قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السابع

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السابع

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السابع

في الصباح استيقظت ندى فوجدت حبيبها ينام إلى جوارها فتبسمت
ندى: عصام
عصام: لا رد
ندى: فضلت تتطلع على ملامحه الجاذبه فكم كان وسيما وما زاده وسامه على وسامته شعره الذي يتساقط على عينه فجعله ملكا في الجمال
عصام: دون ان يفتح عينه عجبك شكلي وانا نايم وفتح عينه
ندى: يامامي خضتني
عصام: حضنها سلامتك من الخضه ياقلبي
ندى: صباح الخير
عصام: صباح النور على احلي عيون في الدنيا.

ندى: انا ابتديت اخاف منك عرفت ازاي اني ببص عليك
عصام: ههههه لاني وبكل بساطه كنت ضابط بوليس ومدرب على احلي مستوي صحيح ان سبت الشغل بس ده ميمنعش اني لسه موهوب
ندى: تصدق نسيت انت رايح فين
عصام: اسيب شغلي واقعد جنبك
ندى: هههه ياريت يابوص
عصام: يابت اتهدي بدل ما اتهور عليكي
ندى: بدلع ماتتهور حد حاشك
عصام: بصوت منخفض وهي يتوجه نحو باب الغرفه استغفر الله العظيم يارب لازم اكتب كتب الكتاب احسن اتهور بجد.

ندى: هههههه
في غرفه ياسمين كانت جالسه على السرير فهي لم تنام ابدا كانت ساكنه كانها جسد بلا روح عقلها مشوش وخالد ظل في الغرفه طوال الليل ينظر لها بحسره وحزن على حالها حتى فتح هاتفه فوجد 15 رساله و20 مكالمه من اسر
فخرج من غرفه ياسمين التي لم تلاحظ وجوده فهي في عالم اخر
فتوجه إلى غرفته حتى يبدل ملابسه
اول مافتح باب الغرفه
اسر: خالد انت كنت فين طول الليل انا كنت قلقان عليك
خالد: لا رد.

اسر: انا مش بكلمك رد عليا كنت فين
خالد: اسر اطلع من دمغي انا ال فيا مكفني وانت رايق
اسر: انا رايق ياخالد علشان كنت قلقان عليك
على العموم كويس انك بخير يابن عمي
خالد: مسك ايده استني يااسر انا اسف مقصدوش انا مخنوق
اسر: انت بتتاسفلي طب هات حضن بقا.

خالد: هههه تعال ياخويا
اسر: حبيبي ياخالود نيمني بقا عشان معرفتش انام طول الليل من غيرك
خالد: مش انا قولت انت رايق
اسر: الله يعني ما انمش ياظالمه
خالد: غور يا اسر من هنا
اسر: براحه ياخويا متزوقش
عصام: صباح الخير ياشباب
خالد: صباح النور
اسر: مسا مسا يابوص
عصام: بره يازفت
اسر: انا كل ما اشوف حد يقولي بره
بره بره ياعم يعني بطرد من الجنه ابو شكلك انت وهو
عصام: بتقول حاجه يااسر.

اسر: لا باحبيبي دانا بدعي عليكم اقصد بدعيلكم
خالد: في اي باعصام.
عصام: بابا راجع بكره ولازم الكل يعرفوا الحقيقه
خالد: سهل نقولهم هو الحمد لله بقا كويس
عصام: مش دي المشكله
خالد: طب ما تفهمني ايه المشكله
عصام: انا خايف ان بابا لوعرف ال حصل لياسمين حالته تسوء خصوصا انه لسه عامل العمليه
خالد: خلاص بلاش حد يقوله
عصام: مهو اكيد هيطلب يشوفها
خالد: ربنا يستر تعال نشوف هنقلهم ازاي
في غرفه ياسمين اسر اتسحب ودخل.

ياسمبن اول ما شافت اسر رجعت حاله الزعر ليها
اسر: وهو بيتسحب
اسر: سوسو انتي صاحيه هوشششش متعمليش صوت
ياسمين: بدات تهدي وتنصت لاسر
اسر: رفع الغطاال على ايده وطلع طبق واقعد جنب ياسمين
ياسمبن ببعض من الخوف انت عايز ايه
اسر: هوششش وطي صوتك لسها تسمعنا
باسمين بدات تخرج من ال هي فيه وتهتم تسمع اسر ياسمين ايه ده
اسر: ده سندوتشات كفته وشاورما وكاتشب
سرقتهم من اوضه سها.

في الوقت ده دخل عصام وخالد عشان يطمنوا على ياسمين من بعيد لبعيد اتفاجوا باسر
خالد: اه ياغبي استني عليا
عصام: شده استني ياخالد مش ملاحظ ياسمين هاديه وبتسمعه
خالد: بص باهتمام لقي عصام فعلا معه حق
اسر: انا دخلت عليها لقيتها بتخبي حاجه تحت السرير بس انتي عارفه ان اسر اخوكي ذكي فضلت وراها لحد اما دخلت الحمام وسرقت الاكل وجربت
ياسمين: ضحكت ابتسامه بسيطه
اسر: يالا ناكل قبل ما تقفشنا
اسر: اكلها وهي كلت من ايده.

خالد: ياسمين ضحكت
عصام: الغبي ضحكها
خالد: ياسمين كلت
عصام: الغبي اكلها
خالد: مش خايفه منه
عصام: واضح اني ابتديت احب اسر نوعا ما
اسر: اكل ياسمين وغطاها وهي نامت وخرج
لسه بيفتح الباب لقي حد مسكه من قفاه
خالد: انت عملت كده ازاي
اسر: انا اسر الدالي ياخفيف خههه
عصام: اسمع ياض انت هتقولي عملت ايه ول
اسر: مبلاش ول ال بتودي في دهيه دي
ول حاجه اتسحبت ودخلت وعاملتها عادي جدا ومش جابت سيره ال حصل.

عصام: طب يالا غور من هنا
خالد: تصدق الغبي ده طلع بيفهم عننا
عصام: ممكن تكون جيت معاه بالبركه
خالد: تفتكر
عصام: سبك منه وتعال نشوف هنقولهم ازاي على موضوع بابا
خالد: على رايك يالا
اسر: سمعةكل حاجه فقام بالواجب
في الاسفل
اسر: كويس ان لقيتكم كلكم هنا في موضوع مهم لازم تعرفوه
سهير: خير يا اسر
ندى: ربنا يستر
سها بس يا ندى قول يااسوره
اسر: امال جوزك فين يا امال.

امال: اتكلم عدل يا اسر الله هيكون فين ياخويا مهو مسافر معكم
اسر: ههههه لا كذب عليكي
امال: ايه
اسر: ايوه ابولهب اتجوز جاكلين
امال: انت بتقول ايه
خالد: وعصام انصدموا
خالد: الحق الغبي ده
عصام: نفسي اقتله واخلص هموت واعرف بيلحق يعمل الكوارث دي ازاي.
امال: بدموع وصراخ لا احمد ميعملش كده لا
عصام: متصدقيش الواد ده ياماما ده مجنون
اسر: اسمعي بس ياامال الرجل كان فقد الذاكره
خالد: الله يخربيتك ذاكره ايه يامتخلف انت.

امال: فقد الذاكره
اسر: ايوه وسافر عشان يعمل عمليه عشان ترجعله
امال: ورجعتله
اسر: اه وطلق جاكلين بالتلاته اول ما الذاكره رجعتله على طول
امال: بفرحه بجد طلقها
اسر: اكيد وقالها الذاكره راجعتلي انا لازم ارجع مصر لامال حبيبتي
امال: بجد ياحبيبي يا احمد وانا بموت فيه
عصام: وخالد مصدومين اسر قدر يخلي امال تعرف ال حصل ومش تتاثر حتى ولو كانت طريقته غبيه حبتين بس نفعت.

اسر: اطلعي بقا يا امال ظبطتي نفسك اصل الواد يبص بره تاني
امال: طلعت على اوضتها
ندى: عصام هو عمي ماله
اسر: متخافيش بقا كويس العمليه نجحت وراجع بكره
سهير: عمليه ايه انا مفهمتش حاجه
خالد: عمي كان عنده كانسر يا ماما
ندى: ايه ازاي
سهير: وانتم خابتوا علينا كل ده
عصام: بابا مكنش عايز حد يعرف
اسر: بالذات امال بس انا قومت بشرف المهمه دي
سهير: هههه انا مش عارفه انت بتعمل ايه لامال بتخلبها تصدق اي حاجه تقولها.

اسر: دانا اسوره خهههه الدلعوه بتاعه امال ياسو
عصام: تب يالا ياخويا اطلع غير عشان اتاخرنا على الشركه
خالد: طلع بدل ثيابه وفات على ياسمين يشوفها
خالد: دخل لقاها نيمه اول ما لمس ايدها صحت ورجعت لاخر السرير وهي بترتعش
ياسمين: انت عايز ايه
خالد: ياسمين اهدي وظل يقترب منها
وهي تصرخ لا ابعد عني
خالد: خاف لتدخل في حاله انهيار جديده
خالد: طب خلاص اهدي وانا هخرج حالا بس اهدي
ولابالفعل خرج خالد وهو مهموم جدا.

في مكان مخيف جدا
يجلس احمد السيوافي هو وايوب البحيري
ايوب مش قولتلك مش هتقدر عليه
احمد: والله لدفعه تمن ال عامله ده كله
غالي اووي انا احمد السيوافي اتطرد لا ومن حته عيل اد ابني.

ايوب مش عيل يا احمد دا عصام الدالي ال قدر في وقت صغير يبقا البوص على كل الشركات وكبر وبقا ليه اسمه من غير املاك الدالي بالعكس دا خالها امبراطوريه احنا لازم نخلص منه في اسرع وقت طول ماهوطول ما هو موجود مش هنعرف نرجع زي الاول في السوق
احمد: لا دا مش هيموت بالبساطه دي انا شوفت في عنيه قوه عجيبه خالني اخاف منه وانفذ ال عايزه
ايوب طب هنعمل ايه
احمد: هقولك محمد
محمد: نعم يا احمد بيه
احمد: هات الصوره.

احمد: اتفضل دي الورقه الرابحه
ايوب مين دي
احمد: دي ندى الدالي بنت عمه واخت خالد
ايوب مش فاهم دي ورقه ربحه ازاي
احمد: ندى تبقا خطبيه عصام وهو بيحبها مووت
ايوب وانت اش عارفك ما يمكن جواز مصالح عشان الاملاك متخرجش بره
احمد: ههههه انت معك حق بس من يوم ما الحيوان ده طاردني وانا عينت واحد يرقبه عشان اعرف مين هو الورقه ال هلعب بيها فطلعت دي ورمي الصوره على المكتب
احمد: جهز نفسك للجي يا هه يابوص
في الشركه.

عصام: خالد انت يابني
خالد: ها في حاجه ياعصام
عصام: مالك ياخالد بكلمك منتش معيا خالص
خالد: انا فعلا مش معك انا هرجع القصر مش عارف اركز في اي حاجه
لم خالد موبيله والمفاتيح اتولي انت مكاني يا عصام سلام
عصام: بحزن سلام ياصاحبي
عصام: اقعد حزين على خالد ونفسه يساعده بس مش عارف ازاي
ندى: ياسمين سوسو حبيبتي
ياسمين: اكتفت بابتسامه
ندى: يالا نغني انا مخنوقه
ياسمين: ماليش مزاج يا ندى.

ندى: بزعل مصطنع فهي تريد ان تخرجها من ما هي فيه كده خلاص يا ياسمين
ياسمبن طب اعزفلك على البيانو وانتي غني
ندى: بسعاده اوك يالا
ندى: نجحت انها تطلع ياسمين من الاوضه
نزلت تحت امال ياسمين تعالي ياحبيبتي
وبصت لندي كانها بتشكرها انها قدرت تنزلها
ندى: يالا يا سها هاتي العود ويالا هنغني كلنا
وفعلا ياسمين عزفت بيانو والعود سها وندى غنت وصممتت ان ياسمين تغني بعد عدد من المحولات ياسمبن غنت اغنيه اليسا يا مريتي.

خالد: دخل وسمع ياسمين وهي بتغني كان واضح في صوتها اد ايه هي مجروحه مقدرش يسمعها وطلع اوضته
في الشركه
عصام: الشغل كتر جدا بسبب غياب خالد
واقعد بيشتغل
اسر: فتح باب المكتب وبيجري
عصام: في اي ياحيوان انت دخل سوق
اسر: مش وقته كلام خالد فين
عصام: في القصر
اسر: يعني مفيش ال انت
عادل هو فين اطلع يازفت
اسر: استخبي ورا ضهر عصام الحقني يابوص
عصام: هببت ايه ياحيوان
اسر: هتعرف الوقتي
عادل اطلع والله لاموتك.

عصام: بصدمه في ايه ياعادل ومين ال عمل في وشك كدا
عادل الزفت ال وراك
اسر: والله ماعملت حاجه ده هوال قالي متعرفش عصام بيحط ايه على بشرته عشان تبقا صافيه كدا فكتبتله على الكريم ال شوفته عندك في المكتب
عصام: الله يخربيتك ياغبي
عادل والله لاقتله
عصام: اهدي يا عادل انشاء الله خير
اسر: اعملك ايه ماانت ال غبي انت حطيت كام مره
عادل مرتين
اسر: غبي مش انا قولتلك اربع مرات
عصام: بس ياحيوان.

عادل والله لاقتله دا وشي باظ خالص يانا ياهو النهاره
عصام: خلاص ياعادل انا هطلب الدكتور فورا يجي يعالجك متقلقش
اسر: هو عاد فيه حاجه تتعالج
عصام: اخرس يا زفت
عادل ماشي يا عصام انا في مكتبي لحد اما تجيب الدكتور
اسر: بعد اما مشي الحق ياعصام دا العماله هيطفشوا لو شافوه كدا
عصام: اعمل فيك ايه يامتخلف
اسر: الحق عليا اني ساعدته
عصام: دي مساعده بتدله بدره قتل الحشرات وتقولي مساعده ياغبي.

اسر: الحمد لله اني مستعملتهاش
عصام: اه دمغي فينك ياخالد دانت شيل عني بلاء كبير وانا معرفش.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة
الإعجاب، المشاركة والتعليقات على الرواية
W
لتصلك الفصول الجديدة أو الروايات الجديدة
اعمل متابعة للصفحة (اضغط لايك للصفحة)