قصص و روايات - نوفيلا :

نوفيلا أنتي ملكي للكاتبة لولو الصياد الفصل الخامس

نوفيلا أنتي ملكي للكاتبة لولو الصياد الفصل الخامس

نوفيلا أنتي ملكي للكاتبة لولو الصياد الفصل الخامس

فارس، انسه رحمه...
نظرت رحمه له وكانت دموعها تملىء وجهها وعندما نظرت له كان بمثابه طوق النجاه لها...
رحمه: فارس بيه ارجوك الحقنى...
فارس: اقترب منها بقلق: خير في ايه ومالك بتعيطى ليه.
رحمه: حكت له سرقه شنطتها ولكن لما تحكى ما حدث من كريم
فارس: طيب وكريم سافر ازاي من غيرك وسافر بدرى ليه.
رحمه: معرفش ممكن يكون في حاجه حصلت.
فارس: طيب انا هتصرف في موضوع جواز السفر و...
قطع كلامه صوت هاتفه...
وكانت نازلى.

نازلى: ايوه فارس حبيبى كريم سافر.
فارس: ايوه يا نونو سافر بس رحمه لسه.
نازلى ليه خير، وحكى لها ما حدث.
نازلى: فارس جيب رحمه تقعد معايا لحد ما تلاقى جوازها وتسافر ومفيش نقاش.
فارس: حاضر نازلى سلام دلوقتى
نازلى: سلام حبيبى
نظر فارس الى رحمه وشعر بشفقع تجاهها.
فارس: انسه رحمه، نازلى طلبت انك تروحى معايا وتقعدى معها لحد ما نتصرف في موضوع اوراقك ده
رحمه، بس يا فارس بيه انا مش عاوزه اعمل ازعاج لحد.

فارس: لا مفيش ازعاج ولا حاجه وبعدين محدش بيرفض طلب لنازلى حضرى شنطتك وانا هستناكى هنا.
رحمه، حاضر: طلعت رحمه جهزت نفسها وحضرت شنظتها ونزلت وكان قى انتظارها فارس وذهبوا الى الفيلا وكان رحمه حزينه جدا على حالها.
نازلى: اهلا حبيبتي متزعليش ان شاء الله خير
رحمه: الحمط لله على كل حال وكانت دموعها تنزل بالرغم منها
نازلى: تعالى حبيبتي انا هوصلك اوضتك ترتاحى لانك شكلك تعبان.
فارس، طيب انا هرجع الشغل.

نازلى: ماشى حبيبي مع السلامه.
خرج فارس وطلعت رحمه ونازلى غرفته رحمه وكانت رائعه الجمال.
نازلى: يارب ترتاحى
رحمه: شكرا وكانت تبكى
تازلى: بشك في ايه رحمه احكيلى انا زي ماما
رحمه: بكت بشده، وحكت لها ما حدث من كريم.

نازلى: أهدى حبيبتي هو حيوان بس اكيد كان فاكر انك زي أي واحده يعرفها واى سكرتيره جت معاه لان كلهم كانوا بيعرفوه، علشان فلوسه ةنقطه ضعفه هي الستات لانه بيحبهم جدا بس متوصلش انه يحاول يعتدى عليكى انا هخلى فارس يحاسبه كويس
رحمه، لا والنبى بلاش انا مش عاوزه حد يعرف أرجوكى
نازلى: خلاص اهدى وانا مش هقول لحد وعد.
رحمه، شكرا ربنا يخليكي.
نازلى: نامى أنتي حبيبتي وانا هصحيكى على الغدا.
رحمه: حاضر.

خرجت نازلي وتركت رحمه التى ظلت تبكى الى ان نامت...
فارس في الشركه بيفكر في رحمه وفي دموعها وازا اثرت فيه جامد وفاق على صوت السكرتيره ان في ميعاد مستنيه بره.

عدى كذا يوم والحياه طبيعيه رحمه لسه اوراقها مش لاقيها واعجبها بفارس بيزيد كل يوم وهو كمان ونازلى ملاحظه ده اووى فات شهر كامل والحياه بين فارس ورحمه رائعه وساعات كتير بيخرجها يفسحها وكان بيتكلم معاها كتير جدا وحست رحمه اد ايه هو شخص محترم وطيب وكويس، الى ان جاء يوم كانت رحمه وفارس يجلسون في الحديقه.
فارس: رحمه تتجوزينى.

تفاجئت رحمه بطلب فارس ولكن شعرت بالسعادة ووافقت على طول بدون أي كلام وفي هذا الوقت وجدوا جواز رحمه واوراقعا وحددوا ميعاد الفرح وقبلها بيوم ذهبوا للسفاره لتوثيق الجواز وكانوا فرحانين جدا وجاء يوم الفرح وكانت رحمه ملك متوجه وكل شىء رائع ونازلى كانت تشعر بسعاده عارمه الى ان رن هاتف فارس وابتعد قليلا للرد وكان كريم.
فارس: كريم وحشتنى
كريم: اهلا فارس مبروك يا عريس.

فارس: ربنا يخليك عقبالك تاخد واحده زي رحمه
كريم، زي رحمه لا يا عم
فارس: قصدك ايه...
كريم، اصل انا جربت رحمه قبل كده وعارف كويس كل حاجه عنها ووكل حاجه تخصها دى كانت عشقيتى بس للاسف لما عرفت انك اخويا واغنى مني رمت الشباك عليك ههههههه
فارس: ايه اللي انت بتقوله ده...
كريم: الحقيقة مبروك يا عريس سلام واغلق الخط.

شعر فارس وكان احدهم خبطه على راسه وفقد الادراك بمل شىء وشعر بغضب كبير كيف لهذه الفتاه ان تفعل به ذلك كيف تضحك عليه بهذه الطريقه ولكنها سوف تدفع ثمن ذلك لقد انتهى زمن فارس الطيب وجاء فارس الذى سوف يعلمها كيف تفعل به ذلك...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة