قصص هادفة

حكايات منار الحكاية التاسعة عشرة بعنوان حياة مروان

غلاف: حكايات منار الحكاية التاسعة عشرة بعنوان حياة مروان

حكايات منار الحكاية 19 بعنوان حياة مروان أنا حياة خمسة وعشرين سنة مدرسة رياض اطفال انا بحب الاطفال جدا وعلشان كده دخلت تربية رياض اطفال مع ان مجموعي كان يدخلنى كليات تانية كتير ممكن انتم تشوفوها احسن من يومين اتقدملي واحد جارنا قعدت معاه بس مقدرتش...

حكايات منار الحكاية الثامنة عشرة بعنوان دوام الحال من المحال

غلاف: حكايات منار الحكاية الثامنة عشرة بعنوان دوام الحال من المحال

حكايات منار الحكاية 18 بعنوان دوام الحال من المحال عالية بصوت نايم كريم انت ايه اللى مصحيك لحد دلوقتى ايه ده انت بتعيط كريم وهو بيحاول يدارى وشه عنها مفيش حاجة يا عالية ادخلي انتى نامى وانا شوية كده وهنام عالية بخوف كريم فى ايه مالك حصل ايه كريم مش...

حكايات منار الحكاية السابعة عشرة بعنوان زوجة بقلب أم

غلاف: حكايات منار الحكاية السابعة عشرة بعنوان زوجة بقلب أم

حكايات منار الحكاية 17 زوجة بقلب أم يحيى هخلص شغل واجى اخدك نجيب موبايل بدل اللي اتكسر منى ده وبالمرة نتغدى بره راندا تمام خلص ورن عليا علشان تيجى تلاقينى جاهزة يحيى تمام يا حبيبتى مع السلامة راندا فى حفظ الله يا حبيبى انا راندا خمسة وعشرين سنة...

حكايات منار الحكاية السادسة عشرة بعنوان حلالي

غلاف: حكايات منار الحكاية السادسة عشرة بعنوان حلالي

حكايات منار الحكاية 16 بعنوان حلالي بيقولو ان الجنة تحت اقدام الامهات بس فى حالتى انا الجنة هتكون تحت رجلين مرات ابويا وامى بالنسبالى هى الجحيم انا فيروز عندى واحد وعشرين سنة كلية علوم ابويا فضل سنين كتير مش عايز يتجوز شايف انه لسه بدرى ولما فاق من...

حكايات منار الحكاية الخامسة عشرة بعنوان العتب على النظر

غلاف: حكايات منار الحكاية الخامسة عشرة بعنوان العتب على النظر

حكايات منار الحكاية 15 بعنوان العتب على النظر الكلام ليه سحر بجد كلام بسيط ممكن يطير اللي قدامك من الفرحة وكلام تاني يوجع قلبه كلام ممكن يحببك في انسان وكلام تاني يخلى كرهه فى قلبك ملوش حد كلام بيطمن وكلام بيخوف اوعى تستهون بكلامك انت متعرفش ممكن...

حكايات منار الحكاية الرابعة عشرة بعنوان حكاية حب

غلاف: حكايات منار الحكاية الرابعة عشرة بعنوان حكاية حب

حكايات منار الحكاية 14 بعنوان حكاية حب سلمى يا نوران حرام عليكى نفسك انتى عارفة انه بيستغلك وانك مش فارقة معاه وانه انانى وميهموش غير نفسه نوران عارفة يا سلمى عارفة سلمى وعارفة ان برغم انه عارف انك بتحبيه وبتتمنيله الرضا راح خطب بنت خالتكم علشان هى...

حكايات منار الحكاية الثالثة عشرة بعنوان أصل وصورة

غلاف: حكايات منار الحكاية الثالثة عشرة بعنوان أصل وصورة

حكايات منار الحكاية 13 بعنوان أصل وصورة انا عمر تسعة وعشرين سنة محاسب في شركة اسمها ولا مش مهم تعرفو الشركة اسمها ايه المهم يعنى، انا شاب عادى جدا لا ملتزم اوى للاسف ولا برضه مقضيها وخارب الدنيا طول عمرى كده في الوسط اعمل الذنب واستغفر ومعرفش افرح...

حكايات منار الحكاية الثانية عشرة بعنوان روابط الحب

غلاف: حكايات منار الحكاية الثانية عشرة بعنوان روابط الحب

حكايات منار الحكاية 12 بعنوان روابط الحب انا رضوى تمنتاشر سنة فرقة اولى كلية فنون جميلة مش عارفة ليه بس مبيفضلش معايا حد بحبه جدتى لامى كنت بحبها اوى ماتت وانا عندى عشر سنين وبعدها جدى لابويا مات وانا اربعتاشر سنة كنت متعلقة بيه اوى كان عندى واحدة...

حكايات منار الحكاية الحادية عشرة بعنوان راجي دنيا

غلاف: حكايات منار الحكاية الحادية عشرة بعنوان راجي دنيا

حكايات منار الحكاية 11 راجي دنيا راجى بتعملى ايه يبنتى اللي زاكر زاكر خلاص يعنى هو اللي هتذاكريه وانتى نازلة عالسلم ده هو اللي هينجحك وينقذك من فشلك المضمون اصلا دنيا راجى ياللى مفيش منك رجا انت خليك فى حالك راجى يبنتى صدقينى انتى بتتعبى نفسك...

حكايات منار 10 بعنوان قدري

غلاف: حكايات منار 10 بعنوان قدري

حكايات منار 10 بعنوان قدري انا رامى عندى واحد وعشرين سنة وقريب هيبقو اتنين وعشرين سنة كلية اعلام فرقة رابعة عندى اخين اكبر منى واخت اصغر منى وبابا وماما الحمد لله عايشين معنديش فى الدنيا دى كلها غير حلم واحد بس علا بنت عمى عبدالله اقرب حد ليا فى...

حكايات منار 9 حب على الورق

غلاف: حكايات منار 9 حب على الورق

حكايات منار 9 حب على الورق نهال انت مش بردان على لا مش بردان نهال اسفة خليتك تسيب خطوبة منى علشانى بس انا فعلا دماغى صدعت وكان لازم امشى النهاردة كان عندى دروس كتير تتخطب ليه هى وانا ثانوية عامة مش تراعى ظروفى كمان حد يتخطب فى البرد ده مالو الصيف بس...

حكايات منار 8 حلم واتحقق

غلاف: حكايات منار 8 حلم واتحقق

حكايات منار 8 حلم واتحقق فاطمة سايب عروستك وجاى تقعد معايا ليه بس يا عمرو مبقلكمش اسبوعين متجوزين يا عم خدها خرجها مخرجتوش من يوم الفرح هيتردلك فيا اللي بتعمله فيها ده وهشوف ايام بيضا انا كده عمرو وهو بيضحك هتشوفى احلى ايام يا بطتى انا مش عارف ابن...

حكايات منار 7 الحياة اختيارات

غلاف: حكايات منار 7 الحياة اختيارات

حكايات منار 7 الحياة اختيارات رقية عملتى ايه في الامتحان اللي كان عندك في الدرس شكلك محبط هي الدرجة مش حلوة اية لا بالعكس انا قفلت الامتحان رقية طيب الحمد لله ربنا مضيعش تعبك اهو زى ما قلتلك واهم حاجة انك تعملي اللي عليكى وتتعبي بس انتى متضايقة ليه...

حكايات منار 6 بعنوان رحمة

غلاف: حكايات منار 6 بعنوان رحمة

حكايات منار 6 بعنوان رحمة على سطح عمارة فى اسكندرية رحمة انت هتعمل ايه متنطش حرام عليك كده هتخسر اخرتك عالفاضى مفيش حاجة فى الدنيا تستاهل تخسر اخرتك علشانها ادم انتى مش فاهمة انا... رحمة قاطعته صدقنى من غير ما افهم ايا كان اللي متضايقك او واجعك...

حكايات منار 5 الوردة البيضا

غلاف: حكايات منار 5 الوردة البيضا

حكايات منار 5 الوردة البيضا انا ماجد تمنية وعشرين سنة مش دكتور ولا مهندس ولا مدرس ولا حتى لاعب كورة زى كابتن ماجد انا شيف طباخ يعنى وبحب كلمة طباخ دى ومبتكسفش منها انا طباخ ومبتحرجش من شغلي انا اخترته بمزاجى ودافعت عنه والدى وصحابى وقرايبي واى حد...

ليصلك جديد قصص و روايات - اعمل لايك لصفحتنا