قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل العاشر

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل العاشر

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل العاشر

ادهم بعصبية: اختك تتخطف كدا يا محمد وسايبها لوحدها
محمد بجدية: اولا مكنتش سايبها لوحدها لان كان فيه حرس بس الله يرحمهم ماتو كلهم وتانى حاجة عملو تمويه ليا علشان اروح مكان وينفذو ده، يعنى مش زنبى، وبعدين منا بعمل اقصى حاجة عندى علشان ارجعها هي ويارا مش حضرتك كل حاجة شغل شغل وسايب بيتك وحتى مبتباتش فيه الله اعلم اتجوزت ولا إيه
ادهم: قصدك إيه يا محمد.

محمد بعصبية: مقصديش يا بابا، انا ماشى علشان مش فاضى
رحل محمد من مكتب ابيه فى شركته وهو يفكر اين اخته ويارا واين هم مخطوفون الان وهل هم بخير ام لا وهل سيستطيع الوصول لهم ام لا وكيف سيصل لهم اصلا
لكنه تذكر شئ
نعم لقد تذكر شخصان سوف يساعداه على ذلك
هم اشرف وعمر
الذى افرج عنهما ووعدوه بأنهم سيساعدوه ولن ينسو جميله معهم
قرر محمد الذهاب اليهم.

وصل محمد الى مكانهم ووجدهم يجلسون على احد المقاهى
اشرف وعمر بحفاوة: اتفضل يا محمد بيه، ياااااه دى المنطقة نورت
محمد بأبتسامة: تسلمو يا رجالة
اشرف: تشرب إيه يا باشا
محمد بجدية: انا مش جاى اضايف يا اشرف، انا عايزكو فى موضوع خطر اوى
عمر: اتفضل يا باشا احنا رقبتنا سدادة وعمرنا ما هنسى جميلك معانا
محمد بجدية: اختى و يارا اتخطفو
اشرف بأستغراب: ازاى
قص محمد عليهم الموضوع بأكمله.

عمر: محمد بيه انا عارف ممكن يكونو فين
محمد بلهفة: فييين!

نترك ذلك ونتجه الى مكان اخر، مكان لا يعرفه احد، مكان مهجور تماما ويخيم عليه الظلام والهدوووء التاااام ويوجد احد المنازل القديمة فيه
- ازيك يا سنيورة
يارا: انتو عايزين منى إيه
- انتى هتسطعبى ولا إيه، عااايزين الورق يا روح امك
ملك بعصبية: انتو متعرفوش اخويا يبقى مين، والله ما هيسيبكم وهتندمو
- ههههههههههههه اخوكى ده انسيه، كلها حكاية وقت وتسمعى خبره
ملك يبدو عليها الخوف وبدأت هى و يارا فى البكاء.

واتى صوت من الخلف خارج الحجرة، سيبهملى انت وروح شوف شغلك برا
- حاضر يا باشا
ودخل هذا الشخص وهو مبتسم
صدمت ملك ويارا من هذا الشخص
هذا معقوول انت ذلك الشخص، كيف، كيف ونحن لا ندرى ذلك
ملك ويارا فى صدمة وذهووول تااام: انت؟

- هههههههه شوفتو
ملك بغضب: انت عايز ممنا إيه
- مش عايز منك، عايز منها هى، هى عارفة عايز إيه
يارا بغضب: قولتلك معرفش حاجة عن الورق ده
- لا لا كدا هتزعلينى منك
يارا بأبتسامة سخرية: ازعل
كاد ان ينطق ذلك الشخص المعروف بأسم جمال ولكن رن هاتفه
جمال بأبتسامة: اخوكى بيتصل
ملك: اخويا مش هيسيبك
- انا خارج برا
خرج جمال من الغرفة واتجه الى الخارج ورد على هاتفه
محمد: إيه يا جمال ساعة عقبال ما ترد
جمال: اسف يا سعادتك.

محمد: تعالى على القسم دلوقتى
جمال بأستغراب: حاضر.

ادهم: حضرتيلى فايل بأسماء المستوردين كلهم يا نسرين
نسرين: ايوة يا فندم والملف عند حضرتك اهو
ادهم: طب إيه اكتر شركة واقعة نقدر نشتريها بأرخص سعر والاهم تكون سمعتها معروفة
نسرين: شركة عاصم الحسينى، لان بعد ما اتوفى الورثة عرضو كل شركاته للبيع وبأرخص سعر
ادهم بأبتسامة: طب اتواصلى معاهم علشان هشترى كل الشركات
نسرين بأستغراب: هتشتريهم كلهم يا ادهم بيه
ادهم: ايوة، دى صفقة متضيعش وهنكسب من وراها كتير.

نسرين: تمام اللى تشوفو حضرتك
ادهم: اتواصلى معاهم وبلغينى
نسرين: حاضر يا فندم.

ملك بصوت متعب: هنعمل إيه فى المصيبة دى يا يارا
يارا وهى شاردة فى التفكير: مش عارفة يا ملك، حاسة ان دى النهاية
ملك: ربنا يطمن قلبك
يارا: معلش يا ملك انا السبب فى المرمطة اللى انتى فيها دى
ملك: بس يا هبلة احنا لو هيقتلونا عادى بردو وبعدين متقلقيش ده بردو الرائد محمد وتبستم وتغمز بعينها ل يارا
يارا بعدم فهم: إيه!
ملك: يعنى مش عارفة إيه يا يويا يا قلبى.

يارا وقد فهمت قصدها: والله انتى رايقة يعنى مخطوفين وانتى بتفكرى زى العبيطة كدا
ملك: يابنتى انا حفظاااكى
يارا: لا يا ملك والله ما اللى فى دماغك وبعدين انا عمرى ما حبيت ولا حب حد غير سامح
ملك: بس سامح الله يرحمه وبعدين مش هتفضلى علطول كدا من غير حب ولا جواز
يارا: ركزى يا ملك فى اللى بتعملية ونبى وارحمينى
ملك: اركز فى إيه يابنتى احنا مخطوفييين
يارا: ركزى وخلاص بقى
ملك: بقولك
يارا: اممممم قولى.

ملك: ما تيجى نهرب
يارا: بس يا هبلة انتى نهرب إيه واحنا متكتفين التكتيفة الهباب دى وكمان الناس اللى واقفة برا
ملك: ملكيش دعوة بقا انتى مع اخت الرائد محمد ادهم السيوفى
يارا: طب قوليلى خطتك يا اخت الرائد محمد ادهم السيوفى
تبدأ ملك بشرح خطتها ليارا وفى البداية يارا كانت رافضة تماما تلك الفكرة ولكن خطة ملك اقنعتها بشكل كبير
سحبت ملك بأطراف اصابعها خيطا وكان مثبت فى منشار صغير وملقى على الارض.

وبدأت بصعوبة فى قطع الحبال المربوطة بيديها وبالفعل نجحت فى ذلك وحررت نفسها تماما من تلك القيود و ذهبت لكى تحرر يارا ايضا وقامو وهم يمشون ببطئ وامسكت يارا بحديدة كبيرة على الارض وخرجت هى وملك وضربت تلك الحديدة على رأس احدهم ووقع غارقا فى دمائه ولكن حدث ما لم يكن فى الحسبان
اتى شخص اخر من خلفهم ويحمل مسدس وضرب رصاصة فى الهواء فوقفت يارا وملك مرعوبتان.

- عايزين تهربو منى، انا التعليمات انا مقربش منكو بس هعلمكو الادب
وبدأء الاقتراب من يارا ويارا ترجع مع ملك للخلف بخوف شديد ثم توقفو لانهم رجعو الى حائط ووقفو مرعوبين ثم ضحك ذلك الشخص وبدأ الاقتراب من يارا وامسك بكتفها وقربها منه ليقبلها وصرخت يارا وفجأة سمعو صوت اطلاق نار وقع على اثر ذلك الصوت ذلك الشخص ارضا مصابا برصاصة فى الظهر.

محمد بخوف يجرى على ملك ويارا ويأخذهم بحضنه وكأنهم اطفاااله وبدأو فى البكاء وهو يهدأ من روعهم
محمد: الحمدلله انى وصلت فى الوقت المناسب
يارا كانت بحضنه وكأنها طفلة تبكى ولكنها فجأة صدمت انها بحضن شخص غريب ثم بعدت عنه برهة
محمد: يلا بينا على العربية، جمااااااال
يأتى جمال ووجهه ملون و شاورت يارا وملك بيديهم على جمال
يارا وملك ببكاء: اهو، هو يا محمد
محمد بأبتسامة: عارف ومن زمان كمان.

محمد: حسام خد الكلب ده على البوكس علشان اللواء شريف مهتم جدا وعندو فسحة كدا فيها تحويل للتحقيق وفصل وهتتختم بزيارة طرة بأذن الله
حسام: طب يلا يا محمد
محمد: يلا
ركب الرائد محمد سيارته وبجواره اخته ويارا وانطلقو والكل شارد حتى نطقت ملك
ملك: انت صحيح عرفت مكانا ازاى يا محمد
محمد: لازم تعرفى يعنى
ملك: ايوة طبعا
محمد: شغلى يا ستى
ملك: طب قول
محمد: حاضر
flash back
عمر: محمد بيه انا عارف ممكن يكونو فين.

محمد بلهفة: فييين
عمر: فى المكان اللى قالولنا نخطف فيه يارا
محمد بصدمة: ااااه صحيح ازاى نسيت
عمر: العنوان مع سعادتك اهو ولو عايز حاجة منى انا واشرف نعملها احنا موجودين
محمد بأبتسامة: تسلمو يا رجالة
قام محمد واتجه الى القسم واخبر اللواء شريف بكل شئ واتفقو على كل شئ واتصل محمد ب جمال وحدث ما حدث
back
ملك: ياااه ده كله
محمد: اه شوفتى
يارا: مش انتى يا هبلة وعايزة تهربينا وعاملة فيها سوبر مان.

محمد بضحك: إيه ده هو انتو كنتو بتهربو ههههههههه
يارا: فكرة ملك ومشيت وراها وكنا هنضيع لولا انك لحقتنا
محمد: ههههههه منك لله يا ملك
ملك: انا غلطانة انى بقلدك يعنى
محمد: تقلدى مين ياهبلة انتى هو انا بتخطف
ملك: ماشى ماشى اتريق انت وهى عليا
يارا بصوت عالى وصرخة مدوية: حااااااااااااسب.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة