رواية ملاكي الحارس للكاتبة لولو الصياد الفصل الثامن
اكمل في الشركة قلقان ويتحدث مع صديقه عاصم...
اكمل: انا مش مرتاح
عاصم: متقلقش مش خلاص هتنقلها عندك بكره وفى حراسه هناك دلوقتى
اكمل: ايوه بس برده خايف حد يقربلها انتقام منى علشان الصفقه دى
عاصم: سيبك من الصفقه دى الناس دى مش سهلة
أكمل بعصبية: ايه عاوز يقولوا انى جبان وبخاف مستحيل طبعا...
عاصم: ربنا يستر اهدى انت بس وانا هزود الحراسه على الفيلا عندك وحاول تخلى خروجها محدود الناس. دى بتحاول تستغل نقطه الضعف اللى قدامهم
اكمل: ما انا عارف علشان كده قلقان حد يقرب ليا بس لوحصل مش هيكفينى فيهم حياتهم
عاصم: مكنتش اعرف انك بتحبها كده
اكمل: حب ايه ياعم دى مراتى وحاول يتهرب من الكلام
عاصم: هههههههه هعديها ليك مع انى حافظك
اكمل: روح شوف شغلك يا خفيف وسبنى اشتغل
عاصم: ماشى بس لينا كلام هههههههه.
اكمل: امشى من هنا احسنلك
عاصم وهو يخرج: بركاتك يا امل
اكمل: مجنون بس هو انا فعلا حبيتها لالا علشان مراتى بس حب ايه: وكمل شغله...
ياتى الصباح كل من افراد قصتنا يفكر في شىء
امل تتوقع ان اكمل عاوز يأخذها منزله لانها زوجته فقط
اكمل يقلق عليها بشده وكل ما يهمه حمايتها فقط
وصل اكمل الى منزل امل ووجدها في استقباله وحضرت حقائبها
اكمل: صباح الخير
امل: صباح النور
اكمل: جاهزه خلصتى كل حاجه.
امل: ايوه بس انا مش هقفل الفيلا والخدم هيفضلوا هنا وهبقى اجى من وقت للتانى
اكمل: زى ما تحبى يله بينا
امل: اوك...
خرج اكمل وامل الى السياره ووضعت حقائب امل بالسياره وكانت امل تشعر بتوتر شديد ولاحظ اكمل ارتعاش يدها
اكمل: مالك بردانه
امل: لا ابدا مش بردانه
أكمل: خايفه ليه يا امل انا جوزك مش حد غريب
امل: انا مش خايفه وحاولت تصنع الشجاعه هخاف ليه يعنى
اكمل: طيب ماشى
امل: ممكن طلب
أكمل: اتفضلى.
امل: ممكن يكون ليا اوضه لوحدى اقعد فيها
اكمل: بصى يا امل انتى مراتى يعنى مكانك جنبى مش كل واحد لوحده
أمل: بس...
اكمل قطع كلامها: الموضوع اتقفل ومفيش اوضه تانيه...
امل بتفكير ماشى بس والله لخليك انت اللى تقول مش عارف انام وعايز اوضه تانيه...
وصل كل من امل واكمل الى فيلا اكمل ولاحظت امل وجود حراسه شديده خارج الفيلا وضغظ اكمل على زر قام بفتح البوابه الخارجيه ولاحظت من الداخل وجود الكثير من رجال الحراسة لماذا كل هذا
التفت امل الى اكمل: هو انت بتشتغل ايه
اكمل: ههههههه بشتغل ايه ازاى رجل اعمال
امل: ما انا فاهمه بتاجر في ايه وكدا
اكمل: ههههههههه اشمعنا يعنى عمتا يا ستى الادويه والاغذيه
امل: آمال ليه الحراسه دى زى ما تكون تاجر مخدرات او سلاح.
اكمل: هههههههههههه: عههههههههه دمك خفيف سلاح ومخدرات تفتكرى لو كنت كده والدك كان وافق يجوزك ليا
امل: فعلا بس جايز ميعرفش...
اكمل: انزلى يا امل وبلاش خيالك الواسع ده هههههههه
امل: طيب مع انى شاكه فيك...
اكمل: هههههههههه والله انتى عسل
دخل اكمل وأمل الفيلا وكان جميع الخدم في استقبالها
المنزل كان رائع من الدخل يشبه الى حد كبير القصور في العصور القديمة ولكن رائع يسر من ينظر اليه
أمل: روعه بيتك تحفه.
اكمل: قصدك بينا كويس انه عجبك تحبى افرجك عليه
امل: لا مفيش داعى انا هبقى اكتشف بنفسى
أكمل: ههههههههه متجوز مخبر ولا ايه
امل: لا يا خفيف قصدى هتعرف عن كل حاجه لوحدى علشان اعرفها ومتلغبتطش
اكمل: ماشى يا ستى تعالى اوريكى اوضتنا...
امل: بسرعه: لا مفيش داعى
تكمل اقترب منها وبصوت يشبه الهمس متقلقيش انا راجع الشغل مش فاضى دلوقتى
امل وشها احمر جدا وطلعت وراه بدون كلام.
كانت الحجره تشبه الى حد كبير الجناح في احد الفنادق المشهوره
أمل: بصراحه ذوقك تحفه
اكمل: كويس ان في حاجه فيا عجباكى
كادت ان تقول له ان كل ما فيك يعجبنى ولكن فضلت الصمت...
اكمل: طيب انا هروح الشغل وهكلمك اوك...
امل: مع السلامه...
خرج اكمل وتركها وحدها تكتشف المنزل ولكن قطع تفكيرها صوت جرس الهاتف في المنزل.
دق جرس هاتف المنزل وذهبت امل للرد
امل: الو...
المتصل: هاى اكمل حبيبي
امل بغيظ: انا مش أكمل انا مراته امل
المتصل: اه سورى انا شيرى اظن فكرانى اتقابلنا قبل كده
امل: اه طبعا فكراى اهلا بيكى
شيرى: فين اكمل
امل: اظن انك عارفة انه في الميعاد ده بيكون في الشغل
شيرى: اوه نسيت طيب باى حبيبتى انا هكلمه
وقفلت السكه دون ان تنتظر رد من امل...
كانت امل تشغر بغضب كبير مما حدث وظلت طوال النهار وهى في حاله غضب وكانت تنتظر اكمل ان ياتى لتفرغ طاقه الغضب بداخلها كانت امل في غرفتها عندما وصل اكمل المنزل وصعد الى الغرفه ودخل
اكمل: مساء الخير...
امل: مفيش رد
اكمل: مالك مبوزه ليه
امل: علشان البنات اللى انت تعرفهم خليهم ميتصلوش هنا انا مش سكرتيره حضرتك انا مراتك
اكمل: في ايه بس فهمينى
حكت له امل ما حدث ولكن بعصبيه مفرطه...
اكمل: ههههههههههههههههههه...
امل: انت بتضخك على ايه
اقترب منها اكمل واخدها في حضنه: علشان حبيبتى غيرانه
أمل: أبعد مش بغير
أكمل: لا مش هبعد ابدا انتى مكانك في حضنى
امل: اكمل بس بئه وكان بصوت هامس
اكمل: ايوا كدا: وحملها الى سريرهم الزوجى وسكتت شهرزاد عن الكلام وأصبحت امل زوجه اكمل امام الله والناس...
اتى الصباح وكانت امل: تشعر بسعاده عارمة: واستيقظت قبل اكمل وظلت تتامل وجه وتلعب بشعره وهى سعيده وعندما حاولت النهوض مسك اكمل يدها.
اكمل: راحه فين وسيبانى
امل: الحمام
اكمل: لا لا استنى هقولك كلمه
امل: هههههههه ايه مش بتزهق
اكمل: توء توء عمرى ما ازهق.