رواية الحب الضائع الجزء الثاني للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الخامس
في تلك اللحظة دخل رشدى ومعه زوجته ومعهم ابنتهم مى
محمد: إيه المفاجئة الجامدة دى، عمى ومرات عمى و مى
مى: مين ده يابابا
محمد: انا ابن عمك، واحب اعرفك انى ظابط
مى: مبخفش هااا
رامى: هههههههههه قلت منك
محمد: مش بخوفك يا مى، انا ظابط يعنى لو اى حد ضايقك واولهم رامى قوليلى وانا هقتلهولك
مى: بجد
محمد: ايوة بجد، خدى بقا اعرفك على ملك دى تبقى اختى العبيطة ودى بقا يارا خطيبتى وبردو هبلة.
يارا: إيه يا ميوش مش هتسلمى عليا
مى: ماثى
دولت: دى من امبارح بتزن علشان تجى لما حكتلها عليكو
رشدى: اه دى مصدقت
رامى: ومش هتسلمى على عمو رامى يا مى
مى: لا
محمد: اوبااااا إيه الكسفة اللى انت فيها دى يا حازم هههههههه
رامى: ماشى، طب زعلان منك يا مى كنت هعلمك ازاى تتشعلقى فوق النجفة بس خلاص
مى: نجفة إيه
محمد: سيبك منو يا مى عبيط
رشدى: اقسم بالله 3 اطفال.
ملك: كنت لسة بقول ياعمو والله، مش عارفة ازاى محمد ظابط ورامى كبير كدا ودماغهم اطفال كدا
دولت: هههههههه خليهم يعيشو طفولتهم عادى
يارا: ههههههههه عاجبك كدا اللى بيعملوه يا مى
مى: مث عالفة، بس رايم رخم
رامى: رايم مين يا مى، اسمى رامى، وبعدين انا رخم طب ماشى اشطا
مى: خلاث اث تزعل
رامى: لا زعلان
مى: خلاث بقى
رامى: افكر، ولا اقولك خلاص مش زعلان
مى: طب يا يالا يلا نلعب.
يارا: تعالى يا ميوش نلعب انا وانتى وملك و ماما
مى بفرحة: ماثى
رشدى: عملت إيه في موضوع كريم
محمد: خلص يا عمى، خلاص انتهى، قتلتو بأيدى، يلا غار في داهية
رشدى: انا خايف يكون مش لوحده وحد تانى معاه
محمد: ما ده صح فعلا، بس ربنا يسترها بقا
رشدى: اه صحيح، حددت كتب الكتاب ولا لسة
محمد: ايوة هيبقى الاسبوع الجاي بس هتصل بخال يارا علشان مسافر برا ونحدد معاد علشان ينزل ونعمل كتب الكتاب وبعدها الفرح علطول.
رشدى: ربنا يوفقك وييسرلك الحال يابنى
رامى: قولو يا عمى نحدد معاد ل كتب الكتاب بينى وبين ملك بردو علشان مطنشنى
رشدى: شوفو يا محمد احسن ده زعلان خالص
محمد: امممم افكر
رامى: يابنى المفروض اصلا تجوز اختك الصغيره الاول
محمد: ده في اى رواية يا حبيبى انما فرحكو بعد فرحى بأسبوع علشان شهر العسل هيبقى اسبوع بس
رامى: ماشى يا حوحو ماشى.
محمد: انت عارف لو متبقاش ابن عمى وقولت كلمة حوحو دى كنت زمانى واخدك على القسم عاملها معاك
رامى: ياختى كميلة
رشدى: اهدو يا جدعان هو انا قاعد مع عيال صغيرة
رامى: ما حضرتك شايفو بيقول إيه
رشدى: متزعلش خلاص
محمد: متزعليش يا بطة
رامى: ماشى ماشى.
كانت ملك تتحدث مع دولت ولكن يارا كانت تلعب مع مى ولكن لعب من نوع اخر فحبت يارا مى حباً كثيرا وايضا مى حبت يارا كثيرا وجلسو يتحدثون
مى: انتى مث المفلوض خطيبة محمد
يارا: ايوة يا مي
مى: طب قاعدة هنا لية مث المفلوض لما تتجوزى
يارا: بصى دى حكاية طويلة اوى بصى هحكيلك
مى: ماثى وانا هسمع
يارا: فهمتى بقا
مى: ياااه كل ده
يارا: ايوة علشان كدا انا قاعدة هنا دلوقتى
مى: طب زى مانتى حكتيلى هحكيلك انا كمان.
يارا: احكى يا مى وانا هسمع
مى: انا عايشة في باليس مع بابى ومامى بس مث بحب اقعد هناك علشان معنديث صحاب خالث وبقعد لوحدى علطول وبزهق بس لما جيت هنا واتعلفت عليكى انتى ولامى ومحمد وملك حبيتكو اوى وبقيتو صحابى
يارا: وانا حبيتك اوى يا مى، هنفضل صحاب علطول ماشى
مى بفرحة: ماثى
يارا: تلعبى إيه بقا
مى: حطى ايدك وثليها بسرعة قبل ما اضربها
يارا: ماشى يلا انا هبدأ
مى: ماثى.
We have contacted our client in Egypt and everything has been identified and ready for implementation
Well, I do not want mistakes in that process, so many positive things will depend on us and our organization
Do not worry, sir, that process will be executed very carefully, but I am afraid of that Egyptian officer is smart and think well.
If something happens in that process, we will have to do the alternative plan, which will also attract public opinion
What is the alternative plan?
The plan is to kill the Egyptian officer, but not only, but to kill all members of his family so that he can be an example of who stands before us, but we will not use that plan now.
I understood, Sir, that I would be keen to make the process successful and achieve our goals
be careful
ok , sir
الترجمة:
لقد اتصلنا بعميلنا في مصر وتم تحديد كل شيء وجاهز للتنفيذ
حسنا، أنا لا أريد أخطاء في تلك العملية، فإن الكثير من الأشياء الإيجابية تعتمد علينا و منظمتنا
لا تقلق يا سيدي، سيتم تنفيذ هذه العملية بعناية فائقة، ولكني أخشى أن يكون الضابط المصري ذكيا وأعتقد جيدا.
وإذا حدث شيء ما في هذه العملية، فسيتعين علينا أن نفعل الخطة البديلة التي ستجذب الرأي العام أيضا
ما هي الخطة البديلة؟
والخطة هي قتل الضابط المصري، ولكن ليس فقط، بل لقتل جميع أفراد أسرته حتى يكون مثالا لمن يقف أمامنا، ولكننا لن نستخدم هذه الخطة الآن
لقد فهمت، سيدي، أنني سأحرص على جعل العملية ناجحة وتحقيق أهدافنا
كن حذرا
حسنا سيدي.
انتهى اليوم ورحل رشدى وزوجته ومعهم مى التي كانت تود البقاء ولكن والدها وعدها ان يحضرها في اليوم الثانى لتجلس مع ملك ويارا
أما ملك ويارا فقد نامو وايضا محمد دخل غرفته وكلهم غطو في نوم عميييييق
استيقظ محمد الفجر على صوت هاتفه يرن فتفاجئ برقم حسام
محمد بصوت ممزوج بالنوم: ايوة يا حسام
حسام: ايوة يا محمد، قوم والبس دلوقتى وتعالى فيه مصيبة حصلت
محمد: مصيبة إيه!
حسام: اجهزة الامن والكاميرات كشفت ان فيه شخص دخل مبنى المخابرات بسهولة جدا بس متكشفش غير بعد ما دخل ومش لاقين ليه اثر جوا
محمد: ازار يعنى مش لاقين ليه اثر، عفريت مثلا
حسام: معرفش المهم تعالى بسرعة علشان اللوا شريف هنا وعايزك
محمد: حاضر
غلق محمد مع حسام وارتدى ملابسه وتوجه الى سيارته وتوجه الى المكان
محمد: انا عرفت مين ده بس عايز اشوف الكاميرا
شريف: اهى الفيديوهات
محمد: محدش دخل
شريف: ازاى يعنى.
محمد: يعنى محدش دخل، فيه حد بيعمل تشويش على اجهزتنا علشان كلنا نتجمع في مكان ويضرب في مكان تانى
شريف: وعرفت منين
محمد: لو لاحظت حضرتك ان قبل ما الشخص يظهر في الصورة كانت الساعة 3: 30 وسبحان الله اول ما ظهر بقت 4 بقدرة قادر
شريف: كلامك صح، محدش خد بالو من الوقت
محمد: المهم دلوقتى لازم اعرف بيفكرو في إيه
شريف: زى ما قدروا يشوشو على الاجهزة يبقى هيقدرو يعملو اي حاجة.
محمد: ايوة بس برضو انا لسة مش فاهم غرض التشويش ده إيه
حسام: مش عارف، المكان متأمن جدا، محدش يقدر يخش حتى لو نملة
محمد بتفكير: اكرم!
شريف: مالو!
محمد: معرفش بس ممكن يكونو بيهربوه او على ما اعتقد بيقتلوه
شريف: ميقدروش، السجن متأمن كويس
محمد: حضرتك موبايلك بيرن من ساعة ما جيت ومردتش، مش يمكن يكون ده الخبر!
شريف بأستغراب: لحظة هرد
شريف: الو، اييييية بتقووول إيه
محمد: فيه إيه يا فندم، كلامى صح!
شريف: ياريت.
محمد: امال إيه!
شريف: فيديوهات نزلت على النت فيها الشخص اللى دخل ده والمصيبة ان الباقى انه ظاهر بفجر في المبنى والبنى اتفجر فعلا والفيس مليان اخبار والناس متفاعلة اوى والخبر كمان الفجر
محمد: مش فاهم، يعنى اي فيديو ينزل بيتصدق!
شريف: المصيبة مش في كدا
محمد: في إيه!
شريف: اللى نفذها واللى ظاهر في الصورة هو اكرم
محمد: اكرم!
تركهم محمد وذهب الى اكرم في السجن
محمد: اكرم قوم
اكرم: إيه!
محمد: حصل...
اكرم: يبقى الفترة الجاية فيه عملية هتهز الدنيا
محمد: ازاى
اكرم: ده صراع عصبى علشان يوتروكو وبعد كدا هوب يضربو ضربتهم
محمد: تفتكر بيفكرو في إيه واية هى العملية دى!
اكرم: على ما اعتقد انها هتبقى كبيرة اوى وهتخلى العالم كلو يتكلم عنها
محمد: مؤتمر سيادة الرئيس بعد بكرا
اكرم: لا لا ده عاجبهم مش هيأذوه
محمد: عاجبهم ازاى يعنى.
اكرم: دى سياسات كبيرة كدا لا انا ولا انت نعرف عنها حاجة، المهم عايزين نعرف إيه هى العملية دى قبل ما تحصل وساعتها مش هيبقى فيه وقت ندم
محمد: انا هتجنن، طب مين مين
اكرم: متفرحش لو عرفتها ووقفتها
محمد: لية!
اكرم: الناس دى ليهم خطط بديلة ومعظمها هى انهم يقتلو اللى وقف خطتهم مش هو وبس، لا ده هو وعيلته كلها
محمد: بتجيب الكلام ده منين
اكرم: اعرفو من ساعة ما اشتغلت معاهم.
محمد: طيب، انا ماشى، لو جت في دماغك ممكن يعملو إيه قول للظابط اللى برا وهو هيتصل بيا واجيلك
اكرم: حاضر.
التنفيذ الليلة
= تمام، كلو جاهز
خلى بالك مش عايزين اى غلطات المرة دى والضرب في كذا حتة مع بعض مش مكان واحد
= تمام تحب كام كنيسة وكام مسجد
خليهم كنيستين بس، لسة مجاش اوامر للمسجد
= تمام.
انفجار عبوة ناسفة في كنيسة في القاهرة وذلك مع تزامن انفجار عبوة ناسفة في محيط كنيسة الاسكندرية
حالات الوفاة منهم
رشدى السيوفى
دولت محمد
كانو يمران بالصدفة من جوار الكنيسة وانفجرت العبوة الناسفة اما عن مى فلأسف.