتيه دااا حررام اغتبتيها بالفحشاء
كانك عملتي ذنب الفحشاء
اااي الحب للدرجه دي خلاكي تعملي المعاصي
اميره ببكاء وقد خرجت عن السيطره
ايوووا
ايوووا عملت كدا
ساعدت عاصم زمان يعذب مراته الاولي
وكنت باخد فلوس.

اه فيها اي ماالكل ماشي بالمصالح والفلوس بتشتري كل حاجه
7سنين طب ومفيش تعيين ولما بعت اخلاقي ف مهنتي بقيت اعمل عمليات مشبوهه
اسقط جنين لبنات مش متجوزه
اعمل عمليات اعاده تغليف وارجعهم بنات تاني
بعد مافقدوا عذريتهم
عملت كل حاجه زماان لاني مبادئي مافادتنيش بحاجه
لا اكلتني وقت جوعي ولا حمتني وقت ضعفي
فيهااا اااي لماا اسعي عشان احقق حلمي
مش ربنا قااال اسعي يا عبد وانا معاك
توكلوا علي الله ولا تتواكلوا.

خالد: توكلوا علي الله ولا تتواكلوا
انتي ازاي بتتكلمي عن الدين كدا
كنتي بتاجري ف لحوم الناس
وبتزرعي عذريات للبنات وتخليهم يخدعوا الرجاله
وتسقطي جنين من بنت مش متجوزه
اااي القرف دا
اااي القرف دااا
اميره: انا بعدت عن دا كله
بعدت عن دا والله وما عملتش حاجه تاني خالص من وقت ماعرفتك
والله العظيم
خالد: انتي مش انسانه
اميره: انا بحبك يا خالد والله بحبك
خالد: بس اخرسي ازاي واحده زيك قادره تقول كلمه الله.

ياشيخه اتكسفي علي دمك
الساكت عن الحق شيطان اخرص
اميره: والله انا بحبك وعملت كل حاجه عشانك اانا بحبك ياخالد
خالد: تعرفي عاصم من امته
اميره:
كنت لسه دكتوره تحت التمرين وقتها
Flash
اليوم دا كان عندي نبطشيه متاخره
كان عاصم ف المستشفي يحمل فتاه قرصت من قبل عقرب سااام
عاصم وضع الفتاه علي الناقله
عاصم: البنت دي حامل وقرصها عقرب
من بطنها
عايزك تنزلي الجنين واعملي اي حاجه ومتخليهاش تموت
لو نجحتي ف دا
ليكي الي تطلبيه.

فهمه
اميره تمام ياباشا
Back
حالتها كانت متاخره
نزلت الجنين لان السم اتملك منه كانت حته لحمه سوداااا قووي ونضفت دم الام وبقت بخير
بعدها طلب مني عاصم طلب غريب قوووي
خالد: طلب اااي
اميره: طلب مني حبوب مهلوسه
من الي بنديها للمرضي الي عندهم ضمور ف العقل عارف انت اكيد دكتور والم العقل محدش بيستحمله فالحبوب بتفصل المريض عن العالم دا نهائي
وابر كيماوي للسرطان من الحاله الثالثه.

وانت عارف انها بتعمل فقر دم ببعض الحالات الي المرض اكل جسمه
والشعر ينزل والكالسيوم بيقص من الجسم بالتدريج وممكن يسبب تقوص ف العظام لو مخضعش لبرنامج علاجي كويس
وشويه حبوب ادمان (ترامدول)
الي هو بتتاخد من هنا
تنسي الم 5000جلده
حتي لو دماغك اتفتحت منتش معانا خالص
خالد: ااااي ليه دا كله
اميره: وقتها سالته ليه
مجاوبنيش بس عطاني مبلغ كويس قوووي
وخد رقم تليفوني عشان لو احتاجني بعدين.

وطبعا انا كنت مبسوطه ان واحد غني ومسكت عليه زله اخد منها فلوس بعدين بس
خالد: بس اااي
اميره: البنت الي متجوزها دي
كان حابسها وفي يوم اتصل بيها وطلب يشوفني وعطاني عنوان الشقه الي حابس فيها مراته
طبعا انا رفضت وخوفت علي نفسي
بس هو هددني اني عملت عمليه غير قانونيه
وان المفروض كنت ابلغ
هددني لحد ماروحتله
دخلت اوضه البنت لقيت فيها سياخ حديد حمرا من كتر ماهي سخنه
وصاعق كهربي وادوات تانيه بنستخدمها ف التشريح.

كانت اوضه تعذيب زي الي بنشوفوها ف الافلام بتاعه الجاسوسيه
لقيته ضارب البنت ضرب وحشي
عاملها عاهات ف جسمها كتيره قوووي وكاويها بالنار ف مناطق قاتله جدا وحروق عميقه
Flash
عاصم: عايزك تساعديها
انا عطيتها ترامدول وحبوب مهلوسه
وبردو بتعيط
شوفي حاتعملي اي بس مستشفي لاء
اميره: تمام ياباشا
Back
اميره كانت بتبكي وتتشبث بالغطاء
ساعدتها وخيطتلها جروحها وعطيتها جرعه ترامدول كبيره قوووي عشان تنام.
ونامت.

وطلعت لقيته قاعد مستنيني
رمالي فلوس علي الترابيزه كانوا كتير قوووي لدرجه اني نسيت خوفي
اخدتهم
وقالي انو لما يحتاج مساعدتي حايطلبني
خاااالد: وبعدين
اميره: بعدها بااسبوع قالي ان ف مريضه اسمها نوجه
وطلب انو يتكفل بمصاريف علاجها بس من غير ماحد يعرف
وحصل فعلاااا
خالد: وبعدددين
اميره: فاجئني انو طلع عارف اني بحبك من زمان
وطلب مني اني اصارحك بحبي ليك
بس قولتله انك بتحب وعد وقتها هو عمل معايا خطه.

قالي اراقبكم عشان ينفذ هو
لحد ما قولت معاد اليوم الي حاتتقدم في لوعد وانا قولتله والباقي انت عااارفه
خالد: طب هو لي كان بيعمل كدا ف مراته
اميره ببكاء: معرفش معرفش
خالد سامحني والنبي سامحني انسي كل حاجه وخلينا نبتدي من جديد
خالد: والبنت الي شهرتي بيها وبااخلاقها انتي والحيوان التاني دا
والقرف الي عملتيه دا
اميره: ربنا غفور رحيم ياخالد سامحني
خالد: ربنا الي بيسامح مش البشر
اميره ببكاء: يعني حاتفضحني
ياخالد.

خالد: وانتي رحمتي وعد من الفضيحه
اميره: ابوس ايدك سامحني
سامحني
خالد: انا مش حيووان ولا زباله زيك انا عملت كدا عشان اعرف الحقيقه
البس يالا والفرح ف ميعاده لكن بعد الفرح
ف كلام تاني يااميره
وعزه وجلاله الله يااميره لو ماتنفذي الي حااقوله
لكون مشهر بيكي ف كل حته
اميره ببكاء: حاضر حاضر
ولبست هدومها
ونزلت هو وخالد
ووصلها لبيتها
رجع خالد لبيته حزين مهموم وتذكر ماحدث له
Flash
خالد: وانا حااصدقك بشرط
وعد: اي هو.

خالد: ليله
وعد: اي ??
خالد: عايزك لليله واشوف اذا كنتي عذراء ولا مدام
صفعت وعد خالد علي وجهه
وعد: كنت فكراك غير كدا ياخالد
كنت فكراك بتحبني
Back
والله بحبك ياوعد والله بحبك وعمري مانسيتك وقولت كدا من كرهي
انك خونتيني
سامحيني بس حاارجعك لحضني تاني
اوعدك بدا.

ف قصر الشرريف
ف جناح عاصم ووعد
كان عاصم جالس بالجناح واضع قدم فرق الاخري ويشرب سيجارته الكوبي المميزه له
دخلت وعد تجر قدمها فلا تستطيع المشي عليها جيدا
عاصم: وعد
وعد: عاايز ااااي
عاصم: طالبين ف المستءفي فلوس لعلاج جدتك
وعد: بس انت
عاصم: انا دفعت لما اتجوزتك ومش مجبور ادفع الا لو
وعد: الا لو اي
عاصم: حااعمل معاكي صفقه
حااتكفل بتعليمك ومصاريف علاج نوجه بس دا قدام حاجه.

وعد: عذريتي واخدتها فاضلي اي غالي عايز تا خده مني
عاصم: عايز طفل
وعد: ااااااي
عاصم: عايزك تحملي مني ف السنه دي وتخلفيلي طفل
وعد: انت اتجننت
تركها عاصم وتحدث قبل ذهابه
اميد مش دلوقتي بس بعد ماتفكي الجبس
وعد: انا مس ت
وتركها عاصم وخرج من الغرفه
وعد ظلت تبكي
اااه يا وجع قلبي
اي تاني حايحصلي
انت فين ياخالد.

ف جامعه القاهره
كانت ريهام تستمع الي محاضره قاسم بااهتمام بالغ
وبعد انتهاء المحاضره
قاسم: دوك ريهام لو سمحتي
قاسم: هديتي يا قلبي
ريهام بسرها: ???????? يالهوي ياحوستي
دا بيقولي ياقلبي
احيييه يخربيت جمالك
ولكنها اصتنعت الجديه
دوك قاسم لو سمحت اي الي بتقوله دا
قاسم: انا مقولتش حاجه يابنت قلبي من جواي
غير حددلي معاد مع باباكي
ريهام: انت قولت اي
قاسم: حديديلي معاد مع باباكي
ريهام: لا الي قبلها.

قاسم: انا مقولتش حاجه
ريهااام: اوووف عايز بابا ليه
قاسم: اصل قالولي انك عامله دوشه ف بيتكم
قولت المك ف بيتي
واكسب ثواب
ريهام: نعم لا والله
قاسم: بحبك يا احلا سقوطه ف الدنيا
ريهام: ??????
انا حاامشي
قاسم: حااستناكي تقوليلي الميعاد
ريهام: حااضر ??????????
. ذهبت ريهام لشركه والدها لتخبره بطلب قاسم
كانت فرحه للغايه
في شركه احمد الشريف
داخل مكتب المدير
دق دق
ريهام: بتستقبلوا زوار ياسي بابا.

وجدت ريهام شخص يحاول البحث عن ورق فاافتكرته حرامي وجرت عليه وطلعت مبرد الاظافري
ريهام: انت مين ياض حرامي حرامي وبتسرق عيني عينك كدا في وسط النهار لا وبتسرق ابويا كمان عليا الطلاق مانا سايباك
والله ماانا سايباك وانقضت عليه وحدفت عليه كل الورق المحطوط علي المكتب
نور الدين: ياان. س. ه يابت. ياحجه.
كفايه. انا مش فاهم بطلي
ريهام: ابدا ياحرامي وحدفته بكرسي المكتب
نور الدين: اه اه اه اه
دخل رئيس الشركه.

احمد الشريف: ريهام
ريهام: بابا مسكت الحرامي
نور الدين: اه يانا ياضهري اه
احمد: حرامي ايه دا نور الدين شريكنا
ريهام: . والله بجد لالا احلف ????????
نور الدين: بحاول اقولك اني مش حرامي
احمد: معلش ياابني ريري مكنتش تعرفك
نور الدين: انا كنت ناويه اشتري فيلا واستقر فيها في فتره شغلي هنا دلوقتي الحق اروخ احجز جناح في مستشفي العظام ولا احسن حاجه اروح احجز تربه
اه ياني ياضهري اه
احمد: معلش ياابني اصلها مجنونه.

نور الدين: بس حلوه قوووي
احمد: هي اي دي ??
مروان: المستشفي
احمد: المستشفي بردو ??
نور الدين: استاذن انا فرصه سعيده ياانسه ريهام
ريهام: اتفضل
ذهب نور الدين وجلست ريهام مع والدها
احمد: اي المعركه الي عملتيها دي
ريهام: لقيته بيفحكش ف الورق افتكرته حرامي وبيسرق زي بتوع الافلام
احمد: ولو حرامي تحدفيه بالكرسي اااي مخلف هجام
واي الي انت مسكاه ف ايدك دا سكينه
دي ولا اي
ريهاام: يوووه بقي يابابا المهم.

احمد: اي ي جدعان انا مخلف بنت بس طريقتك مش كدا خالص
ريهام: بص يازميلي انا جالي عريس ياتجوزوني يانهربوا ونتجوزوا بقي ونعيشوا جو الافلام الهندي دا
احمد: فينك ياجميله تشوفي البلوه الي مخلفاها دي
ريهام: وافق يا والدي بدل مااقولها انك بتشرب سجاير ومش بتسمع كلام الدوكتور
احمد: بتمسكيني من ايدي الي بتوجعني يابت جميله
ريهام: اهاااا
احمد: طيب خليه يجيلي بكرا
هو اسمه اي
ريهام: قااسم مراد الالفي
دكتوري ف الجامعه.

موافقه بس بشرط
ااااااي هو.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة