قصص هادفة

حكايات منار الحكاية 29 بعنوان تجارة كسبانة

غلاف: حكايات منار الحكاية 29 بعنوان تجارة كسبانة

حكايات منار الحكاية 29 بعنوان تجارة كسبانة السعادة مش في المال السعادة في الاموال السعادة في الاموال الكتير اوى ده اهم درس عملتهولي الحياة، الفلوس هتسهلك حاجات كتير وهتخلي الناس تعديلك حاجات كتير لانك معاك فلوس لان مصلحتهم معاك. من اول صحابي...

حكايات منار الحكاية 28 بعنوان جرب تقرب

غلاف: حكايات منار الحكاية 28 بعنوان جرب تقرب

حكايات منار الحكاية 28 بعنوان جرب تقرب كنوز بس ده مش عدل يا نيرة مينفعش امجد خطييك وقريب هيبقي جوزك ومينفعش تبقي بتحبيه وهو في احسن حالاته بس ولما يبقي مضايق وحزين تبقي مش متحملاه ومش قادرة تتعاملي معاه انتو هتتشاركو الحياة بكل ما فيها هيكون فيها...

حكايات منار الحكاية 27 بعنوان فتنة

غلاف: حكايات منار الحكاية 27 بعنوان فتنة

حكايات منار الحكاية 27 بعنوان فتنة هيثم انتى فين بقالك اسبوعين مبتروديش على مكالماتى ليه وسألت سارة عنك قالت انها برضه متعرفش عنك حاجة من اسبوعين ريهام انا لا عايزة اعرفها ولا اعرفك تانى سبنى في حالى يا هيثم ابعد عنى وانسي انك كنت تعرفنى في يوم هيثم...

حكايات منار الحكاية 26 بعنوان اختيارات وثمنها

غلاف: حكايات منار الحكاية 26 بعنوان اختيارات وثمنها

حكايات منار الحكاية 26 بعنوان اختيارات وثمنها انا سهام ده اسمى ونفسي ربنا يجعلى نصيب منه ويرمى سهم واحد بس في قلب صفوان ابن عمى ويحبنى ولو كتير عليا كفاية سهم في عقله ويقتنع بيا يشوفنى بس وانا صغيرة كنت بخاف من صفوان اوى لو شفته وانا بلعب ابطل لعب...

حكايات منار الحكاية 25 بعنوان رسايل

غلاف: حكايات منار الحكاية 25 بعنوان رسايل

حكايات منار الحكاية 25 بعنوان رسايل انا سكن عندى تسعتاشر سنة اول سنة فى كلية اعلام بنت وحيدة عندى اخين ولاد اكبر منى واحد فيهم اكبر منى بتسع سنين ده متجوز ومخلف اسمه منذر والتانى اكبر منى باربع سنين اسمه يحيى تسمعو عن لغة الجسد اللى هى معناها حركات...

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة السابعة

غلاف: حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة السابعة

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب تأليف سلمى سمير الليلة السابعة تدخل شهرزاد بخيلاء وهي في اجمل زينتها وابتسامه جميله علي وجهه الساحر وتنحني باحترام وتجلس عند قدام الملك شهريار وتقول له بدلال جاريتك يا مولاي شهريار لقد اتيتي في ميعادك يا شهرزاد...

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة السادسة

غلاف: حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة السادسة

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب تأليف سلمى سمير الليلة السادسة دخلت سهرزاد وهي مشرقه وسعيدة علي شهريار الذي كان بانتظارها لتجلس عند قدميه بعد ما انحنت له بكل احترام وقالت له جاريتك شهرزاد با مولاي شهريار اهلا بك يا شهرزاد اشتقت الي حكاياتك...

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة الخامسة

غلاف: حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة الخامسة

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب تأليف سلمى سمير الليلة الخامسة في الليل يحلي السهر وشهرزاد اكتر من تحلي معها السهر وهي تدخل لمخدع الملك شهريار وتمشي اليه بكل فخر وتنحني لمليكها بكل اعتزاز وتقول له جاريتك يا مولاي. شهريار مرحبا بك يا شهرزاد كيف...

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة الرابعة

غلاف: حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة الرابعة

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب تأليف سلمى سمير الليلة الرابعة اعتدل الملك شهريار علي مكتئة الوثير وجلس باعتدال ونظر الي حارسة مسرور وساله لماذا لم تحضر شهرزاد الي الان مسرور انها مريضه وطريحة الفراش يا مولاى ابلغتتي وصيفتها زمردة بذلك منذ قليل...

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة الثالثة

غلاف: حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب الليلة الثالثة

حكاية ملك الممالك الخمس وبنت الحطاب تأليف سلمى سمير الليلة الثالثة كعادة كل مساء دخلت شهرزاد تتمختر بفستانها الجميل وزينتها الخلابة وتذهب الي مليكها وتجلس عند قداميه، وتنحني له بكل اجلال وتقول له جاريتك يا مولاي. شهريار اهلا بيكي يا شهرزاد اتنا ما...

لتصك قصصنا الجديدة ... اعمل لايك لصفحتنا